scala rider Q2 teamset + 1

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

scala rider Q2 teamset + 1

Bericht door Zeppe »

Hallo,

Ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een scala rider Q2 teamset.
Gebruik dit hoofdzakelijk (bike to bike) om af en toe eens een nuttige boodschap (oa wat denkt ge van een plasstop, of een koffie op het volgende terras, etc) door te geven aan mijn vrouwtje.
En dit werkt hiervoor prima.
Maar nu, wil ik het systeem uitbreiden, bike to bike + naar mijn dochtertje als ze in de sidecar zit?
Wie heeft er hier ervaring mee?
Moeten de 3 toestellen met elkaar "gepaard" worden? of volstaat een "paring" met een van onze toestellen.

Nog een vraagske. Niet dat ik onmiddellijk behoefte heb aan muziek tijdens een rit, maar indien mijn vrouw via haar Zumo mp3 functie muziek beluisterd,
moet ik dat dan normaal ook niet te horen krijgen?

ik hoor het graag,

mvg
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: scala rider Q2 teamset + 1

Bericht door Zeppe »

niemand?
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
abeloosm
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2008, 15:06

Re: scala rider Q2 teamset + 1

Bericht door abeloosm »

Hallo

Eén Q2 kan met twee ander Q2 gekoppeld worden
conference is echter niet mogelijk
maw je praat ofwel met je dochter in de side of met je vrouw op de andere motorfiets.
éen van de twee connecties is voice activated als je dat wil de tweede is dan handmatig (door op het knopje te duwen)
je hoeft eigenlijk voor je dochter geen derde Q2 te kopen je kan ook een goedkoere normale scala koppelen.

Indien je wel conference wil dan moet je als derde systeem een SRC (scala cardo based) systeem kopen maar dan moet je wel een C2 of C3 helm van schuberth bezitten om dat syteem te kunnen inbouwen in de kraag.
Ik werk met één src en twee Q2 en het werkt perfect tot op 300m.
Alleen de src user hoort in conference en de twee q2 users horen elk de SRC user.

hopelijk ben je iets mee
mvg
Michel
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: scala rider Q2 teamset + 1

Bericht door jupke »

bij ons groepje zitten wij met een Q2 teamsetje en 2 zumo's.
conferentie onderling is geen probleem.
tot de zumo iets wil zeggen, weg conferentie dan.
wij hebben het nog niet uitgetest met MP3 bestanden, maar ik veronderstel dat de andere headsets voorang moeten verlenen aan het primaire toestel. de zumo dus.
indien je vrouwtje dan muziek zou beluisteren zou er geen conferentie meer mogelijk zijn zolang zij zit te luisteren.
ivm het meeluisteren vrees ik dt zoiets niet mogelijk is, volgens mij kan je niet 2 headsets gelijktijdig pairen aan 1 zumo.
indien er andere bevindingen of mogelijkheden zijn hoor ik deze graag.
groeten rob.
broem..broem..GAAAAZ
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: scala rider Q2 teamset + 1

Bericht door MOTOBLOG »

navigatie heeft prioriteit over gesprek met duo of andere piloot... Je kan 3 Q2's koppelen maar het is ofwel met de ene ofwel met de andere praten... Wil je met 3 in conference mode, dan is een systeem met portofoons nog altijd veel gemakkelijker.

De nieuwe G4 (zie http://www.pvdk.be" onclick="window.open(this.href);return false;) kan 3 piloten met elkaar koppelen of twee piloten + hun respectievelijke duo's.
Plaats reactie