Headset in Schuberth R1

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
marnix
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jul 2005, 23:18
Locatie: Ede, Nederland

Headset in Schuberth R1

Bericht door marnix »

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een headset in een schuberth R1?

De helm lijkt helemaal vast te zitten en het zwarte zachte stof kan niet ver genoeg open om de speakers en de snoertjes weg te werken. In de schuberth concept was het erg eenvoudig.

Ik heb begrepen dat de hobbyist het kan doen voor 20 euro. Geen idee wat voor soort headset je dan krijgt en hoeveel schuim er weggesneden wordt...
marnix
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jul 2005, 23:18
Locatie: Ede, Nederland

Re: Headset in Schuberth R1

Bericht door marnix »

Ik ben er uit. Nu even kijken welke headset ik in ga bouwen en dan is het zo gebeurd.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Headset in Schuberth R1

Bericht door Relax »

Beetje laat dit topic gezien. Dat ding kan voldoende uit elkaar om te installeren.

Let wel op waar je je kabel naar buiten leidt. Als je 'm tussen schaal en binnenvoering laat uitkomen en hij beweegt, dan gaat ie doorschuren tegen die schaal.
Ofwel kabeltje héél goed beschermen daar, ofwel je kabel vastleggen. Bij mij ligt de aansluiting in een klem die aan de zijkant van m'n helm is geplakt.
Als je weinig rijdt, hoef je je om bovenstaand geen zorgen te maken. Zo'n vaart loopt het dan niet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie