Schuberth SRC-kraag

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Schuberth SRC-kraag

Bericht door MOTOBLOG »

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door WimLT »

De Duitse helmfrabrikant Schuberth komt in december met een nieuwe kraag op de markt
Bij Louis al te bestellen. Vééél goedkoper ook: 299,95 € i.p.v. 349 €. Je moet het er maar voor over hebben :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door edargpu »

Ziet er inderdaad heel netjes uit en een hele verbetering ,maar de kostprijs :no:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door Brik »

cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door cope »

Hallo,

Ik heb me een src kraag gekocht voor mijn C3, dit bij RAD in Drongen, ze is besteld, was niet op voorraad en men wist mij ook geen prijs te zeggen.

Maar ik heb ondertussen een mailtje ontvangen, dat de prijs bij RAD dezelfde is als in Duitsland €299,95- , en dat er momenteel een aktie loopt van 20% op alle goederen niet in solden, en dit voor het eerste artikel dat je koopt tijdens deze dagen, dus ik krijg de SRC kraag voor €240,- :razz: :grin: dit was aangename verrassing, de scala rider q2 kost ook €199,- dus ik vind dit niet veel duurder voor een ingebouwd systeem met dezelfde technieken, tenminste als je een Shuberth C3 bezit.


greetz cope
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb inmiddels eentje in mijn bezit en ik ben er volop mee bezig. Alleen laat het weer nu niet echt toe om een rit te plannen met een tweede systeem voor Bike 2 Bike. Zal na het salon zijn, vrees ik. Maar eind januari moet de test en het verslag klaar zijn. Wat weet ik al:

AD2P compatibel
Connectie met Q2 mogelijk
Twee maten tot helm maat 59 = klein, vanaf helm maat 60 = groot model
Bij Motocare: 319,95 euro. (officiële dealerprijs).
Smiley
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:10
Locatie: Wommelgem

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door Smiley »

Is dat al te bekijken en te beluister hier in belgie land als iemand weet waar te verkrijgen stuur gerust een bericht

THX smiley
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door MOTOBLOG »

Smiley, In Diest zijn er drie stuks voorradig. Testen gaat door einde deze maand na de salonperiode. Verslag PVDK FILES ook. Ik ga dit uitgebreid in de praktijk testen maar ben te druk bezet nu tijdens het salon in BXL.
Smiley schreef:Is dat al te bekijken en te beluister hier in belgie land als iemand weet waar te verkrijgen stuur gerust een bericht

THX smiley
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door cope »

De SRC kraag die ik besteld heb, is binnengekomen en word maandag afgehaald, en dit aan €240,- wegens de aktie die er nu geld bij RAD.

greetz cope
tibogs-er
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 okt 2004, 22:43

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door tibogs-er »

Ik zou nog een dag wachten Cope want RAD is in de winter niet open op maandag.
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door albatros »

Ik ben dit weekend even binnengesprongen bij Point2. De SRC kraag is daar te koop aan € 320. Is blijkbaar toch een heel pak duurder dan bij RAD. Is de installatie makkelijk zelf te doen? ....Oude kraag er uit halen, nieuwe er op klikken, oortjes bevestigen. Lijkt mij wel allemaal makkelijk maar is het ook zo? Wie heeft er reeds ervaring met de SRC? Wat zijn jullie bevindingen? Alvast bedankt.
Gr,
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door GSMax »

Iemand bevindingen met de C3 en het SRC systeem van Schuberth :?: :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door cope »

Mijn kraag zit er ondertussen in, dit ging vlot.
Je moet je wel terug aanpassen aan je helm door dit systeem, de zijkanten voelen en zijn harder doordat aan beide kanten in de zijkraag het systeem zit verwerkt.
De helm serieus wijder opentrekken om je hoofd erin te krijgen, ook het sluiten gaat iets moeizamer door de micro, geen last van de oortjes, dit had ik met mijn Q2 oortjes wel.
Na een paar tientallen kilometer rijden vond ik maar weinig hinder meer van de zijkanten, ik heb de SRC kraag gekoppeld aan mijn iphone en via bluetooth naar muziek geluisterd en dit werkt subliem, mooi geluid in stereo en dit terwijl mijn volledige uitlaatlijn (zonder cat) van remus in mijn rug zit te knallen.
Ook telefoneren ging goed verstaanbaar, koppeling naar Gps nog niet uitgevoerd, ook buddy connectie nog niet, eerst wachten op beter weer.

greetz cope
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door UpJohn »

Afbeelding

Veel te klein voor die mannen van A'pen :lol: :lol:
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

SRC kraag met 3,5 mm female jack

Bericht door MOTOBLOG »

Dankzij de hulp van Lex (http://www.starcom1.be" onclick="window.open(this.href);return false;) heb ik nu een gewijzigde SRC kraag in mijn Schuberth C3. De oortjes voldoen, maar ik ben iemand die gewoon is van met oordoppen te rijden en als ik geluid wil ben ik erg tevreden van mijn Sennheiser CX300 dopjes. Die passen perfect, geven een gelijkaardige demping zoals andere oordoppen maar zijn voorzien van hoogwaardige speakers met goede bassweergave.

Daarom liep ik al langer met het idee rond om een 3,5mm uitgang te voorzien in de plaats van de twee speakers in de helm. Alle functionaliteit van de kraag blijft daarmee behouden en ik geniet van het geluid met de dopjes. Lex nam de kraag even onder handen en verving de speakers door een 3,5mm uitgang met trekontlasting. Werkt als een speer. Ik moet het volume een groot stuk terugschroeven wat de levensduur v.d. batterij ten goede komt.

Met mijn Nuvifone M10 is de kwaliteit van de muziek super goed, en in AD2P. Ook telefoneren gaat uit de kunst. En in werkelijk alle omstandigheden is het volume nu geen probleem meer. Ook met de Zumo 600 is de kwaliteit prima, enkel geen AD2P. Het wordt stilaan tijd dat dat probleem aangepakt wordt.

Afbeelding
louis2m
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:39
Woonplaats: Enkhuizen
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door louis2m »

Ik heb ook een Schuberth C3 met SRC kraag gehad! Ik heb voor mijn hoofd een L helm nodig maar het zou ook een XL kunnen zijn. Schuberth geeft het advies om niet te groot te kopen omdat een helm later iets ruimer kan worden. Als je de kraag later monteer is de helm net te klein en krijg je een mooie afdruk van de binnenvoering op je al kalende schedel! Als ik de SRC er uit haal past de C3 helemaal super maar de dikkere stijver SRC kraag maakt dat plezier helemaal om zeep!
KOOP JE EEN SCHUBERTH EN OVERWEEG JE DE AANSCHAF VAN EEN SRC... GELIJK DEZE GEMONTEERD TE PASSEN VOOR GERUIME TIJD ! ! !
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Re: Schuberth SRC-kraag

Bericht door Livin »

louis2m schreef:Ik heb ook een Schuberth C3 met SRC kraag gehad! Ik heb voor mijn hoofd een L helm nodig maar het zou ook een XL kunnen zijn. Schuberth geeft het advies om niet te groot te kopen omdat een helm later iets ruimer kan worden. Als je de kraag later monteer is de helm net te klein en krijg je een mooie afdruk van de binnenvoering op je al kalende schedel! Als ik de SRC er uit haal past de C3 helemaal super maar de dikkere stijver SRC kraag maakt dat plezier helemaal om zeep!
KOOP JE EEN SCHUBERTH EN OVERWEEG JE DE AANSCHAF VAN EEN SRC... GELIJK DEZE GEMONTEERD TE PASSEN VOOR GERUIME TIJD ! ! !
Zijn er nog met dit probleem?
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Plaats reactie