Plaatsing stekker op een 850/1100 GS

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Sevrien
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2007, 21:31
Locatie: Tessenderlo

Plaatsing stekker op een 850/1100 GS

Bericht door Sevrien »

Hallo,

Vroeger had ik de aansluiting van men intercom gewoon vastgestrapt aan men stuur maar dat begon wat problemen te geven met torsie op de kabel op dat punt.
Nu zou ik graag een een stekker installeren op het dashboard maar dan lijkt het me dat de kabel naar men helm nogal kort is.
Ik heb een Baehr-systeem dus geen kant-en-klare waterdichte stekker die op het frame kan geklemd worden zoals bij Autocom.

Nu komt de vraag:

Waar hebben jullie je aansluiting zitten?
en
Heeft iemand ervaring met de waterdichte connectoren van Neutrik?
http://www.neutrik.com/fl/en/industry/2 ... etail.aspx
850 is genoeg als ge door het Gelände wilt komen
Walterken
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 nov 2006, 00:02

Re: Plaatsing stekker op een 850/1100 GS

Bericht door Walterken »

Een beetje een late reactie,sorry, had het nog niet gezien.

Over die Neutrik- connectoren kan ik u niets vertellen, maar wel dat ik bij mijn 1150 GS de kabel onder het zadel had zitten.
Als ik hem nodig had (als de ander helft van de trouwboek mee reed dus), dan haalde ik die kabel onder het zadel onderuit.
De kabel liep dan achter mijn rug door naar de helm. 't Is een beetje opletten bij het op- en afstappen, maar onder het rijden (en daar is een moto per slot van rekening voor gemaakt, niewaar?) hebt ge er hoegenaamd geen last van.
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...
Plaats reactie