Nieuw bij Scala Rider: de G4

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
JCM
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:19

Nieuw bij Scala Rider: de G4

Bericht door JCM »

Omdat ik wat problemen heb met mijn huidige bike-to-bike communicatie van Baehr heb ik bij het surfen volgend systeem ontdekt op een Nederlandse website: http://www.gps.nl/scalarider_g4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het waar is wat er staat is dit een echte verbetering op gebied van bike-to-bike communicatie.
Wat denken jullie ervan, en heeft hier reeds iemand ervaring mee of met de Q2?
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Nieuw bij Scala Rider: de G4

Bericht door MOTOBLOG »

De Q2 heb ik al getest. Werkt goed tot 300 meter. De G4 verwacht ik eind deze maand in test.
Heb de specs ook reeds doorgenomen maar de praktijktest zal uitsluitsel moeten geven. Maar gewoonte haal ik er buddy Wim wel even bij voor een proefje. Kijk al eens op 'm blog voor een introductie. Staat online sinds opening salon begin januari. En hier vind je 'm test over de Q2 ... Het trieste is dat ik de G4 en de SCR kraag (ook met G4) al lang had moeten testen, maar tijd ontbreekt en weersomstandigheden gooiden ook constant roet in het eten. Binnenkort dan maar.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuw bij Scala Rider: de G4

Bericht door WimLT »

pvdk schreef:Maar gewoonte haal ik er buddy Wim wel even bij voor een proefje.
Zal al wat tekst voorbereiden :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JCM
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:19

Re: Nieuw bij Scala Rider: de G4

Bericht door JCM »

'k Heb alvast weer wat bijgeleerd op de blog, zeker een interessante test van de Q2, ik wacht vol ongeduld op die van de G4 8-) Wat ik me alvast afvraag is of je de G4 dan wel zult kunnen koppelen aan een tweede G4 samen met de zumo 550 omdat wij vaak met een redelijke groep op pad gaan en een beetje communicatie wel gewenst is.
Of ben je dan toch nog beter met een PMR bike-to-bike systeem :?: :?:
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Nieuw bij Scala Rider: de G4

Bericht door MOTOBLOG »

Dat kan ik je nu al vertellen: de G4 is te koppelen met een tweede G4 voor bike 2 bike communicatie. Verder kunnen er tegelijkertijd ook twee duo's met elkaar praten, de link wordt echter gelegd via de piloten.

Dus: piloot naar piloot, duo naar duo via de piloten link, piloot naar duo (per motor) en uiteraard piloot naar gps. Een hele resem, alleen hoop ik dat alles een beetje vanzelfsprekend blijft, want hoe meer die dingen kunnen, hoe meer er fout kan lopen.

Toestel heeft verder een ingebouwde RDS radio, een aansluiting voor MP3 speler en is eveneens te koppelen met een Q2. Prijs 249,95 euro. Ik heb er twee klaarliggen, wordt eerstdaags getest. Ik kan al wel verklappen dat ze op 27/28 maart in Diest proef te rijden zijn tijdens het Activity Weekend.
Plaats reactie