Bergen & wouden - september 2011

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Gesloten
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Voila si,
't Groot verlof is net gedaan, de mega-zomer is weer verleden tijd en de files dikken terug aan. Een perfecte timing om weer eens op stap te gaan.
Binnen enkele dagen vertrekken mijn schoonbroer en ik voor enkele dagen naar Zwitserland en het Zwarte Woud. Dit jaar geen speciallekes à la offroad of voetsteuntjes bijschaven, maar eerder flaneren, genieten en de rustige baantjes opzoeken. Zal ook moeten, want mijn reisgenoot heeft nog maar enkele maanden zijn rijbewijs en motor. En behalve als hij de reïncarnatie is van Evel Knievel, is dat toch iets om rekening mee te houden.
Mais bon, de road-trip van dit jaar staat in het teken van bergen en wouden.
- dag 1, 07sept : Leuven - Meiringen (CH)
- dag 2, 08sept : Meiringen - Meiringen. Met daartussen Susten-, Grimsel-, Gotthard-, Furka-, Nufenen-, Oberalp- en wie weet welke passen we nog vinden...
- dag 3, 09sept : Meiringen - Schwarzwald
- dag 4, 10sept : Schwarzwald - Vulkaan Eifel
- dag 5, 11sept : Moezel - Leuven
Als overal wifi te vinden is, dan volgt hier vanaf 07sept, de dagelijkse upload van verslag en foto's. Anders zal 't voor erna zijn.
Cheerio en tot volgende week.
Pieter
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door mecapuet »

Pieter, geniet ervan... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door albatros »

Goede reis! Ik zal het vanuit Herent proberen te volgen :grin: :wink:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Greet
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2011, 18:45

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Greet »

P&R genieten is de boodschap!!!
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Hey Pke, jullie eerste dagje is al achter de rug. Ben benieuwd naar je verhaal (wat wij pas zullen lezen morgenvroeg bij het ontbijt) Slaap wel en tot bels. Kus uw vrouwkes. Greetz aan de Rudi
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Dag 1: Thuis tot Meiringen (CH) – 07 september 2011

06u02, het afscheidsprotocol is achter de rug, de kledij is winddicht/tochtvrij gemaakt en wij … sluiten aan bij de file naar Brussel. Heel het land is hier zot geworden. Maar het heeft iets, zo tussen dezelfde file laveren als iedere werkdag. Alleen dat nu het doel ietsjes anders is. Het doel zelf was nochtans tot gisteren een omstreden zaak: vrijdag doken de lichamelijke problemen op, zondagvoormiddag naar spoed, maandag naar doktor en dinsdag naar osteopaat. Spoed gaf een arsenaal megapillen mee, waar zelf een schrokop zoals een varken een maagbreuk van zou overhouden. De doktor verwees me door naar een osteopaat om mijn rug te laten breken (kraken?) en naar de Hubo om mijn maag te laten lijmen. De osteopaat, was de enige die het betrekkelijk klassiek aanpakte. Die kraakte me gewoon. Bekken, rug, pink en nog enkele zaken die eigenlijk niet zijn gemaakt om gekraakt te worden. Over één ding waren de drie rakkers nochtans unaniem : de motorreis mag geen probleem geven. Gaaaaan met de banaaaan.
Terug on-topic nu.
De gekraakte rug gaf reeds signalen rond een 4uur, om aan te geven dat voor hem de nachtrust over was en de rit mocht beginnen. Een hartig woordje bracht geen soelaas, opstaan was de boodschap. Helemaal wakker werd ik pas toen een achtbenige sujet, met wie ik een haat-liefde relatie heb, me met al zijn ogen aankeek. Deze morgen zat ik blijkbaar in de haat-fase want nog geen 5seconden later had ie mijn maat-42-sloef op zijn smikkel. Mais bon, we wijken terug af. Dit hoort een reisverslag te zijn.

De 775km rit startte dus met een Belgische file, nadien een frisse Luxemburgse tankbeurt, pittige Franse regen, nog enkele van de bekende Vogeese (?) buien en na Colmar was het gedaan met de minder goede kant van het weer. Enkel nog een arsenaal venijnige windstoten en een demonstratie van alle mogelijke wolktypes. De enige verbijsterende anomalie die we tegen kwamen op onze rit, was een douanier (of douanierster?) die ons zonder blozen 40€ p/p vroeg voor het verplichte vignet. Van het verschieten ging mijn rug terug in kramp en knipperde Rudy’s linkeroog even hysterisch als een neurotische eekhoorn. De dief! Of dievegge, want onze mening over zijn/haar geslacht komt niet overeen. Tegen een 15uur komen dan de Zwitserse bergen in zicht en was het noodzakelijke autostrade-kwaad achter de rug. Svetlana II wordt gemobiliseerd en ingesteld op het hotel, de motoren worden in bergmodus gezet en wij… gaan achter een trekker-oplegger-combinatie hangen, die we niet voorbij raken. Begint al goed…
Rest ons nog aan te komen, uit te pakken, een karmeliet en wittekerke rosé te drinken en de stapschoenen aan te trekken om nog een randonneeke te placeren.
Het eten is OK en de rest van het hotel is meer dan voldoende voor ons. Het is zelfs helemaal voor ons. Geen enkele andere gast.
Morgen de passen-dag. Zacht uitgedrukt, kan ik zeggen dat we ernaar uitkijken.
Slaap ze…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dag 2: Meiringen tot Meiringen – 08 september 2011 (deel 1)

03u14 en ik hoor van ergens mijn naam roepen gevolgd door de vraag of ik slaap. In normale omstandigheden is dit voldoende om vast reisattribuut (een 25cm Mag-Lite) boven te halen en enkele meppen uit te delen, maar eerlijkheidshalve moet ik nu positief reageren op de vraag. Yep ik ben ook wakker. Bij mij is het de rug dat me wakker houd, bij Rudy blijkt het een vaste gewoonte te zijn. Rare knul, die jongen! We starten een babbelke, het raam gaat open en we genieten van het utizicht (euh sterrendecor) en het kabaal van een slaaploze bosuil. Na een klein uurtje doen we nog eens een poging en lukt het tot een kleine zeven uur. Nu zitten we hier samen op het terras, met megauitzicht, nog een deeltje van ‘t verslag te schrijven en te wachten op ontbijt.

See ya later, het ontbijt is daar…
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Allé daarvoor moet je in Zwitersland zijn om ne karmeliet tegen te komen en op te drinken. Straf. Meen is hier net de deur uit dus je verslagje zal pas voor vanavond zijn. Smsje vond ze al dik in orde. GENIET vandaag van de pasjes en smakelijk ontbijtje. Het ziet er daar knap uit die bergen en ja ook die mannen :lol: Toedels
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door mecapuet »

Verborgen talenten...mooi geschreven, wens jullie mooi weer. :wink:
Wij hadden minder geluk.. KLIK

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Hey papa ik kijk uit naar zondag en hoop dat je een super leuke motoreis hebt!!! :grin:
De eerste 2 dagen leken me al super mooi.
Ik denk aan jouw.
xx meentje
ps. mama denkt ook aan jouw xxx
Greet
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2011, 18:45

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Greet »

Pman Rman,

Ben jaloers wil daar ook zijn!
Volgende keer mijn toer
Geniet en tot hoors

XXXX
Greet
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2011, 18:45

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Greet »

dag papa het is mercedes of zoals jullie het zeggen doune maar ja ik ben blij dat goed bent aan gekomen :grin:
eerlijk gezegd mis ik je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg want je bent toch mijn papa lief
maar ja . ik wens je veel succes en ik hoop dat je daar veel plezier maakt en hier gaat alles goed met mij
ok ik ga nu stoppen met schrijven zo kan verder je gaan amuseren met Pieter
xxx mercedes xxx
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Meca.
Nou moe, dat is ook nie meegevallen...
Ik ben nu bezig met het verslag te schrijven, maar als ik jouw avonturen zie, dan durf ik onze zonnige foto's bijna niet te posten.
Ik zal van mijn hart een steen maken en ze alsnog publiceren.
c-ya
Pieter
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Relax »

Vooral doorgaan.

En grappige intermezzo's, met die familieposts. Snap er geen joekel van, maar dat is bijkomstig.
I respect your opinion. But I don't give shit.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Dag 2: Meiringen tot Meiringen – 08 september 2011 (deel II)

Afbeelding

Voila si, ze komen ons halen, met de melding dat het ontbijt klaarstaat. Het kan niet verser. Weliswaar geen buffet, maar meer dan voldoende keuze en eindelijk nog eens een koffie ‘à point’. Effe het rijtraject afchecken met de uitbater, maar die deelt niet onze mening over de haalbaarheid. Zeker niet omdat we na de rit eveneens nog een natuurlijke rariteit willen bekijken: de Aareschlucht. Een geweldig grote en hoge kloof, waar ze langs de flanken een wandelpad hebben aangelegd. Goed om te weten, dat hij z’n twijfels heeft. Maar net niet overtuigend genoeg om ons van het plan te doen afwijken. Alhoewel het steeds verbazen is, hoe weinig kilometers er per dag gemiddeld in de bergen kan gereden worden, gaan we toch voor een ‘passen-dag’: Grimsel, Gothard, Furka en Nufenen. Nu we ondertussen weer op ons terraske zitten, weten we dat de uitbater van het voorzichtige type is, want het was een makkie. In verband met de passen: ze liggen allemaal een stuk boven de boomgrens, wat voor ons de zaak er toch wel aantrekkelijker op maakt. Niet dat mijn reisgenoot er geweldig veel ervaring mee heeft, want als ik het me goed kan herinneren, vierden we vandaag het feit dat hij zijn motorrijbewijs net één maand heeft. Tijd dus om straks een feestje te houden in ons … lege hotel.

Wind, wolken, zon, mist, alles passeerde de revue. Lekker warm in de dalen en bitsig koud op de passen zelf. Op de Nufenen werden we eerste getrakteerd op het geluid van een krijsende baby die werd ontvoerd door een steenarend. We tuurden wezenloos naar de lucht om te zien welk oerbeest verantwoordelijk was voor deze ontvoering. Na een tiental minuten wees een andere toerist ons erop dat we niet naar boven moesten kijken, maar naar beneden. Blijkbaar maakte een murmeltier dat messcherpe geluid. Tja, eens boven de boomgrens verdwijnt bij ons alle intellectueel vermogen en kennis over de plaatselijke fauna. Om het plaatje kompleet te maken, steekt daar een acute windstorm op, die alle parasols van het terrasje het luchtruim laat verkiezen. Op één na verdwijnen ze allen richting dal. Zag er best kleurrijk uit! Eén had het gemunt op Rudy, die zich net kon wegtrekken, waarop ik dat onding knal op mijn schouder kreeg. Lap, weer iets erbij voor de kraker.

Bon, terug naar ons avondterras, waar we nog aan ’t nagenieten zijn van de dag en van onze eerder pogingen om ietwat fatsoenlijke foto’s te trekken (chance dat niemand het gezien heeft). Net op ’t moment dat wij op het terras ons dessertje aan het verorberen zijn, komt een bui opzetten. Goed zo, dan hebben we alles gehad. Niets ergs, want we zitten beschut en wij zijn toch maar aan ’t palaveren en verbroederen met de uitbater en zijn plaatselijke schone.

Case closed voor vandaag: we moeten nog gaan inpakken, want morgen nemen we afscheid van Meiringen en ons tijdelijk onderkomen (= berghaus Hasliberg. Place to be boys & groetjes van Diana & Ronald en Snoopy the dog).

À demain.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Wiedewa »

Heerlijk om te zien, al die mooie bergen en zeker die blije gezichten.
Wens je heel veel plezier en genot toe, prachtig om te zien, zou er zo bij willen zijn.

Oprecht dank voor de mooie fotokes, mischien kan ik volgend jaar :grin:

Dank U, mvg Nico
MG Breva 850
Greet
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2011, 18:45

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Greet »

Dat ziet er allemaal toch goed uit zene!!! :-P
schone natuur, schoon mannen wat moet er nog meer zijn
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door albatros »

Prachtige foto's, schitterende natuur. Die route moet je later maar eens online zetten :wink: :roll:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Dag 3: Meiringen tot St Blasien (DE) – 09 september 2011

Schitterend, het heeft weer enige nachten geduurd, vooraleer ik nog eens een nachtje kon doorslapen. Et voilà, vannacht was het zover. Rudy begon zoals steeds om 03u00 te praten, maar het was alleszins niet aan mij besteed, want ik lag in dromenland, met mond open, lichtjes kwijlend, te ronken met volumeknop op 10. ’s. Anders gezegd, mijn rug is weer de oude en ik slaap normaal. Voor we om 08u00 ons ontbijt kregen waren de motoren al beladen, de motorpakken aan, inclusief de helmen. Enkel de handschoenen hadden we nog niet aangetrokken, want dat eet nu eenmaal niet eenvoudig. Een melodramatisch afscheid van het sympathieke uitbaterskoppel later, waren we opnieuw de baan op.

Eerste pas van vandaag is de Susten. Alhoewel iets minder dicht bij de hemel als die van gisteren, is het toch een verdraaid lekker pasje. Knappe vergezichten, schitterende natuur, grondbedekking van alle mogelijke herfstkleuren langs de flanken en daardoor een kersvers asfaltlint. Een schoolvoorbeeld van een baan, op maat gemaakt voor motorrijders. Een beetke later volgt de Klausen. Nog desolater, nog bruter, maar nu vooral een asflatlint, voor sterke magen en absoluut niet voor mensen met nierstenen. En wat nog opvalt, op gebied van ‘heersers van de baan’, is dat op deze pas het niet de supersporters zijn, zeker niet de toermachines en nog minder de reisenduro’s. Hier zijn de koebeesten de absolute heerser. Ze zijn overal te vinden en zelfs voor de strafste PK-braker met open uitlaat, zetten ze geen stap opzij. Respect voor de koeien!

Tegen een 12u30 krijgt de natuur andere vormen en verlaten we het pand. Ik bedoel het gebergte. Tijd om door te steken naar Schwarzwald. De rit daar naartoe is eerder flauwtjes en gaat moeizaam. Het is broeierig warm, maar een weg-frituur van bedenkelijk allooi kan ons wel frisse vloeistoffen bezorgen. Er is zelfs een plaatselijke attractie: de frituur heeft zich verantwoordelijk gesteld om iets tegen de lokale vliegenplaag te doen. Rudy ontdekt sprakeloos hun vondst ertegen: Hij heeft net de sleutel gevraagd van het alleenstaande toilet en bemerkt dat de eigenaar alle vliegen van Zwitserland in zijn toilet heeft opgesloten. Moet kunnen, lijkt me. Mijn reisgezel heeft toch even duidelijk gemaakt aan de vliegen wie er de baas is op het toilet. Tegen een 15u30 willen we de weg naar een slaapplaats wat inkorten om niet nodeloos lang op het zadel te zitten. We komen per toeval op een miniweggetje terecht, waarvan we denken dat ie op elk moment kan overgaan naar … geen weg meer. Hij brengt ons wel naar enkele kammen op de voorlopers van de ‘Schwarzwald-bergen’. Zelfs hier knappe vergezichten, weliswaar van een ander kaliber als deze morgen, maar nu veel uitgestrekter. Het hooggebergte van deze morgen is zelfs van hieruit terug even in beeld.

Tegen 17u15 komen we aan in St Blasien. Een kuuroord met verleden en nostalgie en ook een geweldig grote ‘basiliek’. Vanbuiten lichtjes aangetast door de tand des tijds en binnenin spierwit, tot en met alle stoelen. Netjes.

Verder wordt de dag keurig afgesloten met Duits eten en drinken en Italiaanse ijscrème.

That’s all for today folks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Greet
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2011, 18:45

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Greet »

Santé aan de mannen xxx
en zoals de voorbije dagen weer prachtige foto's
Dank u
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Dag 4: St Blasien tot Bitche (Fr) – 10 september 2011

Jezus Christus, we willen hier weg!

Deze morgen, het standaard ochtendritueel van opstaan, verfrissen, inpakken, inladen en naar de ontbijttafel gaan. Want dat is pas het moment om wakker te worden, al het eerder is op auto-pilot. En dan start de grootste vergissing van ons leven: we starten een gesprek met de eigenares van het aftandse hotel. Zijzelf is de pensioensgerechtigde leeftijd al lang voorbij en vindt bij ons, een luisterend oor. Na een 15 minuten durende one-woman-show, willen we ons toch sociaal opstellen en deelnemen aan haar gesprek, maar het blijkt een vruchteloze, nobele daad. Ze bemerkt wel dat we ook iets zeggen, maar dit wordt netjes door haar gecounterd, met de melding dat ze hardhorig is. We zijn dus opnieuw vertrokken voor een 2e deel. We blijven echter beleefd en proberen om de zoveel minuten, gepast jahwohl en nein te zeggen (we slagen meermaals de bal mis hoor…). Alle onderwerpen passeren! Zelfs diegene waarvoor het ons nog decennia en liters alcohol, zal kosten om ze ooit te kunnen vergeten. Geregeld praat ik mezelf moed in, met de leuze ‘ik ben veilig, ik ben veilig,…’ en wat op dit moment absoluut (maar dan echt absoluut) verboden is : ik mag niet naar Rudy kijken. Ik voel gewoon dat een onbedwingbare slappe lach, staat te popelen om te worden losgelaten. Pas na een half uur kijk ik naar hem en is het kwade geschied: ik kan me niet meer houden (en Rudy zichzelf ook niet meer) en gier het uit. Tranen rollen over onze gezichten en we proberen ons in toom te houden. Hmmm, het lukt niet… Geen erg voor de dame, er komt een glimlach op haar gezicht en we zijn vertrokken voor deel 3.

Sorry hoor mensen, dat ik ’n beetje doorboomde over het vorige. Het was echter zo hilarisch en pijnlijk tegelijk, dat ik het niet kon laten. En dan weet je nog niet welke onderwerpen ter sprake kwamen… 4jaar geleden verbleef ik met een bende kameraden in hetzelfde hotel en was het Fons (de grappenmaker van de groep) die toen de gesprekspartner was van deze dame. De hele groep is toen moeten buitengaan omdat ze het niet meer konden houden. Die luxe hadden we ditmaal niet, omdat we maar met z’n tweeën zijn.

OK! Het is duidelijk dat we snel wensten te vertrekken.

Back on track. Deze zomer was ik in Schwarzwald met mijn familie en wat toen duidelijk is gebleken, is het vermijden van de groen-gemarkeerde-Michelin-wegen. Niet dat deze niet puik zouden, maar daar rijdt gewoonweg iedereen op: traktoren, racers, vrachtwagens, bussen, mouwloze motards,… Vermijden dus die handel. We gingen voor de kleinste baantjes die we konden vinden en die ons min of meer in de juiste richting konden brengen. Af en toe afgewisseld met één van de twee toeristische Schwarzwald-strasssen. Schitterend en alsnog voldoende om lekker op te schieten. Een 11-uurke vonden we per toeval in een etablissement waar ze naast geweldig lekkere taarten, ook een miniatuur park hadden ineen gebokst rond sprookjes, met als thema kabouters. Goe bezig ginder, goe bezig… Ons 13-uurke-lunch was dan weer aan een kerkruïne (allerheiligenklooster). Bizar hoe je geruime tijd alleen bent met je motor en de baan, om dan plotseling op een bezienswaardigheid uit te komen, waar een smak toeristen zijn. Voor mij is dit typisch Schwarzwald en best fijn.

Nog het laatste stukje Schwarwald-hochstrasse en dan steken we door naar de noordkant van de Vogezen. Het is volop zomer volgens de signalisatie borden, die een volle 33° publiceren. Echt niet goed voor ons zitvlak… Een wegomlegging van enkele tientallen kilometers brengt ons nog naar een onvoorziene toffe grensovergang. We flaneren tot vooraan aan een file bij de Duitse kant van de Rijn, wachten even op de gratis overzet en zodra we terug wiel aan land zetten, zijn we in Frankrijk.
Enkele tientallen kilometers verder, via een uiterst lekker 100km/u en bochtig baantje komen we aan in Bitche. Het is welletjes voor vandaag. We vinden snel een onderkomen en laten ons eens gaan voor het laatste avondmaal.

Morgen de laatste dag.

Take care.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Wiedewa »

Prachtig en genieten, graag zo door gaan P-man :grin:
Genieten doe ik met hart en ziel, hopelijk volgend jaar voor mij ook :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Lukas »

Leuk, die 'live' verslaggeving.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door P-man »

Dag 5: Bitche tot Thuis – 11 september 2011

Jezus Christus, dit had toch nog even langer mogen duren hoor.

Voor de eerste keer een wekker gebruikt op deze vakantie. Maar de interne klok was enkele minuten eerder. Vandaag stonden er meer kilometers op het programma dan anders. Buiten de eerste dag, was tot nu toe het daggemiddelde een 300km. Voor ons meer dan voldoende, in combinatie met onze wens om af en toe iets te bezichtigen, het eerder rustig aan te doen en vooral in combinatie met ons reistraject dat hoofdzakelijk over de kleinste wegen bestaat. Een ander gemiddelde dat me even bezighield, was ons verbruik. De 1150GSA klokt af op 5.1liter, de 650GS op een armzalige 3.4 liter. We hebben nergens het onderste uit de kan gehaald qua vermogen, maar naar de beginnersnormen van Rudy, was het allesbehalve lanterfanten. 3.4, ik kan er nog niet van over.

Waar waren we…? Bij de voormiddag zeker, om het geheel een beetje chronologisch te houden. Ik vreesde voor een saai stukje niemandsland tussen het noorden van de Vogezen en Trier. Was dat even mis! Een motorvriendelijke 20° en lekkere tempobaantjes die van de ene heuveltop naar de andere leiden. Hierdoor trakteerden ze ons op verre horizonten met weergaloze vergezichten en om het geheel af te sluiten, met een knap wolkenspel als bovengrens (ik heb iets met wolken, voor diegenen die het nog niet wisten). Zalig rijden! Nog een overzetje meepikken om in de sfeer van gisteren te blijven en het middageten liet zich aankondigen in onze magen.

We hoopten tot in Echternach te kunnen geraken, maar strandde op 1km ervan af. Mijn teerbeminde wolken werden gebroken boven ons. Anders gezegd: een wolkbreuk. Ongeveer 2 kilometer voor Echternach werden de hemelsluizen open gezet en die ene armzalige kilometer die we nog moesten rijden naar onze lunchplaats, was er zelfs teveel aan. Schuilen bij een tankstation dan maar. Na een kwartiertje was de breuk hersteld en was het enkel nog maar aan ’t ‘gieten’. Waterdichte inserts dus in de pakken en opnieuw karren. Weg van Echternach en richting Clervaux, in de hoop dat de regen plaatselijk gebeuren was. Tja, niet dus hé. Een uurtje later, toen de inserts het begeven hadden en we …nat waren, vonden we dat we eindelijk voldoende presentabel waren om ergens te gaan eten. Ik denk dat ze daar momenteel nog aan het dweilen zijn. Nooit gedacht dat er zoveel water uit een motorpak kan druppen!

En de rest is oersaai : een laatste Luxemburgse tankbeurt, doorsteken naar een autostrade, blik op oneindig enne … nog een beetje rijden zeker? Na Clervaux werd het droog, met af en toe een straaltje zon. Een dikke 100km autostrade, heeft hetzelfde resultaat als de droogkast thuis en ik verkneukelde me er al op om (uitgezonderd ondergoed) droog aan te komen. Op 5km is het echter terug van dat: Weer een wolk met een breuk boven ons. Bwa, geen erg, we zijn thuis geraakt en een beetje water kan absoluut geen donker gordijn over deze superreis draperen.

That’s all for this year, folks.

Merciekes Rudy voor het fijne gezelschap en volgend jaar … staat Los Monegros al te trappelen.

Groetjes iedereen
Pieter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Bergen & wouden - september 2011

Bericht door Wiedewa »

Prachtig Pieter, dank voor al je fotokes en opmerkingen.
Heb er met volle teugen van kunnen genieten :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Gesloten