Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door P-man »

Hey iedereen,

Morgen 5 augustus, zijn we weer op stap. De jaarlijkse dochter/vader trip wordt weer gelanceerd.
Eerst richting zuiden, naar Duitsland en Oostenrijk.
Dan even zuidoostelijker naar de Dolomieten om dan af te draaien naar het westen en even de Zwitserse bergen in te trekken.
En om af te sluiten komt er nog een mini-visit bij, aan de Moezel.

Op 10 dagen zal wel lukken zeker ?

enne ... dit jaar hebben we gezelschap.
De onuitputtelijk optimistische en immer goedgezinde Kevin gaat mee.
Volgens Meen en ik, past die helemaal in onze portie bergen, foto's, bruggen en flauwe reisverhalen.

Dus vanaf morgen is hier weer een 10-daags-vervolg-verhaal te vinden.

Grts en tot op de baan

Meen, Kevin en Pieter

Afbeelding
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door WernerVS »

Ik zie er al weer naar uit naar die "flauwe" reisverhalen .
Geniet van jullie 10-daagse reis .
En hou die Kevin wat in het oog hé .
R1150GSA
©Echt he !
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2015, 08:40
Woonplaats: Fantasyland

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door ©Echt he ! »

heeft Kevin ook al z'n rijbewijs ? Cool !
Kan je af en toe het stuur afgeven en mooie verhaaltjes schrijven, Pieter.

fijne trip... en ik zit klaar...wachtend op het eerste verhaaltje.

Yippie !
may the horse be with you.
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door YOwan »

WernerVS schreef:Ik zie er al weer naar uit naar die "flauwe" reisverhalen .
Geniet van jullie 10-daagse reis .
Kan me hier volmondig bij aansluiten !...
Veel plezier op jullie reis en hou het veilig hé.
(wat betreft die Kevin : denk dat die liever naar Roswell-USA gaat :lol: )
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door Bob »

YOwan schreef:(wat betreft die Kevin : denk dat die liever naar Roswell-USA gaat :lol: )
Hij komt van daar
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door Mathy »

Joepie, weer flauwe reisverhalen lezen!!! :thumbleft:
De eerste foto is alweer veel belovend.

Veel plezier gewenst!
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door Den Dirk »

Dat wordt een flinke rit! 3 à 4000 kmtjes!
Wel een ideale bestemming! een waar moto-Eldorado!
Hou het veilig!
I like my bike!!
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door P-man »

haha, leuke reacties al :-)

En we zijn weg se.
tot vanavond.

eerste rit is maar een 450 autostrade kilometers.

Onze Kevin is superzenuwachtig. Z'n eerste motorvakantie hee...
en voor de eerste keer dat ie uit Area51 eens buiten mag.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door GSrijder »

De teaser is alvast veelbelovend, we kijken uit naar de rest. Altijd heel leuk om te lezen je verhalen met een humoristische schrijfwijze.
De foto's met Meen erop maken het plaatje af ( het wordt al een flinke, knappe jonge dame )

Hopelijk bezorgt jullie nieuwe reisgezel jullie geen problemen ( is zijn paspoort in orde, is hij legaal ?? )

Have fun en we zitten elke avond weer gekluisterd te wachten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door RBee »

Hoe komt ge erop :?: :grin:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GSMike
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:47
Woonplaats: Rose-Valley

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door GSMike »

Fijne en veilige vakantie toegewenst.
Ik hou je reis verslag in de gaten. Ben van plan volgend jaar die kant op te gaan.
BMW r1200gs
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door P-man »

Dag 0: Herent tot Mannheim (DE) – 05 augustus

Vandaag een soort vliegende start nemen – that’s it. Het originele plan was om zaterdag (morgen) te vertrekken en dan 850 km te flaneren richting Vent (Sölden) in Oostenrijk. Per toeval kreeg ik onlangs een tijdschrift in mijn handen, met daarin een overzicht van de Europese rampenweekends op de baan. En na het vorige ‘zwarte’ weekend op de EU autostrades, gaf het artikel ook een donkere wolk over ons startweekend. Dan vertrekken we gewoon een dagje eerder hé en splitsen die 850 km simpelweg in twee trajecten.

Bij het middageten nog een blik op de laatste weersvoorspellingen, om tegen een goei 13u de thuisbasis te verlaten. Geen regen in België en geen regen in Duitsland. Weg die regenpakken en inserts, die mogen vandaag in de koffers blijven. Iedereen klaar ?

Meen : Check OK. Beetje zenuwachtig.
Kevin : Check OK. Stralende glimlach.
Ikzelf : niks check OK. Ik hoor regendruppels op ons keukendakraam.

Iedereen terug in rust-modus. Ik ga echt niet in de regen vertrekken. Het ziet ernaar uit dat het toch maar een tijdelijk buitje zal worden. We zetten ons naast elkaar en turen wat uit het raam. Tegen 14u valt er geen nattigheid meer uit de lucht. De straten zijn kletsnat.

Regeninserts en regenpakken ? Mwa neen, die steken al in de koffers. We moeten toch kunnen vertrouwen op de weermannen, is het niet?

Tegen dat we in Lummen komen, vallen de eerste druppels en tegen dat we Lummen voorbij zijn, zeilen we al door een stortbui. Doeme, nog geen half uur gereden en we moeten al aan de kant voor het antiregenmateriaal bij aan te doen. Maare … waar moeten we eigenlijk aan de kant? Ik blijf maar verder denderen in de hoop dat er ergens een tankstation op de autostrade is. We rijden België uit, we rijden Nederland in en uit, Duitsland volgt ook nog. Nergens een tankstation. Meen is nog wat droog, ikzelf ben kompleet nat. We komen aan een tankstation. Van stoppen is echter geen sprake, want wat zin heeft het om een regenpak aan te doen, boven kleddernate kleding. Geen enkele denk ik, dus eerst wat hopen op een zonnig intermezzo om op die maner wat ‘droog te zwieren’. Dat intermezzo wordt zeker 200 km uitgesteld. Koud, nat, ik vervloek heel de wereld en het heelal, en kom noodgedwongen pas tot rust omdat ik niet meer doorheen mijn vizier kan zien door al mijn schuimbekkend verbaal vertier. Ik krijg zelfs een sms vanuit de USA, vanuit Area51, waar men ongerust wordt voor Kevin. Zijn ongetrainde oren zijn nog niet geschikt voor mijn onmenselijke krachtwoorden en ik wordt aangespoord om het wat rustiger aan te doen. Kevin zelf vindt het allemaal hilarisch en is in zijn nopjes.

Ik bedaar en de lucht boven ons klaart open. De motorpakken worden wat droger en we besluiten het zekere voor het onzekere te nemen en alsnog het antiregenmateriaal bovenaan te doen. Na een halfuurtje zo verder gereden te hebben, moeten we echter terug aan de kant. Veel en veel te warm die regenpakken. Vermoedelijk omdat ondertussen de zon vollen bak aan het schijnen is.

Jongens toch, wat een start…

Het laatste uur rijden we dan vrolijk aan de plaatselijke snelheidslimieten verder. Af en toe een file, af en toe een regenloze donkere wolk. Tegen 19u zijn we in Mannheim en zitten op een terras aan het 16€-per-persoon-motel, nog altijd in volle zon.

De motorpakken liggen nog te verdampen en te sissen in de laatste zonnestralen.

Vroeg het bed in. En morgen vroeg eruit.

We willen naar de bergen !

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door P-man »

Dag 1: Mannheim tot Vent (AT) – 06 augustus

07u15 en we zijn al de baan op.

Meen weet niet waar ze het heeft op dit goddeloze uur. Dit is toch geen vakantie-ontwaak-uur!
Bon, nog een goeie halve dag rijden en we zijn aan de bergen. Een halve dag autostrade bij wat wolkjes, wat zon en een 20°. En zoals gewoonlijk, veel werkzaamheden op de Duitse autostrades met de daaraan gekoppelde files en natuurlijk ook veel trajecten waar er eens (te) kwistig met benzine mag omgesprongen worden. Neen hoor, we hebben het niet al te bont gemaakt op gebied van snelheidsrecords. Veiligheid voor alles... Kan niet van iedereen gezegd worden. tijdens zo'n werkzaamheden-traject is er net een kettingbotsing geweest. 5 auto's in innige omhelzing en enkele bataljons politie en ambulances. Met stilstaand verkeer in beide richtingen tot gevolg. Het lijkt erop dat het nog even zal duren eer die weggesleept zullen zijn.

En verder nog iets speciaals te melden vandaag ?
Van geen kanten eigenlijk !

Na de autostrade escapades, komen we aan de eerste berg, met de eerste pas. De Fernpass. Een monument van een pas, maar niet van een positieve orde. Het is er file van begin tot einde. Zowel in onze rijrichting, als in de tegenovergestelde. En als er iets is wat Duitse motorrijders niet doen, dan is het filefilteren. Niet op autostrades en niet in de bergen. En als er iets wat Belgische motorrijders doen, dan is het net filefilteren. Aanschuiven achter een auto, daar doen we niet aan mee. We zijn zowat de enigen die vooruitkomen. Het reisgemiddelde gaat er echter drastisch op achteruit.

Dus de eerste pas was maar een povere start. De volgende komt eraan ‘de Timmelsjoch’. Het verkeer is verdwenen en de banen zijn nog altijd droog. Dit loopt al lekkerder. Het is echter ook heel snel gedaan, want net achter Sölden is voor ons de dagtrip achter de rug. Tegen 15u30 komen we in ons hotel aan, verfrissen ons wat, trekken andere kleding aan en gaan vieren dat we in de bergen zijn aangekomen. Kevin is niet van het raam weg te slagen. Zelfs een bewolkt uitzicht kan hier tellen.

Morgen is Italië ons doel.

De dolomieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door P-man »

Dag 2: Vent tot Selva (IT) – 07 augustus

Het goede nieuws:

De dag is goed gestart. Wat evenveel wil zeggen als goed geslapen, fris opgestaan, lekker ontbeten, frisse buitenlucht, een veelbelovende zonnige lucht en op tijd de baan op. Diezelfde baan dreef ons richting de Timmelsjoch en de Jaufenpas. Nadien helemaal de zuiderse richting ingeslagen, richting Bolzano, via een knappe vallei. Eerst dien je dan wel even over de Penserjoch te hinken, een eerder alledaags pasje, maar nadien kom je in een uiterst sfeervolle en lekker rijdende Pennes vallei en nadien de Sarentina vallei. Puik traject, eentje om te onthouden.
Volle bak zon in Bolzano, volle bak shortjes, kleedjes en blote schouders. Ons vakantiegevoel draait overuren. Onze verwarmingsketel draait eveneens overuren. Motoroutfits en 30° zijn niet zo compatibel. Maar buiten de nood aan rij-koeling is er eveneens nood aan een ontsnaproute om deze halve grootstad zo snel mogelijk te verlaten en terug de bergen in te trekken. Richting Val Gardena en ons einddoel Selva.

Het minder goede nieuws dan:

Tegen een 15u arriveren we op de parking van ons bed&ontbijt voor de komende dagen. Prima. Het plan rijpt om onze shortjes en kleedjes aan te doen en onze blote schouders te tonen. Veel rijpen was er niet bij. Niemand kwam opendoen.
Geen erg! Wijle terug de motor op om een terrasje te gaan doen op de Sella Pas. Mooi ritje ernaar toe en een even mooi terras met uitzicht op de rotsmassieven en de voorbijswipende motoren. Mooie combinatie die beide. Na een uurtje swipen we onszelf van het terras en surfen vrolijk terug naar beneden. Nog altijd een lekkere zon, dus het short-kleedje-schouder plan is nog steeds actief. Bed&ontbijt is nog steeds non-actief.
Nog ‘geen erg’, maar het vergde toch al wat meer hersenflexibiliteit. Wijle terug de motor op, om een ijsje te gaan kopen. Enkele smaakloze ijsblokjes om achter in onze nek te gooien en gelijk ook enkele op smaak gebrachte ijsjes om door onze keel te laten glijden. Zouden we nog één keer short-kleed-schouder proberen tot leven te wekken. Tuurlijk joh. Bed&ontbijt is echter nog steeds in coma.
Geen erg ! Enfin… kom … met een beetje goede wil kunnen we ons rustig houden… Dus wijle nog maar eens motor op voor een ritje rond ’t Gardena massief. Serieus misrekend natuurlijk, want we zijn zomaar even voor een uur en half de baan op. Ondertussen staat de zon echter al bijna klaar om te beginnen aan z’n gouden uurtje, dus mooi is het alleszins. Mooi zijn ook de innerlijke signalen van onze magen, die net de laatste energiedosissen uit de ijscreme hebben geperst en nu staan te bleiten voor een nieuwe portie energie. We gaan dan maar voor de zoveelste keer eens aankloppen bij bed&ontbijt. Actieplan short, kleed, enz… wordt vakkundig ctrl-alt-gedelete en vervangen voor actieplan uitladen en eten.

En dan het helemaal niet goede nieuws:

Tijdens één van de foto-stops heeft Kevin het hazenpad gekozen. Nergens is ie te vinden. En we merken het pas als we aan het uitpakken zijn in bed&ontbijt. In het restaurant overlopen we in onze gedachten alle foto-stops en proberen uit te vissen waar het onheil moet hebben plaatsgevonden. We denken een goed beeld te hebben van zijn vluchtplaats. Vermoedelijk is het zelfs niet al te ver.

Maar nu is het te laat.

Morgen activeren we plan ‘ red Kevin ‘.

Ze gaan daar in de USA ni content zijn. Zeg dat ik het u gezegd heb.

Ni content !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door Lukas »

Oh nee, Kevin!
:grin:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door GVN »

Ik zou toch maar eens een hartig woordje spreken met die losbandige Kevin. Sjonge toch! Wat een mentaliteit heeft de jeugd van tegenwoordig toch.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door YOwan »

P-man schreef:Tijdens één van de foto-stops heeft Kevin het hazenpad gekozen.
beam him up, scotty..... :twisted:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door Den Dirk »

De Fern-pas , héél vaak file.... :-(
Kevin : heeft teveel topjes en blote armen gezien en is op stap....( ik zou Child-focus inschakelen!)
I like my bike!!
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door Tazke »

Den Dirk schreef:De Fern-pas , héél vaak file.... :-(
Kevin : heeft teveel topjes en blote armen gezien en is op stap....( ik zou Child-focus inschakelen!)
Inderdaad, wij nemen dan meestal de hantenjoh. Geen file en ook leuke pas om te doen ;-)
Alleen in de winter verplicht de fernpas te nemen. :-(
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door P-man »

Dag 3: Vent tot Vent – 08 augustus



Er heerst onmiddellijk een lichte zenuwachtigheid in onze B&Bkamer. Er zweeft spanning in de nog kille ruimte. De gordijnen doen hun best om het felle buitenlicht af te weren. We swipen zowel de spanning als de felblauwe lucht vakkundig weg, want Kevin staat bovenaan de prioriteitenlijst (er wordt deze vakantie nogal wat afgeswiped zulle). Het bed uit, dat ontbijten naar binnen spelen, motorkleding aantrekken en de motor op. Ik hoor buiten dat die zichzelf al heeft geactiveerd en staat warm te draaien, om onmiddellijk na het opstappen al steigerend naar de vermoedelijk afscheidsplaats van de Kevin te spurten.

Al driftend en glijdend komen we snel aan ‘de plaats’. We speuren rond, leggen ons oren op de grond, snuffelen aan iedere steen, grasspriet en struik, maar niets heeft succes.
De Kevin is verdwenen.
Alien abduction ? Ah neen, dat kan niet. Alien reclaiming ? Dat zou kunnen.

Alleszins, de belhamel is er niet meer. Een kleine afscheidsceremonie, een minuut stilte en we trekken in gedachten verzonken verder. Ons samenzijn was mooi, maar veel te kort.
De rest van de dag is helemaal in teken van het verkennen van de Dolomieten per motor. Ik was er al enkele keren geweest, maar deze dagtrip steeg mijlenver boven de eerder trips.
Eerst een obligate visit aan Cortina d’Ampezzo via passo di campognolo, nadien via de passo di Giau tot in Dont. Beetje naar links op de kaart dan, via passo Durant naar Agordo. Riviertje Cordevoie volgen tot in Cencenighe Agordno. En verder naar boven richting Rocca Pietone, om dan via de Mamolada terug naar de Sella te rijden. Normaal gezien houd ik me van geen kanten bezig met het benoemen van de dorpen en namen en rijrichtingen, maar deze is volgens mij te mooi om niet ergens ‘vast te leggen’.

Een topdag op twee wielen dus. Veel tussenstops genomen, voor even op te gaan in de rotsen of om gewoonweg halt te houden. Of om gewoonweg even in slaap te totteren.

De dag wordt afgesloten met een pizza op een zonnewarm terras en vroeg het bed in.

Want morgen gaat de dag bangelijk vroeg starten. We hebben namelijk twee ochtendglorie actieplannen in ons hoofd zitten.

En owee als er zo’n actieplannen in ons hoofd durven kruipen.

Tot morgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door GSrijder »

P-man schreef:
Afbeelding
Zo jong en al bier aan het drinken. Wat gaat de mama hier van zeggen?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door P-man »

Dag 4: Vent tot Vent – 09 augustus

04u45.

De wekker kakelt ons wakker. Ik strompel naar het raam. Loer verdwaasd naar de buiten, richting de donkere hemel en merk een volle sterrenhemel en wat froezelige wolken. Een grijns komt op mijn gezicht. Het actieplan van gisteren schreef voor dat een potdichte wolkendek wilde zeggen dat we in bed bleven liggen maffen en open hemel wilde dan weer zeggen dat we de baan op zouden gaan. Een donkere rit naar Passo Gardena om van daaruit de opkomende zon tegemoet te staren. Tegen 05u15 verlaten we ons nest.

Niemand op de baan natuurlijk.

De dolomieten steken zelfs in deze donkerte af, met hun lichte gekleurde rotsen. Een mooie startrit.
Rond een kleine 05u45 arriveren we aan de parking aan de oostkant van Gardena en zwieren smeuïg de GSA in het midden van de parking. Enkele mobilhomes staan broederlijk aan de kant naast elkaar en een klein autotje stopt even later. Het is snel duidelijk dat die hetzelfde ochtendglorie-actieplan in hun hoofd hebben. Zo zitten we daar allemaal stil naar de lucht en rotsen te kijken. Geen bovennatuurlijk mooie zonsopkomst. Wel enkele foto’s en een ritueel rijker.

Tegen een kleine 06u45 houden we het voor bekeken en draaien onze voorgevels verder richting het dal. 10 minuten lager ligt namelijk een parking, van waaruit een pittige viaferrata start. Eentje die niet al te moeilijk is. Dus vroeg eraan starten is de boodschap, anders is het filerijden, euh fileklimmen op de berg. Een tweede reden om er vroeg aan te starten is het aankomende weer. Tegen de middag zou er een regenfront zich in onze buurt komen nestelen.

We parkeren de motor, verwisselen de outfit en proppen de motorspullen in de koffers en tanktas. Klimgordel aan, andere helm op onze bol, rugzak op de rug en een korte wandeling tot aan de start van de klim. Zelfs op dit vroege uurtje zijn we niet alleen. Het ding start met wat ijzeren hulpmiddelen, maar lang duurt het niet of deze verdwijnen en ben je aangewezen op trefzekere handen, gloeiende onderarmen en solide beenspieren en –gewrichten. Een dikke 3uur later staan we op het eindpunt, waar het nog een 15 minuten is stappen naar een refuge voor de (ondertussen) noodzakelijke pint bier en apfelstrudel. En inderdaad, Meen drinkt heel af en toe eentje mee. Telkens als er wat te vieren valt. Zo moest de aankomst in de bergen worden gevierd en ook de afronding van deze klimtocht. Soms ze zichzelf eens tegen tijdens fysieke sportactiviteiten en ditmaal was het niet anders. Een superlange via ferrata, met af en toe opstroppende klimmers en een te opdringerige achtervolger achter (onder) haar op het parcour, was meer dan voldoende om geregeld eens wat te trommelen met haar vingers op de berg of om wat te knauwen op de ijzeren kabel.

Het pad terug was een 1u30-durende versie tussen kletteren en wandelen. Knieën en bovenbeenspieren jodelden alle bergshlagers bij elkaar. Onder ons nog een massa toeristen die naar boven ploeterden en boven ons een onheilswolk die met grollende keelklanken dichterbij kwam.

5 minuten voordat we terug bij de motor aangekomen waren had het onding ons ingehaald en plotsklaps werd de weerkundige hel losgelaten. Op de parking was natuurlijk geen enkele schuilplaats of afdak en daar sta je dan, in natte bergkledij. Hoe in godsnaam moet je dan van kleding wisselen? Wij wisten het niet. Dus trokken we helemaal verbouwereerd de motorvesten boven de regenjassen aan, wisselden van helm en voor de leut ook nog andere handschoenen. Gaan met de waterige banaan! 10 minuten later kwamen we aan, boven op de pas en was de hel wat tot rust gekomen. De storm was wat minder en de hemelse waterval was overgegaan tot een Belgische regenbui. We waren kletsnat en verkleumd tot op het bot. 15 minuten verder lag ons bed&ontbijt-ding, dus hadden we niet echt veel redenen om te stoppen met rijden.

Meen onmiddellijk naar een warme (hete) douche en ik de logistieke afhandeling van natte vesten, schoenen, handschoenen, helmen, onderbroeken en andere verzopen attributen. Het ochtenduur, de koude, de honger en de nattigheid gaf nog een kleine verlenging van het begrip ‘kletteren’. Dit duurt echter niet lang bij ons. En nu ik me hier omdraai om eens naar haar te kijken, merk ik dat ze goed ligt te knorren onder de donsdeken. Goed zo. Ze heeft al het voorgaande eigenlijk heel knap verteerd. Wetende dat niet alle jeugd voor zo’n actieplannen te vinden zouden zijn.

En subiet, gaan we het klimmateriaal terug afgeven, wat eten en de avond rustig en snel inzetten.

Tot morgen.

Ze voorspellen enkele buitjes en wij hebben nog geen concrete plannen. Die zullen we straks wel bij het avondeten even op tafel gooien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door GSrijder »

Super!

En die dochter - vader relatie is er eentje om te koesteren. Ben stiekem een beetje jaloers. Mijn dochters rijden ook wel graag mee voor een terras ritje maar dit is andere koek.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door WernerVS »

Wat een foto's , wat een dochter , wat een vader .
Heel mooi wat jullie daar allemaal van maken .
R1150GSA
©Echt he !
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2015, 08:40
Woonplaats: Fantasyland

Re: Reisverhalen : MotorGiro Dolomiti

Bericht door ©Echt he ! »

Wat beleven jullie weer een prachtige reis. :reindeer:
Jullie twee zijn echt Super !
Pieter, knappe dochter heb je.
Meen, geweldige papa die aan jou een stukje van de wereld laat zien.

Mijn ochtendritueel (lees, het eerste wat ik doe als 'k toekom op het werk) : het verhaal van Pieter en Meen lezen. Heerlijk om de dag te starten.
may the horse be with you.
Gesloten