cardo scala rider G4 update

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

cardo scala rider G4 update

Bericht door ludo V E »

ik heb mij een cardo scala rider G4 aangeschaft (tweede hands) volgens de gebruiksaanwijziging om update te zijn betreft de firmware moet men gaan naar : http://www.cardosystems.com/download/softwareupgrade" onclick="window.open(this.href);return false; , en vraagt men het serienummer dit heb ik allemaal gedaan en ik kom bij : download cardo upgrade software , hier kan ik kiezen tussen (engels 1.1.5) of (frans 1.1.6) of (duits 1.1.4) maar geen nederlands welke moet ik nu aanvinken want ik heb ergens gelezen dat er een update is van 2.3 voor de G4 (mischien is er al een andere) .
groeten ludo v e
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: cardo scala rider G4 update

Bericht door pzbiker »

De Engelse, Franse,......versie 1.1.5 enz... is de PC softwareversie, dat is het programmaatje dat je kunt downloaden om de vox, RDS,taal, radiofrequenties, in te stellen op je G4 via de kabelverbinding met je PC.
Eenmaal je dat programmaatje op je PC hebt staan ( wel openen met " als administrater uitvoeren " hiervoor klik je met je rechtermuisknop op het icoon en daar zie je het tussen staan ) in dat programma zie je softwareupdate staan, hier klik je op en je krijgt de laatste nieuwe versie voor je G4.

Wat de update doet krijg je van geen kanten te weten, de laatste 2.3, heb ik er terug afgesmeten, ik vond persoonlijk dat hij hier slechter mee werkte.

Van de intercom en verbinding met gsm ben ik uiterst tevreden, dit hebben we grondig uitgetest tijdens onze tocht door Frankrijk, tegen 130 km aan het bellen met mijn vrouw, geen probleem, ze kon nauwelijks geloven dat ik op mijn motor zat.

De radio, dat zijn een ander paar mouwen, die trekt op niets, 60% muziek en 40% gekraak en storingen, zelfs met de RDS ingeschakeld. Met de laatste update 2.3 was het zelfs nog slechter, daarmee dat ik het er heb afgesmeten.
Ik heb al contact opgenomen met CARDO Belgium, die hebben me aangeraden om mijn toestel, aangezien het nog maar 4 maand oud is, om te wisselen bij de verdeler.
Ik heb hen teruggestuurd dat dit weinig nut zou hebben, aangezien mijn vier andere collega's juist hetzelfde probleem hadden. Toen werd het heel stil aan de overkant, ik ben nog steeds wachtende achter een antwoord.

Aangezien ik de radio het meest gebruik, sluit ik nu mijn gsm aan met het bijgeleverde MP3 kabeltje en gebruik hier de radio van, uitstekende kwaliteit.

grtz PZBIKER
Afbeelding
Plaats reactie