Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (afgewerkt!)

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

demito schreef: Heb je trouwens voor elke dag zo'n hele film? :shock: Dat wordt een dubbel DVD of wat :mrgreen:

T
Laat em maar doen...... :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door demito »

Shulty schreef:
demito schreef: Heb je trouwens voor elke dag zo'n hele film? :shock: Dat wordt een dubbel DVD of wat :mrgreen:

T
Laat em maar doen...... :wink:
Ondertussen is hij stil :mrgreen:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Koppel!! »

YOO
demito schreef:Heb je trouwens voor elke dag zo'n hele film? :shock: Dat wordt een dubbel DVD of wat :mrgreen:
Euh, 'k heb zo'n 50GB aan ruw materiaal liggen, 'k moet nu al meer dan 80% knippen en wegsmijten :shock: Dag twee is al klaar, maar ik ga 't pas vanavond naar youtube sturen, duurt minstens twee uur en ondertussen moet ge niet veel meer verlangen van uwe pc, diene moet 'm concentreren op diene file van anderhalve GB naar youtube zijne server te gooien :lol:

Dag drie zijn 'k aan bezig, alsook nog wat filmkes van afgelopen zomer in de Alpen :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door luc boxer »

Afbeelding

Aan de Frank zijn T-shirt te zien ging dat hier over een sollicitatie gesprek. :lol: :lol: :lol: ;)
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Frank K »

eerste filmpke juist gezien... leuk!!!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door John »

Frank K schreef:eerste filmpke juist gezien... leuk!!!!
Allemaal goed en wel maar wij willen dat ook te zien krijgen! Alleen voor de vrienden of niet !!Koppel!? :twisted:
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO

Vrijdag 24 september:




[EDIT: Link naar 't filmke=> http://www.youtube.com/watch?v=eeTgDvj4P80" onclick="window.open(this.href);return false; ]

Grtz, Philip!

Wie zoekt, die vindt.....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Koppel!! »

YOO

Openbaar John, er zijn geen bezwarende beelden gebruikt :mrgreen:

Voor de filmkes, ze staan altijd onderaan het gedeelte verslag waar van toepassing op is.

Deel 1 van dag 3 staat er ook al op, dag 2 was klaar maar youtube blokkeert de audio, blijkbaar is één v.d door mij gebruikte liedjes zodanig auteursrechterlijk beschermd dat ze 't boeltje compleet blokkeren :-?
Spijtig, was net een leuk muziekske, ga er nu eerst iets anders moeten opzetten alvorens 't opnieuw te uploaden en naar hier te plaatsen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door John »

Het komt goed makker! We zijn in volle verwachting van wat komen gaat. :wink:
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO



Deel 1 van dag 3 staat er ook al op, dag 2 was klaar maar youtube blokkeert de audio, blijkbaar is één v.d door mij gebruikte liedjes zodanig auteursrechterlijk beschermd dat ze 't boeltje compleet blokkeren :-?
Spijtig, was net een leuk muziekske, ga er nu eerst iets anders moeten opzetten alvorens 't opnieuw te uploaden en naar hier te plaatsen.

Grtz, Philip!
Probeer http://www.123video.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; eens...
R1150GSA '04
R1200GSA '10
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door John »

Peter, dan krijg ik mijn eigen te zien en dat kan niet de bedoeling zijn dacht ik! :wink:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Koppel!! »

YOO
Shulty schreef:Probeer http://www.123video.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; eens...
Maximum 500mb, dan zijn we rap uitgeklapt, filmke van dag 3 alleen al is anderhalve gb :-|

Daarom dat ik ook niet bij Vimeo zit, hebben dezelfde dwaze beperking.
Youtube is zowat de enige waar ge gratis tot 2gb en/of vijftien minuten moogt plaatsen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO
Shulty schreef:Probeer http://www.123video.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; eens...
Maximum 500mb, dan zijn we rap uitgeklapt, filmke van dag 3 alleen al is anderhalve gb :-|

Daarom dat ik ook niet bij Vimeo zit, hebben dezelfde dwaze beperking.
Youtube is zowat de enige waar ge gratis tot 2gb en/of vijftien minuten moogt plaatsen.

Grtz, Philip!
Oei, dat is idd een probleem.

Hoe weet je nu bij Youtube, of een liedje al dan niet auteursrechtelijk beschermd is?
Voor 't zelfde geld zet je er nieuwe muziek op, en blokkeren ze het opnieuw... :roll: :-|
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, tot en met dag drie is alles geplaatst, dag vier is in de maak :razz:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO

Voila, tot en met dag drie is alles geplaatst, dag vier is in de maak :razz:

Grtz, Philip!
Dag 3 part 2, hebben ze er ook weer afgegooid........... :cry:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door demito »

Via http://notaproxy.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; kan je ELK youtube filmpje zien. Dan surf je anoniem...
Laatst gewijzigd door demito op 03 jan 2011, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door demito »

Kijk eens hier mannekes:

http://notaproxy.co.uk/go.php?u=Oi8vd3d ... &f=norefer" onclick="window.open(this.href);return false;

Het kan dus zijn dat ge meer dan ene keer moet klikken.

At your service :salut:

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Koppel!! »

YOO
Shulty schreef:Dag 3 part 2, hebben ze er ook weer afgegooid........... :cry:
Kweenie, als ik m'n account ga staat 't er nog op, kan ik 't nog afspelen en al :scratch:

Lijkt me dan eerder een probleem aan uw verbinding of pc dan een youtube :-|

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO
Shulty schreef:Dag 3 part 2, hebben ze er ook weer afgegooid........... :cry:
Kweenie, als ik m'n account ga staat 't er nog op, kan ik 't nog afspelen en al :scratch:

Lijkt me dan eerder een probleem aan uw verbinding of pc dan een youtube :-|

Grtz, Philip!
Nope...

Afbeelding
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

demito schreef:Kijk eens hier mannekes:

http://notaproxy.co.uk/go.php?u=Oi8vd3d ... &f=norefer" onclick="window.open(this.href);return false;

Het kan dus zijn dat ge meer dan ene keer moet klikken.

At your service :salut:

T
Dit kan spijtig genoeg alleen in de laagste kwaliteit....

Maar schitterend dat ze toch overal een oplossing voor vinden... :roll: :cyclopsani:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door demito »

Shulty schreef: Dit kan spijtig genoeg alleen in de laagste kwaliteit....
Da's volgens mij gewoon de youtube kwaliteit hoor. Die comprimeren dat filmpje...
T
Laatst gewijzigd door demito op 03 jan 2011, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Shulty »

Je kan tegenwoordig uploaden en bekijken in HD, die van Philip tot 720P...
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Koppel!! »

YOO

Donderdag 30 september:

07u45: Terug ’t zelfde klassieke scenario, wakker worden, klaar maken om te gaan ontbijten en onze spullen al op de motoren gaan hangen. We ontbijten binnen, alhoewel ’t buiten mooi zonnig aan ’t worden is, is het nog altijd friskes. En binnen in de ontbijtzaal kunnen we genieten van een mooi beschilderd plafond. Overal in dit gebouw eigenlijk, maar in de ontbijtzaal is ’t echt de moeite.

Afbeelding

08u30: Na ’t ontbijt is ’t tijd om verder de Gorge des Dades te verkennen, ‘k ben benieuwd naar de rest van de kloof.

Afbeelding

Ik hoop maar dat we gisteren in de pikkedonkere niet langs dat gekend punt zijn gereden met de haarspeldjes, want dan heb ik er niks van gezien of gemerkt, en dat zou ‘k spijtig vinden :-(
Al snel zien we dat we eigenlijk op een perfect moment gestopt zijn gisteravond, nu pas beginnen we de kloof in te duiken. Eerst nog wat schoorvoetend, maar al snel staan we tussen hoge rotswanden en loopt ’t water kabbelend naast ons voorbij.

Afbeelding

Het is hier heel mooi rijden, nergens is de kloof zo indrukwekkend diep dan in de Todrakloof, maar dit blijft gewoon maar duren, en duren, ’t is verbluffend indrukwekkend.

Afbeelding

We rijden wederom op een afstand van mekaar, de één stopt om foto’s te nemen, of van de wonderbaarlijke omgeving te genieten, de anderen rijden door totdat een ander dan weer stopt. Zolang we mekaar niet kwijtraken is dit een ideaal systeem om elk op z’n eigen tempo van de wonderlijke reis door de kloof te laten genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

09u25: Minder dan een uur van ’t vertrek uit ’t hotel komen we dan aan ’t meest gekende punt van de Gorge de Dades, de bekende haarspeldjes die iedereen op foto staan heeft. Moet ik dus ook hebben :razz:

Afbeelding

Voila, weer een “been there, done that” aan m’n lijst toegevoegd, daarom alleen al zou je ’t doen :mrgreen:

Nu, we zijn wel aan ’t genieten van de prachtige natuur, maar we houden wel één oog op de gps. De uitbater van ’t hotel, die hier soms als gids werkt, heeft ons over ’t bestaan van een mooie piste verteld. Makkelijk te doen volgens hem, uiteraard met een zak zout te nemen, maar toch. Die piste zou ergens een goeie 5km voor Boumalne Dadés rechts in een scherpe bocht naar links afdraaien, eerst tussen enkele huizekes, om dan gedurende zo’n 12km tot Bou Tharar te gaan. Vandaar kan je makkelijk doorsteken naar de Vallée des Roses, een omwegske wat toch gepland stond. Kortom, als we een doorsteek kunnen doen, via een mooie en makkelijke piste, waarom niet dan.

Eens we Aït Aïssi bereiken is ’t nog foto’s nemen, en dan opletten dat we afslag naar de piste niet voorbij knallen.

Afbeelding

Afbeelding

Enkele km’s verder zie ik op m’n gps een fijn lijntje verschijnen. Hé, da’s handig, de piste die we zoeken staat gewoon op de gps, en ja hoor, in een bocht naar links moeten we rechtsop draaien, een smal aarden baantje tussen enkele huisjes. Hadden we anders wel moeilijk gevonden, handig toch zo’n gps ding. Shulty op kop dat baantje in, en al na honderd meter zijn we verkeerd gereden. Te ver rechtdoor en we staan in de achterkoer van een huisje, draaien dus, nie gemakkelijk, ligt hier heel hobbelig, terugrijden en de knik naar rechts nemen, de piste op.

Afbeelding

De diepe greppel, niet echt zichtbaar op foto, maakt ’t een technisch stukje, later zal blijken dat ’t een goeie voorbereiding is voor wat nog staat te komen.

Een km of wat verder rijden we op een redelijk makkelijke piste, in een brede vallei, met links en rechts hoge bergflanken. De piste is goed te doen, maar gaat wel op en neer, amusant rijden qua.

Afbeelding

Afbeelding

Ietsje verder komen we bij een splitsing. Waarom weet ik niet meer, maar we nemen rechts. Echter, na 500 ofzo meter zie ik dat we verkeerd zitten, althans dat zegt de gps.
De juiste piste was dus links nemen. We draaien ons om, keren ff terug en nemen dan de juiste richting, die loopt nog een tijdje goedaardig door maar ’t wordt stilaan meer en meer hardcore. O
p den duur duikt die piste gewoon een droge rivierbedding in, met stenen allerhande, rotsblokken als basketballen groot, en zanderige tussenstukken waar je ook geen grip in hebt. Maakt ’t rijden net niet onmogelijk, maar de fun is er evenwel af, dit is echt niet simpel.
Wanneer Shulty op den duur de rivierbedding induikt, en ik z’n GS alle kanten zie opstuiteren stop ik. Dit moeten we ff bespreken me dunkt. Bart en Frank komen toe, Frank ziet ’t niet zitten maar legt zich bij de meerderheid neer, Bart zegt dat dit erover is, en weigert nog verder te rijden over de piste. En ik kan ‘m geen ongelijk geven.
Shulty draait z’n GS, al hotstend en botsend en komt terug tot bij ons gereden. We bespreken de situatie en besluiten wijselijk om terug te rijden, en die andere, op ’t eerste zicht verkeerde afslag, te proberen.

Afbeelding

We helpen mekaar om onze, voor dit type piste, veel te zware GS’en te keren en rijden de rivierbedding uit, terug de piste op. Zelfs die ligt nog altijd niet makkelijk. Zo zal blijken…

Shulty is al op kop vertrokken, en staat wat verder foto’s te nemen en te filmen. Ik rij naar ‘m toe, zo’n 30 à 40km/u, gezwind, de GS ’t werk laten doen.
De piste die voorzien is van een ferme groef in ’t midden wordt dan is links, dan weer rechts bereden, tot op ’t moment dat ik me fameus miskijk op een dikke steen, net wanneer ik die greppel terug wil kruisen. Hoe weet ik niet, ik heb ik m’n beweging al ingezet dus terugsturen gaat niet meer, maar zo’n fractie van een seconde voor ik ‘m raak zie ik het rotsblok liggen. “Miljaar, da gaa boenken geven :!: ” denk ik bij mezelf, hopende dat ik gewoon over de grote steen kan botsen.

Geen sjans, m’n voorwiel ketst weg aan de linkerkant, en knalt onderuit, ’t resultaat is dat m’n GS, en ik, een meter verder tegen ’t dek gaan. Redelijk hard zelfs. Gek van adrenaline spring ik van m’n motor, leg ‘m stil, en trek ‘m recht. Ik bekijk de GS, ga op zoek naar schade maar die blijkt onbestaande te zijn. Tot ik aan m’n rechterkoffer kom. M’n jerrycan van 5L reservebenzine lekt fameus, ’t loopt er onderaan zo uit. Snel de spanriemen lossen en omdraaien dan, maar die spanriemen hangen verdomme goed vast. Soit, na een minuut is de jerrycan los en kan ik ze omdraaien, onderaan is dus een grote barst gekomen. De overige benzine giet ik in de tank.

Afbeelding

Een minuut later komen Bart en Frank tot bij mij gebotst, ook zij hebben ’t niet makkelijk op dit stuk piste. Ze hebben niks gezien van m’n smak, ik zeg hen dat ik m’n sollicitatie voor “djoef van de week” heb ingestuurd :lol:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door GSrijder »

Yes, hij is er terug aan begonnen. Zo een keer pushen in Tregnata werpt zijn vruchten af blijkbaar.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Reisverhaal Alplutsers 2010 "Marokko!" (in delen...)

Bericht door Frank K »

GSrijder schreef:Yes, hij is er terug aan begonnen. Zo een keer pushen in Tregnata werpt zijn vruchten af blijkbaar.
Merci maat, ik wilde koppel!! zelf niet pushen maar ben wel blij dat hij er terug aan begonnen is.
Zo kan ik terug de vakantie beleven...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gesloten