Scala multiset Q2

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Scala multiset Q2

Bericht door kurt1973 »

Hej allemaal,

spijtig genoeg ben ik in panne gevallen met mijn Interphone intercom, geschikt voor bike to bike, beluisteren van navigatieinstructies en telefoneren. Ik overweeg om een Scala q2 Multiset te kopen, om te kunnen communiceren met een vriend tijdens het rijden, en om instructies van de navigatie te krijgen. Nu lees ik in de review van PVDK dat bike to bike en navigatie niet samen kunnen gaan. Is dit iets eenmalig, of is het effectief zo dat deze twee niet samen kunnen (zoals ik het begrijp uit de uitleg op de site zou dit toch mogelijk moeten zijn)? Zijn er eventueel nog andere toestellen (buiten de Interphone dan) die dezelfde functionaliteiten hebben? Liefst geen walkies, ik ben niet zo handig, bluetooth is ideaal voor mij :grin: O ja, muziek beluisteren is niet zo belangrijk. By the way, via ebay heb ik er eentje gevonden voor 232 EURO, verzending naar Belgie inbegrepen, en de score van de verkoper is bijna 100 %, wat vinden jullie van de prijs?

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Scala multiset Q2

Bericht door Zeppe »

Kurt,

Ik denk dat er hier enig misverstand in het spel is.
Zelf bezit ik een scala rider Q2. Deze heb ik speciaal gekocht voor de functie "bike-to-bike", en werkt prima.
Op de fiets van mijn vrouw staat een zumo 500 deluxe, hiervan krijgt zij (ik niet) perfecte melding voor navigatie.
Ook haar gsm is gepaard en tevens staat op de zumo een aardig stukske muziek.
Alle functie's werken perfect (muziek beluisteren vind ik persoonlijk wat ondermaats klinken) maar je kan nooit 2 functie's tegelijk ontvangen;
ik kan me ook niet voorstellen hoe dat moet klinken,
stel je bent in bike-to-bike en op hetzelfde moment ga je instructie's krijgen van de navigator en terwijl luister je nog even naar een deuntje "f..ck you" en op de koop toe hang je nog aan de lijn met je .... Lijkt mij onverstaanbaar.
Ik weet nu niet onmiddellijk welke functie voorrang gaat krijgen, maar het zal meer in de richting gaan van
1 - navigatie, en zodra die madame zwijgt, zal je automatisch terug je muziek krijgen, tot ik roep van op mijn fiets, dan zal de muziek weer tijdelijk uitvallen.
Mij lijkt het een zeer "aanvaardbaar" en vooral "betaalbaar" systeem voor "beperkt" gebruik.
Veel succes,
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: Scala multiset Q2

Bericht door VoskenGSA »

Wat zijn de afstanden dat de functie bike-to-bike nog werkt? Hoe lang gaat ie mee (autonomie)?
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Scala multiset Q2

Bericht door kurt1973 »

Met de interphone die ik had, was het tussen de 200 en 300 meter, naargelang de omgeving (op de buiten wat meer, in de stad wat minder). Verder, de intercom ging zeker een uur of 6 mee, intensief gebruik dus. Als ik hem alleen voor het navigeren gebruikte, makkelijk de ganse dag. Ik hoop dat dit voor de Scala ook het geval is... :clown:

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Scala multiset Q2

Bericht door Zeppe »

Inderdaad, autonomie, gemakkelijk 6 à 7 uren bij intensief gebruik. M.a.w. normaal gebruik kan hij een verlengd weekend mee.
Ontvangst "bike-to-bike" is afhankelijk van het gebied, in open velden (tot max 500m), in een stad met veel hoge gebouwen loopt dit snel terug.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Scala multiset Q2

Bericht door kurt1973 »

Nog een vraagje, ik zie dat de sets die verkocht worden, Multiset, allemaal bestaan uit twee eenheden met een micro op een steeltje. Ikzelf heb een systeemhelm, dus dat is ideaal, maar wat als de andere motorrijder een integraalhelm heeft, is dit makkelijk te gebruiken hierbij, of bestaan er ook sets met van elk een stuk?

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Scala multiset Q2

Bericht door Werner Von C. »

Zelfs een systeemhelm klapt dicht als het weder dit noodzaakt...die microfoon is eigenlijk een flexibele "zwanehals", je kan hem plooien en idd, kan gerust in een integraal gebruikt worden, evenals in een systeemhelm, zowel open als gesloten.

PS best de XL-versie nemen, de arm van de mic is dan ietswat langer
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Scala multiset Q2

Bericht door kurt1973 »

Merci, ik weet uit ervaring dat gebruik van zo'n steeltje in een systeemhelm geen probleem is, ik wist alleen niet of het in een integraal ook zo makkelijk was. Binnenkort ne keer het verlofgeld aanspreken zie :thumright:

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Scala multiset Q2

Bericht door MOTOBLOG »

Kurt, het zit namelijk zo: als je een B2B verbinding hebt met een andere Q2 en de Zumo (gekoppeld) zegt iets, dan wordt de B2B verbinding tijdelijk onderdrukt. Omdat de Q2 moet schakelen tussen de bluetooth verbinding enerzijds en de RF-link tussen de andere Q2 anderzijds, ben je een tiental seconden de link kwijt. Van zodra de Zumo stopt met praten, neemt het dus even een aantal seconden in beslag voor die RF-link terug actief is. De twee tezamen gaat inderdaad niet, en het schakelen tussen de twee duurt even... maar het werkt wel. De Q2 naar Q2 connectie is GEEN bluetooth maar een radio (RF) link. Werkt goed tot op een 300-tal meter.
kurt1973 schreef:Nu lees ik in de review van PVDK dat bike to bike en navigatie niet samen kunnen gaan.
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Scala multiset Q2

Bericht door kurt1973 »

Hm, achteraf bekeken is het precies niet zo interessant om en navigatie en bike to bike op te zetten. :-P Nu weet ik nog niet goed wat ik moet doen, misschien toch eens horen achter een systeem met radiootjes of zo... Nog wat rondsurfen, dan vind ik het wel :alien:

kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Plaats reactie