ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door MOTOBLOG »

Cardo Systems heeft de nieuwste firmware update vrijgegeven voor de ScalaRider G4 (alle varianten).
Firmware 3.0 heeft een aantal nieuwigheden die verdoemenswaardig zijn :

*/ CLICK to LINK: te activeren via de update en software tool. Indien deze functie "aan" staat, kan je zeer makkelijk connecteren met een andere G4 rijder in de buurt (in range) zonder dat je met deze persoon een paring hoeft op te zetten. Handig voor een babbeltje aan het rode licht of een snelle connectie zonder toestanden van pairing.

*/ DUAL AD2P CHANNEL: De 3.0 firmware laat vanaf nu simultaan TWEE AD2P verbindingen toe. Zo is het nu dus mogelijk om bijvoorbeeld naar stereo hifi streaming te luisteren van uw iPod of ITouch terwijl de Zumo 660 of een andere telefoon ook nog verbonden is.

*/ VOX: nu in- of uit te schakelen en gevoeligheid instelbaar.

*/ SPOKEN STATUS: kan nu in- of uitgeschakeld worden.

*/ VOLUME PER MODE: voor elke audiobron worden de vooringestelde volumes nu bewaard in het geheugen
Sven 12RT

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door Sven 12RT »

On Topic : als de VOX-functie het eindelijk doet, geweldig. Want voorlopig (V2.3) is het noppes.

Off Topic : Click to Link functie.
Je komt aan het rode licht. Je ziet een leuke meid (of vent, naargelang je voorkeur), je drukt op het knopje en zegt "dag lekker ding".
Krijg je ineens een draai rond je oren. Want je kreeg geen verbinding met die leuke meid/vent, maar met de Hells Angel die net achter je reed...
:mrgreen:
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door ludo V E »

ik heb een update gedaan van mijn scala rider G4 naar software versie 3.0 en voor op de pc software versie 3.0.17,
nu is het geluid in de helm bijna helemaal weggevallen , ik hoor bijna niets meer van de muziek in de helm en van de beruchte claire ,
en toch is er niets gebeurd aan de instelling van de ZUMO .
weet iemand hier raad op ?
probleem is opgelost , de instelling op de scala rider betreft de geluidsterkte was op minimum gekomen , heb dit dus wat harder gezet
met de + knop op de scala rider G4 zelf .al doende leert men . :wink:
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door pzbiker »

Eveneneens de update gedaan, ik heb wel de bleutooth verbinding met mijn gsm moeten herinstellen, want die was weggevallen.
Afbeelding
Sven 12RT

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door Sven 12RT »

Eerste bevindingen : 't helpt niet veel.

- In tegenstelling tot wat pzbiker voorhad, bleven alle toestellen "gepaard".
- VOX werkt nog steeds voor geen meter. Hoewel, na getier lukt het soms.
Maar je moet zodanig hard roepen in je helm, dat je (1) pijn aan je oren krijgt en (2) je dan eigelijk zonder intercom kan...
Ik had met het programma de instelling op "hoge gevoeligheid" gezet. Tevergeefs.
Ondertussen heb ik de instelling veranderd naar "laag". Misschien heeft Cardo zich vergist en de instelling verkeerd weergegeven.
Dit werd nog niet getest.
- je kan nu ook het geluidsniveau van de speakers laten afhangen van het omgevingsgeluid. Het werkt, te goed.
Bij stilstand hoorde ik geen muziek of tegenpartij meer.
Instelling werd ook aangepast, nog niet getest.

Het straffe vind ik, wanneer je de intercomverbinding zelf activeert en "open" laat, dat de geluidskwaliteit geweldig is.
Je hoeft dus totaal niet luid te spreken.
Maar de stembediening van de intercom deugt dus van geen kanten.

Laat 3.1 dus maar komen...
Sven 12RT

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door Sven 12RT »

Sven 12RT schreef: - VOX werkt nog steeds voor geen meter. Hoewel, na getier lukt het soms.
Maar je moet zodanig hard roepen in je helm, dat je (1) pijn aan je oren krijgt en (2) je dan eigelijk zonder intercom kan...
Ik had met het programma de instelling op "hoge gevoeligheid" gezet. Tevergeefs.
Ondertussen heb ik de instelling veranderd naar "laag". Misschien heeft Cardo zich vergist en de instelling verkeerd weergegeven.
Veranderen bracht niet veel zoden aan de dijk.
De benamingen kloppen, werken doet het niet.
Hoewel, de truuk van J bleek wel (bij mij) te werken. VOX activeren door eens hard te blazen op de micro. Mirakel.
Bij m'n vriendin werkt het niet, ofwel kan ze niet hard genoeg blazen.
Onbetrouwbaar echter, de VOX dus :wink:

Nog steeds dezelfde eindconclusie : laat versie 3.1 maar komen.
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door eiRTee »

wil ik een update doen lukt het me niet....
krijg al smelding bij het downloaden dat ik niet de administrator van mijn PC ben ??????
Er is maar 1 gebruiker, ben gaan kijken in de instellingen en ben wel degelijk de administrator


Who can help me?
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door dr.trimble »

is het effectief bij het downloaden of bij het installeren van de update. Als het bij het installeren is van de update:

het bestand ergens opslaan, dan er op klikken met rechtermuistoets en "als administrator uitvoeren" selekteren.

dat zou het probleem moeten oplossen :wink:
K1200 GT 06'
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door Hunter6 »

Ook ik heb versie 3.0 op twee toestellen gezet.
Daar waar ik voorheen de verbinding met de 2e rijder ongeveer 1 maal op een dag kwijt was, gebeurde het nu 5 maal tijdens een ritje van 200 km :shock: .
Ook is de G4 een keer totaal uitgegeaan. Het lag niet aan de batteriij want na opnieuw aanzetten is hij in 2 uur tijd niet meer uitgegaan.
:-(
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door eiRTee »

dr.trimble schreef:is het effectief bij het downloaden of bij het installeren van de update. Als het bij het installeren is van de update:

het bestand ergens opslaan, dan er op klikken met rechtermuistoets en "als administrator uitvoeren" selekteren.

dat zou het probleem moeten oplossen :wink:

Thx, gelukt!
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door dr.trimble »

'k ben blij :grin:
K1200 GT 06'
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door eiRTee »

eiRTee schreef:
dr.trimble schreef:is het effectief bij het downloaden of bij het installeren van de update. Als het bij het installeren is van de update:

het bestand ergens opslaan, dan er op klikken met rechtermuistoets en "als administrator uitvoeren" selekteren.

dat zou het probleem moeten oplossen :wink:

Thx, gelukt!

Maaaar vandaag eerste testrit met update en kan geen verbinding meer maken met 2de G4
Zelfs niet na de handelingen in de handleiding opgevolgd te hebben

Wie weet raad....??

Thx
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door p@rick »

MOTOBLOG schreef:Cardo Systems heeft de nieuwste firmware update vrijgegeven voor de ScalaRider G4 (alle varianten).
Firmware 3.0 heeft een aantal nieuwigheden die verdoemenswaardig zijn :
Euh, moet dat niet zijn "verNoemenswaardig", of trekken die updates werkelijk op niets :mrgreen:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door p@rick »

Sven 12RT schreef:Bij m'n vriendin werkt het niet, ofwel kan ze niet hard genoeg blazen.
Andere vriendin zoeken :mrgreen:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door p@rick »

Is het op een of andere manier mogelijk om de onboard-radio van een RT te gebruiken bij de Scala G4 ? Weet wel, in de Scala zit al een FM-radio verwerkt, maar als je de radio van de moto zou kunnen aansluiten, dan zou je ook bv ook de cd-speler en/of iPod-bediening ervan kunnen gebruiken.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door dr.trimble »

als er op de radio van de bmw een audio-out zit, dan zou je deze kunnen verbinden met de ingang op de scala. Zo krijg je alles van de radio te horen via de G4 als je die afstemt op de "MP3-ingang"
K1200 GT 06'
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door p@rick »

dr.trimble schreef:als er op de radio van de bmw een audio-out zit, dan zou je deze kunnen verbinden met de ingang op de scala. Zo krijg je alles van de radio te horen via de G4 als je die afstemt op de "MP3-ingang"
Aan die radio zijn voor zover ik weet enkel vier luidsprekeruitgangen voorzien (linksvoor, rechtsvoor, linksachter en rechtsachter). De achterste luidsprekeruitgangen gaan nu naar de bekabelde intercom, misschien dat iemand kan bevestigen of dat signaal ook kan dienen voor zo'n Scala G4 ?
En stél dat dat effectief mogelijk is, kan de duo dan ook - via bt - meegenieten van die externe audiobron ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door dr.trimble »

p@rick schreef:
dr.trimble schreef:als er op de radio van de bmw een audio-out zit, dan zou je deze kunnen verbinden met de ingang op de scala. Zo krijg je alles van de radio te horen via de G4 als je die afstemt op de "MP3-ingang"
En stél dat dat effectief mogelijk is, kan de duo dan ook - via bt - meegenieten van die externe audiobron ?
neen gaat niet via BT, mocht het uiteindelijk toch mogelijk zijn om een audio-out te hebben op de radio, dan kun je die mss wel splitsen naar 2 aparte kabels
K1200 GT 06'
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door p@rick »

dr.trimble schreef:
p@rick schreef:
dr.trimble schreef:als er op de radio van de bmw een audio-out zit, dan zou je deze kunnen verbinden met de ingang op de scala. Zo krijg je alles van de radio te horen via de G4 als je die afstemt op de "MP3-ingang"
En stél dat dat effectief mogelijk is, kan de duo dan ook - via bt - meegenieten van die externe audiobron ?
neen gaat niet via BT, mocht het uiteindelijk toch mogelijk zijn om een audio-out te hebben op de radio, dan kun je die mss wel splitsen naar 2 aparte kabels
Dus, als piloot en duo tijdens het rijden allebei een noot muziek willen in hun helm, moeten ze beiden voor hun eigen audiobron zorgen.
Tenzij (want ik veronderstel dat het dan wél lukt), je de muziek bv op de Zumo hebt staan die op zijn beurt met beide helmen gekoppeld is.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: ScalaRider G4 firmware 2.3 -> 3.0

Bericht door dr.trimble »

vroeger kon je dmv de teamrider geluid van de intercom doorgeven naar de duo. Met de G4 en de SRS is dit echter niet meer mogelijk en moeten zowel piloot als duo zorgen voor hun eigen audiobron, al dan niet via BT. Voordeel is dat ieder kan luisteren naar zijn eigen muziek, nadeel is dat je twee audiobronnen nodig hebt en ook niet meer kan "samen genieten".
K1200 GT 06'
Plaats reactie