Alplutsers, editie 2008!!

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Nog iets, ze zijn er eindelijk aan begonnen, maar 'k twijfel serieus of hij gaat open zijn tegen binnen een kleine 10 dagen :-|

Afbeelding

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

Koppel!! schreef:YOO

Nog iets, ze zijn er eindelijk aan begonnen, maar 'k twijfel serieus of hij gaat open zijn tegen binnen een kleine 10 dagen :-|

Afbeelding

Grtz, Philip!
POSITIEF denken
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Allé, m'n bagage ligt al bijna allemaal klaar, enkel nog de nodige kledij uitzoeken, en inpakken.

Heb m'n tanktas omgetoverd tot een mediacenter, heb deze reis de beschikking over de Nikon D80 van m'n schoonbroer, dus mooie foto's zouden geen probleem mogen zijn, ook zit de camera en toebehoren om onderweg te filmen ook klaar.
Ga mogelijks nog enkele andere positie's van de lenscamera uitproberen, zullen wel zien wat 't geeft.

Wel zal de GS serieus beladen zijn, heb hier twee roltassen liggen, één met de tent in, en de andere met slaapzak, thermarest, kookpotten, gas- en lampeCampingGazdingske, en nog wat, weet ik veel.
't Zal weer proppen worden, maar eens onderweg is men 't rap gewend, dus da's geen probleem.

Soit, tot zondag geven ze in en rond Bolzano tussen de 20° en 26°C, verder kan ik niet kijken, maar 't lijkt wel mee te vallen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Werner Von C. »

Van harte een goede maar vooral veilige reis gewenst, en shoot some nice pic's hé Phille :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Jo De Paepe »

Wel zal de GS serieus beladen zijn, heb hier twee roltassen liggen, één met de tent in, en de andere met slaapzak, thermarest, kookpotten, gas- en lampeCampingGazdingske, en nog wat, weet ik veel.
't Zal weer proppen worden, maar eens onderweg is men 't rap gewend, dus da's geen probleem.

Soit, tot zondag geven ze in en rond Bolzano tussen de 20° en 26°C, verder kan ik niet kijken, maar 't lijkt wel mee te vallen.
strandsloefen niet vergeten :-P :-P :-P :mrgreen: :mrgreen:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Jo De Paepe schreef:strandsloefen niet vergeten :-P :-P :-P :mrgreen: :mrgreen:
Da's zjust, anders moet ik weer gans 't reisverslag door met m'n motobotten in bermuda rondlopen, da's echt geen zicht :mrgreen:

Baidewéé, weersvoorspelling in de Dolomieten voor maandag:
- Min. temp: 12°C
- Max. temp: 26°C
- Wind: verranderlijke richjting, max 2Bf
- Naar 't Westen toe meer kans op bewolking en héél misschien een druppel regen.

Lijkt me niet slecht, 't is toch al geen reden om stante pede naar de provence te sjezen ;)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

Dolomiti in the sun......here we cum.... :mrgreen: (Dichterlijke vrijheid, hé)
R1150GSA '04
R1200GSA '10
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door lucsa »

Veel plezier ginder.
We kijken reeds uit naar de verhalen en de foto's. :wink:
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

't was bijna voor Shulty in duigen gevallen. Daarstraks telefoon gekregen dat lagers van cardan aan diggelen lagen. Gelukkig, en dit dankzij de goede service van Cenmoto is moto tocht gemaakt. Met drie man bezig geweest tot na sluitingstijd. Gelukkig is het nu gebeurd en kon moto gemaakt worden....
Er waren geen wisselstukken in huis, geen vervangmoto enz... maar de ex-GSA van Rusor stond nog in de showroom met een spiksplinternieuwe cardanlager en dan hebben ze voorlopig die erop gezet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door luc boxer »

Frank K schreef:'t was bijna voor Shulty in duigen gevallen. Daarstraks telefoon gekregen dat lagers van cardan aan diggelen lagen. Gelukkig, en dit dankzij de goede service van Cenmoto is moto tocht gemaakt. Met drie man bezig geweest tot na sluitingstijd. Gelukkig is het nu gebeurd en kon moto gemaakt worden....
Er waren geen wisselstukken in huis, geen vervangmoto enz... maar de ex-GSA van Rusor stond nog in de showroom met een spiksplinternieuwe cardanlager en dan hebben ze voorlopig die erop gezet.
Van een service gesproken :thumleft: :salut:
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

Frank K schreef:'t was bijna voor Shulty in duigen gevallen. Daarstraks telefoon gekregen dat lagers van cardan aan diggelen lagen. Gelukkig, en dit dankzij de goede service van Cenmoto is moto tocht gemaakt. Met drie man bezig geweest tot na sluitingstijd. Gelukkig is het nu gebeurd en kon moto gemaakt worden....
Er waren geen wisselstukken in huis, geen vervangmoto enz... maar de ex-GSA van Rusor stond nog in de showroom met een spiksplinternieuwe cardanlager en dan hebben ze voorlopig die erop gezet.
'T is nog niet in orde, al ligt dat niet aan de service van Cenmoto (Selbach)...

Even nen update van mijne moto....

Ze dachten even snel een stuk van de cardan te vervangen door die van Danny (Rusor) z'n ex-moto.
Op een gegeven moment moet ik in de werkplaats komen......probleemke zegt de mekanieker....die van jou is van 2007 en die van Danny van 2006, komt dien ABS-sensor toch wel ni overéén zekerst..... :-? :cry:
Omdat ze vanaf 2007 geen bekrachtigde remmen meer hebben.

Nu stellen ze voor om morgenvroeg een aantal dealers te bellen, om één van 2007 te stekken te krijgen...maar ze schatten de kans klein in, en Bornem levert niet op nen zaterdag.....miljaarde nondeju. :silent: :roll:

Als ze er nu gene vinden gaan ze de ABS-sensor er tussen uitlaten en kan ik alsnog rijden, zij het wel zonder ABS of snelheidsmeting, da laatste is geen probleem mé ne GPS.
Maar zonder ABS....ben er ni scheutig op, want ik ben het al een paar jaar zo gewoon, en da is toch even anders remmen in een panieksituatie...en laat da net de moment zijn da ge ni zo veel nadenkt... :eye:

Wa ook lastig gaat zijn is da der nen hele kerstboom van alarmlichtjes gaat knipperen op m'n dashboard, zal da moeten afplakken, denk ik...

Alléé, ik hoop dat het in orde komt, want als ge net 18.000 euro aan ne moto hebt gegeven, is da ni om mé te lachen...ze moeten maar zien dat het in orde komt...ben nu wa gefrustreerd, wil zondag graag vertrekken :-?

Maar nogmaals...keurige service van Cenmoto!!!

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
grandru
Berichten: 130
Lid geworden op: 22 feb 2006, 20:26
Locatie: GS-Country
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door grandru »

Ik begrijp U volledig, bij mij is zoiets al 3 maal gebeurt http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =9&t=19571
indien je niet zonder abs wil rijden vraag dan of je met deze uit de showroom mag rijden.
Hopelijk kan je zondag vertrekken,

succes en goeie reis
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door luc boxer »

Shulty alleen maar deze baantjes terug nemen, dan heb je uw abs niet nodig. ;)
Afbeelding
Suc6 en hopelijk kan je zondag vertrekken.
Goede reis en veel fotokes hé.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

grandru schreef:Ik begrijp U volledig, bij mij is zoiets al 3 maal gebeurt http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =9&t=19571
indien je niet zonder abs wil rijden vraag dan of je met deze uit de showroom mag rijden.
Hopelijk kan je zondag vertrekken,

succes en goeie reis
Ze hebben geen meer staan, ander zouden ze die van de nieuwe overbouwen, da's 't probleem...
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

luc boxer schreef:Shulty alleen maar deze baantjes terug nemen, dan heb je uw abs niet nodig. ;)
Afbeelding
Suc6 en hopelijk kan je zondag vertrekken.
Goede reis en veel fotokes hé.
Die baantjes zullen er ni aan mankeren :grin:

Vertrekken doe ik zowiezo, al beweeg ik hemel en aarde.......hoop ik mé een klein hartje...
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

'k Hoop gedomme dat 't in orde geraakt, ne mens zou er zot van worden, net voor de congé, met ne moto van nog geen jaar oud :-x

Soit, de mijne staat klaar, gepakt en gezakt, amai, een grote tent, en nen dikke slaapzak, 't weegt misschien niet veel, maar 't pakt verdikke wel serieus véél plaats in beslag zulle :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Motard de l'Allier »

Hey gasten een goed verlof hopelijk goed weer en een behouden thuiskomst.
BMW staat dat niet voor b*** met wielen??????? :mrgreen:
Enne Koppel!! bandjes tot het randje hé, niet minder zulle :mrgreen:

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Motard de l'Allier schreef:Enne Koppel!! bandjes tot het randje hé, niet minder zulle :mrgreen:
'k Zal m'n best doen, maar m'n eerste bekommernis is toch ongeschonden thuisgeraken zulle :clown:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Allé, kleine update van Shultywege, we gaan morgen gewoon met drieën vertrekken, naar 't schijnt is er een oplossing gevonden, en zou 't in orde moeten zijn, meer weet ik zelf niet :razz:

Anyway, ik ben er klaar voor, m'n reisverslag v.d Auvergne is af, ik kan me volledig toespitsen op ons Dolomieten- en Alpenavontuur de komende dagen :-P

Moet enkel m'n kleren nog inpakken, de tanktas opladen (maar da's voor morgenvroeg), en zien of ik wel alle laders van electronische spulletjes mee heb, alsook een verlengkabel. Altijd handig op een camping.

Euh, ik denk tot volgende week zondag dan maar, s'lukes :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

Zo moto is gepakt en gezakt, ik zal waarschijnlijk weer veel te veel bij hebben maar gelukkig zijn die bakken van een gsa groot genoeg.
Morgenvroeg nog wat koekjes gaan halen voor onderweg (granny's ed), camelbag vullen met 1 1/2 fris water.

Tegen 11.00 zouden Koppel en Shulty hier moeten aankomen en tenlaaste vertrekken we tegen 12.00 richting Dusseldorf.
Wat Koppel in petto heeft??? Geen flauw idee, zalige manier van op reis gaan, niks plannen gewoon volgen. Koppel kennende zal het wel de moeite zijn.
Blijkbaar is de terugkomst zondag dus dan weet ik hier thuis ook wat zeggen.
Groetjes en tot volgende week
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Shulty »

Alléé, ik kan vertrekken...echt opgelost is het nog niet, maar ze hebben alles open gehad en verzekerde me dat het geen probleem zou opleveren...ik hoop het

Moest naar een feestje en ben de rest van de dag met de moto in de weer geweest, met als gevolg dat ik morgen alles nog moet inpakken :roll:
Alles ligt wel klaar...

tot volgende week zou ik zeggen, en hopelijk zonder problemen....allemaal duimen, hé :wink:

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Wally
Berichten: 636
Lid geworden op: 07 okt 2004, 06:40
Locatie: Gent

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Wally »

Goeie reis, jongens!
Maak veel plezier, geniet van de toffe baantjes, bewonder het plaatselijk schoon (naturschoon, welteverstaan), en hou het vooral veilig.

Een behouden thuiskomst!

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Frank K »

Zo, nummer 3 is sinds gisterenavond terug thuis. Terugkomst was gepland voor zondagavond.

Donderdagnacht gelogeerd in Samedan, vlakbij St. Moritz. Vrijdagochtend vertrokken richting Chiavenna maar net over de Malojapass krijg ik een sms dat het met mijn vrouw haar gezondheid niet goed was en dat zij naar het ziekenhuis moest... dus overkomst gewenst. Overleg gepleegd met Koppel!! en Shulty ivm de te nemen reisweg aangezien ik nog steeds niet in het bezit ben van een gps en ik geen enkele kaart bij had. Kaart van Zwitserland gekocht, Koppel met pijltjes en circels de weg voorgetekend en om 11.00hr terug de Malojapass over, daarna de Julierpass en zo richting autosnelweg om via Zurich, Basel, Straatsburg naar huis ter rijden. 11 1/2 later stond ik in Edegem terug voor de deur.

Gelukkig was het vrouwtje ondertussen terug uit het ziekenhuis. Begin vorige week had een dokter een verkeerde diagnose gesteld en verkeerde medicijnen voorgeschreven. Hierdoor was de toestand er niet op verbeterd.
Soit, heb mij de afgelopen 6 dagen toch goed geamuseerd en het verslag schrijven laten we over aan Koppel!!
Zij komen zondagavond terug.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door luc boxer »

Frank K schreef:Zo, nummer 3 is sinds gisterenavond terug thuis. Terugkomst was gepland voor zondagavond.

Donderdagnacht gelogeerd in Samedan, vlakbij St. Moritz. Vrijdagochtend vertrokken richting Chiavenna maar net over de Malojapass krijg ik een sms dat het met mijn vrouw haar gezondheid niet goed was en dat zij naar het ziekenhuis moest... dus overkomst gewenst. Overleg gepleegd met Koppel!! en Shulty ivm de te nemen reisweg aangezien ik nog steeds niet in het bezit ben van een gps en ik geen enkele kaart bij had. Kaart van Zwitserland gekocht, Koppel met pijltjes en circels de weg voorgetekend en om 11.00hr terug de Malojapass over, daarna de Julierpass en zo richting autosnelweg om via Zurich, Basel, Straatsburg naar huis ter rijden. 11 1/2 later stond ik in Edegem terug voor de deur.

Gelukkig was het vrouwtje ondertussen terug uit het ziekenhuis. Begin vorige week had een dokter een verkeerde diagnose gesteld en verkeerde medicijnen voorgeschreven. Hierdoor was de toestand er niet op verbeterd.
Soit, heb mij de afgelopen 6 dagen toch goed geamuseerd en het verslag schrijven laten we over aan Koppel!!
Zij komen zondagavond terug.
Oei :shock: rustige thuiskomst is wel wat anders.
Beste met de gezondheid van het vrouwtje, en we kijken uit naar het verslag.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Alplutsers, editie 2008!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

En wij zijn ook terug thuis, gisteren, in de late namiddag in 't Zwarte woud, bij een zwart/donkergrijze hemel, en temperaturen van nog geen 14°C maar besloten om direct tot thuis te fietsen, kweenie, de goesting was blijkbaar over :wink:

't Was uiteindelijk rond 01u30 dat we thuis geraakten :clown:

Enkele foto's zullen asap geplaatst worden, 't verslag zal weer ne serieuzen boterham worden, 'k heb schrijfvoer genoeg :-P

Soit, 't was fantatstisch, de uitzichten waren super, de companie was gewoon TOP, nu nog aan 't nagenieten, en dan op naar editie 2009 8-)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Gesloten