GSM aansluiten op Autocom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jolly Jumpy
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 sep 2006, 21:49
Locatie: Overmere

GSM aansluiten op Autocom

Bericht door Jolly Jumpy »

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een gsm op een Autocom
intercom.
Dit zou blijkbaar lukken met een clip-on adapter die dan aangesloten
wordt op een audio kabeltje met 3,5mm jack.
Iemand een idee waar je deze clip-ons kan krijgen?
Seven
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2006, 23:10
Locatie: Avelgem

Bericht door Seven »

Van waar ben jij?
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Seven schreef:Van waar ben jij?
Geregistreerd op: 6-9-2006
Berichten: 3
Woonplaats: Overmere


dat kabelke zat gewoon bij de autocom toen ik hem aankocht.
De GSM heb ik in een houderke gestoken hetwelke ik in de GB gekocht heb tussen het fietsmateriaal :wink:
hvandrunen
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jul 2006, 12:49

telefoon

Bericht door hvandrunen »

Het beste kun je een telefoonhouder monteren op je motor. Als het kan in een kuipvak zodat de telefoon niet nat kan worden.
http://www.koopjessite.nl/ppage.php?productid=21739

Bij je telefoon (modelafhankelijk) kun je van autocom een verloopplug kopen die je op de autocomkabel kunt pluggen.
De telefoon laadt hiermee niet op.

Automatisch opnemen inschakelen en alles werkt perfect.

Succes
K1200gt 2003 titansilber
Jolly Jumpy
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 sep 2006, 21:49
Locatie: Overmere

Bericht door Jolly Jumpy »

Het is een gsm van sony-ericsson Z550i en blijkbaar
zijn deze clip-ons moeilijker te krijgen dan gedacht
Zo'n houdertje lijkt mij wel een goed idee, maar op een GS1200
heb ik dus geen kuipdelen, het zal een binnezak worden denk ik
Weet iemand of er houders voor gsm te krijgen zijn die op een
enduro stuur kunnen gemonteerd worden?
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Het houdertje dat ik gebruik is in principe ontworpen om op een fietsstuur te zetten.
Dus moet zeker passen op een GS stuur :wink:
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

GSM op intercom

Bericht door OFrank »

Waarom gebruik je geen bluetooth module? Er bestaan voor autocom bluetooth systemen, die je kan koppelen aan je gsm. Je gsm kan je dan rustig in je binnenzak laten. Je regelt je gsm dat hij bij bluetooth connectie automatisch opneemt. Gaat je telefoon, dan kan je al rijdend rustig antwoorden. Enkel zelf bellen geeft problemen; je hebt je gsm nodig om het nummer in te tikken.
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: GSM op intercom

Bericht door Dirk 9700 »

OFrank schreef:Waarom gebruik je geen bluetooth module? Er bestaan voor autocom bluetooth systemen, die je kan koppelen aan je gsm. Je gsm kan je dan rustig in je binnenzak laten. Je regelt je gsm dat hij bij bluetooth connectie automatisch opneemt. Gaat je telefoon, dan kan je al rijdend rustig antwoorden. Enkel zelf bellen geeft problemen; je hebt je gsm nodig om het nummer in te tikken.
OFrank,
kan je eens wat meer informatie daarvan geven (ev. de prijs...)? Ik veronderstel dat men de module op het intercomsysteem moet aansluiten die dan de verbinding legt van GSM naar intercom.
Ik gebruik de Autocom Super Pro AVi(kit300)

Groeten,
Dirk :wink:
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

Bluetooth op intercom

Bericht door OFrank »

Ik ben niet meer op de hoogte van de prijzen. Ikzelf heb een starcom, doch toen ik op zoek ging naar een intercomsysteem, bleek het zowel met autocom als met starcom mogelijk te zijn een bluetoothmodule aan te sluiten. Ik heb deze samen met mijn starcom gekocht. Van Roosbroeck in Merksem verkoopt autocom en weet op welke modellen een bluetoothmodule past. Hij was het die mij informeerde over de bluetooth voor autocom.
Je moet deze inderdaad op je intercom aansluiten en verbinden (via bluetooth) met je gsm. Het systeem werkt prima. Anders even bij Van Roosbroeck informeren
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

Als ik even mag......

Je moet inderdaad de B.T. module op de intercom inpluggen op de daarvoor voorziene aansluiting, dan je gsm naar nieuwe devices laten zoeken de B.T. dus en dan op het knopje van de B.T. drukken.
Na enkele seconden verschijnt de naam van de intercom op je display van de gsm de standaard code is meestal 0000 (4x 0).
Er rest nu enkel je gsm in te stellen op aut. opnemen en indien je voice activated hebt deze ook in te stellen en dan bellen maar....
Starcom en Autocom hebben beide B.T. modules die je ook onderling kan uitwisselen. Indien je GEEN gsm ingang hebt op je intercom dan kan je het ook proberen met de audio ingang.
Suc6 en indien vragen dan hoor ik het wel.....Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
buzzy
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 jun 2006, 22:40
Locatie: Herzele

Re: GSM aansluiten op Autocom

Bericht door buzzy »

Hey,
Heb zelf ook een autocom super pro avi, hierop sluit je op AUX1 de Bluetooth "dongle" aan en dan je GSM laten zoeken naar nieuwe apparaten. Je moet wel op de print van je autocom een brugstukje solderen zodat je "dongle" gevoed word via je intercom. Dit werkt perfect, de persoon aan de andere kant van de lijn merkt zelfs niet op dat ik met de moto aan het rijden ben. Indien het solderen van het brugstukje een probleem zouo vormen voor u wil ik dat gerust doen. Dan geef je maar een seintje.
MKT1200
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:51
Locatie: Geel

Re: GSM aansluiten op Autocom

Bericht door MKT1200 »

Zou dit ook kunnen werken met een Baehr intercom? Want die heeft ook een Aux ingang. Of is dat allemaal merkgebonden?
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: GSM aansluiten op Autocom

Bericht door bmwfreakske »

Ik gebruik mijn gsm via de bleutooth van mijn 2820 die dan op zijn beurt aangesloten is op mijn autocom,zo krijg je al de info van de gsm via je scherm van je GPS.Werkt perfekt!
Andalousie 09/2018
MKT1200
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:51
Locatie: Geel

Re: GSM aansluiten op Autocom

Bericht door MKT1200 »

Dat doe ik nu ook en ik hoor dan wel dat er mij iemand opbelt en als die iets zegt hoor ik het wel. Zelf antwoorden gaat echter niet omdat (volgens de garage) de 2820 maar in 1 richting werkt als hij via de Baehr gaat. Enkel OUT maar geen IN.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: GSM aansluiten op Autocom

Bericht door bmwfreakske »

Zo was het in de beginne ook op mijn autocom,er is iets verkrijgbaar om er bij aan te sluiten zodanig dit wel werkt.
Ik kijk het morgen effe na.

Je moet voor de klank in alle geval de microfoonstekker op de zijkant gebruiken.
Andalousie 09/2018
Plaats reactie