ervaring keel microfoon

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
marnix
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jul 2005, 23:18
Locatie: Ede, Nederland

ervaring keel microfoon

Bericht door marnix »

Heeft er iemand ervaring met een keelmicrofoon? Deze zouden trillingen direct uit de keel omzetten in geluid en daardoor dus ook geen windruis over moeten zenden heb ik begrepen. Ik vond er toevallig een niet al te duur:
http://gadget.brando.com.hk/the-profess ... 0d001.html

is dit een ei van kolumbus op de motor of gaat het nooit werken?
marnix
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jul 2005, 23:18
Locatie: Ede, Nederland

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door marnix »

Er lijken meer mensen op dit idee te zijn gekomen:
http://www.gadgetinfinity.com/product.p ... t=0&page=1

Maar werkt het niet omdat het bijvoorbeeld niet volledig in het oor zit? Anders zou iedere grote motorcommunicatie producent het toch moeten gebruiken? Het lijkt de oplossing voor omgeving geluid, altijd goed geluid zonder storing 2 wegen...
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door John »

Jaren geleden heb ik dat systeem gebruikt maar prefeer toch een beugeltje hoor! Misschien zijn ze nu beter, ik spreek toch al over een 8 jaartjes terug.
marnix
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jul 2005, 23:18
Locatie: Ede, Nederland

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door marnix »

Ik heb nu een beugel en geen ervaring met dit systeem. de microfoon gebruik ik niet vaak, ik ben vooral geinteresseerd in de speaker functie. Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest en ook onderzoeken beweren dat je met 1 volume dus los van het omgevingsgeluid evenveel trillingen nodig hebt om hetzelfde volume te horen.
Dat betekend op iedere snelheid perfect duidelijke navigatie meldingen. Maar het klinkt te mooi om waar te zijn anders zou ook iedereen het moeten gebruiken zeg ik dan met mn boeren verstand.
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door OlivierToebosch »

'k heb ooit zo'n keel microfoon gekocht voor de gsm. De andere kant verstond er niks van. (en ik had geen valling :lol: )
Is dus in de prullemand belandt!
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door jakke »

Lijkt mij meer iets voor piloten of de Amerikaanse Special Forces!! :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door moh_fan »

jakke schreef:Lijkt mij meer iets voor piloten of de Amerikaanse Special Forces!! :-?
Mwa... mijn collega's bij gevechteenheden lopen toch ook al een poosje met die dingen rond hoor. :salut:
Tegenwoordig zijn er ook headphones die je niet meer in of rond je gehoorsgang draagt, maar tegen je schedel 'plakt'.
De geluidstrillingen worden dan via het schedelbot voortgeleid naar het middenoor. :geek:
Het fijne weet ik er niet van en ervaring heb ik er al helemaal niet mee. :scratch:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door OlivierToebosch »

't zal waarschijnlijk ook een prijsverschil zijn. En ik weet niet of uw collega's 120km/u rijden terwijl ze praten...

:-)
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door moh_fan »

OlivierToebosch schreef:En ik weet niet of uw collega's 120km/u rijden terwijl ze praten...
Meestal rijden ze wat langzamer, maar is het (motor)geluid oorverdovend in zo'n pantservoertuig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
marnix
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jul 2005, 23:18
Locatie: Ede, Nederland

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door marnix »

klinkt toch wel interessant, onder alle omstandigheden duidelijk horen waar de navigatie roadboek me naartoe stuurt. de microfoon maakt mij eigenlijk weinig uit. zou leuk meegenomen zijn als het super werkt.

grappig dat het al zo lang bestaat en toch niet doorbreekt, maar ook weinig mensen die er ervaring mee hebben. voor de prijs is het nog leuk om uit te proberen, 22 dollar en 3 dollar verzendkosten. voor 25 dollar is het de ervaring nog wel waard. het leger weet over het algemeen ook wel wat goed werkt en wat onzin is. als het totaal niet kan werken zouden die gasten het toch ook niet jaren gebruiken....
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ervaring keel microfoon

Bericht door John »

moh_fan schreef:
jakke schreef:Lijkt mij meer iets voor piloten of de Amerikaanse Special Forces!! :-?
Mwa... mijn collega's bij gevechteenheden lopen toch ook al een poosje met die dingen rond hoor. :salut:
Tegenwoordig zijn er ook headphones die je niet meer in of rond je gehoorsgang draagt, maar tegen je schedel 'plakt'.
De geluidstrillingen worden dan via het schedelbot voortgeleid naar het middenoor
. :geek:
Het fijne weet ik er niet van en ervaring heb ik er al helemaal niet mee. :scratch:
Daar heb ik wel ervaring mee. Zolang het louter gesproken tekst is werkt dat. Dus telefoon of PMR is dat best te doen. Muziek kan je vergeten.
Plaats reactie