Motorreizen met kids : Parijs

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Gesloten
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Dag 1: Thuis tot Noyons (FR) – 05 april 2010

Een straffe dame, mijn dochter.
9jaar en 270km achterop een motor om op een halve dag tot in Noyons te geraken.
Met de nieuwe wet omtrent kinderen achterop, in het achterhoofd is er een bijklank rond het begrip ‘verantwoordelijkheid’. Ze rijdt nu al zo’n 2.5 jaar mee, ze is het gewoon en ze gedraagt zich als een duo. Het blijft natuurlijk een kind, denk ik soms. En dan denk ik eveneens aan onvolwassen rijgedrag (of duogedrag) van … volwassenen. Is iemand pas klaar om aan het verkeer deel te nemen als ie de juiste leeftijd heeft, of als ie een examen heeft afgelegd of als ie door een intellectuele delegatie het statuut van ‘mentaal geschikt’ krijgt. Pfff waar ben ik nu mee bezig? We zijn op vakantie.
Dus vertrokken rond een 11.30 en een hotelleke gevonden om 17.45. De eerste stop in de zoektocht naar een onderkomen, was er al boenk op. 80€ en gratis ontbijt voor -10 jarigen. Onze Spirit (de BMW Adventure) op de parking, de koffers eraf halen, en alles meezeulen naar onze kamer-voor-een-nacht. M’n krasse reisgezellin wilde perse de grootste koffer dragen. Ze moest, zo vond ze zelf, meehelpen. Ik denk dat haar benen door deze actie 2cm werden ingekort en haar armen er evenveel cm’s bijkregen. Puik van haar. Onmiddellijk andere kledij aan en op zoek naar een restaurantje. Onderweg, enfin vanaf een 16.00, stonden mijn voelsprieten al gericht naar de termen ‘hotel’, ‘cafe’ en ‘restaurant’, maar op deze paasmaandag waren die ‘en masse’ gesloten. Geen kat op de baan, geen benzinestation open en geen mens te bespeuren. Eigenlijk allemaal niet zo erg, van katten ben ik allergisch, de BMW heeft een goed-voor-minstens-500km-tank en aan iemand anders dan mijn dochter heb ik nu toch geen behoefte. Dit is een echte vader-dochter-trip.

Ik vreesde, evenwel onterecht, voor het hotelprobleem.
De zoektocht naar een restaurant verliep iets moeizamer, maar er waren er toch twee die het zagen zitten om vandaag alsnog open te doen. Een sushi bar (alright voor mij, bweeek voor haar) en een Pizzeria waar wij de enigste klanten waren. Goe mispakt diene gast, met zijn idee om vandaag open te doen en iets te verdienen. Wreed veel geluk voor ons, want wij hadden net zin in pizza (hebben we dat niet altijd?)

Mooie afsluiter van een fijne rij-dag. Tegen een 12.30 hadden we er een dikke 100autostradekm’s op zitten. Met een enkele stop voor Meen om een extra fleece-je aan te trekken. Nadien volgden de noodzakelijke rechttoe-rechtaan, heuvelop-heuvelaf Franse wegen. Vandaag had ik echter niet al teveel zin in deze wegen. Eigenlijk zonder herkenbare reden, maar boeien konden ze me niet. Zelfs Svetlana (ik stel u hierbij voor aan onze GPS) gaf een saai, geel scherm met een kaarsrechte rode streep erdoor. Voor de leken: geel=omgeving en rood=baan. Geen bocht of zijstraat te zien. We waren blijkbaar beiden in dezelfde stemming.
Vermoedelijk is deze antipathie te wijten aan een angst voor de gevolgen van deze monotone wegen bij mijn kleine duo. Het wichtje heeft de laatste dagen niet al teveel geslapen en de combinatie van deze monotone wegen, het ritme van de boxermotor tegen een 90 km/u, het ritme van de dwars richels in de betonplaten en de totale rust die je hebt als duo, hebben al meerderen in trance gebracht. Bij iedere stop peil ik naar de aanwezigheid van het zandmannetje en het aantal ‘kloppen’ dat ie al heeft mogen uitdelen. Maar zoals Rocky in zijn gloriejaren, zo countert ook de dochter iedere aanval van deze strandman. Haar ogen blijven helder, ze blijft zingen achterop en ze geniet duidelijk van de trip.

Momenteel lig ik al in bed het verslag te schrijven en kijk even naar links. Ze ligt hier met gesloten ogen naast me, rustig ademend, het haar nonchalant over haar gezichtje, met een arm rond haar knuffel en een hand boven de dekens. Af ent toe een zenuwtrekje in haar pink.
Snurken doet ze niet, gelukkig. Ze wist me eerder aan tafel te zeggen dat ze haar mama al mist. Geen erg hoor schat, dat mag en dat hoort zo. Ze is snel gerustgesteld en ratelde vrolijk verder over … andere kinderpraat.
Toch wel een heel andere beleving, een motortrip met dochter. De babbels zijn meestal van een ander niveau, de stops frequenter en in plaats van naar andere motards-reisgezellen te moeten zoeken in de achteruitkijkspiegel, zoek ik nu in dezelfde spiegel constant naar ‘gelijk wat’ zolang het maar een glimp van mijn duotje is. Zit ze er nog op? Zou er echt al eens iemand, al slapend van een motor gevallen zijn ?

Wat vandaag ook een andere beleving is geworden, dat zijn de Franse dorpjes en wegen, waar we door en over denderden. Na een kleine 100km departementales, kregen we de laatste 60, 70km een Frankrijk te zien om van vingers van af te likken. Wegen om van te snoepen, vergezichten die vragen om de gashendel dicht te draaien uit vrees dat we visueel iets zouden missen en dorpen die telkens een extraatje geven: kastelen, ruïnes, kathedralen,…
Frankrijk blijft nog steeds een ‘oud land’, maar staat het staat hier haaks op de grauwheid en het verval, zoals ik ze tijdens vorige reizen (en dan meer bepaal de vorige) heb ervaren.

Sterk! Ik ben benieuwd naar morgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Dag 2: Noyons tot Paris – 06 april 2010

21.30 en we zijn net in bed gekropen. Eigenlijk iets te laat, maar in deze contreien van Parijs geldt de ‘geen eten voor 19.30 regel’, vandaar dat alles een beetje is vertraagd.
We zitten in een hotelleke in Les Lilas.

Mais bon, nog even de dag overlopen en op papier zetten.
Middelmatige nachtrust in Noyons. Om 04.33 liet de interne wekker me weten dat ik m’n portie slaap achter de rug had. Deze optimistische wekker stond blijkbaar nog op zijn standaardregime en omwille van het vroege licht-uit-uur van vorige avond was hij serieus de kluts kwijt. Ik hoop dat hij deze nacht in een vakantiemodus geraakt. We zien wel.
Verder een sober, maar ruim voldoende ontbijt. Ik weet ondertussen uit betrouwbare bronnen, dat in frankrijk het product dat wij kennen als ‘yakult’, van geen kanten over de toonbank gaat. Ik snap nu waarom. Hun koffie zal voor de rest van de vakantie participeren in een eenvoudige afhandeling van mijn transit. Enfin, het ontbijt is verleden tijd, de koffers hangen aan de Spirit, we zijn enkele euro’s lichter, maar de motorpakken gaan toch nog niet aan. De hotelier antwoordde ‘bien sure’ op de vraag of de plaatselijke Kathedraal reeds open was voor visitaties en weg waren we. Immens bouwwerk, met de nodige beeldjes van engeltjes, duiveltjes en draken op de gevels. Als dit al wordt neergezet in een dorp, dan zijn we benieuwd wat Parijs zal brengen.

Om 10.30 zijn we dan toch de baan op. We hadden vandaag maar een dikke 100km te consumeren, dus tijd zat.
De geweldige wegen, mooie dorpen, oude glories en rijke verledens zijn nog steeds van de partij en het is wederom een memorabele reisdag. Om de 20minuten gaat de motor op de zijpikkel en is er wel ergens iets te zien en te fotograferen. De reisweg was, op kaart, uitgestippeld als een verbindingsrit tussen zo veel mogelijke kasteel-, ruïne- of kerktekens.
Ik heb nog nooit zo weinig opeenvolgende kilometers op een reis gemaakt, het past echter volledig in deze vader-dochter trip. Zij geniet en ik loop niet achter.
Bij een van de ritten naar een kerkruïne gaat de weg over van verhard naar kiezel naar karrenspoor. Diepe plassen en vettige zijkanten – let’s get dirty. Indien we omver vallen is de snelheid toch traag en de grond zacht. De beladen Adventure zet echter geen stap verkeerd.
We komen echter van een kale reis thuis, want de ruïne is ommuurd en het hek potdicht.

Tijdens de laatste stop voordat we Parijs induiken om een hotel te vinden, hebben we Joke aan de lijn. Meen is ook van deze telefonische rendez-vous onder de indruk. Het was hoog tijd dat ze haar mama nog eens hoorde.

De zon blijft ons heel de dag nabij en we genieten bij iedere stop, van de warmte die ze al geeft. Al rijdend voelen we deze warmte pas als we dichter bij Parijs komen en het dichtslibbende verkeer, het ons niet meer mogelijk maakt op lekker verder te snorren. Zo dicht bij Parijs haakt Svetlana af. Ze heeft geen visum voor Parijs of beter gezegd, we hebben haar geen kaarten ingeladen voor de stad. Ik ben nogal een kaartrijder…
Meentje vind wederom zonder enige moeite een geschikt hotel en we booken pronto voor 2 nachten. We halen hier een mooie buit binnen: 45€ voor 2 personen, tel daar nog 5€ bij p/p voor het ontbijt en we zijn goed gesteld. De dame heeft oog voor zaakjes.

Eens uitgeladen en de kleine verhuis van motor naar kamer achter de rug, gaat Meen over naar ‘overdrive’ of ‘veldvitesse’ en dit blijft zo’n 45minuten duren. Er is geen houden meer aan. Een douche en een kordaat halt-gebaar brengen enige soelaas, ik ken echter geen overdrive zonder gevolgen en hier was het niet anders. Het wichtje krijgt hier nogal indrukken mee op de motor en vooruitkijkend naar ‘Paris centre’ morgen, maken haar toch wel zenuwachtig.
Over naar het avondeten dan maar en de avond eindigt opnieuw in opperbeste stemming. We liggen hier ondertussen gezellig naast elkaar, ik al schrijvend en zij al knorrend.
22.04, ik knip het licht uit. Over en out.

Dat is toch geen uur om te gaan slapen ! Ik wil eens doorhangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Dag 3: Paris – 07 april 2010

Wederom een middelmatige nacht en een middelmatig ontbijt. Volledig volgens het boekje van een 1-ster hotel. En dan naar ‘Paris centre ville’.

We zijn daar pas aangekomen rond een kleine 11.30, want hoe dicht we ook bij het centrum logeerden in km uitgedrukt, met de smalle straten in combinatie met hun soepketel-verkeer, deden we er welgeteld 1uur over. Enige ervaring in grootstad rijtechnieken is hier verplicht, anders geef je hier gegarandeerd na 20minuten, je auto- of motorsleutels af aan de eerste de beste clochard die je tegenkomt. Met een beetje ervaring, lef en optimisme kan je het leuke er nog van inzien en lukt het wel om er in onder te dompelen. De Spirit (tja de motor moet nu eenmaal een naam hebben) staat geparkeerd op één van de ontelbare motorparkings en we zijn aangepast aan de volgende dresscode. Notre Dame als opener en die bengel is weliswaar nog imposanter dan ik had gedacht. De aanschuifrijen voor de ingang zijn dat evenzeer en veel Frans wordt daar niet gepraat. Dit slagen we wel even over vandaag. We hadden al op voorhand een soort traject uitgestippeld en dat gaf niet veel ruimte tot aanschuiven.
Het Louvre. Maar eerste een hapje eten op het plein voor het stadhuis. Gevolgd door een frisse cola/pint op een terras met uitzicht op het Louvre, enfin op de buitenkant van het geheel, want het bestaat uit nogal wat ‘laagjes’. Daarna doken we er al iets meer ‘in’. Tot aan het binnenplein met de glazen piramide en verhoogde vijvers en fonteinen. Niet al teveel wachtrijen, maar… nog niet voor ons.
Via enkele kleinere bezienswaardigheden verder naar Pompidou en het kunstenaarsplein, om even naar de vreselijk amateuristische showmannen te kijken. Nog een stukje flaneren langs de Seine om terug uit te komen bij de Spirit, die al staat te trappelen om een paar groen-licht-sprintjes te trekken, richting Eifel. Dit verloopt al filevrijer. Motor weer aan de kant en vergapen aan de mastodont. We houden onze monden toe, door elkaars kin naar boven te duwen. Dit is toch wel een joekel van staal hoor.
We geven onszelf een kwartier om aan te schuiven en dan te evalueren, op basis van hoever we zijn opgeschoten, af we al dan niet de moeite gaan doen. Gaan met die banaan. 45minuten later hebben we ons ticket en 10minuten later staan we op niveau 2 (v/d 3). Nog eens 45minuten later is de top van ons. Samen met 100 anderen, schat ik, maar dat kan de vreugde en het uitzicht niet drukken.

Terug naar beneden gaat veel en veel sneller en dan start WO III. Via Montmartre dachten we terug naar ons hotel te rijden (we spreken nu over 19u00). Alles verloopt supervlot tot aan Trocadero voor nog een Eiffel-foto en van daaraf aan is het hel op 2, 3 (ontelbare MP3 scooters) en 4 wielen. De Spirit heeft de ene vapeur na de andere, de auto’s staan te oververhitten en roken alsof er in iedere 4-wieler net een nieuwe paus is verkozen. Bussen rijden ieder rond- en kruispunt potdicht. Scooters en motoren palmen stoepen in en een enkele scooter krijgt het voor elkaar om tussen 2 baanvakken, in tegenovergestelde richting enkele 10-tal meter in te pikken. De meeste chauffeurs lachen en steken hun duim op naar deze dappere amazone. Om het ergste rondpunt over te steken volg ik even haar voorbeeld en dan is blijkbaar de zwaarste veldslag, van de rit naar Montmartre, gestreden. We karren er voorbij, maar vinden niet meer de moed om even af te stappen. Een snelle foto van op het zadel, richting kerk, dan de blik even wenden naar het stadszicht en op naar een pizzeria.

In een klein straatje, ik reed vandaag eigenlijk op geen enkele grote – heil aan de gedetailleerde stadsplannen op een tanktas, zag ik een klein restaurantje. Weliswaar reeds open, maar nog volledig leeg. Ik keek even naar binnen, nog steeds op onze motor, knikte beleefd naar de uitbaatster en kreeg een vriendelijke knik terug. Voldoende om een keus te maken. Na 5minuten stapten we de zaak binnen en haar glimlach werd nog groter. De aperitief van het huis stond binnen de 5-tellen op tafel, nog voor we onze motorkleding en helm hadden uitgedaan. Tegen dat we ons eten op tafel hadden, zat de zaak al stampvol. Goe gekozen en net op tijd. We namen ook alle tijd voor een gezellig vader-dochter-onderonsje en gingen pas tegen zonsondergang terug de motor op. Allebei moe, maar de Parijse citroen was nog niet uitgeknepen. ‘Paris by night’ lonkte, zeker nu het verkeer spoorloos was. De kaart lezen was net iets moeilijker geworden, maar de meest grootsteden hebben logische aders. Dus terug naar Trocadero voor een Eiffelzicht, met de nodige verlichting … sooo romantisch. Nog even langs de kant van de Seine van de verlichte bruggen en boten genieten en dan, het kan niet meer stuk, terug naar ons startpunt : De Notre Dame.

22.30 en we vonden het nu echt wel welletjes. Motor geparkeerd aan het hotel, koffers eraf, straat over, sleutel van het hotel in aanslag … en de deur wil niet open. De receptie sluit om 21.00 en nergens licht te bespeuren.

En wa nu?

Meen een milliseconde in paniek, maar kan zich snel herpakken. Enkele huizen verder is een nachtwinkel, misschien kunnen zij helpen. Neen dus.
Terug naar de gesloten deur, nogmaals proberen. De sleutel gaat wel in het slot, maar draaien gaat niet. Om 23.00 nog een ander hotel zoeken? Ik denk dat er nu nog maar 2typen hotels open zijn. Bij de ene zullen we ons blauw betalen en bij de andere zullen ze vermoedelijk de politie bellen als ik daar met een 9-jarig meisje een kamer wil booken.
Nog eens rustig alle deurtechnieken toepassen, zelfs de meest onlogische en dan wil het mechanisme toch zijn geheimen prijsgeven: de sleutel wilt zowel ‘normaal’ als ‘omgekeerd’ in het slot, maar enkel in z’n ondersteboven stand werkt hij. Wij blij en 5 minuten later is het licht uit en ligt Meen in mijn armen genesteld te knorren.

Wat een dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Dag 4: Paris tot Verdun – 08 april 2010

We worden wakker gebeld om 08.30. Tiens, had ik iemand gevraagd om dat te doen?
Ik strompel uit bed en het lukt me evenwel na drie pogingen om op het groene knopje van de GSM te duwen. Jo aan de lijn, die ons nog eens wilde horen. Pfff, met een dwaas hoofd probeer ik Nederlands tegen haar te praten. Enkel omdat we elkaar al zolang kennen verstaat ze iets van mijn gebrabbel. Ik slaapwandel nog als ik de GSM aan mijn dochter afgeef. Amaai, die heeft ook een fris kopke.

En we dachten al om 09.00 op de motor te zitten, richting Verdun. Om 10.00 zitten we toch al op de Spirit, maar die heeft na zijn Parijs avontuur ook enige vakantie-genoegens: benzine graag en gelijk ook even de bandendruk controleren en graag ook nog een scheutje olie !
Om 11.00 zitten we dan eindelijk op de juiste weg, met Parijs in de achteruitkijkspiegel.
1.5 uur later, hebben we 60 van de 260km afgelegd en vragen onze buikjes naar voedsel. Na het eten krijgen we terug het gezelschap van onze Russische tankcommandante ‘Svetlana’.
We vliegen door de Champagnestreek en hier is , weliswaar enkel vandaag, niets goeds over te vertellen: Een koude noorderwind laat de Spirit meer dan 150 opeenvolgende kilometers naar links overhellen om in evenwicht te blijven. Meestal blaast ie eveneens nattigheid over ons. Vreemd om tegen 100/110 over lege departementales te jakkeren en de regendruppels van links naar rechts over je vizier te zien rollen. Kortom, de wind waait harder dan wij rijden. Om 17.15 zijn we in Verdun en duwen we de deuren open van de toeristische dienst. We hebben geen zin om op goed geluk een onderkomen te zoeken en roepen assistentie in.
Twee sterren en een navenante prijs is voldoende voor ons. Ordentelijkheid, ruimte en netheid, maar ook een vergane glorie is hetgeen we krijgen. Andere kleding, kleine wandeling, een licht slaatje, nog een wandeling en fotokes. Gevolgd door een douche en enkele meegenomen reisspelletjes op de hotelkamer.
Lights out aan haar kant van het bed. Nog het verslag van twee dagen schrijven. Gisteren weigerden mijn ogen de medewerking. En morgen enkele WO I monumenten, om dan richting Herent te karren. Slaap ze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Dag 5: Verdun tot Herent – 09 april 2010

07.30 en mijn horloge maakt me wakker. Goed zo, dat had ik hem gisteren ook gevraagd, want we hebben weer een tijdsgevoelig schema voor de boeg.
De inpak was sinds gisterenavond achter de rug, dus de enige pre-vertrek-activiteiten waren kleding, eten en de Spirit versieren met bagage. 09.45 en we rijden reeds tussen de slagvelden van Verdun, richting ossuarium van Douament. Naarmate we dichter komen, stijgt ook de frequentie van de borden, waarop staat beschreven wat is toegelaten op deze site. De Fransen uiten dit liever door te schrijven wat allemaal niet mag en de rest is dan maar toegelaten zeker?
Effe serieus. De context van de borden is duidelijk. Hier zijn mensonwaardige en vreselijke dingen gebeurd, dus gedraag je daar ook een beetje naar. Meen en ik zijn hier zowat de enige toeristen. Dit in combinatie met het decor, de verhalen en de gedragscode en Meen is onmiddellijk in respectvolle sferen.

Het ossuarium maakt indruk bij haar en alhoewel ik het al eerder had gezien blijft het een machtig gegeven. Wat ik echter nog niet gezien had (ik had er pas enkele dagen voor ons vertrek over gelezen) was hetgeen er onder het gelijkvloers was. Dit gelijkvloerse is een tombe, gericht ter nagedachtenis van de overledenen en hun afkomst. Oftewel geografisch op het slagveld oftewel gericht naar hun militaristische achtergrond. Het niveau daaronder is een letterlijke opeenstapeling van de, om en bij de 130.000 gesneuvelden. Door groezelige raampjes, kan ja een de achterzijde van ossuarium, naar binnen kijken en staar je wezenloos naar bergen, op een hoop gegooide, beenderen.

Nie gewoon.

Diepe zucht, een moment stilte. We blijven nog even stil als we ondertussen weer op weg zijn, richting Sedan. Niet dat ik anders veel zeg tijdens het rijden. Maar zelfs Meen haar gekwebbel en gezang krijgt hierdoor een pauze.

De rit naar Sedan verloopt over verse zwarte asfalt met spierwitte wegmarkeringen. Een glooiend, licht heuvelachtig landschap, geflankeerd door een jeugdige Maas en een aaneenschakeling van flauwe bochten. Hemelsblauwe lucht en een nette 15graden. Nec plus ultra op motorrijdersgebied. De grens komt in zicht en ik heb nog 1 belofte waar te maken aan Meentje: Een portie dessert. Wafel met witte Suiker en appelpie met ijs en slagroom voor mij. En dat met een uitzicht op Bouillon. Puike afsluiter.

Een 160 Expres- en autostradekilometers scheiden ons nog van ons weerzien met Jo. Deze laatste etappe is een mooie eindepisode en telt als overgang naar het normale leven.
Enfin, wat heet normaal?
Meen heeft nog een week zee-vakantie voor de boeg en ik duik opnieuw de zolderwerken in.

Dit zal alvast niet de laatste motorvakantie worden voor ons.

A la prochaine


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door Koppel!! »

YOO

Prachtig reisverslag, supermooie foto's, kortom, 'k heb 't helemaal uitgelezen (wat niet veel voorkomt) en heb met een smile op m'n gezicht zitten genieten :razz:

Bedankt om dit met ons te delen :thumright:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door Lukas »

Mijn oudste dochter is nu 5.
Ik heb nog enkele jaren om de mama te overtuigen....

Super!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door Relax »

Schitterend!!! Heerlijk hoe je schrijft over je dochter en de beleving.
I respect your opinion. But I don't give shit.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Wreed bedankt voor de reacties, mannen.
Fijn om te horen dat het wordt 'gesmaakt'.

Ik heb er nog eentje liggen thuis (van onze eerste vakantie). Dus die zal kortelings ook nog wel eens verschijnen.

Enne, Lukas,
ivm het overtuigen : go for it!
Ik weet natuurlijk niet hoeveel kinderen je nog hebt, naast je dochter van 5,
maar buiten onze jaarlijks reis, doen we vaak schoolreisjes (naar Belgische places to be) en zet ik haar meerdere dagen/week af aan school met de motor
en iedere rit krijgt door haar aanwezigheid een 'extraatje'.
Voor mij een aanrader.

Cheers
Pieter
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door patrick k100 »

hier 4 dochters en nooit geen kunnen warm maken voor mee te rijden hé :-( probeer die kleinste(14) nu toch mee te krijgen en nie lukken hé .
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door lucsa »

net als het verslagje van de Moezel, in één keer uitgelezen. :thumright:
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door stefke2 »

P-man schreef: Afbeelding
Ik herken zowaar de kerk van Septvaux. 8-)
langsheen de D13 op weg naar Coucy-le-Château-Auffrique...

Tof reisje!
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

tres bien Stefke.

Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door Harald »

Een geboren foto model, die dochter van U... :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door patrick k100 »

ja en mijn madam zegt de papa ook een schoon model
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door John »

Tof Pieter! Nog van dat :wink:
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door albatros »

Schitterend verslag van een mooi reisje met de dochter. Steeds welkom achterbuur. Ik herken de foto in de Schoolstraat :wink:
Ik zal mijn dochter Estée (11) ook eens meevragen op de moto maar ik denk dat ze zal passen...
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Hey Albatros,
Achterbuur... Esteé... ?
Vermoedelijk dan ook 'krullen, scouts en tennis' ?
grtjs
Pieter
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door albatros »

P-man schreef:Hey Albatros,
Achterbuur... Esteé... ?
Vermoedelijk dan ook 'krullen, scouts en tennis' ?
grtjs
Pieter
Yep :wink:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door P-man »

Hey Albatros,
Dan kennen zelfs onze dochters elkaar.
En heb ik haar al les gegeven (tennis).
We komen elkaar binnenkort wel eens tegen...

Enne Patrick,
De groeten aan je madam hé !
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door patrick k100 »

zal nie mankeren :grin:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : Parijs

Bericht door albatros »

P-man schreef:Hey Albatros,
Dan kennen zelfs onze dochters elkaar.
En heb ik haar al les gegeven (tennis).
We komen elkaar binnenkort wel eens tegen...
Inderdaad, z'heeft nog tennisles van jou gekregen.
Tot in den draai :wink:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Gesloten