baehr verso-zumo550-nokia 6103

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: baehr verso-zumo550-nokia 6103

Bericht door mdc »

SMS is niet voorzien in een Zumo, enkel bellen.
Marc

R1250RT 2020
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: baehr verso-zumo550-nokia 6103

Bericht door jakke »

gilbert schreef:Beste,
Ik kan bellen en opgebeld worden maar het gesprek is slechts in één richting nl van mij naar de andere. Op zich is dat voor mij voldoende, ik beslis dan of ik stop en de beller opbel.mvg,
Zoals ik het hier lees en begrijp is het zo, dat de andere alleen jou hoort maar jij de andere niet!!
Wat is dan het nut van zulk een gesprek?? :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: baehr verso-zumo550-nokia 6103

Bericht door Smullie »

jakke schreef:
gilbert schreef:Beste,
Ik kan bellen en opgebeld worden maar het gesprek is slechts in één richting nl van mij naar de andere. Op zich is dat voor mij voldoende, ik beslis dan of ik stop en de beller opbel.mvg,
Zoals ik het hier lees en begrijp is het zo, dat de andere alleen jou hoort maar jij de andere niet!!
Wat is dan het nut van zulk een gesprek?? :-?
Omdat hij vooral met zijn vrouw belt? :drunken:
GS staat voor geil speelgoed
betaburned
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:15
Woonplaats: Wijgmaal
Locatie: 'T Leuvense

Re: baehr verso-zumo550-nokia 6103

Bericht door betaburned »

Naar het schijnt (dixit Dirk Mertens www.point2leuven.be/ ) zou er een probleem zijn in de blue tooth communicatie tussen het baehr systeem & de zumo. Ik zit zelf ook met een verso xl systeem, met zumo 550 & een HTC HD touch en bij mij is het probleem net omgekeerd. Alles werkt normaal & ik hoor mijn correspondent, maar hij hoor niets van mij???? Dixit Mertens zou het probleem gekend zijn, maar baehr zou naar garmin verwijzen & vice versa...

Bovendien is het inkomend geluid relatief zwak, waardoor je al rijdend niet echt kan antwoorden.

Ik werkte vroeger met een invoering van mijn telefoon direct op de intercom zelf & dat werkte feilloos. Enkel vervelend was natuurlijk dat je automatisch opnemen moet activeren, want anders ben je toch de connectie verloren vooraleer je stilstaat. Anderzijds - ook in deze situatie kon ik een communicatie enkel goed verstaan tot ongeveer 60-70km/u. Bij snellere ritten was er teveel interferentie van de wind in de helm.

Ik ben eens benieuwd wat hier nog gezegd zal worden.

betaburned
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Plaats reactie