Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.
Geplaatst: 30 dec 2008, 08:57
Ik plan zéér binnenkort de aankoop van een enduromotor die ook vlot gewoon klein baan verkeer toelaat.
Reeds weken word ik qua keuze heen en weer geslingerd tussen een BMW X 650 Challenge (jonge occasies) en een KTM 690 Enduro (nieuw).
KTM biedt een flink en degelijk motorblok, degelijke voor- en achtervering, iets grotere benzinetank (12 l).
Potentieel hangen hier ook nog grote promoties (onverwacht) in de lucht door toedoen van Obama. Onze vriend plant een invoertaks van 50 % op europese motoren in USA. Vandaar dat ganse vrachten enduro's terug naar Europa moeten komen. Sowieso ligt de markt daar momenteel ongeveer stil.
De BMW lijkt op foto niet zo, maar is in de toonzaal best een aangename verschijning. Alleen nieuw afschuwelijk duur. Maar ruim aanbod van jonge demomotoren aanwezig (België en Duitsland). Zuinig blokje. Twijfels over de degelijkheid van de vering op termijn. Velgen als boter, ... dus als je hier ooit Excell's zou moeten voor aanschaffen, wordt het een té duur grapje. 9 liter benzintank. Vrij hard zadel.
Honda maakt spijtig genoeg geen XR 650 meer.
Yamaha XT 660 R. Volgens mij oerdegelijk, een overjaars model voor 5700 nieuw ....!!!!! Natuurlijk weer een motor van tegen de 200 kg. en minder veerweg.
Ik weet het niet meer. Vandaar de vraag naar de bezitters van een BMW G 650 X Challenge om hun oordeel eens te horen over deze machine.
Reeds weken word ik qua keuze heen en weer geslingerd tussen een BMW X 650 Challenge (jonge occasies) en een KTM 690 Enduro (nieuw).
KTM biedt een flink en degelijk motorblok, degelijke voor- en achtervering, iets grotere benzinetank (12 l).
Potentieel hangen hier ook nog grote promoties (onverwacht) in de lucht door toedoen van Obama. Onze vriend plant een invoertaks van 50 % op europese motoren in USA. Vandaar dat ganse vrachten enduro's terug naar Europa moeten komen. Sowieso ligt de markt daar momenteel ongeveer stil.
De BMW lijkt op foto niet zo, maar is in de toonzaal best een aangename verschijning. Alleen nieuw afschuwelijk duur. Maar ruim aanbod van jonge demomotoren aanwezig (België en Duitsland). Zuinig blokje. Twijfels over de degelijkheid van de vering op termijn. Velgen als boter, ... dus als je hier ooit Excell's zou moeten voor aanschaffen, wordt het een té duur grapje. 9 liter benzintank. Vrij hard zadel.
Honda maakt spijtig genoeg geen XR 650 meer.
Yamaha XT 660 R. Volgens mij oerdegelijk, een overjaars model voor 5700 nieuw ....!!!!! Natuurlijk weer een motor van tegen de 200 kg. en minder veerweg.
Ik weet het niet meer. Vandaar de vraag naar de bezitters van een BMW G 650 X Challenge om hun oordeel eens te horen over deze machine.