BMW communicatie systeem

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

BMW communicatie systeem

Bericht door ludo V E »

Daar ik mij een nieuwe BMW helm SYSTEEM 7 Carbon heb aangeschaft en mijn oude communicatie systeem SCALA RIDER G4 al wat gebreken vertoond ben ik van plan om het nieuwe BMW communicatie systeem voor inbouw in mijn nieuwe helm te kopen .
Zijn er hier die het communicatie systeem van BMW ( nieuwe of oudere versies ) hebben en wat zijn hun bevindingen en ervaringen hierover .
MVG Ludo
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door janeman »

Ik bezit het vorige heel tevreden en eigenlijk het enige dat goed werkt met bmw-rt (radio gps gsm enz)
Heb destijds van alles uitgetest
Heb intussen ook een nieuwe helm met communicatie systeem besteld, vorige helm was versleten en het vorige systeem past niet op nieuwe helm.
als je het alleen gaat gebruiken voor gps en gsm ben je voordeliger af bij concurrentie denk ik. als je met rt of gt rijd met radio enz. ben je beter af met bmw communicatie.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door aantzeetje »

Ben daar zeer tevreden over. Werkt even goed als men Nolan N-com waar ik ook al geen klagen over had
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door ®win »

Ik heb het BMW communicatie systeem in mijn Systeem VI. Heb deze gebruikt op een K1600GTL en op de R1200GSA LC. Integratie met motor en (BMW) navigatie is top. Kwaliteit is goed, verbindingen zijn goed (mits bij K1600 / R1200RT met radio correct gepaired).

Enkel verbinden met andere merken is matig/slecht/niet mogelijk, maar daar maakte ik toch geen gebruik van. En op de GSA miste ik wel de radio-optie; die heeft het BMWCS dus niet.

Sinds dit najaar heb ik een Schuberth E1 met een Sena SC10U comm. systeem. Deze heeft als voordeel dat je kunt verbinden met andere merken en deze heeft een ingebouwde radio. Alleen valt de ontvangst daarvan dan weer vies tegen. Ander nadeel van de Schuberth/Sena is dat ik het volume niet meer via de controller op het stuur kan regelen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie