BMW wcs-1

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Handige Harry
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
Locatie: Puurs

BMW wcs-1

Bericht door Handige Harry »

heeft er iemand ook het wcs-1 systeem ik heb dit ingebouwd in mijn evo 4 helmen maar de verbindingen van de helmbediening naar de printplaat oxyderen of verbranden waardoor deze steeds stuk gaan heeft er iemand nog ervaringen mee of een oplossing.
:cyclopsani:

Grtz Jan
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: BMW wcs-1

Bericht door ®win »

Helaas geen oplossing voor je. Dergelijke problemen waren ook de reden waarom BMW dit systeem van de markt heeft gehaald.

Er komt binnenkort een opvolger van uit. Deze is reeds aangekondigd naar de pers.
Afbeelding

Zoals je ziet is het van buiten wat robuuster. Ik ben alleen benieuwd of dit mono of stereo BT zal zijn.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Handige Harry
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
Locatie: Puurs

Re: BMW wcs-1

Bericht door Handige Harry »

Hoi erwin bedankt dit wist ik nog niet maar ik ben benieuwd of ik alleen de bediening kan kopen en aansluiten op WCS-1 .
als je nog iets meer weet hoor ik het graag.

Grtz Jan :salut:
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: BMW wcs-1

Bericht door ®win »

Ik heb inmiddels ook mogen vernemen dat het om stereo BT gaat. De helmset is met 3 apparaten te koppelen, waarvan 1 andere helm. Totaal dus communicatie met 1 andere helmset en verder bv een GPS en een mobiel. Het bereik is ongeveer 10 meter.

Is voor mij wel interessant, dan kan ik deze koppelen met de Baehr bluephone en met mijn mobiel. De Zumo is bedraad geschakeld met de Baehr intercom.

De set zou met ca. 2 weken bij de dealer aanwezig zijn.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
fireman_belgium
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 okt 2004, 01:15
Locatie: Puurs
Contacteer:

Re: BMW wcs-1

Bericht door fireman_belgium »

En 413,65 euro kosten per stuk :shock: , dewelke na aankoop nog moet ingebouwd worden in de door U reeds aangeschafte systeem 5 helm.

fireman_belgium@hotmail.com
Handige Harry
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
Locatie: Puurs

Re: BMW wcs-1

Bericht door Handige Harry »

Heb vandaag de bedieningspaneeltjes alleen besteld ik hoop dat ik ze gekoppeld krijg met de WCS1 kosten wel 67eurootjes :-( het stuk
als het gelukt is laat ik nog wel iets horen

Grtz jan
MKT1200
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:51
Locatie: Geel

Re: BMW wcs-1

Bericht door MKT1200 »

Jan,
Is dat gelukt met die bedieningspaneeltjes want bij mij werkt dat BT gebeuren van BMW ook niet meer goed.
Weet er trouwens iemand of het mogelijk is om de speakers en de microfoon van de BT set te recuperen om eventueel over te stappen naar de klassieke draadverbinding met een intercom.
fireman_belgium
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 okt 2004, 01:15
Locatie: Puurs
Contacteer:

Re: BMW wcs-1

Bericht door fireman_belgium »

Zou BMW niet komen met een nieuwe module voor op de nieuwe BMW systeemhelm VI ingebouwd af fabriek ?
Ik dacht zo iets opgevangen te hebben of heb ik het mis ?
Zou da graag weten want mijn helm is na 6 jaar echt aan vervanging toe.

Mvg,

fireman_belgium@hotmail.com
Handige Harry
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
Locatie: Puurs

Re: BMW wcs-1

Bericht door Handige Harry »

Ja dat is gelukt , maar niet simpel
ik heb met de dremel de aansluiting moeten afslijpen om de draadjes eraan te kunnen solderen en het was wel een zoekwerk om de juiste draadjes aan te sluiten als er nog iemand hierover overweegt wil ik het nog wel posten.
\
Trouwens het werkt nu nog perfect.


Grtz jan
MKT1200
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:51
Locatie: Geel

Re: BMW wcs-1

Bericht door MKT1200 »

Jan,

Ik heb wel interesse in het kabelschema. Kan misschien ook nuttig zijn om de speakers en de microfoon te recupereren wanneer ik zou overstappen op klassieke intercom.
Handige Harry
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
Locatie: Puurs

Re: BMW wcs-1

Bericht door Handige Harry »

Sorry voor de late reactie maar het is inderdaad gelukt

Op het circuitboard van je WCS1 waar je het bedieninspaneeltje op aansluit slijp je met een dremel de plastic af tot je de 7 of 8 metalen klemmetjes ziet .
Dan plooi je klemmetje 2 / 5 / 7 een beetje omhoog ,kwestie om een beetje plaats te hebben.
Hieraan soldeer je de draadjes van het WCS2 paneeltje.

hier nog een ingescand plannetje maar ik moet al eens gaan denken hoe het weeral was.
ik denk dat nummerke van 1-8 de klemmetjes op het circuitboard waren van links naar rechts of omgekeerd ik heb dit uitgetest met een multimetertje.

Achteraf als alles gesoldeerd was heb ik alle klemmetjes met een lijmpistool ingekapseld kwestie van geen kortsluiting te krijgen.
De bedieningpaneeltjes kosten wel 65euro het stuk maar ik heb gelukkig nog connecties bij BMW.

allee veel plezier en hopelijk hebben enkele mensen hier iets aan.

Grtz Jan

Probleem ik krijg het plannetje er niet opgeplakt. Hoe wel ???
Plaats reactie