Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
patje353
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 aug 2010, 17:08

Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door patje353 »

Ik heb een communicatiesysteem op mijn R1200GS geplaatst. Nu heb ik voordurend een storend gefluit op mijn headset. Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet weg. Kabels verlegd , anders aangesloten ( rechtstreeks op de battery van de massa enz...) . Ik heb ook nog een extra massa kabel gelegd naar mijn antenne , maar niets schijnt te helpen. Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik mijn mistlampen die ik heb bijgeplaatst orgineel van BMW uitdoe dat het minder is maar zeker nog niet gedaan. Ik zal even doorgeven welke installatie er op staat.
Autocom super pro automatic kit spa
Radio : Wouxum KG-UVD1P
Antenne: Super Gainer mini SG-M803 N
Als iemand mij kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn, ben eventueel ook bereid om er voor te betalen. Ik heb echt geen zin meer om iedere keer maar opnieuw en opnieuw alles te installeren.Alvast bedankt voor eventuele reactie's.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door aantzeetje »

Pas op met extra massakabels te plaatsen want dit kunnen dit juist gaan veroorzaken !! 'k Weet dat Autocom een speciaal ontstoorde aansluitkabel heeft om aan te sluiten. Ik zou het eerder in die richting zoeken met een goed geïsoleerde en afgeschermde (eventueel met nog een ferriet ring er rond) plus draad naar je communicatiesysteem en naar je radio.

Heb je ooit het complete systeem eens aangesloten vooraleer je het op motor gemonteerd hebt?

Heb je de speciale splitterkabel van autocom gebruikt om je gps aan te sluiten via de speciaal ontstoorde 3,5mm aansluitkabel?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door luc gs »

In verband met het storend geluid,wel ik kan er van meespreken.Ik heb ook van alles geprobeerd en ook hier op het forum het probleem vorig jaar aangekaart.
Niets helpt,het storend geluid blijft,ook Autocom...De enige opkossing voor( mij:ik maak er geen gebruik meer van!!!
Sorry voor de niet bemoedigende woorden.
KimG
Berichten: 96
Lid geworden op: 29 mar 2006, 09:26
Locatie: Stabroek (Antwerpen)

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door KimG »

Volgens mij moet je de radio verbinden met de autocom dmv een speciale kabel met galvanische scheiding. Moet je eigenlijk altijd doen als je een toestel aansluit die z'n voeding krijgt van de moto en die je wil aansluiten aan je autocom.

Mvg

Kim
blutch II
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2010, 09:06

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door blutch II »

,
Ik had vroeger, toen ik met de Pan european reed ook storingen in mijn intercom en ben toen naar http://www.petersmotoshop.be" onclick="window.open(this.href);return false; gegaan ! Probleem opgelost. Weet niet meer wat hij er aan gedaan heeft, maar probleem werd opgelost. Nu ga ik voor al wat electronica bij Peter. Ik kan je maar aanraden om er ééns te gaan. :grin:
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door aantzeetje »

Juist Kim, dat is die splitterkabel waarover ik het heb. (gps, radio, e.a.). Die maakt inderdaad dat er een galvanische scheiding is als ik me niet vegis.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
patje353
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 aug 2010, 17:08

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door patje353 »

Iedereen alvast bedankt voor de reactie's.
@ aanzeetje. Ik heb de speciale kabel voor aansluiting met de GPS gebruikt dus dat zou in orde moeten zijn.Met die extra massakabel is het al iets beter maar nog lang niet zoals ik denk dat het moet zijn. Denk dat ik eens kontakt ga opnemen met http://www.petermotoshop.be" onclick="window.open(this.href);return false; . Is wel een heel stukje van thuis maar dat maakt eigenlijk niet uit.
Indien er nog voorstellen zijn , laat maar komen hè , zeker niet beschaamd zijn :cheese: :oops: :grin:
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door Patrick V »

bij mijn intercom hebben ze ergens een condensator tussen gezet en het storende geluid was weg. :D
Gedaan bij de Hobbyist in Hunsel Nl.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
biggie
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:10

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door biggie »

Wat soms hielp bij versterkers (oude lampenbakken) is van de stroomkabels te torsaderen (ze te draaien zoals een vlecht), en ze uiteraard niet te dicht bij de massa leggen. Misschien even proberen, kost je niets buiten wat tijd :wink:
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Wie kan mij helpen????Ik word er gek van:-)

Bericht door MOTOBLOG »

- Is de zender (is trouwens eentje waar vergunning voor vereist is) gevoed op batterij of via externe kabel (motor)?
- Wat zijn de eigenschappen v.d. antenne, heeft ze genoeg RF aarde?
- Zijn er aardingslussen gecreëerd?
patje353 schreef:Ik heb een communicatiesysteem op mijn R1200GS geplaatst. Nu heb ik voordurend een storend gefluit op mijn headset. Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet weg. Kabels verlegd , anders aangesloten ( rechtstreeks op de battery van de massa enz...) . Ik heb ook nog een extra massa kabel gelegd naar mijn antenne , maar niets schijnt te helpen. Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik mijn mistlampen die ik heb bijgeplaatst orgineel van BMW uitdoe dat het minder is maar zeker nog niet gedaan. Ik zal even doorgeven welke installatie er op staat.
Autocom super pro automatic kit spa
Radio : Wouxum KG-UVD1P
Antenne: Super Gainer mini SG-M803 N
Als iemand mij kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn, ben eventueel ook bereid om er voor te betalen. Ik heb echt geen zin meer om iedere keer maar opnieuw en opnieuw alles te installeren.Alvast bedankt voor eventuele reactie's.
Plaats reactie