Autocom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
van der donckt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2008, 21:47

Autocom

Bericht door van der donckt »

Hallo
Ik heb een vraagje aan de mensen die een autocom intercom hebben
tijdens het rijden valt soms de radio weg voor een paar seconden,of spraak met duo,
en is alleen geruis van de wind te horen
ik rijd wel dikwijls met visier van helm op een kiertje,is soms wel ambetant,ben ik nu aan het praaten tegen duo of niet
groetjes
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Autocom

Bericht door p@rick »

van der donckt schreef:Hallo
Ik heb een vraagje aan de mensen die een autocom intercom hebben
tijdens het rijden valt soms de radio weg voor een paar seconden,of spraak met duo,
en is alleen geruis van de wind te horen
ik rijd wel dikwijls met visier van helm op een kiertje,is soms wel ambetant,ben ik nu aan het praaten tegen duo of niet
groetjes

Als de micro geactiveerd wordt (door bv. spraak, wind, een kuchje in de helm...) valt het geluid van de audiobron (tijdelijk) weg.
Op mijn vorige intercom (Autocom Pro 7) zat er een draaiknopje waarmee je die gevoeligheid van de micro kon bijregelen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Stappen
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 dec 2006, 20:43
Locatie: Feestgemeente "1785"

Re: Autocom

Bericht door Stappen »

Je kan ook de voorkant (windkant)van de micro bekleden met zwarte tape
+ achterkant beschermen met een kapje uit mousse (Autocom Part 1198).
Deze 2 zaken maken je micro minder gevoelig voor bijgeluiden.
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Autocom

Bericht door Harald »

Ik heb er het stopsel van een colafles opgezet.
en daar dan terug die zwarte mousse over.
Perfect
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: Autocom

Bericht door luc gs »

Begin dit jaar heb ik ook een Autocom laten installeren,dit met de bedoeling iets te kunnen communiceren met het vrouwtje,ook te kunnen genieten van een stukje muziek.
Aangezien ik jaar in jaar uit met een Jethelm (Schuberth J1) rij,ondervind ik ook enorm veel windgeruis.Ik heb reeds van alles geprobeerd om dit geruis te elimineren,maar toch lukt het mij niet.Bovenstaande hulpjes heb ik ook reeds geprobeerd maar allesbehalve een bevredigend resultaat.
Wie kan mij een goede oplossing geven of moet ik mij tenslotte gesloten helmen aanschaffen?
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Autocom

Bericht door tweecilinderke »

ondervind ik ook enorm veel windgeruis
Had ik ook en heb een schakelaartje tussen mijne micro gestoken, als ik niet moet klappen staat hij uit en als zin heb om te antwoorden zet ik hem aan! :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: Autocom

Bericht door luc gs »

luc gs schreef:Begin dit jaar heb ik ook een Autocom laten installeren,dit met de bedoeling iets te kunnen communiceren met het vrouwtje,ook te kunnen genieten van een stukje muziek.
Aangezien ik jaar in jaar uit met een Jethelm (Schuberth J1) rij,ondervind ik ook enorm veel windgeruis.Ik heb reeds van alles geprobeerd om dit geruis te elimineren,maar toch lukt het mij niet.Bovenstaande hulpjes heb ik ook reeds geprobeerd maar allesbehalve een bevredigend resultaat.
Wie kan mij een goede oplossing geven of moet ik mij tenslotte gesloten helmen aanschaffen?
Aangezien de vervelende geluiden blijven en niet te elimineren zijn,denk ik eraan de Autocom er af te halen.Spijtig voor de investering.Constant geruis vanaf 70km/uur is gewoon niet te harden,met of zonder passagier.Ik vraag mij trouwens af of dit wel windgeruis is,misschien een of andere storing.

Mijn vraag is nu,ben ik misschien beter gesteld met een Scala Rider?
Bestuurder+passagier gebruiken steeds een jethelm (type J1) met de bedoeling met elkaar te kunnen communiceren,een vleugje muziek te kunnen beluisteren via MP3 en de richtlijnen van de Garmin (2820) te kunnen volgen.
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Autocom

Bericht door Vanguard »

Ik zou toch zomaar niet de autocom afschrijven.
Sluit eens een gesloten helm aan en je weet direct of het windgeruis de oorzaak is.
Ik zelf werk met Starcom en of ik mijne systeem helm open of gesloten gebruik maakt niet uit.

Ook het proberen waard is om de bedrading van de intercom te herleggen, heb ik bij mijn RT ook moeten doen.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Autocom

Bericht door Harald »

Er moet zeker een oplossing te vinden zijn voor dit probleem.
heb al jaren een autocom.
Rij er mee met open en gesloten helm.
Ofwel staat de VOX te scherp afgesteld
of komt er daadwerkelijk te veel wind op de micro.
Staat de micro niet achterstevoren gemonteerd?
het zou de eerste niet zijn hé.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie