Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Maandag 14 juni, dag 6.


07u30: Wakker worden, en direct maar opstaan, het slaapmatraske aflaten, lukt niet zo goed met een zelf opblazend matras, maar toch. M’n hebben en houden in de koffers drukken, motokledij buiten op de reling leggen, al de rest moet terug in die koffers geraken, m’n wegwerp bbq geef ik aan Wim, heb ‘m niet gebruikt, en ’t neemt veel plaats in. Ik neem dan weer ’t stoeltje dat ik van de Duitsers met ’t zijspan heb gekregen dankbaar mee. Ruilhandel onder motards ofzo.
09u00: Eindelijk, ik sta klaar om te vertrekken, Wim heeft ondertussen ook z’n boeltje gepakt, hij heeft aan de uitbater gevraagd of hij beneden aan ’t meer mag staan, want het gerij langs de hoofdweg houdt ‘m wakker.

Afbeelding

Na afscheid te nemen van Wim en de uitbater ben ik weg, op weg naar de Stelvio. In Tenno stop ik nog is, hier had ik m’n eerste zicht op ’t meer enkele dagen geleden, en nu m’n laatste zicht. Prachtige streek, superbaantjes voor motards, hier kom ik absoluut nog terug, dat staat vast.

Afbeelding

Wat verder, op de Passo Ballino, amper 700m hoog, zie ik de wolken al links en rechts van me de bergtoppen bedekken. Ik zal sneller nat worden dan ik hoopte.
10u00: Net voor Passo Duronne, nog altijd niet echt hoog aangezien net 1000m, voel ik af en toe al de eerste druppels vallen, de wolken staan me niet aan, ’t kan elk moment beginnen.

Afbeelding

Maar ’t valt nog mee, op de pas zelf is ’t droog, en de hele weg richting Madonna di Campiglio blijft droog. In ’t bekende skidorp rij ik bijna verloren, aangezien de kleine ringweg rond ’t centrum open ligt, en je eens in ’t centrum aan een doodlopend stuk staat. Ff een pleintje over, en ik sta weer op de juiste weg. Het skidorp zelf valt tegen, ’t is zoals zovele skidorpen een quasi verlaten oord eens je buiten ’t skiseizoen zit. De weg is dan weer leuk rijden, maar niet de omweg waard mocht ’t één zijn. Je gaat over de Passo Campo Carlo Magno, 1682m hoog, en rijdt dan terug naar beneden, naar de Val di Sole, die me richting Passo del Tonale zal leiden. Eens in de vallei kan er terug vlot gereden worden, ik zit achter op m’n schema. De laatste km’s zijn altijd leuk, ’t is aangenaam draaien en keren, enkele Duitsers op snellere motoren komen tot bij mij, ik laat ze voor en haak m’n wagonnetje aan. Enkele van hen rijden met duo, die hebben dat nog al gedaan want ’t tempo is zeker niet traag te noemen, eerder heel vlot en soms is ’t gewoon vlammen, met de kraan open. Daar komen hun extra paardjes tov. mijne muilezel tot uiting, zij hebben overschot, ik zit met een open kraan te rijden. Anyway, heel leuk intermezzo onderweg, zondermeer.
11u55: In ’t skidorp Tonale stop ik maar is, ’t is hier al een pak kouder dan deze ochtend aan ’t Gardameer, ik doe m’n wintervoering in m’n jas, en m’n Pro Summer handschoenen komen in de plaats v.d GS handschoenen. Wederom, voor de derde keer, sta ik hier aan ’t monument ter nagedachtenis van het verzet tijdens WO2, en voor de derde keer is ’t hier uiterst somber weer. Heb denk ik nog nooit de bergtoppen hier gezien, en een stickerke scoren zit er ook al niet bij, hier is gewoon niks open. Triestige bedoening me dunkt :-?

Afbeelding

De weg naar beneden is volgeschilderd met vanalles en nog wat. De Giro is hier enkele weken aangekomen, Johan Tschopp heeft hier de etappe gewonnen, voor Cadel Evans, die eindelijk aanvallend durft koersen, maar z’n eindjump nog beter moet leren timen.
12u05: Na enkele km’s dalen neem ik rechts de afslag naar één van de mooiste passen van Italië, de Passo di Gavia. De klim begint nog redelijk normaal, maar al snel wordt de weg heel smal, amper een auto breed. Net dan zit ik achter een domme gans in een dikke suv, die maar niet begrijpt dat ik er dolgraag voorbij wil. Ze doet of dat ze mij niet, of ze ziet me echt niet, en enkele pogingen resulteren bijna in een aanrijding. ’t Domme mens gaat zelfs niet ff opzij wanneer en een extra breed stuk weg is, op den duur geraak ik er toch voorbij, maar niet dankzij haar hulp, het dwaas kieken :-|
Ff stoppen om een foto te schieten gebeurt dan meestal redelijk gehaast, ik wil niet weer achter die suv vast komen te zitten. Desondanks geniet ik verder van de rit omhoog, en van de prachtige uitzichten rondom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eens boven is ’t ff stoppen en rondkijken, ’t is hier zo mooi, ik geniet ten volle van de prachtige bergen rond me :grin:

Afbeelding

Afbeelding

Het kleine meertje naast de weg is nog grotendeels bevroren en van een witte laag sneeuw en ijs voorzien, de Gavia is berucht/beroemd om z’n winterse omstandigheden tot diep in de zomer.

Afbeelding

Nogmaals een fotooke om aan te tonen dat ’t hier prachtig vertoeven is.

Afbeelding

De afdaling gebeurt zoals de klim, ik moet onderweg terug dat dwaas mens voorbij, weer doet ze of d’r neus bloedt en moet ik me er langs wringen. ’t Blijft draaien en keren, ontelbaar veel watervallen vergezellen me naar beneden. Pas vanaf Sta Caterina wordt de baan breder, terug een tweebaansweg, en gaat ’t vlotter rijden, Bormio ligt binnen handbereik.
In Bormio zit ik ff in de walm van een zware vrachtwagen, de smalle straatjes laten direct voorbijsnellen niet toe. Op den duur geraak ik er toch over, en is de jacht op de Stelvio geopend.
Echter, echt jagen zit er al rap niet meer in, ’t begint te regenen, en deze keer is ’t voor serieus me dunkt. Op de Gavia heb ik al enkele regendruppels gehad, de weg lag nat maar ’t viel goed mee, hier is ’t van een andere orde aan ’t worden. Het uitzicht blijft er desondanks even spectaculair uitzien als je ’t mij vraagt.

Afbeelding

Afbeelding

Eens boven deze haarspelden komen de wolken opzetten, volgende twee foto’s zijn genomen met niet meer dan dertig (30!) seconden er tussen.

Afbeelding

Afbeelding

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
De Jempy
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:53
Locatie: Valley of the Black Creek

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door De Jempy »

Gewoonweg PRACHTIG.
Mooi verslag. Mooie foto's (sommige herkenbaar). Mooië film met prachtige overgangen en goed gekozen muziek.
Heel veel werk ingestoken om ons ook nog even te laten meegenieten. Bedankt :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Vervolg dag 6

Dan maar door de wolken, gelukkig is ’t niet tot boven, enkele minuten later ben ik de wolken alweer voorbij, en is er zicht op de top van de pas, zij ’t nog altijd in de regen.

Afbeelding

Afbeelding

De laatste km’s slaat m’n gps ff tilt, blijkbaar is de oude pasweg afgesloten en heeft men een compleet nieuwe route naar boven gelegd, eentje met meer haarspelden maar die minder steil omhoog loopt. Maar geen nood, verkeerd rijden kan ik hier niet, en op den duur geraak ik boven, eindelijk terug op de Stelvio, ’t is gedomme geleden van augustus 2004 dat ik hier geweest ben, veel te lang dus.

Afbeelding

Ondanks ’t slechte weer is er de gebruikelijke drukte, ik koop me een sticker en nu pas schiet ’t me te binnen dat ik m’n stickertje van de Gavia vergeten kopen ben, damn, een andere keer dan maar :-(
Aangezien ik een hongerke krijg waag ik me aan een “bratwurst” van de traditionele worstenverkopers, ’t smaakt niet slecht, ik hoop gewoon dat ik er géne lopende van krijg.
Nu, die Tibethütte, daar wil ik is naartoe, ik zie een weg lopen, en probeer ’t maar, zal wel zien of ik er überhaupt mag rijden.
Zonder boe of ba sta ik aan het kleine restootje, van hier heb je een vele beter zicht op de meest gekende zijde v.d Stelvio, die van Prato allo Stelvio met z’n 48 haarspelden :razz:

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl ik hier sta is ’t gestopt met regenen, en is de bewolking aan ’t openbreken, hmm, ziet er al veel beter uit.

Afbeelding

Soit, genoeg geleuterd, terug naar beneden, maar niet via de oostzijde, ik ga terug de andere kant op want ik wil de Umbrailpass doen. Het weer is echt aan ’t opklaren, het zonneke komt erdoor.
Ik zie de afslag naar de Umbrail liggen, met de Zwitserse douane er net achter.

Afbeelding

Enkele minuten later sta ik daar, het gebruikelijke fotooke te maken van het passenbord.

Afbeelding

Dan verder naar beneden, ’t grote voordeel van deze pas is dat hij vergeleken met de Stelvio veel minder naam en faam geniet, en dus kom je geen verkeer tegen, nochtans is ’t een zeer mooie route, door een weids decor, met marmotten allerhande.

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat lager komt ’t beruchte stuk onverhard eraan, net na ’t brugske. ’t Is uitermate makkelijk rijden, ik ken asfaltwegen die meer aandacht opeisen. Je rijdt langs een klein riviertje, ’t is genieten, ik ben hier, uitgezonderd iemand van de waterwerken, helemaal alleen op de baan, zalig :!:

Afbeelding

Het stuk onverhard duurt maar een km of vier, dan is ’t wederom asfalt. Misschien maar best ook want van hier tot in de vallei is ’t haarspelden vreten à volonté. Wel heb je een mooi uitzicht op de Val Mustair en de weg die omhoog loopt, tot op de Offenpas.

Afbeelding

Eens beneden moet ik een keuze maken, neem ik links, over de Offenpas en de Fluelapas en ga ik huiswaarts door Zwitserland, of neem ik rechts, terug Italië en dan over de Reschenpas en zo Oostenrijk binnen. Ik weet ’t niet goed, en laat ’t weer dan maar beslissen.
Links, over de Offenpas, zie ik nog altijd zware bewolking hangen, rechts is ’t verder aan ’t opklaren, m’n keuze is dus gemaakt, Zwitserland zal voor een volgende keer zijn.
Allé, terwijl ik dit denk sta ik eigenlijk in Zwitserland, maar da’s maar voor enkele km meer, dan rij je terug Italië binnen, maar eerst tanken, net voor de grens, de naft staat in Zwitserland vele goedkoper dan in Italië, en zelfs nog altijd goedkoper dan in Oostenrijk.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Vervolg dag 6

Van hier is ’t richting Reschenpas, met z’n bekende kerktoren in ’t water. Eerst nog wat plezier beleven in de wijde haarspelden, en dan aan ’t kerkske stoppen, ook al van augustus 2004 geleden, wat gaat de tijd toch verdomd snel.

Afbeelding

15u30: Sta daar wat te lummelen wanneer ik twee motards met Moto Guzi’s zie stoppen, beiden met een Belgische nummerplaat. Zeg vriendelijk goeiedag, en voor we ’t goed en wel weten zijn we aan ’t babbelen, waar we vandaan komen, waar we nog naartoe gaan etc. ’t Klikt wonderwel!
’t Komt er eigenlijk op neer dat beiden een kamer hebben gereserveerd in Gasthof Alpenblick in Tobadill, een onooglijk klein dorpke tussen Landeck en ’t begin v.d Silvrettaroute.
Damn, dat zou een goed idee geweest zijn, ’t weer is terug aan overtrekken, ik ben zeker dat ’t nog gaat regenen en kamperen is dus out of the question.
Jan neemt direct z’n gsm, en Erik neemt z’n papieren met de telefoonnummer van ’t hotel, en voor ik ’t goed en wel besef hebben ze een kamer voor me gereserveerd. Kijk, zo snel kan ’t dus gaan :mrgreen:
Erik en Jan gaan nog naar Samnaun, ik wil heel graag ’t Kaunertal is oprijden, we spreken dus af aan’ t hotel rond 19u00, en vertrekken elk apart.
De weg over de Finstermunzpas en door ’t Inntal is op zich wel leuk rijden, maar de drukte en ’t kort maar hevig onweer maken dat ’t traag vooruit gaat, onderweg passeer ik de afslag Fiss/Serfaus, waar ik nog 3 zomervakanties met m’n ouders heb doorgebracht, brings back memories.
16u30: Nu pas ben ik aan de afslag voor ‘t dal, ik hoop maar dat de tolhuisjes nog open zijn, of ‘k sta hier schoon.
Soit, ’t meiske aan ’t tolhuiske zegt me dat er nog ruim voldoende tijd is om de weg te rijden, dat de weg tot helemaal boven open is, maar dat ’t restaurant boven op de top waarschijnlijk al zal gesloten zijn eer ik daar ben, vind ik prima, als ik er maar geweest ben.
De weg begint kalm maar al snel komen de eerste haarspelden, ik zie 29 staan, dat beloofd nog veel leuks tot boven. Aan de stuwdam stop ik ff, groot is m’n verbazing wanneer ik zie dat meer nog niet voor de helft gevuld is, sneeuw is nochtans genoeg gevallen deze winter, misschien is ’t nog niet allemaal gesmolten, of zou global warming er voor iets tussen zitten?

Afbeelding

Afbeelding

De weg langs het meer is smal en hobbelig, je passeert tientallen watervallen, de één al groter dan de andere.

Afbeelding

Wanneer ik verder de hoogte inga zie je duidelijk hoe weinig water er in ’t meer staat, bizar zicht toch.

Afbeelding

De baan kronkelt zich verder de hoogte in, ’t is hier heel plezant bollen, maar de wolken komen akelig dichtbij, ik vrees dat ik straks weer nougabollen zicht ga hebben :-?

Afbeelding

Afbeelding

En ja hoor, de laatste 150 hoogtemeters zit ik in de wolken, zichtbaarheid van amper 20m, ik moet de gps gebruiken om te zien wanneer er zich een bocht aanbiedt, de snelheid ligt dan ook amper hoger dan 20km/u, maar ik geraak er toch, boven op de Weisseespitze.

Afbeelding

Van ’t naar ’t schijnt prachtige uitzicht zie ik niks, ’t is hier gewoon wit, wit van de sneeuw en van de wolken. Een kort gesprek met één van de weinige mensen hier nog boven leert me dat het wolkendek amper een half uur geleden is opgekomen, tot dan was er de hele dag een mooi zicht op de omliggende bergen.
Onderstaande foto, die ik van ’t internet heb geplukt, toont hoe mooi ’t hier kan zijn.

Afbeelding

Dit is echter ’t zicht dat ik had, niet veel soeps dus.

Afbeelding

Ik herinner me dat ik hier als klein manneke, zo’n kleine 25 jaar geleden, met m’n ouders ben geweest, en ik met m’n sandaaltjes in de sneeuw ben gaan staan, terwijl de skiërs hier ’s zomers nog de berg afkwamen. Ik ga ook is in de sneeuw staan, mogelijk op ong. dezelfde plek, maar dan een kwarteeuw later, doet me wel iets, zeker aangezien m’n ma altijd de aanstoker was voor de vakanties en bijhorende dagtripkes en ze er nu niet meer is, naast een warme thuis en een degelijke opvoeding heeft ze me ook ’t reisvirus gegeven, merci ma :!:
Soit, terug naar beneden dan maar, langs de Weissee, een klein meertje maar o zo mooi.

Afbeelding

De Afdaling levert ook een leuke ontmoeting op met een marmot, ik kan tot op een 8-tal meter naderen van ’t dier, geeft leuke plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toffe beesten, met serieuze tandjes me dunkt, nie graag nen beet van krijgen.
Wat verder kom ik nog beesten tegen, een kudde berggeiten, ge weet wel, die met twee korte en twee lange poten :lol:

Afbeelding

Verder naar beneden, ondanks de bewolking is ’t wel droog gebleven, ik ben hier moederziel alleen op dit uur, ’t tempo is dan ook redelijk sportief te noemen om ’t braafkes te zeggen.
In Prutz, ’t dorp in ’t Inntal waar de afslag is stop ik nog is om geld te tanken uit de muur, aangezien Erik naar Samnaun ging heb ik ‘m gevraagd om een micro SD kaartje te kopen, m’n huidige kaartje in de helmcamera is bijna vol.
18u45: Zonder veel te moeten zoeken heb ik ’t hotel gevonden in Tobadill, ’t dorp is werkelijk een scheet groot en ’t hotel kan je bijna niet missen.

Afbeelding

Wat later komen Erik en Jan ook aan, we checken in, de kamers zijn prima in orde, ’t avondeten is zalig en we leuteren over vanalles en nog wat, ’t overgrote deel over moto’s en dito reizen uiteraard.
Maria, de Vlaamse bazin begrijpt maar niet dat hier drie gasten aan tafel zitten die mekaar zo’n 3u eerder nog nooit gezien of gesproken hadden. Dat heb je nu eenmaal met motards, dat tweewielig ding verbindt ons.
We spreken af wat we morgen gaan doen, sowieso staat de Silvrettaroute op ’t programma, de Guzimannen gaan daarna naar ’t Zwarte woud voor hun laatste overnachting, ik weet ’t nog niet, als ik me goed voel begin ik weer is aan een marathondagske, richting thuis, maar dat zie ik morgen dan weer, nu is ’t nog genieten van de avond tussen pot en pint.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Relax »

Altijd geinig om te lezen. Spijtig dat het weer gedaan is.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dinsdag 15 juni, dag 7:

07u15: De wekker gaat af, snel wassen en m’n motorkleren aandoen, en m’n beetje boeltje dat ik mee naar de kamer had genomen terug op de motor gaan gespen. Dan staat hij klaar tegen dat ik vertrek.
Wanneer de GSA klaar staat ga ik ontbijten, en kom ik Jan en Erik tegen. Reeds startklaar.
Zij hebben al ontbeten, en gaan op hun eigen tempo de Silvretta rijden, volgens Erik haal ik ze wel in.
’t Ontbijt smaakt, lekkere croissants en pistolets met goei boter, stevig bakske koffie, alles dik in orde. Kortom, de negatieve berichtgeving omtrent dit hotel en z’n uitbaters heb ik absoluut niet gezien, voor mijn part is dit een aanrader waar ik hoogstwaarschijnlijk nog ga terugkeren.
08u30: Ik sta klaar, eerst nog ff door ’t kleine dorpke en aan de Trisannabrug sluit ik op de Silvrettaroute aan. Mooie indrukwekkende brug, net naast kasteel Wiesberg, maakt deel uit van de Arlbergbahn, waar oa. de Orient Express over toerde van Londen tot Boekarest.

Afbeelding

De weg naar de BielerHöhe, het hoogste punt v.d Silvrettaroute, begint kalmkes aan, je moet eerst nog een hele hoop dorpkes door, sommige waar je mogelijk nog nooit van gehoord hebt, andere klinken dan weer bekender in de oren, zoals Ischgl, bekend van ’t skiën en Galtur, ook bekend als skidorp maar mogelijk nog meer gekend als ’t dorpke waar op 23 februari 1999 een poedersneeuw lawine van ong. 300000 ton sneeuw quasi het complete dorp vernielde en uiteindelijk 31 levens eiste. Dit event is dan ook de grootste lawineramp in de Alpen na WO2.
09u20: In Galtur zelf stop ik ff om de helling op foto te zetten vanwaar de lawine tegen ong. 290km/u naar beneden denderde.

Afbeelding

Enneuh, het weer, dat valt mee, ’t is niet warm, soms is de weg nat en krijg ik gedurende een minuut een beetje regen op me, maar dat valt dus allemaal mee.
Net na Galtur is het tolhokje, zoals quasi alle noemenswaardige bergpassen in Oostenrijk is deze bergpas te betalen, ach, dan moet ik al geen stickertje meer kopen.
Wanneer ik aan ’t tolhokje toekom zie ik Erik en Jan de bocht omrijden, ik zit ze dus op de hielen.
Maar wanneer de twee auto’s voor me eindelijk betaald hebben, en ’t aan mijnen tour is zit ik weeral enkele minuten achter.
De weg gaat langzaam omhoog in deze vallei, links en rechts zijn er verscheidene watervallen, ’t is hier mooi vertoeven.

Afbeelding

Na enkele minuten kom ik aan het stuwmeer, de Silvrettasee, het hoogste stuwmeer van de Vorarlberger Illwerke, een complex netwerk van een stuk of acht stuwmeren die elektriciteit opwekken voor de regio. Echter, zoals de Reschensee en de Gepatsch stausee in ’t Kaunertal is dit meer amper halfvol. Hier is er dan weer sprake van herstellingswerken, ik kan me voorstellen dat ’t makkelijker werkt dan onder water te moeten hangen.

Afbeelding

Ik zie geen spoor van Erik en Jan, tja, ik zal ze gemist hebben :-|
De afdaling richting Schruns en andere dorpkes is de moeite, mooi asfalt ligt op een hoopje geslingerd in honderden bochten gedraaid, heerlijk rijden, alhoewel het wegdek nog niet droog is, toch maar reserve inbouwen dus.

Afbeelding

Wanneer ik ’t dorp Schruns binnenrij zie ik Jan op z’n Guzi California een smal straatje inrijden, Erik, op z’n vrouw hare Breva gezeten doordat het achterwiellager van z’n California zo’n 200km na vertrek aan gruzelementen lag, staat aan de andere kant van de hoofdweg, ook klaar om ’t straatje in te draaien, hij doet teken dat ik ook maar moet meerijden, ik ben benieuwd.
Blijkt dat we bij een locale Moto Guzi dealer staan. We mogen boven, in de toonzaal een kijkje nemen, die staat vol met speciale en exclusieve machines, ik moet zeggen dat er enkele héél mooie sportieve dingen tussen staan.

Afbeelding

Mja, Moto Guzi kan me bekoren, zeker die Grisso of hun nieuwe Stelvio vind ik echt prachtig om zien.
Na een kwartierke rondkuieren neem ik definitief afscheid van Erik en Jan, niet zonder deze twee leuke kerels op foto te zetten.

Afbeelding

Ik knal de vallei door, wel opletten in de dorpkes, het gebruik van flitspalen is de Oostenrijkers ook niet onbekend, en ga de autosnelweg op, tot de afrit 59. Ik wil vandaag nog ff de bergen voor ik definitief huiswaarts keer. De onbekende Faschinajoch, en de Furkajoch, die regelmatig door mensen wordt misnomen als zijnde de Zwitserse Furkapas gaan er vandaag nog aan. ’t Is een omweg, maar niet zo’n grote, een mooi, zijnde tijdelijk, afscheid aan de Alpen.
De weg naar de Faschinajoch is leuk om rijden, maar ’t begint terug ff te regenen, gelukkig is ’t maar voor een minuut of tien, maar wederom ligt de baan nat.
Op zich stelt de pasweg niet veel voor, gewoon een dorp dat op een hoogte ligt, maar ’t is wel de aanloop naar de Furkajoch.

Afbeelding

De korte afzink naar Damüls is bijna compleet overkoepeld door een lange tunnel/galerij, niet mooi maar lijkt me wel veiliger, zeker in de winter.

Afbeelding

11u45: De weg naar de Furkajoch dan, die is vele attractiever om rijden, zij ’t dat je vanuit Damüls niet veel hoogte meer moet overwinnen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben compleet alleen hier boven, enkel de uitbaatster van de kleine kiosk is aanwezig, en kan me een kleine sticker verkopen.

Afbeelding

Je hebt hier wel een prachtig zicht langs beide kanten, als binnenkomer in de Alpen na een lange dag autosnelweg kan ik deze Furkajoch absoluut aanbevelen.

Afbeelding

Afbeelding

De rit naar beneden is een gekronkel dat ’t een lieve lust is, een waardige afsluiter.
In Götzis rij ik terug de autosnelweg op, boven op de Furka vertelde de gps me dat ’t via Ulm, Karlsruhe en Luxemburg nog zo’n 850km tot thuis was, ik zou rond 20u00 thuis moeten zijn. De ervaring leert me dat ik per 100km een kwartier mag bijtellen, kwestie van nog is te stoppen om te eten, mogelijke files en de noodzakelijke tankbeurten/rustpauzes. 22u00 lijkt me dus doenbaar.
En zo gaat de terugrit dan, tussen Memmingen en Ulm doe ik een laat middagstopke bij een McDo, ik zie net 2 F800GS’en vertrekken, “hmm, zo heb ik er binnenkort ook eentje” denk ik dan :drunken:
Voor Ulm stuurt de gps me via de binnenring, een stuk korter maar ik sta wel ff in de file, filefilteren lukt wonderwel, alhoewel de Duitsers dit niet gewend zijn. Me dunkt zelfs dat ’t verboden is in Duitsland, zal me worst wezen, ik ga hier niet domweg staan schilderen in een dwaze file wanneer ik er even makkelijk gewoon langs kan.
Tussen Ulm en Karlsruhe is ’t alweer prijs, een aanrijding zorgt voor een km’s lange file, ik rij er wederom tussendoor. De autosnelweg draait zich door enkele heuvels, een uitloper van ik denk de Schwabische Alb.
15u30: Stuttgart voorbij, ik stop net boven Pforzheim voor een tankstop, ’t grauwe weer rondom Ulm is gedraaid naar zonnig en warm, zo heb ik ’t graag.
Verder naar Karlsruhe, links van me liggen de uitlopers van ’t Zwarte woud, daar ga ik nu niet door, ik heb nog een ander Wald op m’n programma staan. Vanaf Landau rij ik door het Pfalzerwald, over de expresweg 10, die zo’n vijf jaar geleden in aanbouw was. Blijkt dat hij nog altijd niet afgewerkt is, ’t is hier ondertussen tegen de 30°C aan ’t aanlopen, en al ’t verkeer moet de hoofdweg af, door enkele kleine dorpkes, niet te doen. En dan klagen we dat sommige werken in België lang duren, amai mijne frak :!:
17u15: Anderzijds, doordat je door de dorpskernen moet zie je pas hoe mooi ’t hier wel is.

Afbeelding

Maar daar heb ik spijtig genoeg geen tijd voor, ik moet en wil naar huis.
In Pirmasens is ’t terug de autosnelweg op, nog een dikke 130km tot Luxemburg, ’t gas er weer op.
In Saarlouis passeer je de Ford fabriek, en wat verder rij ik gedurende zo’n 20km naast de Saar. Aha, vandaar de naam Saarbrucken :clown:
De Moezel over, Luxemburg binnen en wanneer ik de ring rond Luxemburg oprij is ’t weer van datte, file! ’t Zal toch nie waar zijn zeker, weeral file in dit boeregat. Ik filter tot aan Aire de Capellen, daar gooi ik de tank vol en mijn tank leeg. Een kort drankje en hapje later lijkt de file al te zijn opgelost, haha, mijn plan heeft gewerkt :razz:
Zo’n 100km verder is er mijn traditionele afsluiter, een koffietje te Aire de Wanlin. De koffie smaakt, ’t weer is perfect, zonnig maar niet overdreven warm meer.

Afbeelding

’t Verkeer valt goed mee, en rond 22u00 ben ik thuis, terug bij m’n vriendin en m’n katten, ’t is goed geweest, maar ben altijd blij dat ik terug thuis ben.
Slotsom: zo’n kleine duizend km op de dagteller vandaag, een dikke 3200km in totaal, gespreid over zes rijdagen, waarvan twee van rond de 1000km, een perfect verlof, mooie dingen gezien, prachtige dingen gedaan, grenzen verlegd, onbekende oorden bezocht, verliggende herinneringen terug bezocht, schitterend weer gehad, leuke mensen ontmoet, aan te bevelen adressen gevonden, ach,
denk niet dat ’t veel beter verlopen kon.
De vrees om onderweg “alleen” te zijn, kweenie, ik heb er eigenlijk geen last van gehad, rijden was de boodschap, en op de campings en zelfs onderweg kom je toch mensen tegen, alleen is een abstract begrip in de Alpen :wink:

Einde!

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Gwaaido
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:05
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Gwaaido »

Vaak is alleen meer dan met twee ;).

Mooi verslag... genieten om dit te lezen!
joskedeleeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 aug 2007, 09:30
Locatie: bilzen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door joskedeleeuw »

Meestal kijk ik alleen naar de foto's bij zo een verslag.
Maar jouw reisverhaal lijkt zo 'eenvoudig' boeiend dat ik het volledig gelezen en bekeken heb.
Heel mooi gedaan en .... een tikkeltje jaloers.
suzuki v-strom 650 vervangen door RT1200
johnnyke
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:06
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door johnnyke »

Proficiat zulk een mooi reis verslag heb ik nog nooit gelezen :thumleft: :thumleft:
Maak jaarlijks ook een paar mooie reizen maar een verslag erover maken lukt niet :grin:

Gr. Johnny
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door noppenrijder »

prachtig reisverslag Philip, kan je een idee geven over het gemiddeld verbruik tijdens uw reis ?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Zeppe »

Firmin -den boXer- schreef:prachtig reisverslag Philip, kan je een idee geven over het gemiddeld verbruik tijdens uw reis ?
Het gemiddeld verbruik van de Philip? :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
rodenburg
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 sep 2008, 23:25
Woonplaats: Marke
Locatie: west-vlaanderen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door rodenburg »

Heel mooi verslag, maak nog eens een fotoke van al de nieuwe stickers
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Bij deze nog een filmke van de derde dag, althans deel 1 van 't filmke, deel 2 zal ik straks maken en op joetoeb smijten :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=qnb4s2xe5ss[/video]

Oh, en thanks voor de positieve commentaren, doet me goed :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door UpJohn »

Heel mooi filmpje ... ohaa oliaa liee aléé ohaa ie aaie aaejalé :wink:
Mooie beelden Flip. Met wat film je ?
Wild Cat
Berichten: 359
Lid geworden op: 09 feb 2005, 10:41
Locatie: Wilirijk

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Wild Cat »

Wow, wat een verslag Philip! Maar ja, we zijn nie anders gewoon van jou he! :lol:
Grtz aan de vriendin en de katten en tot de volgende!
Chris
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat


"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door John »

UpJohn schreef:Heel mooi filmpje ... ohaa oliaa liee aléé ohaa ie aaie aaejalé :wink:
Mooie beelden Flip. Met wat film je ?
Héél het filmke bekijken Johnneke! Dan ziede da! :wink:
Carlo~IT
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:40
Woonplaats: sint niklaas
Locatie: Sint Niklaas

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Carlo~IT »

Filip
come fai non lo so partire cos'ì all'avventura ,ma sono totalmente geloso di leggere e poi guardando il tuo filmato mi da voglia si salire in moto e partire per la bella Italia.
se la prossima volta vuoi un traduttore e sono libero vorrei accompagnarti :grin: :grin: :grin:
Ciao alla prossima
Carlo
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door tweecilinderke »

Filip
come fai non lo so partire cos'ì all'avventura ,ma sono totalmente geloso di leggere e poi guardando il tuo filmato mi da voglia si salire in moto e partire per la bella Italia.
se la prossima volta vuoi un traduttore e sono libero vorrei accompagnarti
Ciao alla prossima
Carlo
elaba italiaanerken mogen we het nie weten misschien ? wij vertaan da nie zunne :mrgreen: :mrgreen:
与意大利的东西总是 :mrgreen: :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Carlo~IT
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:40
Woonplaats: sint niklaas
Locatie: Sint Niklaas

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Carlo~IT »

Sorry Kristof
spreken bijna alles maar schrijven dat is wat anders :-( :-( :-(
tweecilinderke schreef:
Filip
come fai non lo so partire cos'ì all'avventura ,ma sono totalmente geloso di leggere e poi guardando il tuo filmato mi da voglia si salire in moto e partire per la bella Italia.
se la prossima volta vuoi un traduttore e sono libero vorrei accompagnarti
Ciao alla prossima
Carlo
elaba italiaanerken mogen we het nie weten misschien ? wij vertaan da nie zunne :mrgreen: :mrgreen:
与意大利的东西总是 :mrgreen: :mrgreen:
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Bob »

tweecilinderke schreef:
Filip
come fai non lo so partire cos'ì all'avventura ,ma sono totalmente geloso di leggere e poi guardando il tuo filmato mi da voglia si salire in moto e partire per la bella Italia.
se la prossima volta vuoi un traduttore e sono libero vorrei accompagnarti
Ciao alla prossima
Carlo
elaba italiaanerken mogen we het nie weten misschien ? wij vertaan da nie zunne :mrgreen: :mrgreen:
与意大利的东西总是 :mrgreen: :mrgreen:
Of toch ni helemaal. Dat 'm indien gewenst en als 'm vrij is de volgende keer wil meerijden om te tolken, dat kan ik er nog uit opmaken.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door WimLT »

carlo51 schreef:Filip
come fai non lo so partire cos'ì all'avventura ,ma sono totalmente geloso di leggere e poi guardando il tuo filmato mi da voglia si salire in moto e partire per la bella Italia.
se la prossima volta vuoi un traduttore e sono libero vorrei accompagnarti :grin: :grin: :grin:
Ciao alla prossima
Carlo
Filip, als ge dan toch persé alleen op avontuur wilt, vergeet dan in 't vervolg geen licht glijmiddel mee te doen als ge zelf wilt filmen hoe ge met een schoon Italiaanse aan vogelen zijt. Doet dat niet op uwe moto, ge maakt hem daar alleen maar smerig mee. Ze hebben intussen ook stroom en dus moette niet meer trappen om genoeg voltage te hebben. Allah is ne prosser :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Awel, heb raprap zelf dienen tekst nekeer vertaald, levert toch al iets anders op dan Wim z'n gewouwel :mrgreen:

hoe weet u niet uit cos'ì avontuur, maar zijn toch heel jaloers op het lezen en vervolgens kijken naar de film wil ik dat je in beweging te krijgen en gaan voor het mooie Italië. Als de volgende keer dat u wilt dat een vertaler en ik ben vrij begeleiden
Voor de liefhebbers van bewegende beelden, hier is deel 2 van m'n filmke da'k vandaag en gisteren gebrouwen heb :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=vjiO6soilB4[/video]

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door GSrijder »

tweecilinderke schreef:
Filip
come fai non lo so partire cos'ì all'avventura ,ma sono totalmente geloso di leggere e poi guardando il tuo filmato mi da voglia si salire in moto e partire per la bella Italia.
se la prossima volta vuoi un traduttore e sono libero vorrei accompagnarti
Ciao alla prossima
Carlo
elaba italiaanerken mogen we het nie weten misschien ? wij vertaan da nie zunne :mrgreen: :mrgreen:
与意大利的东西总是 :mrgreen: :mrgreen:
Ge moet er dan eens mee in Italië komen, zelfs de honden en katten spreekt hij aan :-P

Het is dan zo erg dat hij in Zwitserland tegen de Duitse grens mensen in het Italiaans blijft aanspreken :mrgreen:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Carlo~IT
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:40
Woonplaats: sint niklaas
Locatie: Sint Niklaas

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door Carlo~IT »

en de beste is dat die mensen mij ook begrijpen :grin: :grin: :grin:
GSrijder schreef:
tweecilinderke schreef:
Filip
come fai non lo so partire cos'ì all'avventura ,ma sono totalmente geloso di leggere e poi guardando il tuo filmato mi da voglia si salire in moto e partire per la bella Italia.
se la prossima volta vuoi un traduttore e sono libero vorrei accompagnarti
Ciao alla prossima
Carlo
elaba italiaanerken mogen we het nie weten misschien ? wij vertaan da nie zunne :mrgreen: :mrgreen:
与意大利的东西总是 :mrgreen: :mrgreen:
Ge moet er dan eens mee in Italië komen, zelfs de honden en katten spreekt hij aan :-P

Het is dan zo erg dat hij in Zwitserland tegen de Duitse grens mensen in het Italiaans blijft aanspreken :mrgreen:
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
raisor
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:33
Locatie: Lochristi

Re: Reisverslag: Tripke alleen door de Alpen naar 't Gardameer.

Bericht door raisor »

Hèèl prachtig reisverslag :thumleft: . Hèèl vèèl mooie foto's :thumleft: . Om ne mens goesting te doen krijgen.....kwijl kwijl kwijl.

raisor
Vulcan 1500-GSXF- GSXR- Hayabusa- ST1100- Hayabusa- ST1300
Gesloten