scala rider G4 & Ipod touch

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
jo
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:45
Locatie: leuven

scala rider G4 & Ipod touch

Bericht door jo »

Heb sinds kort een scala rider g4 maar ondervind volgend probleem:

Het pairen van een zumo 550 en ipod touch liep vlot.
Hen samen doen werken is een ander paar mouwen.

Wat werkt:

Alleen de ipod touch met bluetooth doen werken gaat. De geluidskwaliteit is zelfs uitmuntend. In niets te vergelijken met het mp3 lawaai dat uit de zumo komt.
Het volume neemt toe bij hogere snelheid...prima dus.

De zumo alleen werkt ook hoewel de geluiskwaliteit niet om over naar huis te schrijven is. Nogal wat gekraak.

De twee samen werken niet.
De muziek komt door ( zelfde goede kwaliteit) maar bij de eerste audioboodschap van de zumo valt de bluetoothverbinding met de ipod weg.
Soms crasht de scala rider zelfs en moet je het toestel uit en aan zetten.
Soms doet de zumo het verder wel maar sowieso ben ik dan de muziek van de ipod kwijt.

Niet zo fijn als je net daarvoor een toestel aanschaft natuurlijk.

De ipod aansluiten met het kabeltje ( had ik de G4 niet net gekocht om van de kabels af te zijn :-( ) werk wel. Muziek wordt onderbroken bij truus haar aanduidingen en komt, een beetje traag naar mijn zin, ingefadet. Concreet betekent dat dat als er snel opéénvolgende boodschappen zijn de muziek geen tijd meer heeft om te herstarten.
Het geluidsvolume is evenwel niet vergelijkbaar met de bluetooth verbinding. Dat zou kunnen te maken hebben met het beperkte output niveau van de ipod oortjes ( teneinde rechtszaken rond gehoorssshade te vermijden). Angsthazen bij apple.

Heeft iemand gelijkaardige ervaringen en vooral weet iemand een oplossing.

Ik ben zelfs nog niet toegekomen aan de bike to bike communicatie... dat belooft want dan komt er nog een parameter bij.


Alvast bedankt.

Jo
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: scala rider G4 & Ipod touch

Bericht door MOTOBLOG »

Las je de handleiding? Daar staat duidelijk in dat een GPS en een telefoon NIET tezamen werken. Je moet de telefoon met de gps koppelen en de gps op de G4. De iPod wordt herkend als een telefoon. Vandaar dat het een apparaat het ander doet uitvallen. De enige oplossing is de iPod met de bijgeleverde audiokabel op de mp3 ingang aan te sluiten. De muziek wordt dan tijdelijk gedempt als er navigatieboodschappen zijn (of een telefoongesprek via de zumo wordt gevoerd).
jo
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:45
Locatie: leuven

Re: scala rider G4 & Ipod touch

Bericht door jo »

In mijn vraag is geen melding gemaakt van de gsm maar nu je er over begint ...die staat netjes via de zumo gepaird en werkt prima.
De muziek wordt dan tijdelijk gedempt als er navigatieboodschappen zijn (of een telefoongesprek via de zumo wordt gevoerd).
Dit is inderdaad het probleem. De handleiding vermeldt dat de muziek TIJDELIJK onderbroken wordt door gps boodschappen maar bij mij is dat dus definitief.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: scala rider G4 & Ipod touch

Bericht door MOTOBLOG »

Weet ik, maar ik vermeldde dat een bluetooth ipod ook als gsm wordt behandeld door de G4. Vandaar de verwijzing ernaar en het feit dat de iPod + zumo beiden niet tezamen op de G4 te pairen zijn... :wink:
jo schreef:In mijn vraag is geen melding gemaakt van de gsm
Plaats reactie