Scala rider G4 gezocht

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rocksterlover
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:26

Scala rider G4 gezocht

Bericht door Rocksterlover »

Dag mensen,

Onlangs heb ik ook een C3 aangeschaft en wil daar de scala rider G4 op monteren.
Ik moet dat ding wel eerst nog kopen en vraag me af waar ik die dingen het goedkoopst kan vinden?

Wat kunnen jullie me meegeven?


Dank bij voorbaat.

Rocksterlover (Bob)
Cindy

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door Cindy »

Voor leden op Dit forum bij hun hoofdsponsor A...F te Westerlo alvast 10% korting.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door WimLT »

Rocksterlover schreef:Ik moet dat ding wel eerst nog kopen en vraag me af waar ik die dingen het goedkoopst kan vinden?
In principe hebben die dingen een vrij vaste prijs en vergeet niet dat er ook nog zoiets is als een dienst naverkoop. De hoeveelste gaat jij zijn die voor de goedkoopste aankoop op één of andere site gaat, maar achteraf steen en been zit te jammeren als het ding stuk gaat en hij nergens heen kan met zijn probleem :roll:

Koop best ook dichtbij, want die 5 € die je uitspaart bij aankoop ben je héél snel kwijt als je half België door moet voor een reparatie :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door MOTOBLOG »

Tja Wim, goedkoop is niet altijd beterkoop, dat is al meermaals gebleken. :wink: Maar iedereen is vrij zijn mening hierover te verspreiden.
jo
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:45
Locatie: leuven

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door jo »

Ik meen dat in de schubertkraag de technologie van de G3 zit dus minder bereik.
Ik ben niet 100% zeker maar toch even checken voor je die aanschaft.
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door pzbiker »

Ik heb de G4 al een jaartje op mijn helm staan, heel tevreden over, juist over de ontvangst van de RDS radio was ik niet bijzonder tevreden, maar heb er ondertussen iets op gevonden, indien er mensen zijn die hetzelfde probleem moesten hebben, dan leg ik het wel eens uit op dit forum.
Afbeelding
dioke
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:20
Locatie: In de buurt van Tessenderlo

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door dioke »

Ik heb ook een scala G4 en zit ook met dat probleem van de radio. Voor de rest prima toestel.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door MOTOBLOG »

Zit een G4 in...
jo schreef:Ik meen dat in de schubertkraag de technologie van de G3 zit dus minder bereik.
Ik ben niet 100% zeker maar toch even checken voor je die aanschaft.
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door pzbiker »

dioke schreef:Ik heb ook een scala G4 en zit ook met dat probleem van de radio. Voor de rest prima toestel.
Ik heb het radioprobleem als volgt opgelost, nog niet 100%, maar wel stukken beter.
Ik had ondervonden, wanneer je het mp3 kabeltje inplugt, zonder verder ergens aan te sluiten, de ontvangst beter was, ik had nog oortjes liggen van een oud gsm toestel, daar heb ik de oortjes afgeknipt, de mini-jack in de G4 geplugt en om te voorkomen dat die kabel hangt te zwieren, heb ik hem weggemoffeld onder de binnenbekleding van mijn helm, wel zien dat het uiteinde van de kabel in de vorm van een T loopt ( ong. 20 cm ) zoals een fm antenne. Ik heb één uiteinde naar de linkerkant van de helm-en één naar de rechterkant laten lopen. Alles bij elkaar een kwartiertje werk. Waar je de kabel in de G4 plugt, laat je een klein lusje, zo kan je nog altijd de mini-jack uittrekken en de mp3 kabel inpluggen.

Ik weet het, de ingang van de mp3 kabel in de G4 is niet voorzien om een extra antenne aan te sluiten, maar de radio werkt in elk geval stukken beter.
Afbeelding
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Scala rider G4 gezocht

Bericht door pzbiker »

Al iemand geprobeerd en uitgetest?
Afbeelding
Plaats reactie