Scala Rider Q2 + oorbescherming = ??

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
svancamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2010, 12:10

Scala Rider Q2 + oorbescherming = ??

Bericht door svancamp »

Hallo

ik wil mij binnenkort een Scala Rider Q2 communicatie systeem aanschaffen zodat ik niet telkens 50 km/u moet gaan rijden om iets tegen m'n vriendin te zeggen wanneer we aan't rijden zijn. Ik rij echter ook alle dagen met mijn motor naar het werk en gebruik dus ook oorbescherming om gehoorschade tegen te gaan. Momenteel gebruik ik nog alpine 'paddestoeltjes', maar ik wil me van die op maat gemaakte 'otoplasten' laten maken omdat deze nog net iets beter (lees comfortabeler) zouden zitten en ook 4 tot 5 jaar zouden moeten kunnen meegaan.

Mijn vraag is: ga ik met die op maat gemaakte oorbescherming nog deftig kunnen communiceren met de scala rider set? Normaal zouden enkel de schadelijke frequenties moeten weggefilterd worden door de oorbescherming, maar is dan de stem van mijn bijrijdster / mp3 muziek / telefoongesprek dan nog duidelijk verstaanbaar? Heeft hier iemand ervaring mee?

't Is omdat't allemaal redelijk wat geld kost en het spijtig zou zijn moest ik beide producten niet tesamen kunnen gebruiken, alvast bedankt alle info!
BMW F650GS '02 - Kawa Z750 - BMW R1150R - BMW R1200GS TU
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Scala Rider Q2 + oorbescherming = ??

Bericht door moh_fan »

Ik rijd met otoplastieken en heb een BlueSonic com.sys. in één van mijn helmen zitten.
Mijn Zũmo 550 heb ik ge-tweaked zodat het stemvolume van Claire luider is geworden.
Op deze manier is Claire met otoplastieken in goed te verstaan.
De volume-boost werkt echter alleen voor Claire en niet voor inkomende gesprekken, waardoor een beller al rijdende lastig te verstaan is...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Scala Rider Q2 + oorbescherming = ??

Bericht door kurt1973 »

Ik heb net een tochtje Normandie achter de rug, met de oordopjes van Alpine in, en de Scala Q2 intercom. Ik kan de stem van de andere perfect verstaan, ook op snelwegtempo, op mijn F800ST. Voor op maat gemaakte oordopjes kan ik u niet voorthelpen.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Plaats reactie