2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Stappen
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 dec 2006, 20:43
Locatie: Feestgemeente "1785"

2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Stappen »

Een paar maanden geleden kocht ik een R1200RT met 13000km (2009) bij een partikulier.
Een motor met bijna alle toeters en bellen + een 2+2 garantie(270€).
Dit alles stond netjes vermeld op de factuur.

Wanneer ik onlangs bij een dealer langs ging, wou ik toch wel eens weten of dit alles in orde was.
Mijn verbazing was groot, wanneer hij me meldde, dat deze motor nooit geregistreerd is geweest.
Dwz dat de "voormalige dealer" uit Hamme dit vergeten had of bewust in eigen zakken stak.

Raar, want deze motor werd afgeleverd op 25/06/2009.
En een paar dagen later is deze motorzaak op de fles gegaan of wat er ook gebeurt mag zijn.

De dealer uit St-Niklaas, die de concessie overnam, heeft dit alles nogmaals na gekeken en kwam tot de zelfde vaststelling.
Hij heeft al het mogelijke gedaan om een eventuele tegemoetkoming van BMW-Bornem te verkrijgen.
Doch zonder enig resultaat.
Zijn er nog mensen die zoiets meemaakten met een 2+2 Garantie?
Laatst gewijzigd door Stappen op 11 okt 2011, 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Harald »

De laatste maanden voor de sluiting was het daar een hekseketel.
Niemand die er nog wist wat er was besteld, wat was betaald enz.
Laat staan dat uw bestelling er dan ook is aangekomen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door K1200GT »

Dus: meer een probleem inzake de dealer dan inzake de 2+2 garantie. VIjgen na Pasen, maar de garantie werd verzorgd door een ander bedrijf als BMW; je moest er ook een apart contract voor afsluiten... enig spoor van dit laatste document?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
tuur
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:50

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door tuur »

Indien ik het goed snap heb je momenteel geen enkel probleem met je motorfiets?
Dan zou ik ook niet proberen om een storm in een glas water te veroorzaken. Stel dat ge toch nog een garantieprobleem zoudt krijgen, dan stop je de kopie van de originele aankoopfactuur bij uw vraag naar Bornem én dan zullen ze je wel helpen.
Honger gaat over, dorst niet !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door p@rick »

Heb je net het e-mail adres van een collega doorgemaild die net hetzelfde heeft meegemaakt bij Raf.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Stappen
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 dec 2006, 20:43
Locatie: Feestgemeente "1785"

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Stappen »

tuur schreef:Indien ik het goed snap heb je momenteel geen enkel probleem met je motorfiets?
Dan zou ik ook niet proberen om een storm in een glas water te veroorzaken. Stel dat ge toch nog een garantieprobleem zoudt krijgen, dan stop je de kopie van de originele aankoopfactuur bij uw vraag naar Bornem én dan zullen ze je wel helpen.
't is zeker niet de bedoeling om dit alles op te blazen.
Doch wanneer BMW-Bornem laat weten via zijn Dealer,
dat een tegemoetkoming uitgesloten wordt,
dan betwijfel ik wel dat ze dat wel zouden doen bij problemen.....
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Stappen
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 dec 2006, 20:43
Locatie: Feestgemeente "1785"

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Stappen »

K1200GT schreef:Dus: meer een probleem inzake de dealer dan inzake de 2+2 garantie. VIjgen na Pasen, maar de garantie werd verzorgd door een ander bedrijf als BMW; je moest er ook een apart contract voor afsluiten... enig spoor van dit laatste document?
Het enige wat ik heb is een aankoopfaktuur met de vermelding 2+2 garantie.
De vorige eigenaar heeft noch contract, noch kaart gekregen bij de aankoop
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Danny »

Dan stapte ik toch eens naar Bornem met dat papier in mijn pollekes, 't lijkt me toch ook wat gebrek aan goodwill :wink:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Harald »

Een ander vraagje, is die 2+2 garantie overdraagbaar?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Shulty »

Ja die is overdraagbaar...
De BMW pechservice bij een nieuwe niet.

Wat ik wel niet begrijp, is dat de vorige eigenaar het niet raar vond dat hij er geen enkel document van had/kreeg.....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Stappen
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 dec 2006, 20:43
Locatie: Feestgemeente "1785"

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Stappen »

Vorige eigenaar heeft tijdens zijn Normale 2 jaar garantie nooit een kaart nodig gehad.
Hij heeft de kaart nooit gekregen of ontvangen,
Hij had het volle vertrouwen, dat dit alles doorgegeven werd naar alle dealers.
Spijtig, dat men een koper in het ootje neemt voor €270..........
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Toedel »

Hallo,
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Dat heb ik al eens eerder neergepend, maar toch hierbij mijn verhaal.

Mijn eerste R12GS heb ik gekocht in juni 2005, met de 2 jaar extra garantie.
Het betaalde bedrag (300€) stond op de aankoopfactuur, met de vermelding 2 jaar extra garantie.
Bij het afhalen van de bike kreeg ik een fotokopie van de garantievoorwaarden, maar niet de bijhorende garantiekaart (ziet eruit als een bankkaart).
Dat viel mij niet op, want het was de eerste keer dat ik zo'n bijkomende garantie afsloot.
In oktober 2007, met andere woorden buiten BMW garantie, viel mijn remservo uit. Kostenplaatje : rond 1300€.
Daarvan moest ik niets betalen, maar er werd geen gebruik gemaakt van de bijkomende garantie, wat mij wel verbaasde.
Maar ik ging ervan uit dat de verschillende actoren kortgesloten hadden om mijn probleem af te handelen.

Mijn eerste R12GS was een probleembike, dus na de reparatie wou ik een nieuwe.
Mijn ervaringen met de eerste dealer waren niet positief; los van de problemen met de bike werd ik meermaals geconfronteerd met gefoefel ten nadele van klant én/of BMW. De verkoop van mijn bike was dus een uitstekend overstapmoment , en de bike werd ingeruild bij een andere dealer.

Onderdeel van de bepaling van de overnameprijs was de resterende tijd van de 2+2 garantie (nog 1 1/2 jaar tot max 80000km).
Zoals bekend is die garantie overdraagbaar, en dat betekent voor de overnemende dealer een nulrisico qua garantie.
Bij het afleveren van mijn bike vroeg mijn huidige dealer naar de 2+2 garantiekaart. Voor mij de eerste keer dat ik hoorde dat zoiets bestond.
Gelukkig kon ik de factuur bovenhalen, en de kopie van de garantievoorwaarden, om enigszins te bewijzen dat ik de garantie wel degelijk had betaald.
De dealer trok een bedenkelijk gezicht, en heeft verder niet aangedrongen.

Ik heb het vermoeden dat er dealers zijn die het bedrag van de garantie in hun eigen zak steken, en vervolgens bij schade in de bijkomende 2 jaar proberen de kosten op BMW af te wentelen. Ze dringen gewoon harder aan op Kulanzregeling. Als dat niet lukt hebben ze in elk geval een eerste dekking van 300€ + intrest.

Moraal van het verhaal : zoek een betrouwbare dealer. De moto's zijn overal hetzelfde.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
tuur
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:50

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door tuur »

Toedel schreef:Hallo,


Moraal van het verhaal : zoek een betrouwbare dealer. De moto's zijn overal hetzelfde.
ik stuurde je net een PB-ke
Honger gaat over, dorst niet !
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door Toedel »

Hallo,
Ik heb van verscheidene mensen de vraag gekregen de naam van betreffende dealer mee te delen.
Daar kan ik niet op ingaan; immers die dealer kan zijn 'handelswijze' veranderd hebben.
Het gaat erom dat de forumgebruikers zich kunnen wapenen tegen deze praktijken; door het verhaal te vertellen is men nu gewaarschuwd.
Dank voor het begrip !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
tuur
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:50

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door tuur »

Toedel schreef:Hallo,
Ik heb van verscheidene mensen de vraag gekregen de naam van betreffende dealer mee te delen.
Daar kan ik niet op ingaan; immers die dealer kan zijn 'handelswijze' veranderd hebben.
Het gaat erom dat de forumgebruikers zich kunnen wapenen tegen deze praktijken; door het verhaal te vertellen is men nu gewaarschuwd.
Dank voor het begrip !
Wat de vroegere zaak in Hamme betreft, is dit een afgesloten hoofdstuk natuurlijk, doch wanneer u weet hebt van andere dealers die dergelijke praktijken nu nog toepassen, dan vind ik dat u dit moet kenbaar maken. Desnoods meldt u het maar rechtstreeks aan BMW Belgium ( Bornem ) want dit is FRAUDE op grote schaal ! ( zowel ten opzichte van BMW als van de verzekering als van de consument !! ) .............

Er lezen hier genoeg "Blauwe jongens" , advocaten én verzekeringsjongens mee .......graag jullie mening.
Honger gaat over, dorst niet !
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

Bericht door K1200GT »

tuur schreef:
Toedel schreef:Hallo,
Ik heb van verscheidene mensen de vraag gekregen de naam van betreffende dealer mee te delen.
Daar kan ik niet op ingaan; immers die dealer kan zijn 'handelswijze' veranderd hebben.
Het gaat erom dat de forumgebruikers zich kunnen wapenen tegen deze praktijken; door het verhaal te vertellen is men nu gewaarschuwd.
Dank voor het begrip !
Wat de vroegere zaak in Hamme betreft, is dit een afgesloten hoofdstuk natuurlijk, doch wanneer u weet hebt van andere dealers die dergelijke praktijken nu nog toepassen, dan vind ik dat u dit moet kenbaar maken. Desnoods meldt u het maar rechtstreeks aan BMW Belgium ( Bornem ) want dit is FRAUDE op grote schaal ! ( zowel ten opzichte van BMW als van de verzekering als van de consument !! ) .............

Er lezen hier genoeg "Blauwe jongens" , advocaten én verzekeringsjongens mee .......graag jullie mening.
    Ik ben misschien naief maar ik kan me echt niet voorstellen dat een officiele dealer (die niet het bankroet nabij is), "dit soort praktijken" zou toepassen. Wat zou hij/zij erbij winnen??? Ga je voor 300 Euro je reputatie (incl. blootstelling aan juridische procedures en meer fraais) te grabbel gooien??
    Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
    tuur
    Berichten: 109
    Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:50

    Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

    Bericht door tuur »

    K1200GT schreef:
    tuur schreef:
    Toedel schreef:Hallo,
    Ik heb van verscheidene mensen de vraag gekregen de naam van betreffende dealer mee te delen.
    Daar kan ik niet op ingaan; immers die dealer kan zijn 'handelswijze' veranderd hebben.


    Ik ben misschien naief maar ik kan me echt niet voorstellen dat een officiele dealer (die niet het bankroet nabij is), "dit soort praktijken" zou toepassen. Wat zou hij/zij erbij winnen??? Ga je voor 300 Euro je reputatie (incl. blootstelling aan juridische procedures en meer fraais) te grabbel gooien??
    tja, zo denk ik er ook over, maar 200 nieuwe motos à 270 euro .........doet misschien sommigen anders denken ? Toedel weet waarschijnlijk meer?
    Honger gaat over, dorst niet !
    vasco66
    Berichten: 306
    Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
    Locatie: Ham

    Re: 2+2 Garantie betaald, doch nooit geregistreerd

    Bericht door vasco66 »

    wat je hier mee moet doen
    is bornem van op de hoogte te brengen en zeggen dat ze dit moeten uitzoeken
    en dan nog verder via de kranten openbaar brengen en dan gaat er wel iets gebeuren
    maar je weet toch dat er over een paar jaar terug
    bij bornem ook nie alles goe was
    er zijn er ook verschillende vertrokken,
    olie vaten verdwenen enz ...
    Plaats reactie