bike-to-bike systemen
Moderator: GVN
bike-to-bike systemen
Ikzelf heb op mijn RT een MIT200 systeem (met ingebouwde PMR). Ik heb hier tevens mijn GPS op aangesloten, en af en toe mijn GSM (hoewel ik niet echt gebeld wil worden op de moto ) En ik moet zeggen, deze installatie doet z'n ding! Ik ben zeer zeker tevreden!
Voor mijn vrouwke had ik een lossen PMR met weliswaar een handige headset en PTT-knop aan het stuur. En ik moet zeggen, dit was echt wel OK. Alleen is het soms zo'n gedoe met die kabels.
Daarom zou ik bij haar ook graag iets degelijkers installeren. En indien nodig, of handig, zou ik eventueel ook de mijne vervangen. Maar nu is de vraag: wat is een goed bike-to-bike systeem? En dan liefst zonder al te veel losse componenten (aparte PMR's, oplaadbaar, ...)
alvast bedankt!
Voor mijn vrouwke had ik een lossen PMR met weliswaar een handige headset en PTT-knop aan het stuur. En ik moet zeggen, dit was echt wel OK. Alleen is het soms zo'n gedoe met die kabels.
Daarom zou ik bij haar ook graag iets degelijkers installeren. En indien nodig, of handig, zou ik eventueel ook de mijne vervangen. Maar nu is de vraag: wat is een goed bike-to-bike systeem? En dan liefst zonder al te veel losse componenten (aparte PMR's, oplaadbaar, ...)
alvast bedankt!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Re: bike-to-bike systemen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: bike-to-bike systemen
Is die BT-technologie echt betrouwbaar en goed?
Ik zit professioneel in de IT-sector, en gevoelsmatig sta ik enigszins sceptisch tegenover dit alles. Maar misschien is dit geheel ten onrechte hoor!
Ik zit professioneel in de IT-sector, en gevoelsmatig sta ik enigszins sceptisch tegenover dit alles. Maar misschien is dit geheel ten onrechte hoor!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Re: bike-to-bike systemen
Fel verbeterd de laatste tijd en de laatste nieuwe (G4) is toch echt zeer de moeite. Heb hem laatst nog getest met PVDK en dat spul is echt loepzuiver zonder vervelende (wind)ruisgeluiden. Tot op een ± 500 m afstand heb je een goeie verbinding, daarna moet je geluk hebben met het terrein of je nog verbinding houdt. Maar ik zou zeggen: lees de test, want Philippe beschrijft dat allemaal als de beste
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: bike-to-bike systemen
ik heb de Q2.
geen problemen met de verbinding binnen de 300m, daarna krijg je ruis tot tenslotte de verbinding verbreekt.
en de Q2 is ook nog eens betaalbaar.
maar het klopt wat wim zegt.
lees de verslagen van philippe maar eens na.
gr rob.
geen problemen met de verbinding binnen de 300m, daarna krijg je ruis tot tenslotte de verbinding verbreekt.
en de Q2 is ook nog eens betaalbaar.
maar het klopt wat wim zegt.
lees de verslagen van philippe maar eens na.
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Re: bike-to-bike systemen
Kunnen de scala rijders contact maken met iemand die een PMR zender gebruikt?
Zijn dit dezelfde frequenties ?
Zijn dit dezelfde frequenties ?
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
- Woonplaats: .
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: bike-to-bike systemen
Daar vrees ik voor Harald.
Het zijn 2 verschillende technologieën en dus ook verschillende frequenties.
Ook de manier van doorsturen is verschillend, dus denk ik niet dat je ze zo maar kan combineren.
Er zal wel een mogelijkheid zijn om via intercomapparatuur wel over te zetten van het een naar het ander maar dan zullen er wel weer kabels aan te pas komen.
Het zijn 2 verschillende technologieën en dus ook verschillende frequenties.
Ook de manier van doorsturen is verschillend, dus denk ik niet dat je ze zo maar kan combineren.
Er zal wel een mogelijkheid zijn om via intercomapparatuur wel over te zetten van het een naar het ander maar dan zullen er wel weer kabels aan te pas komen.
Re: bike-to-bike systemen
Ik heb de artikels van Philippe eens goed doorgenomen, en heel wat info eruit gehaald.
Alleen blijft het toch moeilijk om echt uit te maken wat een goede bike2bike is... PMR, Chatterbax, Bluetooth, ...
Het is echt niet makkelijk om je weg te vinden in al deze verschillende technologiën (met uiteenlopende en overlappende functies.)
Op zich lijkt me PMR voorlopig nog het meest betrouwbare (deels onder invloed van mijn sceptische houding t.o.v. BT misschien...) maar BT is natuurlijk volledig draadloos...
Niet makkelijk om een juiste keuze te maken!
Alleen blijft het toch moeilijk om echt uit te maken wat een goede bike2bike is... PMR, Chatterbax, Bluetooth, ...
Het is echt niet makkelijk om je weg te vinden in al deze verschillende technologiën (met uiteenlopende en overlappende functies.)
Op zich lijkt me PMR voorlopig nog het meest betrouwbare (deels onder invloed van mijn sceptische houding t.o.v. BT misschien...) maar BT is natuurlijk volledig draadloos...
Niet makkelijk om een juiste keuze te maken!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
- Woonplaats: .
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: bike-to-bike systemen
Wij hebben destijds gekozen voor PMR in combinatie met een intercom.
Dit is een keuze die we nu moeten verder zetten want het is geen goedkope oplossing.
Maar een oplossing die uitbreidingsmogelijkheden en flexibiliteit met zich meebrengt.
De PMR's kunnen gebruikt worden los van de motor als we gaan wandelen in de bergen en geven een bereik tot 1 km in stad en 6 km in open ruimte (veld, bergen).
Op de intercom van de motor kunnen andere accessoires aangesloten worden zoals GPS, MP3-speler, telefoon, ...
Het nadeel is dat je een extra lader moet meenemen voor de PMR's. ze gaan ongeveer 1 dag mee maar dan moeten ze op de lader.
Dit is een keuze die we nu moeten verder zetten want het is geen goedkope oplossing.
Maar een oplossing die uitbreidingsmogelijkheden en flexibiliteit met zich meebrengt.
De PMR's kunnen gebruikt worden los van de motor als we gaan wandelen in de bergen en geven een bereik tot 1 km in stad en 6 km in open ruimte (veld, bergen).
Op de intercom van de motor kunnen andere accessoires aangesloten worden zoals GPS, MP3-speler, telefoon, ...
Het nadeel is dat je een extra lader moet meenemen voor de PMR's. ze gaan ongeveer 1 dag mee maar dan moeten ze op de lader.
Re: bike-to-bike systemen
Ik denk dat ik inderdaad wel bij mijn MIT200 ga blijven. Dit heeft immers tot nu toe perfect gegeven wat ik ervan verwacht. Niks opladen, niks prutsen...gewoon de helm inpluggen en klaar is kees. De PMR heeft een bereik van iets meer dan 1 km, geluid van mp3 en GPS is zeer duidelijk...en tegenwoordig is het probleem van de kwetsbare stekkers ook opgelost.
Vraag me niet waarom, maar ik geraak gewoon niet overtuigd van die BT. Nog niet!
Toch erg bedankt om jullie mening en informatie kenbaar te maken!
Vraag me niet waarom, maar ik geraak gewoon niet overtuigd van die BT. Nog niet!
Toch erg bedankt om jullie mening en informatie kenbaar te maken!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Re: bike-to-bike systemen
Chinto schreef:Vraag me niet waarom
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: bike-to-bike systemen
Okay...I'll shut up!
Ik heb gisteren de Q2 van een collega mogen "testen". Mijn argwaan was niet terecht! Integendeel... Wennen moet je altijd natuurlijk om iets vlot en intuïtief te gebruiken...maar ik moet toegeven dat het wel best OK was.
Als ik het dus goed voorheb, schaf ik mij gewoon de Cardo Scala Rider G4 Microphone Boom Powerset aan, installeer er eentje op mijn helm en eentje op die van mijn vrouw...en klaar is kees? Een mens zou toch voor minder enig argwaan krijgen...tegenwoordig is er toch niks meer ZO eenvoudig?
Ik heb gisteren de Q2 van een collega mogen "testen". Mijn argwaan was niet terecht! Integendeel... Wennen moet je altijd natuurlijk om iets vlot en intuïtief te gebruiken...maar ik moet toegeven dat het wel best OK was.
Als ik het dus goed voorheb, schaf ik mij gewoon de Cardo Scala Rider G4 Microphone Boom Powerset aan, installeer er eentje op mijn helm en eentje op die van mijn vrouw...en klaar is kees? Een mens zou toch voor minder enig argwaan krijgen...tegenwoordig is er toch niks meer ZO eenvoudig?
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Re: bike-to-bike systemen
Toch is het zo simpel
Niks geen uuuuren installatie "plezier" niet meer Monteren -> pairen -> weg Stom, hé
En de G4 is nog net iets beter dan de Q2 zelfs
Niks geen uuuuren installatie "plezier" niet meer Monteren -> pairen -> weg Stom, hé
En de G4 is nog net iets beter dan de Q2 zelfs
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: bike-to-bike systemen
O nee...straks wordt ik toch nog een BT-fan!!!!!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.