Integraal helm met bluetooth

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Integraal helm met bluetooth

Bericht door GSMax »

Schubert S1 is versleten, en vermits een scala rider hier niet op te monteren was, had ik zo"n JABRA dongle. Dit werkt wel, maar te veel rompslomp tijdens helm afzetten, etc. Ben dus op zoek naar een integraal helm met bluetooth voor mijn Zumo550 en Black Berry gsm. Had gedacht aan een Shark met het Sharktooth systeem, maar weet niet echt of dit goed werkt en ook weinig info te vinden op het internet. Schuberth valt sowieso uit de boot. Iemand ervaring met een bepaalde helm en BT systeem, of iemand goei suggesties :?: Is voor op een K1300S dus ik zit redelijk in de wind met mijn helm 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
ludoke
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 mei 2010, 11:10

Re: Integraal helm met bluetooth

Bericht door ludoke »

Ik heb hier nog een helm nolan n103 MET n com ingebouwd grijs met pinlock maat medium
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Integraal helm met bluetooth

Bericht door GSMax »

Sorry Ludoke, maar teveel slechte commentaren over Nolan gelezen op het web :-? Trouwens zou ne large moeten zijn 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Integraal helm met bluetooth

Bericht door kurt1973 »

Ik ben gebruiker van een BMW systeemhelm 6, in combinatie met de Scala teamset Q2, en ik ben hier tevreden van. De scala is geplakt op de helm, heb ondertussen 5 dagen Duitsland in de gietende regen achter de rug, en Scala hangt nog altijd goed vast.

Grts,

Kurt.
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Integraal helm met bluetooth

Bericht door aantzeetje »

Ik weet van geen klachten. Rij al sinds jaren met een N102 met N-com module en geen klachten.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Integraal helm met bluetooth

Bericht door de Ron »

Interphone F3 of F4 misschien ? Heb zelf de F3 en lijkt redelijk goed te werken.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: Integraal helm met bluetooth

Bericht door Alain GT »

Juist terug van een weekje passen raggen rond St-Johann in Tirol. Met de K1600GT ganse tijd ruit bijna beneden voor de warmte (30 - 36°) en niet echt stil gereden. Ik en mijn echtgenote hebben een Scorpion EXO 900 met Interphone F4. Dit systeem werkt naar behoren (GPS, gsm en intercom en tevens muziek via de Zumo als je wil) en was vlot bevestigbaar met de klembevestiging. Van 9 u tot 17 u steeds aangestaan en geen melding van lege batterij. Ik had voordien de BMW 5 en ik vind de Scorpion met ingebouwd zonnescherm stiller. Hij weegt wel een paar gram meer maar geen hinder van ondervonden. Scorpion bij EKO in Kontich en Interphone bij RAD te Zaventem.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Integraal helm met bluetooth

Bericht door GSMax »

Thanks voor de info 8-) Zal straks eens wat googelen :grin:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie