Starcom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Starcom

Bericht door wooter »

Ik zie zoveel mensen sukkelen met hun Scala dat ik me afvraag of dat dat is omdat iedereen een Scala koopt omdat ze zoveel voorkomen in de fora...

Heb me op aanraden van Peter Motor Shop een bedrade Starcom analoog laten inbouwen. Hij adviseerde tegen de digitale, en ik was niet te vinden voor een modelletje met bluetooth door eerdere ervaringen met bluetooth en de wispelturigheid van de Zumo 660 die ik ging gebruiken met bluetooth-verbindingen.

Bon. Enige BT-verbinding die ik heb is tussen iphone en Zumo, en daar heb ik nooit problemen mee. Voor de rest is alles bedraad van Zumo naar Starcom en van BMW radio naar Starcom. Het resultaat is niet alleen een vrij goed geluid hoorbaar in de System 6 helm, maar mijn vrouw die niet gelooft dat ik al op de motorfiets zit als ze me belt en ik antwoord!

Ik weet dus niet wat die andere merken fout doen aan filters en dergelijke, maar voor een keer heeft een verkoper me niet bij mijn pietje :)

Enige probleempje was dat een kabel tussen Zumo en Starcom moest vervangen worden omdat de microfooningang het niet deed, maar Peter wist waar het aan scheelde en had het eens hij de kabel had ontvangen snel opgelost.
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: Starcom

Bericht door dr.trimble »

ik heb nochtans al 3 jaar een scala teamrider en ben er heel tevreden over. Dit samen met mijn zumo 550 en mijn htc desire telefoon.
Telefoneren is ook kraakhelder.
K1200 GT 06'
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Starcom

Bericht door wooter »

Het kan natuurlijk zijn dat je de tevreden klanten niet hoort, en enkel te klagers. Maar de lijst van Scala klachten heeft me alleszins geholpen om een Starcom te kiezen.

Beetje zoals de meeste mensen schrik hebben van een Garmin als ze de lijst met klachten zien van de 660 :)
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Starcom

Bericht door props-n-blades »

Ik heb ook de Starcom, maar wel de digitale.
Een jaar geleden gemonteerd en afgesteld, nadien nooit problemen mee gehad.

Het enige wat niet echt goed werkt is het geluid van de telefoon (zowel gehoor als spraak), maar dat kan ook aan de BT verbinding liggen tussen Zumo en telefoon. Heb recent een nieuwe telefoon aangeschaft maar nog niet geprobeerd of dit verbeterd is.

Voor de rest: prima systeem :thumright:
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: Starcom

Bericht door DM »

Hallo,

ik heb de autocom. Ook hier heeft dealer me aangeraden met bedrading te werken. Ook prima resultaat overigens, met uitzondering van de connectie met telefoon (ook gehoor en spraak). Is zeker geen pioriteit, maar ben toch wel op zoek om dit ook eens opgelost te krijgen (combnatie Zumo 660 en Iphone)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Starcom

Bericht door wooter »

props-n-blades schreef:Ik heb ook de Starcom, maar wel de digitale.
...
Het enige wat niet echt goed werkt is het geluid van de telefoon (zowel gehoor als spraak), maar dat kan ook aan de BT verbinding liggen tussen Zumo en telefoon.
Dat was de reden waarom Peter me een analoge aanraadde... Nu, het verschil in functionaliteit tussen digitaal en analoog had ik niet nodig, dus deed ik ook niet moeilijk.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Starcom

Bericht door wooter »

DM schreef:Hallo,

ik heb de autocom. Ook hier heeft dealer me aangeraden met bedrading te werken. Ook prima resultaat overigens, met uitzondering van de connectie met telefoon (ook gehoor en spraak). Is zeker geen pioriteit, maar ben toch wel op zoek om dit ook eens opgelost te krijgen (combnatie Zumo 660 en Iphone)
Wat zijn de problemen?

De luidsprekers in de helm werkten voor mij met Zumo 660 en iphone, maar om een vreemde reden werkte de microfoon niet. Pas na het wisselen van het kabeltje tussen Zumo en Starcom met een kabeltje met een andere impendantie ofzoiets werd het opgelost. Net alsof de starcom met het eerste kabeltje niet merkte wanneer ik sprak.
Flat Twin Power

Re: Starcom

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb een Cardo Q2 en eerlijk gezegd, eind dit jaar koop ik mij een nieuwe fiets en daar zal ik ook een bedrade intercom laten inbouwen.
De verbinding tussen mijn Cardo en mijn Zumo 550 valt tijdens het rijden regelmatig uit. Op een rit van een dag vlieg ik er toch 5-6 keer uit en dat is toch wel hatelijk. Dan moet ik stoppen, alles uitdoen en weer aanleggen en dan werkt het weer. Als je dat 1x tegenkomt dan is dat niet erg, maar elke 60-70 km begint wel op uw zenuwen te werken.
Als ik muziek afspeel via het sd kaartje dan trekt het op niets.
Waar ik dan wel van tevreden ben (als ik er niet uitvlieg natuurlijk) is de telefoongesprekken. Deze zijn wel helder.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Starcom

Bericht door John »

Ik gebruik een Ultima XL (Baehr) tot volle tevredenheid. Wel wat last gehad met ons maddam haar setje ivm windgeruis of wanneer ze kuchte :-)
Radio, GPS en GSM (gepairt met Zumo) werken perfect. De mogelijkheid voor een bike to bike system(PMR) heb ik nog niet gemonteerd maar ben zeker dat dit ook vlotjes zal werken.
Dus voor mij...geen draadloze toestanden :wink:
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Starcom

Bericht door pvde »

John schreef:Dus voor mij...geen draadloze toestanden :wink:
Yep,
Gij hangt dan ook met draadjes aan elkaar, he :mrgreen:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Starcom

Bericht door p@rick »

Zat met identiek hetzelfde probleem als topicstarter.
Na het lezen van dit topic de Starcom CAB-055 kabel tussen mijn Zumo660 en Starcom Digital ook vervangen door een Starcom CAB-066B, waarna het probleem idd is opgelost.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Starcom

Bericht door sabke69 »

p@rick schreef:Zat met identiek hetzelfde probleem als topicstarter.
Na het lezen van dit topic de Starcom CAB-055 kabel tussen mijn Zumo660 en Starcom Digital ook vervangen door een Starcom CAB-066B, waarna het probleem idd is opgelost.
Wat doe ik fout? ik heb starcom digitaal, zumo 660+ cab 066B en toch kan ik niet spreken via telefoon. ik hoor hem wel, maar spreken niks nada nul de botten.
heb wel ook bike to bike systeem nog, is er een oplossing voor het gebrek aan micro dan?
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Starcom

Bericht door p@rick »

sabke69 schreef:
p@rick schreef:Zat met identiek hetzelfde probleem als topicstarter.
Na het lezen van dit topic de Starcom CAB-055 kabel tussen mijn Zumo660 en Starcom Digital ook vervangen door een Starcom CAB-066B, waarna het probleem idd is opgelost.
Wat doe ik fout? ik heb starcom digitaal, zumo 660+ cab 066B en toch kan ik niet spreken via telefoon. ik hoor hem wel, maar spreken niks nada nul de botten.
heb wel ook bike to bike systeem nog, is er een oplossing voor het gebrek aan micro dan?
Ik veronderstel dat je de CAB-066 kant Starcom in de phone-ingang (voor de piloot) hebt geplugd ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Starcom

Bericht door sabke69 »

Ik veronderstel dat je de CAB-066 kant Starcom in de phone-ingang (voor de piloot) hebt geplugd ?[/quote]

ja, dat klopt, waar steek in die dan in?
heb het gestoken zoals ze me hadden gezegd.
In welke ingang plug ik deze dan?
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Starcom

Bericht door p@rick »

sabke69 schreef:In welke ingang plug ik deze dan?



De CAB-66 kabel steek je in de Phone1-ingang (met pijltje aangeduid op de foto).

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Re: Starcom

Bericht door LucVB »

Hoe zit dat met de kabels van starcom.Ik bedoel daarmee de bekabeling tussen het toestel en de helmen. Zijn die stevig en duurzaam?? Heb nu een Aotocom die de geest aan het geven is , en ik twijvel voor het nieuwe toestel tuusen Autocom en Starcom. Mij lijken de kabels van Autocom veel degelijker.
Kent er iemand nog een goede dealer voor Autocom, buiten die van het Gentse :wink: ???
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Starcom

Bericht door Relax »

Yamaha dealer in Lede, Promotor
I respect your opinion. But I don't give shit.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Starcom

Bericht door tweecilinderke »

Yamaha dealer
en op de hundelgemsesteenweg te merelbeke, Motoshop!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Plaats reactie