1200 rt mp3/aux

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
l.box
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2004, 22:32

1200 rt mp3/aux

Bericht door l.box »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een MP3 speler op de aux ingang van de orginele BMW radio ? Ik heb al internet zitten zoeken maar kan eigenlijk
niet veel informatie vinden hierover.

groeten,
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door p@rick »

En wat zou je juist willen weten ?
Ik veronderstel dat je RT een model is van voor 2007, waar nog geen kabeltje voorzien is om een mp3-speler op aan te sluiten ? Dat bewuste kabeltje zou wel degelijk los verkrijgbaar zijn, ik heb er zelfs ooit een referentie van gezien op het net.
Als het dàt is wat je zoekt, wil ik wel eens verder meezoeken...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Sven 12RT

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door Sven 12RT »

Ik heb dat ooit geplaatst.
Zoek eens bij RealOEM.com naar de aux-aansluiting voor de (BMW) Mini eerste model.

En het werkt eigelijk voor geen meter.

De radio is er blijkbaar niet echt voor gemaakt. Ook kan je de aux-ingang niet gevoeliger instellen.
Daardoor moet je de mp3-speler op de max zetten, en dan nog de radio vollen bak zetten om wat te horen.
Maar dan staat het volume zodanig hoog, als je dan de radio of cd opzet, is de hele buurt wakker.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door p@rick »

Sven 12RT schreef:Ik heb dat ooit geplaatst.
Zoek eens bij RealOEM.com naar de aux-aansluiting voor de (BMW) Mini eerste model.

En het werkt eigelijk voor geen meter.

De radio is er blijkbaar niet echt voor gemaakt. Ook kan je de aux-ingang niet gevoeliger instellen.
Daardoor moet je de mp3-speler op de max zetten, en dan nog de radio vollen bak zetten om wat te horen.
Maar dan staat het volume zodanig hoog, als je dan de radio of cd opzet, is de hele buurt wakker.
Sven,
Mijn RT is van modeljaar 2008, dus standaard voorzien van het aux-kabeltje in het radiovak en ik moet je tegenspreken : ik vind dat het prima werkt. Je kan de ingangsgevoeligheid wel degelijk in vijf (of zes) stappen regelen, zodat je je mp3-speler niet vollebak hoeft te zetten en het verschil tussen radioweergave en mp3-weergave zeer beperkt blijft.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
fireman_belgium
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 okt 2004, 01:15
Locatie: Puurs
Contacteer:

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door fireman_belgium »

Mijn RT is van modeljaar 2008, dus standaard voorzien van het aux-kabeltje in het radiovak en ik moet je tegenspreken : ik vind dat het prima werkt. Je kan de ingangsgevoeligheid wel degelijk in vijf (of zes) stappen regelen, zodat je je mp3-speler niet vollebak hoeft te zetten en het verschil tussen radioweergave en mp3-weergave zeer beperkt blijft.
Hoe regel je de ingangsgevoeligheid dan ?

fireman_belgium@hotmail.com
Sven 12RT

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door Sven 12RT »

p@rick schreef: Sven,
Mijn RT is van modeljaar 2008, dus standaard voorzien van het aux-kabeltje in het radiovak en ik moet je tegenspreken : ik vind dat het prima werkt. Je kan de ingangsgevoeligheid wel degelijk in vijf (of zes) stappen regelen, zodat je je mp3-speler niet vollebak hoeft te zetten en het verschil tussen radioweergave en mp3-weergave zeer beperkt blijft.
Zoals je het zelf al aangeeft, jouw machine kreeg dat standaard mee. En de radio kreeg blijkbaar af-fabriek die functie.
Ik heb een vroeg model.
Je kan de fiche wel aansluiten, maar ik kan de gevoeligheid niet verbeteren. Ik heb lang genoeg gezocht naar de handleiding, maar het werkt gewoon niet (op mijn radio)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door p@rick »

Sven 12RT schreef:
p@rick schreef: Sven,
Mijn RT is van modeljaar 2008, dus standaard voorzien van het aux-kabeltje in het radiovak en ik moet je tegenspreken : ik vind dat het prima werkt. Je kan de ingangsgevoeligheid wel degelijk in vijf (of zes) stappen regelen, zodat je je mp3-speler niet vollebak hoeft te zetten en het verschil tussen radioweergave en mp3-weergave zeer beperkt blijft.
Zoals je het zelf al aangeeft, jouw machine kreeg dat standaard mee. En de radio kreeg blijkbaar af-fabriek die functie.
Ik heb een vroeg model.
Je kan de fiche wel aansluiten, maar ik kan de gevoeligheid niet verbeteren. Ik heb lang genoeg gezocht naar de handleiding, maar het werkt gewoon niet (op mijn radio)
Weet niet of je dat al geprobeerd hebt (wellicht wel, maar ik geef het gewoon even mee), maar ik regel die gevoeligheid door, wanneer de radio op aux staat, op de < en > pijltjes van de bedieningsknop op het stuur te drukken...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Sven 12RT

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door Sven 12RT »

p@rick schreef: Weet niet of je dat al geprobeerd hebt (wellicht wel, maar ik geef het gewoon even mee), maar ik regel die gevoeligheid door, wanneer de radio op aux staat, op de < en > pijltjes van de bedieningsknop op het stuur te drukken...
Op mijn radio heeft dat dus geen effect, jammergenoeg.
Nogmaals, m'n radio was daar niet af-fabriek mee uitgerust.
betaburned
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:15
Woonplaats: Wijgmaal
Locatie: 'T Leuvense

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door betaburned »

Luc,

indien je RT niet is uitgerust met het kabbeltje zou je toch eens moeten zoeken in het forum, want ik herinner mij dat er begin 2006 daar een post is rond geweest met een zeer gedetailleerde uitleg. De toenmalige BMW radio's waren - dacht ik - al wel uitgerust met een aux ingang, maar zonder bekabbeling.

In de post waar ik naar verwijs was een uitgewerkt voorbeeld van een (duitser?) type die zijn radio eerst had uitgebouwd, een tussenstuk had geplaatst rechtstreeks op de aansluiting & daaraan zijn ipod had gehangen. Ik heb destijds voor mijn RT dat ook eens uitgepluist, maar ben uiteindelijk gewoon via de CD blijven werken.

Betaburned
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 1200 rt mp3/aux

Bericht door p@rick »

Betaburned schreef:In de post waar ik naar verwijs was een uitgewerkt voorbeeld van een (duitser?) type die zijn radio eerst had uitgebouwd, een tussenstuk had geplaatst rechtstreeks op de aansluiting & daaraan zijn ipod had gehangen.
Was dat geen Ier in plaats van een Duitser ? Ik herinner me Robbie Syme waarmee ik destijds nog gemaild heb over dit onderwerp...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie