Cardo smartpack - storend geluid bij 4 pinkers

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jef_123
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2017, 20:19
Woonplaats: Antwerpen

Cardo smartpack - storend geluid bij 4 pinkers

Bericht door Jef_123 »

Beste

Ik rijd met een GSA van juli 2017 met een navigator 6 er op. Heb sinds gisteren een Cardo smart pack. Alles netjes geconfigureerd en met muziek in de oren een toertje gedaan en ook de telefoon succesvol kunnen testen.

Vanochtend vertrok ik naar m’n werk (rijd dagelijks woon-werk) en bij het file filteren op de E19 begon die set ineens te piepen, te vergelijken met een soort bezettoon van een telefoon, maar dan scherper van geluid. Even op de files gelet in de eerste plaats, maar uiteindelijk vrij snel de link kunnen leggen tussen gebruik van 4 pinkers en het geluid dat terugkwam. Op het GPS scherm gaat dan ook een driehoekje knipperen zag ik. (Het geluid alterneert dus samen met de verlichting van de pinkers)

Gebeld met de garage en daar kreeg ik als antwoord dat ze dit probleem kennen en hiervoor al naar Bornem gebeld hebben. Daar zeggen ze dat dit een veiligheid is van BMW zelf die ze niet kunnen afzetten en dat ze nog al klachten daarover gekregen hebben.

Gezien ik het meeste tijd van mijn woon werk in de spits tussen E19 regio A’pen en Dilbeek doorbreng, en terug, is het dus vrij vervelend om die biep te aanhoren voor zo’n lang stuk.

Advies van BMW garage was om te file filteren met 1 pinker en dat het niet op die andere pinker zou komen om gezien te worden.

Ik heb zelf ook al bedacht om de koppeling enkel op te zetten tussen telefoon en Cardo, aangezien ik de GPS niet echt nodig heb tijdens die ritten, maar ik wilde jullie even vragen of iemand vertrouwd is met dit probleem en een work around kent. Misschien één die ze in de garage liever niet zelf voorstellen, maar die wel werkt?

Alvast bedankt.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Cardo smartpack - storend geluid bij 4 pinkers

Bericht door Danny »

Toegegeven, ik heb nog niet één motor beter zien afkomen in de file omdat die 4 pinkers op staan had...
Als voorbij zijn dan zie je't.
Dus als daar mijn probleem mee opgelost was dan wist ik t wel :mrgreen:
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Cardo smartpack - storend geluid bij 4 pinkers

Bericht door Man in Black »

normaal gezien kun je die "biepjes" uitzetten op de GPS dacht ik. Denk dat het dezelfde instelling is als de andere waarschuwingen van bv flitspalen en dergelijke.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: Cardo smartpack - storend geluid bij 4 pinkers

Bericht door JoB »

idd Danny, eenvoudig, goedkope, duurzame en vooral veilige oplossing, zeker voor de motorrijder die achter aankomt en die daardoor geen verstoord zichtsveld heeft door het geknipper van zijn voorganger, die zich veilig waant

beste Jef, zet gewoon die extra verlichting aan op je gsa

eigenlijk zou elke motor hiervan moeten voorzien zijn
de meeste motoren hebben maar één lichtpunt en dat maakt het een mens moeilijk om diepte in te schatten
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
Jef_123
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2017, 20:19
Woonplaats: Antwerpen

Re: Cardo smartpack - storend geluid bij 4 pinkers

Bericht door Jef_123 »

Beste mensen,

Bedankt voor jullie bijdrage ;-)

Grtjs Jef
Plaats reactie