Alplutsers, editie 2008!!

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door WimLT »

Frank K schreef:11 1/2 later stond ik in Edegem terug voor de deur.
Zullen wel stressy km's geweest zijn. En dan uiteindelijk nog voor niks.
Maar beter zo dan dat het wel ernstig was gebleven, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

BiemeRT schreef:
Frank K schreef:11 1/2 later stond ik in Edegem terug voor de deur.
Zullen wel stressy km's geweest zijn. En dan uiteindelijk nog voor niks.
Maar beter zo dan dat het wel ernstig was gebleven, hé :wink:
Da's liefde he Wim... en een bijkomende verzekering voor een volgende editie.
Soit, 't is al veel beter met Nancy, alleen hoort zij nog niet veel, zou een week of drie duren eer haar gehoor volledig terug is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door pvde »

Yep,
Frank, het allerbeste voor je vrouwke, verzorg ze goed, he
Ik ben wel benieuwd naar het verslag van jullie trip, dus Philip niet te lang wachten, he
En heeft Peter zijne Beemer het gehaald :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

pvde schreef:Yep,
Frank, het allerbeste voor je vrouwke, verzorg ze goed, he
Ik ben wel benieuwd naar het verslag van jullie trip, dus Philip niet te lang wachten, he
En heeft Peter zijne Beemer het gehaald :?:
Houdoe
Zal seffens al wat spoilers posten... :wink:

Wat de moto betreft, buiten platte band gisteren is alles perfect verlopen.
Blijkt dat de stress vlak voor 't vertrek voor niets is geweest, het "probleem" blijkt dus normaal te zijn, nen hoop geratel en gekraak wanneer de moto in versnelling staat, mét koppeling ingetrokken is dus net hetzelfde hoorbaar op de GS(A) van Frank en Philip.
Moest dat direkt eens testen natuurlijk, met hun GS 'n. "Krak" hetzelfde...typisch BMW zeker :roll:
Wel raar dat de mekaniekers dat zelf niet wisten, en er vanuit gingen dat de lagers stuk waren....soit, die mensen kunnen ook niet alles weten, en ze hebben hemel en aarde bewogen om m'n moto klaar te krijgen....chapeau!!! Dikke pluim!!! :cheers:

Grts,
Peter
Laatst gewijzigd door Shulty op 18 mei 2008, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voila, enkele teasers...voor de rest geef ik het woord aan Philip...die kan da goe :mrgreen: :wink:

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door RUSOR »

"Koele" foto's... zag er weer zeer goed uit... Een platte band behoord ook al tot vaste onderdeel van de lutsers :lol: :lol:
Allee fijn dat jullie goed zijn thuis gekomen en ik ben benieuwd naar de foto's en natuurlijk de verhaaldjes....
En hoe was het met de Frank zijn nachtlawaai????? En de Shulty hoeveel slaapzakjes heeft die van jaar nodig gehad bij die temperaturen????
Remt de koppel ook nog altijd voor alle beestjes???

GRTS Danny
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

RUSOR schreef:Een platte band behoord ook al tot vaste onderdeel van de lutsers :lol: :lol:
Dat dachten we ook direkt :roll: 8-)
RUSOR schreef:En hoe was het met de Frank zijn nachtlawaai?????
Euhmmmm, laten we zeggen dat het er niet beter op geworden is :pig: :roll:
Ik heb bewijsmateriaal op tape, maar om die te publiceren heb ik toelating nodig!
:cyclopsani:
RUSOR schreef:En de Shulty hoeveel slaapzakjes heeft die van jaar nodig gehad bij die temperaturen????
De Alplutsers worden al wat ouder...dus we hebben geopteerd voor "zimmer frei", 't is maar voor onze arme knoken... :eye:
RUSOR schreef:Remt de koppel ook nog altijd voor alle beestjes???
Alleen voor "murmeltieren" :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Shulty schreef:voor de rest geef ik het woord aan Philip...die kan da goe
Pfff, 'k zit met ne writersblock :-( , heb vandaag ne godganse dag naar m'n scherm zitten staren, wa zitten typen, maar 't lukt gewoon niet, 't zal nog ff moeten bezinken zekers, andere keren heeft 't ook enkele weken geduurd, nog ff geduld dus mannekes :-?

Ben ondertussen wel de mooiste foto's naar m'n Imageshack aan 't doorsturen, kwestie van niet iedereen op z'n honger te laten zitten, sommige (actie)foto's zijn echt wel de moeite waard :-P

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Bewijsmatriaal op tape... gewoon laten horen we zullen het niet voort vertellen :twisted: :twisted:

GRTS Danny
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

RUSOR schreef:Hoi,
Bewijsmatriaal op tape... gewoon laten horen we zullen het niet voort vertellen :twisted: :twisted:

GRTS Danny
Gij houdt precies wel van SM, nu hebt ge daar dit jaar eens geen last van gehad en nu wilt ge het toch horen?????
Kan je verzekeren, ben er zelf van geschrokken toen ik 's morgens de beelden te zien (en te horen) kreeg.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Relax »

Nu weet je hoe wij ons voelen telkens we jou mogen aanschouwen...

Blij dat je vrouw het goed doet.

Flipper, kruip in je pen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

Relax schreef:Nu weet je hoe wij ons voelen telkens we jou mogen aanschouwen...

Blij dat je vrouw het goed doet.

Flipper, kruip in je pen.
??? Waar heb jij mij al slapend moeten aanschouwen???
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Relax »

De Ongekende spare mij daarvan.

'k Heb het over je dagdagelijkse uiterlijk. Schrikbarend.

En ik kan het weten, 'k kijk ook alle dagen in de spiegel tegen zoiets aan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Relax schreef:Flipper, kruip in je pen.
'k Ben eindelijk begonnen, moet 't eerst nog is laten keuren hier thuis, dan weet ik of 't al dan niet de moeite is.

Ondertussen staan de mooiste foto's op m'n Smugmug, te bekijken via de link in m'n onderschrift :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Gorky-GSA
Berichten: 205
Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:09
Woonplaats: WICHELEN
Locatie: WICHELEN R1200RT
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Gorky-GSA »

Prachtige foto's ik herken er veel van (ik heb in 2003 een gelijk aardige reis gemaakt) 8-)
Dit jaar met de promotietrip meegereden ,maar spijtig genoeg weinig tijd gemaakt om zelf eens een fotoke te nemen. :-?
Hoop eens dees jaren nog eens naar de Alpen te rijden :wink:
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1200R classic
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Zondag 11 mei.

09u00: Ik sta op, binnen een uurke wil ik vertrekken naar Edegem, bij Antwerpen. ’t Vertrek is nl. verhuisd naar ginder, omdat we straks naar Duitsland rijden ipv. naar Frankrijk.
‘k Moet nog ’t één en ’t ander inpakken, en m’n bokes smeren. Ik wil spek met eieren op m’n bokes, dus ondertussen moet ik ook nog spek bakken, samen met een goei ommelet.
Soit, ik loop hier weer rond als een kieken zonder kop, net niet aan ’t pannikeren omdat ik mogelijks iets zou vergeten, ach, we zien wel.
10u00: Ik sta klaar, m’n bokes zitten in een brooddoos, en de rest heb ik, denk ik, ook allemaal mee.
10u45: Ik kom aan bij Frank, iets te vroeg dus. Ik werd maar verwacht rond 11u00, maar da’s blijkbaar niet erg want voor ik kan bellen doet Frank al de deur open. We zetten ons, wachtende op Peter, op ’t terras.
11u10: Vanop ’t achterliggende terras horen we Peter afkomen, tiens, diene had nochthans z’n lawaaipijp vervangen door z’n originele demper :eye:
Soit, we zijn compleet, en maken ons klaar om te vertrekken.

Afbeelding

Peter heeft een route uitgewerkt, autosnelweg tot rond Eindhoven, en van daar kleine baantjes, bijna tot in Düsseldorf. Ik heb geen idee langs waar, ik ben Alpenman.
12u00: Net achter Eindhoven verlaten we de autostrade, van hier gaat ’t dus binnendoor, soms langs grote wegen, dan weer langs kleine baantjes, zelfs een stukske zandweg zat ertussen. Wel verschieten zulle, had ’t ten eerste niet verwacht, en door ’t stof dat Shulty opgooide zag ik niet dat ’t zanderige ondergrond was, totdat m’n voorwiel begon te kwispelen. Dan maar direct ’t gewicht op ’t achterwiel gezet, en op de meest mullige stukken de gaskraan ietsje opengedraaid. Zo ging ’t al véle beter. En sneller ook.
12u45: Regelmatig lassen we een stopje in, ’t is warm weer, de zon doet haar best, en we hebben tijd genoeg, geen reden om ons op te jagen dus.

Afbeelding

Ook komen we tot de conclusie dat alle stress die Peter de laatste 2 dagen heeft gehad (omdat z’n cardan een “raar” geluid maakte) ongegrond is, aangezien zowel mijne cardan als diene van Frank identiek ’t zelfde geluid maken. En zeggen dat ‘m bijna niet kon meegaan, ’t zou wat geweest zijn mocht later blijken dat ’t loos alarm was :roll:
13u10: Soit we rijden verder, via kleine baantjes, door dorpkes luisterend naar namen zoals Valkenswaard, Ospel, Meijel en Reuver. Leuke baantjes, zeker als je ziet dat mijn alternatief de autosnelweg is.
14u30: We staan aan de grens met Duitsland, maar raken ’t land dus niet in. Shulty’s GPS stuurt ‘m door een bos, maar daar mogen we niet door, en veel alternatieven zijn er niet.

Afbeelding

Uiteindelijk vinden we een weg die van Reuver (NL) naar Heidhausen (D) leidt. We zijn dus in Duitsland, nu op weg naar Düsseldorf, om op den trein te springen.
15u30: We zijn onder Mönchengladbach door gereden, en rond Neuss nemen we nog een kleine 10km autosnelweg richting Düsseldorf centrum. Shulty heeft ’t exacte adres van waar we moeten inschepen in z’n GPS staan. Handig, want 2j geleden heb ik hier nog serieus wat moeten zoeken.
16u00: We melden ons bij de inscheepkade, maar ik moet de kerel duidelijk maken dat we eerst nog willen tanken, en wat drinken en eten kopen voor op den trein. Nog snel ff naar ’t dichtsbijzijnde tankstation, en tien minuten later staan we terug aan ’t perron.
16u15: De blauwe papieren met opschrift “Bozen”, Bolzano in ’t Duits, worden achter ’t scherm gestoken, en minder dan een kwartierke later mogen we de moto’s reeds op de wagons rijden.
Ik weet dat ’t hier niet echt hoog is, maar dat ’t zóó laag was ben ik dus vergeten. Amai, ik moet met m’n helm plat op m’n tanktas liggen, maar dan zie ik niet waar ik naartoe rij, als ik m’n hoofd ff opricht slaat m’n helm tegen één v.d dwarsbalken van de bovenste verdieping :clown: Pfff, nie gemakkelijk zulle.
16u30: De moto’s staan op hun plaats, Peter en Frank hun helmen hebben ook kennis gemaakt met de dwarsbalken, meerdere keren zelfs, dan klaag ik nog niet.

Afbeelding

We halen de tanktassen eraf, en nemen ons net gekochte proviand mee, naar ’t perron waar we nog een leeg bankske vinden. Nu is ’t wachten op onze trein, die komt nl. ietske later aan, en wordt gekoppeld aan de auto- en motowagons.

Afbeelding

Wij hebben ons een fleske wijn gekocht, kwestie van straks, ondanks Frank z’n gesnurk, toch maar in slaap te raken.
Ik zit ff te denken dat we met die wijn niet mogen overdrijven, morgenvroeg moeten we alweer op de moto de bergen in, tot ik plots een horde Duitse motards zie langswandelen. De achterste torst een kartonnen palletje van halve liter bierblikken, ik denk plots dat m’n fleske wijn wel zal meevallen en hoop dat die Duitsers niet naast ons zitten, Frank z’n geronk zou anders wel is overstemd kunnen worden.
Ofwel raken die Duitsers sebiet niet meer met hun moto’s van den trein :drunken:
17u15: De trein komt aangereden, Peter is snel nog iets gaan kopen in de winkelkes in ’t station zelf, als hij terugkomt nemen we ons gerief en stappen naar onze wagon, en daar zoeken we onze coupé. Het blijkt er éne met drie zitplaatsen te zijn, géén beenruimte, en pokkewarm, maar wat wil je met dit weer.

Afbeelding

Ik zet direct de airco op z’n koudst, en probeer ’t raamke te openen, dat op slot blijkt te zitten.
Later zal de conducteur me een speciale sleutel geven om ’t raamke te openen, en valt de temperatuur nog mee.
Wel is ’t echt klein, Frank en ik zijn al niet van de kleinste mensen, en Peter is nog ne spreekwoordelijke kop groter, plaats is er dus niet over. ’t Is zelfs zo erg dat Frank besluit om in de gang te zitten, met z’n gat op het rooster van de airco. ’t Zou ook kunnen voor extra verkoeling van z’n billekes, wie gaat ’t zeggen.

Afbeelding

18u00: De trein vertrekt, we zijn eindelijk onderweg.
De trein is altijd een beetje reizen zegt men, in dit geval is ’t meer dan een beetje. We genieten onderweg van de omgeving, Duitsland ken ik eigenlijk totaal niet, tenzij van de autosnelwegen om erdoor te rijden.
Blijkt dat de trein de vallei van de Rijn volgt, ff denken we aan de Moezel, omdat ’t hier vol wijnranken en wijngaarden staat, maar enkele seconden denken aan de kaart van Duitsland doet ons besluiten dat ’t de Rijn is, later zien we aan de borden van steden en stations die we passeren dat we correct gegokt hebben.

Afbeelding

Afbeelding

19u30: ’t Is hier echt een mooie vallei, we volgen deze uiteindelijk tot we tegen Mainz richting Frankfurt nemen, en aan de luchthaven passeren, hier volgen we de rivier de Main. Vandaar ben ik ’t spoor door Duitsland bijster, maar volgens mij gaat ’t verder richting Munchen.
22u00: ’t Is ondertussen donker geworden, en ondanks dat ’t vandaag maar een korte etappe was zijn we allemaal een beetje moe aan ’t worden.
De beddekes moeten dus naar beneden, daarvoor moeten de zetels weggeklapt worden, dan blijkt dat we nog een dikke vijf minuten moeten froesjelen eer we die bedden neergeklapt krijgen, nie simpel zulle.
Peter slaapt boven, daar is ’t meeste plaats, ik slaap op ’t middelste bed, en Frank mag beneden liggen ronken, in de hoop dat geluid zwaarder is dan lucht en ik z’n gesnurk niet hoor.
23u00: IJdele hoop dus, Frank is zo’n twee minuten nadat hij in bed is gekropen al aan z’n nachtlawaai begonnen, lap, we kunnen ‘m af en toe nekeer wakker roepen, maar uiteindelijk moet ook Frank z’n nachtrust hebben, de brave kerel is al een jaartje ouder hé :mrgreen:

Afbeelding

Peter belt nog is naar huis, en een kwartierke later kruipen we ook onder de wol, met oordopkes in. Nood breekt wet.
01u00: Af en toe stopt de trein ’s nachts, en word ik wakker. Soms valt dan de airco uit, energiebesparing zeker, en is ’t een geluk dat ’t raamke de ganse nacht open blijft, al maakt ’t in een tunnel wel veel lawaai.
02u30: Ik probeer terug in slaap te geraken, ’s nachts moet ik nog naar de wc, en geloof mij, met een half slapend beetje verstand vantussen die bedden kruipen, proberen stillekes te zijn, en zorgen dat ik niet naar beneden tuimel is ook geen sinecure, soit, ’t lukt, en als ik de volgende keer wakker wordt schijnt de zon reeds.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Leuk verslag.... ik lach mij hier een breuk....
Omschrijvingen als nachtlawaai van Frank :lol: :lol: :lol:
Wij zijn al niet van de kleinste en Peter is nog een kop groter :lol: :lol: :lol:
Geef toe dat dit understatements zijn he...
Maar doe rustig voort... het is prettig te lezen...
En o ja Duitsland heeft ook zijn mooie gebieden hoor... dat heb je goed gezien vanuit de trein.

GRTS Danny
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

Schitterend zoals gij da weer schrijft....ik beleefd het helemaal opnieuw :drunken: , sommige anekdotes was ik alweer vergeten.
Ik denk dat jij stiekem een dagboek bijhoud.... :mrgreen:

Grts en laat de rest maar komen..... :wink:

Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

Goed zo, ben de boel al aan het bundelen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door JohanGS »

Mooi verslag Koppel 8-)
De reden dat de airco uitvalt op je trein is meestal door wisseling van Locomotief, de wagons worden namelijk gevoed door de Loc :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ah, awel sie, da wist ik nie, merci :razz:

Grtz, Philip!

P.S: Amai, dag 2 begint ne serieuzen boterham te worden, en 'k heb nog nie gedaan :shock:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Maandag 12 mei.

06u00: Veel nachtrust heb ik dus niet gehad, ’t zonneke schijnt buiten, en ‘k ben veel te nieuwsgierig om nog langer in m’n bed te blijven liggen :-P
Ik zie dat we net voorbij ’t atelier van Swarowski en hun Kristalwelten passeren in Wattens, we zijn dus net voor Innsbruck.
Ik blijf enkele minuten naar buiten kijken, genietend van de mooie ochtend en van de witte bergtoppen.
06u15: We rijden de Inn over, en stoppen ietske verder aan’ t station van Innsbruck. Hier wordt de gewone locomotief afgekoppeld, en komt er een dubbele in de plaats, diene moet ons dus over den Brenner trekken. Ik spring in m’n kleren, en vervoeg Frank, die z’n eerste sigaretje van de dag kan paffen, op ’t perron.

Afbeelding

Er is geen haast, we hebben dik tien minuten om zalig te ontwaken, zalig gewoon.
De springschans, één van de schansen van ’t vierschansentornooi, staat prominent over de stad te kijken, indrukwekkend.

Afbeelding

06u30: We rijden verder, langzaam aan gaat ’t omhoog, nooit steil, maar toch omhoog.
06u40: We passeren de Europabrucke, ’t typische kenmerk van de Brenner Autobahn, ’t blijft een redelijk groot brugske.
07u00: De conducteur komt langs, hij wil ons helpen met de beddekes weg te klappen, maar da’s al gedaan, zelfs ’t kleine tafelke staat al recht, ’t ontbijt volgt dan ook en ’t smaakt.

Afbeelding

07u50: We zijn eindelijk in Bolzano, op de Brenner moest nog is van locomotief worden veranderd, blijkbaar is ’t zo dat een internationale trein door een nationale locomotief wordt getrokken.
Na ons gerief bijeengepakt te hebben wandelen we van ’t perron naar de kade waar de wagons met auto’s en moto’s al klaar staan. Da’s rap, we kunnen mogelijks al rap vertrekken.

Afbeelding

Of toch nie, want er is éne gast die de koorden van de moto’s losmaakt, en hij begint dan nog is van achteren, zodat ’t nog bijna een uur duurt eer we aan onze moto’s geraken.
En dan heeft één van die Duitsers nog is een probleem om te starten, terwijl de Duc naast me, met z’n open Termignoni’s een kabaal van jewelste maakt.
Dat ’t hier maar rap ewa vooruitgaat, da lang wachten en blijkbaar gewoon maar vanalles doen zonder eerst is na te denken begint al fameus mijn voeten uit te hangen.
Dat die Suzuki GSX 1400, net voor me, z’n open Yoshimura’s meer lawaai maken dan de Duc doet er ook geen goed aan. Djeezes, dan liever een originele demper met “ons” stofzuigergeluid. ‘k Word oud :clown:
09u10: Eindelijk, de moto’s zijn van de wagons, we zien nog enkele Lotussen de trein afrijden, met behulp van houten balkjes om ’t hoogteverschil tussen de wagon en de kade te overbruggen, want zo’n Exige heeft niet echt wat je bodemvrijheid kunt noemen.
09u30: We vertrekken, en de GPS leidt me direct al naar een verkeerde weg, ff omdraaien en dan op de juiste baan, op weg naar onze eerste bergpas, de Passo di Costalunga, ofte de Kärrerpass.
Net buiten de stad begint de baan al leuk te kronkelen, en zo’n 5km verder zitten we al echt op een bergpas, zij ’t nog maar op zo’n 6 à 700m hoogte.
10u00: We zijn nu al een km of 25 in ’t Val d’Ega aan ’t rijden, de top, op een hoogte van 1752m, is niet ver meer als we plots een prachtig meertje passeren, hier moeten we absoluut is stoppen.

Afbeelding

Man, ’t is hier prachtig. Besneeuwde bergtoppen, mooie baantjes, een staalblauwe lucht, een azuurblauw meertje, en daar zit blijkbaar een blote madam in ’t water.

Afbeelding

Damn, ’t is een standbeeld, wel leuk, en ge moet al goed kijken eer ge zeker zijt, maar de sneeuw naast ’t meer doet me vermoeden dat ze anders niet lang zou blijven zitten.

Afbeelding

10u10: Op de top v.d Costalunga, altijd een stopke doen om een fotooke te schieten, al was ’t maar de macht der gewoonte.

Afbeelding

We rijden verder, op 't eind van de afdaling stoppen we aan een supermarkt die open is, ’t is hier nochthans ook ne feestdag, toch maar van profiteren dus.
De gebruikelijke knackwursten, een homp brood en nog wat vanalles gaan in de topkoffer, wordt straks lekker pick-nicken.
10u30: In Canazei nemen we resoluut de baan naar de Sellarunde, en we gaan ze tegenklokwijs doen, eerste aan de beurt is dus de Passo Pordoi.
Jawadde, wat een klim, zalig gewoon, tussen hopen sneeuw, genietend van de uitzichten en de warme zonnestralen, super gewoon. Boven stoppen we op de grote parking, recht tegenover de resto’s, cafeetjes en winkelkes vol prullaria.

Afbeelding

Nog belangrijker, ook vol met stickers van bergpassen, we doen direct onze inkopen. Alle bergpassen die vandaag op ’t programma staan zijn hier beschikbaar op plakker, prima, moeten we nergens anders meer beginnen zoeken.
’t Jufrouwke verdient in één klap zo’n 25€ aan stickertjes, dankzij drie doldwaze motards :lol:
11u20: Na een lekkere tas koffie vertrekken we, richting Arabba. Vanaf hier is ’t onbekend terrein voor mij, 2j geleden heb ik op de Pordoi rechtsomkeer moeten maken door plotse sneeuwval, nu is ’t een ietske meer bewolkt aan worden, maar ’t is eigenlijk nog altijd prachtig weer, zeker gezien de periode waarin we zitten. De afdaling is voor een groot stuk tussen de sneeuw, indrukwekkende dinges.

Afbeelding

In Arraba is ’t links, de Campolongo op.
Het is ff schrikken als ik een bord zie staan waarop de Gardena als gesloten staat aangegeven, maar ’t is maar vanaf 15u00, we hebben dus nog tijd genoeg.
12u00: We staan op de Campolongo, een korte klim vanuit Arabba, dat ook al op een hoogte ligt. Toffe klim, leuke baan, maar niet ’t kaliber van de Pordoi.
12u30: In Corvara begint de Passo Gardena al, ’t eindpunt van de Val Gardena, een bekend skigebied. Op de Gardena neem ik wat voorsprong om m’n compagnons op de foto te zetten, ’t resultaat is niet slecht, maar er zal nog beter volgen.

Afbeelding

Frank doet ook z’n ding, en filmt ons op een stukje draaien en keren, ‘k ben is benieuwd naar die filmkes.
Als ik dan toch stilsta voor foto’s kan ik evengoe de bergen is bekijken, mooie natuur toch hier.

Afbeelding

Vermits ieder op z’n tijd de andere aan ’t fotograferen is rijden we de klim grotendeels alleen, ik arriveer als eerste, en zet de anderen nog is op foto.

Afbeelding

Afbeelding

De weg naar de volgende bergpas, ze volgen mekaar hier echt wel in sneltreinvaart op, is indrukwekkend. De sneeuw, in overvloed aanwezig, maakt ’t er nog spectaculairder op.

Afbeelding

13u00: We staan reeds op de laatste pas, de Passo di Sella. Vermits ge hier tussen de hoogtepunten nooit echt serieus afdaalt duurt ’t dus ook nooit lang alvorens ge weer is boven zijt.
Tijdens ons stopke komen hier plots een hoop berggeiten naar boven gesprongen, leuke beesten, met weinig of geen hoogtevrees me dunkt.

Afbeelding

Afbeelding

Ff denk ik dat ze tegen de GS’en gaan lopen, zo’n geit in paniek kan nogal rare bokkesprongen maken, maar ze springen terug van de baan weg, weer de rotsen af.
13u10: Wanneer we verder rijden spreken we af dat we een plekske gaan zoeken voor de pick-nick, en eens beneden, in Canazei, is er een mooie stopplaats.

Afbeelding

’t Eten smaakt, tussen m’n potten en pannen heb ik altijd een klein doosje met vanalle kruiden, en sauskes mee, m’n knackies worden dus met een lekker beetje mosterd op smaak gebracht. Het scheelt niet veel of we hadden hier nog een taske warme koffie gemaakt ook, maar m’n branderke steekt te ver weg, in één van de vele roltassen op de GS.
Ohja, m’n bepakking en de GS, wel, ’t is geen geslaagde combinatie, hij stuurt voor geen meter, is enorm wispelturig op ’t voorwiel, ik denk dat er wat te veel gepak achteraan ligt :-?
Tja, al doende leert men, spijtig genoeg kan een tempo zoals vorige editie’s er nu niet af, ’t is gewoon te gevaarlijk.
14u30: Anyway, verder gaan, da’s de boodschap. In Canazei wordt nu de Passo di Fedaia aangedaan, ’t weer is ondertussen minder geworden, ’t zou me niet verwonderen mocht ’t beginnen regenen.
Da’s dan de tweede keer in de Dolomieten dat ik m’n eerste dag met regen moet afsluiten, zou niet zo leuk zijn.
Maar, ’t blijft grotendeels droog, enkele verdwaalde druppels niet te nauw gezien. Op de Fedaia blijkt een groot stuwmeer te liggen, herrinner ik me dus niets van, tof, dan blijft ’t een beetje ontdekken, alhoewel ik hier reeds geweest ben.

Afbeelding

Peter en Frank rijden tot op de stuwdam, ik blijf aan de straatkant staan, en neem enkele foto’s van de omgeving, en van m’n kornuiten wanneer ze van de dam terugkeren.
Ze kunnen ’t niet laten enkele stuntjes te laten zien, Frank eindigt in amazonezit, en Shulty passeert me, rechtop staand, met de armen in de lucht, pff, show offs :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

14u50: Tijdens de afdaling druppelt ’t af en toe, en zitten we vast achter een bestelwagen. De chauffeur doet z’n best om er vaart in te houden, en de bochten volgen elkaar snel op, zodoende zitten we enkele km’s achter hem vast.
In de vallei gaan we de Passo di Giau op, de baan ligt nat, ’t tempo gaat omlaag, maar ’t blijft genieten van de schitterende omgeving.
15u20: We zijn boven op de Giau, een adembenemende bergpas, met de Pordoi de mooiste van alle Dolomietenpassen. De typische bergtop is net niet onder de wolken aan ’t verdwijnen, maar lang zal ’t niet meer duren eer ’t wolkendek zich volledig toetrekt boven ons hoofd.

Afbeelding

15u30: We zakken af naar Cortina d’Ampezzo, net op tijd blijkt want gedurende de eerste km’s van de afdaling begint ’t zelfs te sneeuwen, ietsje verder is ’t dan weer droog. Als ’t hier regent of sneeuwt zal het alleszins heel lokaal zijn. Maar mogelijk ook heel hevig.
16u00: Cortina ligt net voor ons.

Afbeelding

Ik vraag aan m’n reisgezellen of we nog een bergpas meepikken, de Tre Croci, of we via de gewone weg richting Oostenrijkse grens gaan.
We vinden ’t eigenlijk welletjes, en kiezen voor de makkelijke weg, richting Dobbiaco, ofte Toblach in ’t Duits. Best lastig die tweetalige dorpen, in de ene taal klinken ze mogelijk bekend, in de andere niet.
Dus, Toblach wordt ‘t. Waarom gaan we nu naar de Oostenrijkse grens? Wel, we hebben op de meteovoorspellingen gezien dat ’t tot woensdag in Oostenrijk heel mooi weer moet zijn, en ik weet dat de GrossGlockner open is. En die wil ik echt wel nog is doen op de moto.
16u45: We rijden ’t dorpje Toblach binnen, maar ik zie direct dat we hier echt in ’t tussenseizoen zitten, de skiërs zijn reeds weg, en de zomertoeristen, wel daarop moeten ze nog enkele maanden wachten.
Aan een restaurant/hotel stop ik even, maar m'n maten vinden ’t gedacht dat de moto hier mogelijk op ’t terras moet blijven staan maar niets.
We besluiten om iets anders te zoeken. Shulty slaat plots een straatje in, en stopt voor een apparthotelleke, met kamers te huur.
’t Blijkt van een iets ouder koppel te zijn, we vragen naar de prijs en of de moto’s ergens veilig kunnen staan. De prijs is 25€ per persoon per nacht, en de moto’s mogen de privégarage in, niet twijfelen dus :thumright:

Afbeelding

17u00: Voila, we hebben ons onderdak voor de volgende twee nachten gevonden, we zitten hier supergoed, het appartementje is mooi, proper en meer dan in orde.

Afbeelding

17u30: Ja, 17u30. Zolang heeft ’t geduurd eer m’n koffers, drie roltassen, helm, vest, tanktas en topcase boven waren. Heb ik al vermeld dat ik redelijk geladen ben :roll:
18u00: We zijn een beetje opgefrist, en gaan naar de lokale pizzeria, ik hoop dat ik er schnitzel kan eten, pizza kan ik thuis ook eten, maar hier, net tegen de Oostenrijkse grens wil ik schnitzel hebben.
18u40: Groot is m’n verbazing als ik m’n eten krijg, een lekker lapje vlees, niet gepanneerd. Damn, vergeten dat een “snede” of “schelleke” vlees hier altijd een schnitzel wordt genoemd, ik had uitdrukkelijk naar een Wiener moeten vragen.
Soit, ’t smaakt lekker, en uiteindelijk ben ik tevreden, ‘k zal morgen wel ne schnitzel eten.
20u00: We wandelen terug naar ons appartementje, we zitten hier echt goed, en genieten nog wat na van ’t goeie weer, kijken nog naar enkele foto’s, doen ons tegoed aan elk een fleske wijn, kijken wat naar diene général op de RAI die ’t weer voorspelt, of toch presenteert en zien dat ’t morgen schitterend weer gaat worden.
Ik stippel een route uit, ttz. gewoon van hier naar Lienz, en dan de Glocknerstrasse op en over, tot in Zell. Daar ne schnitzel eten, en terug, over de Glockner naar Lienz en zo wederom naar Toblach. Spijtig genoeg is de Staller Sattel toe, anders konden we langs daar terugkeren.
Ook zegt de GPS ons dat een bezoekje aan de Gerlospass, en de zo goed als bijhorende Krimmler waterval onbegonnen werk is. Dat zou een dagtripje van bijna 500km worden, ietske te veel me dunkt. Alhoewel we al erger gedaan hebben, maar toch.
22u00: We gaan stilaan slapen, ’t was maar een korte dagtrip, zo’n 190km, maar we zijn toch moe, de nacht in de trein laat zich gevoelen.
Ohja, en dat er een snurkmeester, tja hoe noemt ge iemand die zich de kunst van ’t snurken heeft meester gemaakt, in dezelfde kamer ligt doet ook al niet goed aan ’t slaaptekort.
De oordoppen gaan weer in, Peter en ik hebben m’n bedje al van naast Frank weggenomen, en zetten het in ’t midden van de kamer. Ahja, anders heb ik straks een bronchite van Franks luchtstroom, de gordijnen bewegen net niet :lol:
Soit, we gaan slapen nu, zijn moe, en hopen dat ’t fleske wijn z’n werk doet, ’t heeft in ieder geval goe gesmaakt.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Motard de l'Allier »

Shulty schreef: Ik denk dat jij stiekem een dagboek bijhoud....
Ahwel, denk dat ook zie.
Maar moet zeggen dat ik Koppel!! nooit betrapt heb met een boeksken :scratch:
Schrijf maar gerust verder, tof verslag :thumright:

Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door WimLT »

Leest weer als een trein, maar dat jij dat uur per uur nog allemaal weet. Het eerste dat bij mij sneuvelt als ik op reis ben, is nét mijn tijdsbesef :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dinsdag 13 mei.

08u00: We worden wakker, of staan op, de éne al wat rapper dan de andere.
We moeten ons niet haasten, ’t is geen grote afstand tot de GG, we hebben dus tijd om ’t relax te doen. We ontbijten een beetje, ’t zijn overschotjes van gisteren, we kijken op de RAI naar ’t weerbericht, maken ons gerief klaar om te vertrekken, soit, op ’t gemakske dus.
08u30: We vertrekken naar de Oostenrijkse grens, amper een goeie 15km van hier, net over de grens stoppen we om te tanken, ’t scheelt zo’n 0,15€ per liter, daar kan je al je voordeel mee doen.
09u00: Vermits we eigenlijk weinig of geen eten in ons appartementje hadden, stoppen we aan ’t eerste ’t beste warenhuisje, de locale Billa dus.

Afbeelding

09u20: We hebben een beetje vanalles gekocht, dingen om vanavond klaar te maken nog niet, da’s voor straks. Ik drink m’n drinkyoghurt uit, met koffiesmaak (kan ik echter niet aanbevelen) en we rijden verder, richting Lienz, de grootste stad uit deze regio.
09u50: We zitten in Lienz, de grote baan richting Villach zit vol auto’s, een file zoals je bij ons alle dagen ziet, maar hier is’t al koekenbak. Nerveus gedoe van de auto’s, we steken ze uiteindelijk langs links voorbij, alhoewel ’t in Oostenrijk niet ingeburgerd is, en ik denk zelfs niet toegelaten. Zal mij een zorg zijn, ik wil die nerveuze, schuifelende meute voorbij.
10u00: We hebben de afslag genomen richting de Glocknerstrasse, en moeten eerst nog over de Iselsbergpass, een kleintje van zo’n 1204m hoogte, om ietsje verder links te houden. Rechts gaat naar de Tauerntunnel, die nemen we vandaag niet.
10u15: We zijn net Heiligenblut voorbij, en staan nu aan de Zuidelijke tolpoort.
We moeten 16€ betalen, normaal is ‘t 18€, maar de baan naar de gletsjer en ’t Franz Josephshaus is toe, naar ’t schijnt wegens een lawine.

Afbeelding

’t Weer is ondertussen prachtig, een zonnetje dat z’n best doet aan een met enkele wolkjes beklede blauwe hemel. ’t Kan bijna niet beter.

Afbeelding

10u30: Ondanks dat de weg zou afgesloten zijn, nemen we de afslag naar de gletsjer, ge weet maar nooit. Ietske verder moeten we ff wachten, men is bezig een stuk rotsen te beveiligen met draadnetten en staalkabels, en die werken hebben een aardig beetje puin en steen op de baan gegooid. Eens de sneeuwruimer, die dienst doet als steenruimer voorbij is mogen we door.
Pfff, als dat die lawine is mogen we content zijn.
Spijtig genoeg is ’t niet zo, en een kleine km verder staan we echt stil, voor een gesloten barriere. Damn, de gletsjer zal niet voor vandaag zijn.
Ben nochthans benieuwd om te zien hoeveel er nog van overschiet. De Pasterzegletsjer is één van de snelst smeltende in de Alpen, de foto’s en zelfs ’t treintje, dat indertijd dat ’t gebouwd is nog tot aan de gletsjer kwam, en nu op ong. een 10min. wandelen ligt zijn ’t beste bewijs.
Binnen dit en 30 jaar is de gletsjer verdwenen, daar ben ik zeker van, en schiet er niks over dan een mogelijk meertje.
Maar zover geraken we dus niet, Shulty en ik gaan ff over de barriere kijken, maar zien eigenlijk niets.

Afbeelding

We keren dan maar onverrichterzake terug.
10u55: We zijn nu al een stukje hoger gereden, en zitten hier en daar al tussen de sneeuw. Nog geen echte muren, maar ’t is hier wel overal wit, en prachtig om zien.

Afbeelding

11u00: De echte sneeuwmuren komen eraan, ’t geeft een fantastisch gevoel om hier te kunnen rijden, heb ’t ooit, met de eerste Alplutsers, op de Galibier voor enkele km’s gedaan, maar dit is nog vele malen indrukwekkender. We stoppen af en toe om van de omgeving te genieten, en als we dan mekaar nog is op de gevoelige plaat kunnen zetten, tja, waarom niet dan.

Afbeelding

11u05: We zijn op ’t hoogste punt van de pasweg zelf, de Hochtor, op 2505m hoogte. Hier worden, uiteraard, enkele stickers van de bergweg gekocht, ik vind de sticker die je bij de 16€ krijgt maar een beetje flauw, en koop me dus een andere.
Op de parking staat een oud kevertje te ronken en te stinken. De eigenaars, een Duits koppel met twee kinderen komen om de haverklap kijken, maar zetten de motor niet stil. Ik vermoed dat ’t ding niet meer wil starten. Of de kerel heeft benzine te veel.

Afbeelding

De binnenkant van de tunnel, die je doormoet, is her en der bekleed met ijskonen, smeltwater dat door de tunnelwand naar binnen loopt, en daar weer bevriest. De tunnel stamt dan ook al van 1935, toen de GGstrasse werd opengesteld voor ’t publiek.

Afbeelding

11u20: Aan de andere kant van de tunnel is ’t rustiger, hier zetten we een tijdelijk aandenken van onze reis in de sneeuwmuur. En nee, ’t is niet met gele sneeuw getekend, daarvoor was ’t niet rustig genoeg, en waren we met te weining :mrgreen:

Afbeelding

We zien van hier duidelijk de volgende tunnel liggen, en de Fuscher Tor, vanwaar je de Edelweisspitze opkunt. Deze is tot m’n verbazing ook geopend, tof.

Afbeelding

11u30: Bij een volgend stopke kunnen we op ons gemak is van de omgeving genieten, we wandelen ff tot aan enkele grote stenen, waarvan de structuur en origine op een plaque staat geschreven, en zien enkele marmotten op een stukje onbedekte grond zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Cool, nen hoop “murmeltieren” :grin:
11u45: We beginnen aan de Edelweisspitze. Onderweg nemen we nog enkele foto’s.

Afbeelding

Boven lopen we een toerke in de ronde, en genieten langs elke windrichting van ’t fantastische zicht.

Afbeelding

Langs de éne kant is er de vallei langswaar we straks gaan rijden, richting Zell am See.

Afbeelding

Ietsje verder is er dan ’t zicht op de immer en altijd door wolken bedekte GrossGlockner, op de foto links net achter de perfect zichtbare berg.

Afbeelding

Ongeveer 90° verder dan is er de weg die we net gereden hebben, met de Fuscher Tor waar je rond de rots rondrijdt, en de beide tunnelmonden.

Afbeelding

We staan hier ietsje hoger dan ’t hoogste punt van de pas zelf, op 2577m hoogte, en van hieruit heb je dus een bijna onbetaalbaar uitzicht.
In ’t winkelke kopen m’n compagnons enkele stickers, ik koop me een koffiekop.

Ohja, ’t verhaal van de koffiekop. Wel, op de trein kregen we bij ons ontijt dus elk een koffiekop om uit te drinken, en blijkbaar vonden m’n compagnons dat zo’n mooie kop dat ze die als souvenir bij zich gehouden hebben. Een beetje zoals die oudere vrouwkes die een bierglas in hun “sakosj” steken op ’t terras van weetikveelwaar.
Soit, ik heb die koffietas niet durven meenemen, maar terwijl ik hier door ’t winkelke loop zie ik dan koffietassen staan met ’t tekentje van de GG en de Edelweisspitze op, en kon ik niet meer weerstaan. Ik heb dus ook m’n souvenir van deze reis nu.


12u30: We gaan verder, als we in Zell een lekkere schnitzel willen eten moeten we niet meer treuzelen, maar verder rijden. Naargelang we zakken, en de sneeuw uit ’t zicht verdwijnt gaat ’t tempo de hoogte in. Blijkbaar is de sneeuw teveel een afleiding om er een strak tempo op na te houden.
13u00: We rijden Zell binnen, ik sla een smal straatje in, en stop aan een leuk restaurant, met een groot terras.

Afbeelding

Hier blijven we dus een klein uurke zitten, ’t eten smaakt, alhoewel ik nog altijd geen schnitzel groot als deurmatten heb gezien. Gelukkig lagen er twee stukjes op, en waren ze heel lekker.
14u40: We staan aan de Noordelijke tolpoort, de vrouw aan ’t loket leek me niet echt geinteresseerd in wat er rond haar gebeurde. Zeker al niet toen ik nog is ff terugging, en een extra stickertje van de GG vroeg. Aan de andere tolpoort had men ons nl. een sticker gegeven met een auto op, en niet met de gekende motard.

Afbeelding

15u00: Terug tussen de sneeuw is ’t wederom genieten geblazen. Alsof ’t afgesproken is gaat bij ons alledrie ’t tempo weer omlaag, we zijn te druk bezig met naar links en naar rechts te kijken.
Peter heeft een originele manier gevonden om z’n GSA te parkeren.

Afbeelding

We nemen weer enkele foto’s van mekaar, de omgeving vraagt er gewoon naar.

Afbeelding

Afbeelding

15u25: We zijn ondertussen al terug aan ’t afdalen, vermits we in de voormiddag hier reeds gestopt zijn rijden we nu gewoon door, maar nog altijd van de omgeving aan ’t genieten.
Ik heb hier waarschijnlijk al meer dan tien keer ’t woord genieten geschreven, maar geloof me, ’t was echt een uitzonderlijke ervaring die met weinig andere woorden te beschrijven valt.
Soit, ik stop nog is om wat rond te kijken, neem nog enkele foto’s en zie de sneeuwvelden in m’n spiegels verdwijnen.

Afbeelding

16u00: Beneden in de vallei passeren we een mooie waterval. We stoppen, naar goede gewoonte, om enkele fotookes te schieten.

Afbeelding

16u30: Net voor Lienz stoppen we bij een reusachtige Spar, bij ons gekend van de kleinere winkeltjes, wel, hier hebben ze die ook maar dan in ’t groot.
We kopen ons gerief om vanavond zelf ons potje te koken. Wat vlees, wat andere dinges, ’t zal smaken.
17u00: We rijden terug Italië binnen, ’t mooie weer lijkt in Oostenrijk achter te blijven, alhoewel ’t de ganse dag droog blijft. Toch is ’t plots serieus bewolkt voor onze neus. Me dunkt dat ’t in Bruneck wel vochtig zou kunnen wezen.
17u45: In Toblach echter blijft ’t aangenaam vertoeven, zo aangenaam zelfs dat we aan ’t oude vrouwtje vragen of we nog een dag extra mogen blijven, waarop ’t mensje heel tevreden, en in een mix van Italiaans en Duits bevestigend antwoordt.
19u20: Na ons wat verfrist te hebben storten we ons op ’t avondmaal, knackies met brood en ketchup, enkele stukken vlees, wat brood, basic stuf, maar lekker als ge honger hebt.

Afbeelding

We nemen de kaarten is door, en besluiten dat de Nockalmstrasse te ver is, evenals de Villacher Alpenstrasse. Ik weet nog niet exact wat we morgen gaan doen maar heb wel zo min of meer een idee, m’n compagnons hebben vertrouwen in me, en ik verdiep me gedurende de rest van de avond een beetje in de kaarten.
Terwijl ik dat doe doen we onze flesjes wijn open, ieder z’n flesje, maar aangezien ik geen rode wijn drink, kan ik enkel genieten van de rosé en de witte wijn.
22u00: Frank voelt zich wat ziek, verkouden, koppijn ofzo, en kruipt al vroeg onder de lakens.
22u05: Frank is reeds in slaap gevallen, met de gekende gevolgen. We besluiten om ‘m is te testen, en roepen, zij ’t eerst nog wat gedempt, z’n naam. Geen effect.
Dan roepen we gewoon z’n naam, nog altijd geen effect. Z’n gsm ligt op minder dan een 50cm van z’n hoofd, Shulty belt ‘m op, ’t ding doet loeihard z’n best, geen effect.
Eén of andere beltoon van Shutly’s gsm, precies een autoalarm dat, geloof me, héél hard en luid gaat, wordt op zo’n 30cm van Franks hoofd gehouden, geen effect.
Zelfs wanneer Shulty de kussens vanonder Frank z’n voeten trekt, zonder echt voorzichtig te zijn heeft ’t geen effect.
Niet te doen :!:
Tja, dan zetten we ’t maar op film, en hebben we tenminste de bewijzen ter hande
23u30: Peter en ik worden ook stilaan moe, of is ’t omdat de derde fles ook bijna op is. Anyway, we ledigen de fles witte, en gaan ook slapen, ’t was een prachtige dag, heb er enorm van genoten, ’t zijn ervaringen die men mij nooit meer afneemt.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Gesloten