Reisverslag : De Loire

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Gesloten
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Reisverslag : De Loire

Bericht door P-man »

Deze had ik nog liggen in de schuif...
En nu het einde van de winter in zicht is en de neuzen weer in de richting staan van trips, vakanties en uitstapjes,
Misschien een gepast moment voor een reisverslag, om wat in de sfeer te komen.

Dag 1: Thuis tot Omaha Beach

Chaos!

Een benaming die absoluut van toepassing is voor dag één.

09u15 en de wielen draaien richting Omaha. Net iets later dan voorzien en net iets later dan gehoopt, vertrekken we voor een kleine-500km-rit. Iedere 150km aan de kant, even genieten van koffie & Franse toiletten en dan terug naar een kruissnelheid van een adolescente 140km/u. Temperatuur check, gezelschap check, motor check, neerslag … even kijken … check. Ze voorspelden nochtans regen. Niets van gevoeld, wel gezien en geroken. We hebben wreed veel geluk gehad. Zowel links als rechts, voor als achter, zien we de typische regenwolken die visueel het landschap aan de horizon lijken te raken, maar tussen onze banden en deze verheven wolken is alvast een droge buffer. Puik zo.

Als middagmaal een baguette met daarop een chemische kippensoep in vaste vorm. Daarnaast een bedje van quiche, dat in een vroeger leven, luisterde naar de naam “prei”. De volgende halte is de Pont de Normandie. Een lekker brugje. Zeker met de wind van vandaag en al zeker als je onderweg, al rijdende wat foto’s wil trekken.

De autoweg perikelen verdwijnen samen met de knappe brug uit onze achteruitkijkspiegels en we gaan voor de Chaos.
En dan spreken we nog niet over de alom gekende “Chaos”, in de historische context van WW II , maar over de chaos op de Franse wegen, lintbebouwingen en obstakels allerhande. Er is ginder alvast eentje rijker van geworden en eentje armer.
- Iemand moet daar steenrijk zijn geworden met de verkoop van verkeerslichten. Nog nooit zoveel kort bij elkaar gezien.
- En lijnrecht daartegenover staat Hans, die alle verteerbare onderdelen van z’n BMW tot zich heeft genomen en 2 jaar van z’n leven heeft moeten afgeven uit onwaarschijnlijke frustratie.

De landingskust daarentegen doet ons even in stilte mijmeren over de vergankelijkheid des levens en stimuleert ons empatisch vermogen. Nauwelijks in te beelden wat de hier gestrande jonge militairen hebben meegemaakt.
Wat deden wij eigenlijk, toen we een goei 20 jaar oud waren ?

Camping Omahe Beach. Ziet er goed uit en is het eigenlijk ook. Vandaag niet koken, maar even afdalen naar het strand en kustdorpje. Ons avondrestaurant zorgt voor hilarische momenten. Goed eten en goed drinken zijn een puike combinatie. Nog een korte wandeling terug, een pot-en-pint gesprek onder de tarp als afsluiter en dan activeert de koude, een smeekbede naar warme slaapzakken.

Dag één is goedgekeurd en afgesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door GStephen »

Met het zien van de Pont de Normandie kreeg ik een flashback naar 2009.
De tijd gaat snel...

Ik kijk al uit naar het vervolg
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door Koppel!! »

GStephen schreef:Met het zien van de Pont de Normandie kreeg ik een flashback naar 2009.
Awel, ik ook sie... :mrgreen:

Pieter, benieuwd naar de rest :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door tweecilinderke »

Ben ook benieuwd naar het vervolg ,ziet er goed uit.
Ne mens krijgt alweer goesting om te vertrekken ,zal jammer genoeg nog een maand of 3 moeten wachten :-(
Toch even een vraagje tussendoor.
Dat bruin schelterke op de laatste foto waar heb je dat gekocht?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door lekkerweg »

Ja, dat wil ik ook wel weten want nuttig in de hitte (over enkele maanden).
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door P-man »

Shelter: in een zaak in Kessel-Lo, die ondertussen niet meer bestaat...
Ik zal morgen eens kijken van welk merk het is en dan laat ik het weten.
Was een goedkoop , maar nuttig ding om mee te nemen.
Een reisgenoot had er ook eentje mee, van een duurder merk. Was even nuttig, even groot in oppervlakte, dubbel zo duur en driedubbel zo licht/klein verpakt.
Dus hiermee heb je ook het nadeel van goedkoop : groot verpakt en relatief zwaar om mee te nemen.

Dag 2: Omaha Beach tot La Turballe

ISO 9002

09u05, onze campingplaats is terug in z’n originele toestand gebracht, de kleding is dichtgesnoerd en de motoren worden tot leven gebracht. Omaha Beach ligt er verlaten bij, geen militair of campinggast te bespeuren. Prioriteit nummer één is het vinden van ontbijt.

Hans’ koffie heeft hem weliswaar even geholpen om de eerste kilometers te kunnen overbruggen maar vaste voeding is welkom. De andere dapperen die het hebben aangedurfd om er van te drinken kunnen uit volledige verstandsverbijstering en mentale stoornis, het volgende halfuur niet meer met hun ogen knipperen en doen een poging om als figuranten op te treden in “night of the living dead”. Ikzelf, zie er nog betrekkelijk goed uit, want ik ken zo onderhand z’n koffie. Anders gezegd: ik blijf ervan af… Echt slecht is ie misschien niet, maar ik vermoed dat het een mengeling is van koffie, met een niet nader gedefinieerd goedje, getrokken uit zwarte kousen die etmalen lang in motorlaarzen hebben doorgebracht. Over naar ontbijt dus en dan de baan op. Deze kusten zijn eigenlijk niet ons reisdoel, maar spreken voldoende tot de verbeelding om haltes in te lassen.

Point du Hoc met z’n mensonwaardige gevechten en Utah-Beach krijgen een blitz bezoek. De koperen parachutist die aan een kerktoren hangt in ST Marie Eglise krijgt een minuut stilte. Dit is voor ons de laatste halte die in teken staat van WW II en de landing.

Het binnenland gebruiken we als doorsteek naar de Mont St Michel. We laten de geschiedenis even voor wat het is en gaan voor motorrijden pur sang. Kleine dorpen en lekkere asfalt worden verteerd als appeltaart in Oostenrijk. De km’s vliegen erdoor, moet ook, want WW II wordt pas achterwege gelaten tegen een 11u30 en we hebben opnieuw een goeie 400 km voor de boeg ... excuseer , voor onze bridgestones.

Honderden jaren geleden overspoelde een kleine Tsunami het onderste deel van Normandië en behalve twee serieuze stukken rots, werd alles verwoest en met de grond gelijk gemaakt tot kilometers ver het binnenland is. Reden genoeg voor de Fransen om hiervan een bedevaartsoord te maken. Het begrip “Mont St Michel” werd geactiveerd. Het Christendom heeft ondertussen één van die twee rotsen, reeds lang geleden, afgewerkt tot trekpleister, maar de noemers “rots”, “kerk” en “vlakte” zijn zeker een mooie combinatie. Met de hulp van een vriendelijke parkeerwachter kunnen we met onze machienes dichter bij het massatoerisme komen dan de meeste vakantiegangers mogen met hun auto’s en kunnen we onze bezoektijd inkorten zonder al te ver te moeten wandelen. We zijn echt niet gekomen om te wandelen.

Tijd voor een nieuwe doorsteek: Verticaal op de kaart naar beneden, met een flauwe omtrek rond Rennes. Niet dat het iemand buiten dit groepje interesseert waar we naartoe gaan, maar ons heeft het lang bezig gehouden. En plus, we hebben een jubileum! Dit is het tiende motorweekend, de extra megamotorvakanties niet meegerekend natuurlijk. Om dat te vieren worden we van de baan geplukt en tegengehouden door de gendarmerie. De eerste boete op 10 jaar motortrips. 90 euro, maar wij en de gendarmerie kunnen het verder wel met elkaar vinden. Zelfs op de foto blijven wij en zij lachen. Alleen schieten we daardoor niet echt op en is nadien het tempo ... iets 'genormaliseerder'. We zullen nooit het ISO certificaat halen, maar boetes gaan we wel proberen te vermijden.

Terug de Nationales op..
Deze wegen sturen me stante pede enkele tientallen jaren terug in de tijd:
Ik bevind me opnieuw op de achterbank van mij pa z’n 2liter ford Taunus, zittend in het midden van de achterbank, leunend met de ellebogen op de autostoelen van pa en ma.
Niks autogordels - da’s voor woessies. Rechte wegen, bloemen langs de boorden, heuvel op en af, een geweldig accelererende auto (voor een 10-jarige althans) en flink benzine verkwistend om caravans en vrachtwagens in te halen. Schitterende manier om te reizen. Wij gingen toen meestal met een andere familie op reis en de twee ‘pa’s’ hadden de afspraak om pas in te halen als het veilig was voor de twee wagens. Dus wat voor de voorste zichtbaar was, was voor de tweede een blindelings volgen. Spannend herinner ik me…

Nu zou je al tweemaal nadenken om op deze manier te rijden, toen was dit de norm. De Franse nationales en départementales zijn absoluut herkenbaar en voor mij was het (te) lang geleden om ze zelf nog eens te verorberen op de BMW’s. Fijne stukken lobbes, die op iedere helling geen sikkepit vertragen omwille van een krachttekort en in ieder dal in de veren worden gedrukt. Een langgerekte roetsjbaan voor volwassenen.

Ondertussen zijn we aan het eindpunt van dag 2 en pijnlijke achterwerken (ik ben precies wel de enige), andere intonaties in de gesprekken en dromende stiltes geven aan het welletjes begint te worden. Vandaag camping, noch zelf kokerellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door P-man »

Dag 3 : La Turballe tot Amboise – 16 juni 2008

De MeteoFrance man op TV en de onder sloef liggende hoteluitbater, komen geweldig goed overeen en delen ons beiden mee dat het een mooie dag zal worden. Een motorvriendelijke 19° en kleine wolkjes.
Kussen aan Patrick (verjaardag) en een mooi vertrekuur maken de start compleet en doen het beste vermoeden. 30km scheiden ons nog van ons doel.
De Loire roept.

De eerste etappe van het Loire-traject kan omschreven worden als poëtisch, feeëriek, maar toch vind ik geen enkele link met wat ik verwachte. Wat is er dan wel te vinden ? Quasi geen kastelen (?), veel kleine baantjes die smeken naar stukjes achtergebleven rubber en weinig verkeer. Spijtig dat de gevolgen van het gendarme-verhaal hun naweën hebben. Miljaar!
Een cullinair hoogtepunt hebben we ook kunnen ervaren. Spaghetti uit blik in een wegrestaurantje, nog overgekocht van de geallieerden en geconsumeerd langs een drukke weg waar vlak naast ons tientonners voorbijrazen. Middageten afgeklopt op 12 minuten. Hier willen we geen minuut te lang zitten.

De namiddag wordt (voor mij) gered door Fons, die aanmoedigt om toch de regenpakken naar boven te halen. 10 minuten lang vervloek ik hem - ik vind een regenpak nu eenmaal niet OK om aan te doen, maar een natte lederen broek in nog veel minder OK – want er is totaal geen regen. Waarom luister ik toch naar iemand die ouder is dan mij ? Maar nog 10 minuten later is hij m’n nieuwe held. Regen voor de rest van de namiddag in al z’n vormen: miezer-, zeik-, stort-, alles passeerde de revue.

Naast een typisch Loire-kasteel (we hebben er eindelijk eentje gezien) besluiten we om even door te steken via een gloednieuwe autostrade. De verpakking was er net vanaf. Hij rook nog zelfs gloednieuw. Hans’ GPS snapt niet waarom we overgaan tot offroad rijden en maant ons aan om terug te keren. Bij hem bestaat deze autostrade nog niet, hij kent deze vierbaansweg enkel als een toekomstige verkiezingsstunt van een overijverige minister om stemmen te ronselen. Geen kat op deze baan te zien. Geen auto's, geen verlichtingspalen, geen metalen zijboorden. Dus ook geen mogelijkheid om flitscamera's te verbergen. Dus … vlammen, tot zover de mechanische PK's ons willen brengen.

Spijtig dat de verkiezingspartij eveneens een péage voorzag, anders was het verhaal compleet. Onze Hans heeft echter geen partijkaart en z’n GPS kent de minister al evenmin. Dus aan de péageformaliteiten veegt ie klakkeloos z’n broek. Anders gezegd: Hans rijdt zonder boe of ba door de betaalpost. Alarmen gaan af, parachutisten worden gedropt, luchtafweer wordt ingeschakeld, kabouters vluchten onder paddestoelen en de algemene staat van paraatheid wordt afgekondigd in Frankrijk. Maar Hans is verdwenen.
De rest van de groep betaalt braaf, activeert een ‘posse’ en duikt na een wilde achtervolging mee onder in een afgelegen B&B, waar we wachten tot de avondklok niet meer van toepassing is. Pas dan gaan we eten in Amboise.

Als afsluiter gebruiken we de B&B z’n jeu-de-boulle-veld en drinken we de volledige voorraad alcoholische dranken op. De dag wordt weer mooi afgesloten. Nog straffer, er wordt zelfs al een flink deel van de nacht mee afgesloten op het moment dat de eersten hun zoektocht naar de slaapkamers inzetten. Het wordt pas leuk als de laatste volhouders gaan slapen en op weg naar de slaapkamers, de eerste afhakers op de trap en in de gang al slapend tegenkomen.

Kan geen kwaad. Tegen de ochtend zullen die ook hun bed wel gevonden hebben.

Hopelijk…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door P-man op 12 feb 2014, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door John »

Hoe doet em het hé?! Dat sappig vertellen. :thumright:
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door P-man »

Dag 4 : Amboise tot Spoy

Het is nu 20.30 en na een sterk staaltje samenwerking tussen een plaatselijk bobonneke, Hans en Garmin komen we terecht in een uiterst charmant Gite-eke. Een oudere snoeper met een jonge Afrikaanse bosnimf, baten hier een proper cabanneke uit in de Champagne-streek.
Tijdens de aperitief , natuuuurlijk met champagne, overlopen we de dag.

Een wreed goed ontbijt in ons “vluchthuis”, een buikske tonneke rond en reeds om 07.30 volle zon en open hemel.
Voordeel : Dit kan tellen als voorbode. Plus de sfeer zit er al goed in.
Nadeel : mooi weer geeft mooie foto’s. We hebben enkele kastelen in te halen, dus we aanvaarden een hypotheek op het daggemiddelde en/of
het einduur. Als opwarmer booken we Beauregard en Chambord. Villesavin laten we links liggen omwille van een bareel waar we met de beste wil van de wereld niet gratis langs kunnen. En geloof me gerust: we hebben hier al gedemonstreerd dat kettingen, barelen of andere obstakels ons niet tegen houden. Zolang er geen cassiere te zien is, zijn we gratis binnen...
Spijtig dat bezoekjes afleggen en obligate foto’s nemen, nu éénmaal tijd kosten.

De route wordt lichtjes aangepast om toch een kasteleninhaalmanouver in te lassen, want de regen van gisteren liet ons hier even in de kou staan. Effe een doorsteek dus. De kleinste baantjes die we consumeren, ontpoppen zicht qua rijsnelheid tot grote départementales en achteraan rijdend is het een lieve lust om ieders motor in-en-uit de vering te zien hotsen, om te genieten van de motorgeluiden, van het rijden op zich en om af en toe een klein vliegding uit je helm te prutsen. Ons afscheid van de Loire nemen we tegen de late middag, op een terrasje in Gien.

Tegen de drie aan, activeren we opnieuw de machines en gaat nog een marathonritje van start. Nationales, départementales en alles kleiner vliegen onder onze wielen. Tijdens de zomer reismaanden moet dit een ramp zijn, maar nu zijn we alleen. Gisteren en deze morgen waren we nog echte toeristen, nu zijn we even een gezelschap dat er flink tegenaan gaat. De lange veerwegen van de GS verteren alles, van kraaknieuw asfalt tot eindeloos opnieuw opgekalafatert (?) beton. We doorkruisen de oudste streek van Frankrijk, passeren eindeloze velden en flaneren langs dorpen waar ze de tijd eigenlijk niet bijhouden. Heuvels worden bedwongen en plateaus met weergaloze vergezichten worden gretig genuttigd. De BMW’s vervullen moeiteloos de opdrachten waar ze voorstaan en trekken zich van niets iets aan.

En wij ... ook nie.

Ik lees ondertussen 23.10. We zijn allen in hogere sferen met een rode neus (niet van de zon) en wachten geduldig op ons dessert. Hans manifesteert zich naar de gastheer vanuit z’n sympathiekste kant en wij voeren dronkemanspraat onder elkaar. De Afrikaanse nimf voorziet in eten en drinken. En champagne natuurlijk.

We gaan goed slapen vannacht

En absoluut niet in stilte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door P-man »

Dag 5 : Spoy tot Thuis

07.12 en MTV staat loeihard.
Franse R&R als wekker ? Ab-so-luut geen aangename ontwaakmuziek. ’t Kan natuurlijk ook met m’n houten hoofd te maken hebben.

Dit is totale heiligschennis. Zo’n ochtendritueel op Fons’ verjaardag. Zijn poging om nog even om te draaien en verder te knorren wordt zwaar gecounterd door Patrick, die het volume naar niveau 15 (kan max 15) jaagt en een groepsknuffel activeert op het bed waar Fons nog ligt wakker te worden. Situatieschets: Fons onder de dekens , Patrick daarbovenop in nachtoutfit (diegene die ‘m kennen, weten wat dat omvat... beter gezegd, niet omvat) en ik daarbovenop in leren motorpak. Gelukkig lag Hans niet in onze kamer, want met die er nog bij, hadden we met bed-en-al een verdieping lager gelegen. Maar goed, nu is echt wel iedereen wakker.

Na een geweldig uitgebreid ochtendontbijt met bubbels (de overschot van gisteren - amai mijn voeten -dat kan tellen als ochtenritueel) doorkruisen we de Champagnestreek. Wederom kleine baantjes met een hoog gemiddelde. Niet te hoog om gevaarlijk te worden, hoog genoeg om op te schieten. Wederom geen kat op de baan en reizigers-nostalgie alom.

Om verder in de GroteRoute sfeer te blijven volgen we een belangrijke (de belangrijkste?) aanvoerlijn in de bevoorading van het Franse leger tijdens WW I. De “Gewijde Weg”, geflankeerd door typische kilometerpaaltjes (wit/rood met op iedere een Franse oorlogshelm) tussen Bar-le-duc en Verdun. Kortom, we rijden op “le Voie Sacrée”.
Een terrasje in Verdun zorgt voor de obligatoire chèvre chaud. Ik denk dat we geen dag hebben overgeslagen of er was wel iemand die dit soort salade heeft besteld. We nemen onze tijd ervoor en ook voor de volgende halte: Verdun en de daarrond liggende WW I – bezienswaardigheden. Kerkhoven, kerkmonumenten, forten, loopgraven, vernietigde dorpen en andere herdenkingsbouwwerken. Straffe kost, voor nog bovenop de chèvre chaud te leggen.
Vanaf dan worden de vesten steviger toegeritst en krijgen de achterwerken een zegening.

Leuven, we komen naar huis.

Wat daarop volgt is een samenspel van grote verbindingswegen en expres- en autowegen. Motoren knallen en blijven onverstoorbaar hun ding doen. Onze gedachten gaan naar een volgende fase in de reis: het zit erop en de familie of het lief wacht. Niet veel spectaculairs te schrijven over het laatste Bouillon – Leuven traject, maar ondertussen zijn we weer veilig aangekomen en kaarten nog even na op een terras aan het station van Leuven.

De Loire : over en out.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door GStephen »

:thumleft:

Je ziet, je hebt niet veel dagen nodig om een schoon tripke te maken
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door P-man »

Absoluut juist wat je daar schrijft.
Er zijn veel tot de verbeelding sprekende locaties,
Maar evengoed moet je niet ver gaan of lange tijd voorzien.
Het blijft genieten.

fijn weekend.

P
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door P-man »

Oh ja...
Voor de geïnteresseerden : de shelter is van ... de Hema.
goe poeier
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door tweecilinderke »

Oh ja...
Voor de geïnteresseerden : de shelter is van ... de Hema.
goe poeier
ha merci :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door Bob »

P-man schreef:Oh ja...
Voor de geïnteresseerden : de shelter is van ... de Hema.
goe poeier
Ook verkrijgbaar bij Decathlon. Eeveneens goei marchandise.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Reisverslag : De Loire

Bericht door lekkerweg »

Dank voor de info.
Gesloten