baehr intercom op r1200rt

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

baehr intercom op r1200rt

Bericht door costerke »

hallo iedereen,
heb zopas een nieuwe rt1200 black line aangeschaft en zou graag de intercom baehr
verso xl inbouwen maar zit met een probleem qua plaatsing aansluitstekkers voor de helmen op de moto.
Bij mijn r1150rt had ik 2 gaatjes geboord in de linkerzijde(zwart paneeltje)maar bij de 1200 vind ik geen geschikte
plaats aangezien de zijkuip volledig geschilderd is en ik daar niet in wil boren.Zijn er mensen die dit op een andere
manier opgelost hebben?
Groeten rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
p.raaymakers1
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39

Re: baehr intercom op r1200rt

Bericht door p.raaymakers1 »

bij mijn RT, weliswaar met een autocom, laat ik de stekker van de passagier, tussen het zadel van de bijrijder en het zadel van de bestuurder, naar buiten komen.
De stekker van de bestuurder, komt voor bij het zadel, tussen tank en zadel omhoog.
De stekker van de passagier zit "geklemd" tussen de 2 zadels en die van de bestuurder zit in een rubber klem, die op de tank geplakt is.
Doe dit al 2 jaar zo en werkt perfect.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: baehr intercom op r1200rt

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb dit op deze manier opgelost!
Afbeelding
Gewoon tussen het zadel en de benzinetank steken en voor de duo langs de linkerzijkant ter hoogte van de zijhandvaten.
Als je ze niet nodig hebt kun je ze makkelijk onder het zadel opbergen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: baehr intercom op r1200rt

Bericht door MOTOBLOG »

Met de starcom digital lossen we dat zo op: 12v stekker naar binnenkant verplaatsen, aansluiting intecom piloot ipv 12v achteraan 12v gaatje wordt de passagier aangesloten, netjes opgelost.
Helios
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 okt 2004, 18:57

Re: baehr intercom op r1200rt

Bericht door Helios »

Net als een vorige reactie laat ik de stekker van de duo onder de buddysit van de duo aan de linker zijde naar buiten komen. Bij niet gebruik een afdekdopje er of en klem ik dit tussen het plaatwerk en de "handgreep" van het bagagerek.
De stekker van de bestuurder laat ik ook tussen tank en buddysit naar boven komen. Echter ik plak deze nergens aan vast maar met een ty-rit bind ik de draad vast aan een van de steuntjes waar je de tanktas aanhaakt. Moet je het plaatwerk verwijderen dan even het bandje doorknippen en klaar ben je.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: baehr intercom op r1200rt

Bericht door costerke »

Bedankt voor de goede tips en zaols men opmerkt hebben de meeste
dezelfde oplossing gebruikt. Nogmaals dank.
Toch nog een vraagje i.v.m de gpskabel. Langs welke weg word deze geplaatst
om zo weinig mogelijk storingen te hebben? Bv langs links,rechts, onder of boven de benzinetank?
Thanks.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Helios
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 okt 2004, 18:57

Re: baehr intercom op r1200rt

Bericht door Helios »

Ik heb de kabel aan de rechter zijde langs het frame gebonden. Vervolgens via het stuur naar achter de cockpit en dan via de beweegbare beugel van het ruitje naar buiten laten komen. Ik heb de gps namelijk op een beugel op het dashboard gemonteerd. Werkt prima.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Plaats reactie