starcom digital en gps vallen uit.

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Flat Twin Power

starcom digital en gps vallen uit.

Bericht door Flat Twin Power »

Iemand een idee nopens volgend probleem

Mijn Rt 1200 is uitgerust met een Zumo 550. Deze krijgt zijn stroom van de 12V stekker (vastgesoldeerd).
Onlangs heb ik een starcom digital laten monteren. Deze zit in het achtersteven achter het duozadel en krijgt zijn stroom van het achterlicht. In de starcom hoor ik radio, gps, en kan ik praten met de duo
Alles werkte naar behoren tot onlangs. Ik vertrok en na 5 minuten kreeg ik op mijn gps melding "externe voeding uitgevallen, doorgaan op batterijvoeding". Tegelijkertijd viel de starcom uit. Contact uitgedaan, dan terug aan en alles werkt weer om 2 minuten later weer uit te vallen. Ik heb zo'n 4 keer moeten herstarten doch alles viel telkens terug uit. Ik ben dan zo maar blijven verder rijden tot plots alles na 5 minuten terug aan floepte. Tot thuis (45 minuten rijden) werkte alles dan naar behoren.
Het rare is dat ik het maar af en toe heb. Je kunt dus niet voorspellen wanneer het zal gebeuren. Voor mij is dit een raadsel, vooral omdat gps en starcom niet van hetzelfde punt hun stroom halen is het toch raar dat beiden tegelijkertijd uitvallen.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: starcom digital en gps vallen uit.

Bericht door John »

Iets met dat Canbus gedoe dat raar doet?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: starcom digital en gps vallen uit.

Bericht door p@rick »

Waarom bricoleren aan het achterlicht, terwijl er veel betere oplossingen beschikbaar zijn ?
Op de 1200RT ligt er onder het duozadel een stekkertje klaar waar het optionele 12V-stopkontakt op wordt aangesloten, op dat stekkertje kan je perfect de Starcom aansluiten.
De Zumo zelf kan je best aansluiten op de stekker die daar af-fabriek al voor voorzien is in het vooronder van de moto.
Beide kontaktpunten vallen spanningsloos kort nadat je het kontakt van de moto afzet.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: starcom digital en gps vallen uit.

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb het niet zelf geïnstalleerd maar laten doen door iemand die hele dagen niets anders doet dan gps'en en intercoms aansluit.
Ondertussen heb ik het volgende ontdekt.
Als ik eerst mijn helm koppel met de intercom en dan pas de motor start en wegrijdt valt na een tweetal minuten alles uit om dan 5 minuten later
vanzelf op te starten en dan weer uit te vallen, enz enz.
Als ik eerst de motor start en dan pas de helm koppel dan blijft alles naar behoren werken.
Rare jongens die Duitsers.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: starcom digital en gps vallen uit.

Bericht door p@rick »

Flat Twin Power schreef:Ik heb het niet zelf geïnstalleerd maar laten doen door iemand die hele dagen niets anders doet dan gps'en en intercoms aansluit.
Ondertussen heb ik het volgende ontdekt.
Als ik eerst mijn helm koppel met de intercom en dan pas de motor start en wegrijdt valt na een tweetal minuten alles uit om dan 5 minuten later
vanzelf op te starten en dan weer uit te vallen, enz enz.
Als ik eerst de motor start en dan pas de helm koppel dan blijft alles naar behoren werken.
Rare jongens die Duitsers.
En da's allemaal zo gefixed door iemand die heelderdagen niet anders doet dan dit soort dingen installeren ?????
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: starcom digital en gps vallen uit.

Bericht door Flat Twin Power »

p@rick schreef:
Flat Twin Power schreef:Ik heb het niet zelf geïnstalleerd maar laten doen door iemand die hele dagen niets anders doet dan gps'en en intercoms aansluit.
Ondertussen heb ik het volgende ontdekt.
Als ik eerst mijn helm koppel met de intercom en dan pas de motor start en wegrijdt valt na een tweetal minuten alles uit om dan 5 minuten later
vanzelf op te starten en dan weer uit te vallen, enz enz.
Als ik eerst de motor start en dan pas de helm koppel dan blijft alles naar behoren werken.
Rare jongens die Duitsers.
En da's allemaal zo gefixed door iemand die heelderdagen niet anders doet dan dit soort dingen installeren ?????
Je hebt PB
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: starcom digital en gps vallen uit.

Bericht door MOTOBLOG »

Ook mijn gedacht... da's al helemaal niet volgens de regels v.d. kunst.
p@rick schreef:En da's allemaal zo gefixed door iemand die heelderdagen niet anders doet dan dit soort dingen installeren ?????
Plaats reactie