Een reisverslag ...

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Geweldig .
In 1 pennestreek van een motorkuip naar Marina overgaan .
Het is niet iedereen gegund .

Ik hoop alvast dat de rest van de route jullie bespaart blijven van verdere ongemakken .
Ik heb alvast weer genoten van dit mooi stukje proza met bijbehorende foto's .
R1150GSA
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Een reisverslag ...

Bericht door V »

Wederom prachtig verslag :thumleft:
Grtz V
Afbeelding
Leen50
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2012, 07:17

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Leen50 »

Na een mislukte poging van gisteren probeer ik nogmaals om Pieter te feliciteren voor
zijn schrijven, man wat hebt gij talent !
De wegen en paden die jullie aandoen lijken meer op die van Nepal dan de Alpen.
Alvast nog veel zeer veel vriendschap en broederlijkheid.
Mama van de jongste telg
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Een reisverslag ...

Bericht door costerke »

Mooi verhaal met nog mooiere foto's, kijk al uit naar morgen. :cheers:

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Lukas »

costerke schreef:Mooi verhaal met nog mooiere foto's,..
Ik kan niet kiezen tussen de twee.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Afbeelding

Dag 5: Briancon tot Briancon – 09 sept

Niet kunnen kiezen tussen verslag of foto ? Enerzijds bedankt voor toffe feedback en anderzijds: Ik zal het makkelijk maken. Ditmaal weinig tekst en iets meer foto’s. De avondklok is namelijk hier ingegaan. En ik moest vroeg in mijn bed. Iedereen slaapt al en ik zit hier stiekem een verslag te typen met een kaarsje naast mijn computer. En nog een glas wijn. En ook nog een stukje kaas. En het raclette-apparaat is rechts van mij nog aan het opwarmen. Het dekentje over mijn benen en de elektrische voetenverwarmer maken het plaatje compleet.

Dag vijf in een notendop:

Vandaag een superklassieke rittendag. Wat evenveel wil zeggen als dat we enkele van de meest klassieke cols die er in de Alpen zijn, een deel van ons rubber hebben afgestaan. Izoard, Bonnette, Vars en nog wat andere, maar de rode wijn heeft mijn korte termijn geheugen wat aangetast. Wat valt er verder over te vertellen: Wel, dat zijn mooie cols hé. Ze zijn ook hoog. Oh ja, je hebt daar een mooi uitzicht ook. Voila, dit lijkt me al ruimschoots voldoende om de term ‘notendop’ te verdienen.

En wat valt nog onder de term ‘een klassieke dag’:

Ah, dat we op tijd en stond iets zijn gaan drinken. De eerste pauze, aan de rand van een groot meer (naam vergeten, sorry, schuld van de wijn), worden we direct gecharmeerd door de uitbaatster en haar hond. Met de hond mogen we spelen, met haar niet. Een onuitputtelijke hond (sorry, het type vergeten - de wijn hé) komt duuzend keer zijn frisbee afgeven, waarop wij ‘m dan duuzend keer terug weg gooien. Enfin, negenhonderdnegenennegentig keer gooien we frisbee weg en de duuzendste keer gooien we hond hoog in lucht. Zoals je kan verwachten ging de frisbee hem niet halen. Spijtig … , t spelletje was direct over …

Ah, nog zo nen toffe. De plaspauze. Er is altijd wel een flauwe plezante, die onmiddellijk nadat we terug op de baan zijn, laat weten dat ie een plaspauze nodig heeft. En laat dat nu net op het moment zijn, dat we aan een bordje zijn gekomen, die melding doet van een waterval. Cascade de la Pisse. Hoe verzinnen ze het toch, die Fransen? Dus wij eens gaan kijken naar die Pi… euh, waterval. Van de waterval staat er niets van op de kaart, ook niet van de weg ernaar toe. Was ook niet moeilijk. Het was nauwelijks een weg, eerder een onverhard pad. Zouden we dat wel riskeren met onze vastgelijmde en vastgesjorde motoren. Tuurlijk joh, waarom niet? Ons Marina zou deze danscursus wel overleven. Aangekomen op de parking van de Cascasde de la Pi… bleek dat we ook nog een stuk te voet moesten afleggen om ‘m te zien. Dat hadden we er nu ook niet voor over. Een wandeling in motorpak bij 28°, is niet waarvoor we naar hier zijn gekomen. De Fransen mochten hunnen Pi… zelf houden. We moesten ‘m al niet meer zien.

En eten natuurlijk. Dat moet ne mens ook al eens doen. Rond een goei 12u dwarrelden de aankondigingen al rond in de groep. Eerst een winkel zoeken, want we dachten aan een picknick boven op een berg. Die zoektocht viel wat tegen. Dan een colleke uitkiezen, met een mooi zicht. Dat viel ook al tegen. Op de ene regende het, op de andere was het te koud, op een andere waren er mieren. Precies een bende gepensioneerden op stap. Tegen een klein 16u kwamen we dan toch overeen. Gewoon uit puur miserie, aan de kant van de baan al rechstaande. Maar op de volgende coll, gaan we sowieso een tas koffie drinken om deze troosteloze maaltijd te vergeten. Sowieso he mannen? Iedereen akkoord? De laatste coll van vandaag (sorry - naam vergeten - wijn), wordt afgesloten met een tas koffie, in de regen, op een houten picknick bank.

De rest van de avond houden we ons vooral bezig met heel serieuze gesprekken en alle drank op te drinken die we morgen niet meer gaan meenemen.
Want dan is het gedaan met ritjes doen. Dan gaan we terug wat reizen. We trekken door naar Zwitserland.

Jaja, het was een klassieke dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Een reisverslag ...

Bericht door costerke »

Kwijl kwijl, weeral leuk verslagje, vooral over diene hond. :pig: :thumleft: :thumright:

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Een frisbee mee in de bagage om de plaatselijke schone te imponeren .
Kom er maar op :grin:
R1150GSA
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Harald »

Als het die is met die paarse bril, wil ik een copij van de route :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Koppel!! »

Harald, route niet nodig, da's op de N94 net voor Savinnes-le-Lac, rechterkant richting Gap :wink:

Pieter, ge zijt in vorm maat, doe maar voort, leuk leesvertier :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Spotnic
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2014, 12:41
Woonplaats: Bierbeek

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Spotnic »

zou het een border collie kunnen zijn ?
:alien:

neen, nog steeds niet jaloers. ©echt niet.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Dag 6: Briancon tot Sion – 10 sept

Border collie ? Welk route ? Mwa dat weet ik niet meer hoor. Dat is veel te lang geleden. De problemen met m’n korte-termijn geheugen worden groter. Ik denk dat Philip z’n N94 juist is en een rondvraag bij mijn reisgenoten bevestigen dat het een border collie is. Dat zijn dus heel goede honden om mee te gooien (btw: met dwergen gaat dat ook goed...)

OK, OK, terug naar de order van de dag : het verslag. Vandaag een miniversie

Het was verdorie een heel fijne dag, zowel de rit, de noodzakelijke pauzes, het gezelschap, als het avondritueel.
De rest van de avond (na het restaurant) zitten we samen op een terras met zicht op het lager gelegen Sion. Gezellig keuvelend bij een glaasje wijn, op Zwitsers grondgebied. We hebben namelijk iets te vieren : 11sept verjaart één van de kompanen (morgen dus). Om 00u01 hebben we daardoor nog wat extra flessen opengedaan, een dikke joint opgestoken en poedelnaakt een maangroet gedaan. Ya man, cooool.

Op dit nachtelijke uurtje ontbreekt me alle moed om lectuur neer te pennen. Een dag van 381 bergkilomters, 2 liter wijn, een verheven geest en een nachtelijke verkoudheid is blijkbaar de daglimiet.

Morgen volgt een rustigere dag.

Nog even de foto’s opladen en dan maken dat ik de deur van deze kamer kan vinden. Ik wil hier zo snel mogelijk weg. De jarige heeft namelijk zijn snurkoffensief ingezet. Ik voel de tafel onder mijn pc trillen op het ritme van zijn ademhaling. In de keuken rinkelt het servies en de sensor van de buitenverlichting weet niet meer waar ie het heeft.

Owla, wacht eens even. Nu we hier toch allemaal samenliggen, nu heb ik een veel groter arsenaal motorlaarzen om naar hem te keilen.
Vlam, de eerste is al raak.

De stilte is even ingetreden…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spotnic
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2014, 12:41
Woonplaats: Bierbeek

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Spotnic »

Het neergepende verhaal is 1...maar dan die foto's daarbij.
Nee...echt niet jaloers.


:alien:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Koppel!! »

Pieter, dikke aanrader als ge daar toch in Sion zit, rij is tot aan de Barrage de la Grande Dixence, de moeite waard.
Enneuh, cool foto's :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Een reisverslag ...

Bericht door costerke »

Was weeral een verslag om van weg te dromen. Kijk al uit naar het vervolg.

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Dag 7: Sion tot Innertkirchen – 11 sept

Ik kreeg gisteren te horen dat mijn dochter ons (heel de bende hier) heeft genomineerd om een emmer water over ons hoofd te kappen. Naast de vorige Ice-hype, waarop je het uur kan aflezen, heeft er de een of andere kouwelijke inuït een nieuwe Ice-hype ontketend. De Ice-bucket. Miljaar, niet echt mijn ding en al helemaal een opgave om eraan mee te doen. Maar kom, mijn dochter heeft dan ook een streepje voor. We gaan er eens aan meedoen en dan nog wel tijdens deze vakantie. Na het ontbijt, na het beladen van de motoren gaan we ons eens begieten si. De camera’s worden bovengehaald, fototoestellen krijgen een statief en de mannen zetten zich op een rijtje naast elkaar. De motoroutfits zijn al aangetrokken, de systeemhelmen klikken dicht en synchroon kapt ieder een vol bekertje (ijskoud) water over zijn helm. Man, dat was verschieten van de kou. Sommigen happen naar lucht, anderen moeten gaan zitten vanwege hartproblemen en een enkeling is blij dat zijn pak weer eens gekuist is. En, ben je nu content dochter?

Dan zijn we weer op stap.

Het duurt een eeuwigheid, voor we de Sion-vallei uit raken. Het traject van Sion naar Brig schiet voor geen meter op. We sukkelen dan maar even op de Zwitserse autostrade om het toch wat te laten vooruitgaan. Tot onze spijt is dit een kolfje naar de hand van Marina, want die begint pardoes weer heel flexibel te bewegen. Dat zal nog iets geven als Marina morgen 750km aan één stuk zal moeten dansen. Oftewel gunnen we die troela gewoon haar dansplezier en zien we wel wanneer ze van uitputting in elkaar stort, oftwel passen we onze snelheid wat aan. Dat is echter voor morgen… Nu zijn we nog in de bergen aan het rijden. Waar ook alweer? Just, we waren op weg naar Brig. Eens daar aangekomen kunnen we weer de bergen intrekken om wat collekes te berijden: De broeders Bernard (de grote Sint en dan nog een klein nakomerke), de Nurofen of zoiets (of is dat eerder iets wat we later op de avond nog gaan nodig hebben?), en dan nog ene die voor mij klinkt zoals een flinke vloek ‘de Godhard’ of zoiets. Die vloek is wel een heel gezellige col, zo met die kasseikes. Maar goed, al bij al doen we dus weinig kilometers vandaag. Net geen 200. Rustig dagje.

Dus besteden we maar uitgebreid de tijd aan fotoshoots, cappucino’s, stoppen voor rode lichten aan wegenwerken en dutjes doen op terrassen. En één van onze helden zou ook heel graag eens van een berg afrollen. Nieje, geen ongelukken natuurlijk, maar echt een keer gecontroleerd van een bergalm afrollen. Beetje rollebollen in het gras. Een kinderwens. Dit zal echter voor morgen zijn, want we vinden geen alm, die aan zijn droombeeld voldoet. Tegen het aperitief-uurtje komen we aan in Innertkirchen. Bertrekkelijk groot hotel, twee sloveense dienstertjes en geen andere hotelgasten.

Als laatste avond, gaan we er nog eens stevig tegenaan hier in ons tijdelijke cabanne. Alle remmen los. Geen limieten… De eerste gaat zelfs pas naar boven om 21u15, dan is zijn kaars uit. Het zal hier dus rap gedaan zijn. Bwa, kan geen kwaad. De ritten beginnen op gebied van vermoeidheid hun tol te eisen. Voor mij allemaal OK, dan kan ik eens het licht uitdoen op een normaal uur. De valiezen zijn al gepakt en om tijd te besparen hebben sommigen zich eerder vandaag zelfs al geschoren. Sommigen roken een sigaret tijdens de pauzes, anderen scheren zich...

De rest van de gabbers liggen ondertussen onder de lakens. Ieder heeft zijn motorlaarzen aan mij moeten afgeven. En ze zijn allen gewaarschuwd wat ik ermee doe als ik ook maar het minste zuchtje of ronk hoor.

Voila, de dag is voor mij ook om. De foto’s er nog bijkletsen en dan is het over & out.

En hopla. De eerste laars is gelanceerd. Ik zie niet goed waar ik ‘m geraakt heb. Het is alleszins terug stil.

:-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Een reisverslag ...

Bericht door KLT-SE »

chapeau Pierre!
(om even de favoriete taal rond Sion te gebruiken)
leuk verslag, prima foto's!
De nachtopname van Sion (neem ik aan) is voor mij heel herkenbaar!
Blijft prachtig. 14 jaar lang was dat het uitzicht vanaf het balkon vanaf het wintersportchalet op de zuidhelling, net onder Crans-Montana.
Ik hoop daar ooit nog eens met de GS te tuffen.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Dag 8: Innertkirchen tot Leuven – 12 sept

De laatste ochtend samen, de autostrade rit naar huis, de afscheids-Stella op het plein aan het station van leuven. Godhard! Niet tof. Maar het hoort erbij zeker.

Tergen een 07u30 duw ik de gordijnen opzij en de luiken open. Onder mij (we zitten op het 2e) is de wereld nat en boven mij zie ik maar sporadisch een topje van een berg, tussen de wolken door verschijnen. En de toppen zien er wit uit. Sneeuw dus. Er is ook al veel verkeer, daar 2 verdiepingen lager. Een serieuze delegatie leger-motormannen gaat den berg op. Allemaal op BMW 650 GS’en en daarachter enkele assistentievrachtwagens. En even achterop hinkt er een sneeuwruimer. Ondanks het vroege uur, besef ik dat de volgorde van deze voertuigen niet helemaal klopt. Maar de Zwitsers zullen wel weten wat ze doen zeker?

De motorlaarzen worden bij elkaar gezocht. Die liggen zoals steeds kriskras door de kamers. De eerste dagen moesten we die steeds rond enkele personen hun bed gaan zoeken, maar sinds de snurkkers zijn beginnen teruggooien, lijkt het meer en meer op een laarzenslagveld. Nog een geluk dat wat de ramen niet helemaal openzetten ’s nachts, of we konden ze ook buiten beginnen bij elkaar zoeken. Maar goed, ieder heeft terug zijn laarzen gevonden en aangedaan. De motoren worden beladen en we kruipen gezamenlijk aan de ontbijttafel. Tegen een goei 08u30 vertrekken we voor een eerste 50 kilometer binnendoor. En dan gaan we in autostrade-modus voor de volgende 700km.
We knallen de Zwitser door en flaneren door de grenspost, vriendelijk lachende naar de grenswachters in de hoop dat ze ons niet laten aansluiten bij de auto-bagage-leegmakers of vragen naar ons wegenvignet. In de bagage zitten namelijk nog restanten van tabakkruiden en we hebben welgeteld één vignet bij voor 6 motoren. De vijf andere hebben we met een deel van het tabakkruidentuiltje volledig opgesmoord. Ya man.

Voila, vanaf dan zijn we veilig. Enkel Marina kan nog roet in het eten gooien. Wat is dat eigenlijk voor een idioot gezegde – iedereen weet toch dat Marina een goudeerlijke meid is. Zij zal de rest van de trip wel constant wat shaken, maar verder voor weinig problemen zorgen. Benieuwd wat het verdict en kostenplaatje nadien zal zijn…

Van de rest van de autostrade-rit herinner ik me vooral een halfuur regen (de eerste echte van heel de trip) en de snelheid van de koploper. Die snelheid en het feit dat ik heel de terugrit als laatste rijd, geven een soort trekorgel effect, dewelke ik constant terug moet toekrijgen/rijden bij ieder inhaal manouver van mijn voorgangers. De laatste motard wordt nooit geflitst zeker? Tel daar nog hier en daar een avondspits-file bij en we zitten goed voor een goei negen uur durende rit.

Op een mooi aperitief-uur, planten we dan ons achterste op een terras in Leuven.
Voor ne Stella.

Om het afscheid te beklinken.

En om thuis, de vrouwen, huisdieren of andere inwoners te laten ruiken dat we op mannentrip zijn geweest.

En het was een goei trip, Godhard.

De P.


Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Lukas »

Dankuwel!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Een reisverslag ...

Bericht door costerke »

Mooi Pieter, :thumleft: :thumright: spijtig dat het voorbij is. :-(
Euhh, wanneer vertrek je terug? :lol:

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Een reisverslag ...

Bericht door YOwan »

Hey Pieter,

Weeral ferm genoten van je dagelijkse verslagen (en de sublieme foto's !)
Zag er weer een cool tripke uit (letterlijk en figuurlijk :lol: )
Welkom terug in den belgiek...

Gtrz, Johan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Flat Twin Power

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Flat Twin Power »

Mooimooimooi. Wederom genoten van je verhalen. Merci.
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Mooie foto's , mooie verslagen en blijkbaar ook nog eens een mooie reis met toffe mensen .
Het was een plezier dit te mogen meebeleven .
R1150GSA
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Mooie foto's , mooie verslagen en blijkbaar ook nog eens een mooie reis met toffe mensen .
Het was een plezier dit te mogen meebeleven .
R1150GSA
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Harald »

Gewoon top
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gesloten