Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
drosera
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2008, 08:55
Locatie: Heverlee

Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Bericht door drosera »

Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar een goede inbouwwerkwijze voor een autocom universal helmset in een shoei multitec.
Het aantal website met specifieke info voor deze helm is enorm beperkt, ik heb er welgeteld 2 gevonden, beide nogal amateuristisch in elkaar gestoken. Dus als iemand dit zelf op een propere manier heeft gedaan, of een goede specifieke handleiding weet staan ergens, of dit heeft laten doen en daar wat foto's van wil maken, zal ik hem zeer dankbaar zijn.

Alvast bedankt
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Bericht door Joker »

Ik heb wel een integral Shoei, maar denk dat opbouw ong hetzelfde is en je kan gemakkelijk de draden tussen de voering en de schaal met een koffielepeltje tussen duwen.
De luidsprekertjes passen perfekt in de uitsparing die in de helm is voorzien.
Heb ze eerst een paar keer met tape vastgezet om te testen, want je oren staan niet noodzakelijk op dezelfde hoogte.
Na enkele testbeurten ze bevestigd met de tape die erbij is en dan kan je nog enkele mm omhoog,omlaag, links of rechts.
Hetzelfde procede met de microfoon, maar dit zal in jouw geval gemakkelijker denk ik.

Hopelijk ben je er iets mee :-)
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Bericht door Werner Von C. »

De luidsprekertjes passen perfekt in de uitsparing die in de helm is voorzien.
Klopt, dit w-e eveneens de speakertjes ingebouwd in m'n verse Multitec, pies-of-kéék :alien:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
drosera
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2008, 08:55
Locatie: Heverlee

Re: Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Bericht door drosera »

Hey,

Al bedankt voor de reacties. De speakertjes zijn idd niet zo moeilijk, het lastige blijkt de dikke kabel met connector en de 'boom' met de micro op op een degelijke manier bevestigen....
Ik heb nu de speakertjes met velcro behandeld, en de micro met een klein beetje duct tape en wat naald en draad. Ook de dunne kabeltjes heb ik fijntjes vastgenaaid. Enkel die dikke kabel zit maar zo'n beetje tussen de schaal en de witte schokdempende laag 'gefoefeld'.
Al bij al lukt het dus wel, alleen ben ik er niet echt tevreden mee. De multitec heeft dan wel die uitsparingen voor oortjes, maar de ruimte voor de rest is blijkbaar niet voorzien. Of zou het beter gaan indien ik een headset zou nemen wat voor een integraal helm is, en waarbij op een of andere manier de micro mee omhoog zou kantelen? (beetje sckrik voor het schaareffect van het scharnier op de kabels hierbij).
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Re: Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Bericht door LucVB »

Zijn er handige harry's die nog wat meer info kunnen geven over het plaatsen van een Autocomkit in de Multitec.
Vooral dan hoe jullie de microfoon bevestigen, en hoe je het best met de dikke kabel uit de helm komt.

Alvast op voorhand bedankt .

Luc
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Bericht door Werner Von C. »

http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?f=16&t=7739" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Re: Intercom inbouw- Shoei + Autocom

Bericht door LucVB »

Dank u vr de info S Campi
Plaats reactie