bravo macron !

Hier vind je alle persberichten terug. Deze handelen over BMW algemeen of BMW Motorrad

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

bravo macron !

Bericht door Pol »

...tja , die gaan niet zomaar naar de slachtbank !
IMG_20210813_102527856_HDR.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: bravo macron !

Bericht door jakke »

De bekendgemaakte regelgeving in België kan bezwaarlijk slecht genoemd worden en valt uiteindelijk nog mee.
Zo goed als iedereen wil, als hij een tweedehands auto koopt, dat deze gekeurd wordt voor verkoop. Dat geeft een beter inzicht over de toestand van het voertuig op dat moment. Wat is er dan mis met het laten schouwen voor verkoop bij een motor? Veel meer zal er hier voorlopig niet veranderen. De keuring na een ongeval zal toch enkel na een officiële aangifte zijn! Dat ze daar in Frankrijk, voorlopig, ontsnappen aan een volledige periodieke keuring is voor de meesten positief. Ik blijf mij toch afvragen wat er mis is op een controle van een voertuig ivm veiligheid. Wat is er dan te verbergen? Als het gaat over het geld dat dit weer gaat kosten dan kunnen we over veel verkeerszaken gaan palaveren. Wegenbelasting bijvoorbeeld. Dat kost ons een pak meer en draagt niet altijd toe aan de verkeersveiligheid.
Alé, laat de discussies maar beginnen.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
bert111bel
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
Woonplaats: 8860
Locatie: west vlaanderen

Re: bravo macron !

Bericht door bert111bel »

Wat is er slecht aan ?? elke keer 60€ !!!
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
A.S.moto
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2021, 20:15
Woonplaats: Hechtel

Re: bravo macron !

Bericht door A.S.moto »

Enkel als je de motor verkoopt of na een ongeval...

Valt toch nog mee? En die 60€ die tel je toch gewoon bij de verkoopprijs?
Ed17
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2020, 18:13
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Re: bravo macron !

Bericht door Ed17 »

Persoonlijk heb ik geen probleem met het principe van een technische keuring voor motorfietsen:
ik weet dat mijn moto technisch in orde is en ik tracht er ook zorg voor te dragen.
Akkoord, dat is soms niet goedkoop, maar het is nu éénmaal zo en motorrijden is mijn hobby en daar heb ik wat voor over.
Ik ben niet geïnteresseerd in duiven, golfclubs of zeiljachten en ik vermoed dat die activiteiten ook geld kosten.
Wanneer ik af en toe eens rond kijk wat er zich soms op de openbare weg durft te vertonen, en ik heb het niet alleen over de "open pijpen",
dan denk ik dat een technische keuring wellicht zijn nut zou kunnen hebben.
Een verplichte keuring bij tweedehands verkoop of import is misschien geen slecht idee?
Spijtig van de café racer scene, maar wat daar soms gebeurt, daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.
Laat ons afwachten hoe één en ander in de praktijk geregeld zal worden, ik denk dat we er toch geen of weinig inspraak in hebben.
Misschien rijden we binnen tien jaar allemaal elektrisch, dat baart mij meer zorgen....
Ed.
..don't concentrate on the finger..
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: bravo macron !

Bericht door jakke »

bert111bel schreef: 19 aug 2021, 08:20 Wat is er slecht aan ?? elke keer 60€ !!!
En de die tax die je betaald als je zonder nadenken uw bakske vol druppeld?? Wat met uw jaarlijkse belasting op uw voertuig??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Pompidou
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2021, 08:52
Woonplaats: 3000

Re: bravo macron !

Bericht door Pompidou »

bert111bel schreef: 19 aug 2021, 08:20 Wat is er slecht aan ?? elke keer 60€ !!!

Als ik zie in je onderschrift met welke motoren je rijdt/hebt gereden vind ik het straf dat je zeikt over 60 euro eenmaal om de zoveel jaar. Of verkoop je elke week een motor?
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: bravo macron !

Bericht door Polleke G »

Wat er slecht aan is?
dat je niks kan veranderen aan de motor door die keuring,want een technische keuring is dat niet,maar een keurig hoe die origineel is,heb je een verbouwen gedaan, die zeer goed en veilig is gedaan wordt hij toch noch afgekeurd,wegens niet origineel.
In Duitsland is dat veel beter geregeld,daar kan je uw motor ombouwen en laten keuren,dit wordt dan op je keuringsbewijs geplaatst en ben je in orde bij iedere controle.maar daar zitten wel ingenieurs op de keuring,hier in België enkel die denken dat ze iets van een auto kennen,laat staan van een motor.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: bravo macron !

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Toch afwachten wat er concreet uit de bus komt, want dit hoort er ook bij : "Nu er een principiële goedkeuring is, zal de Vlaamse overheid advies vragen aan de Vlaamse raadgevende commissie administratie-nijverheid en de Raad van State. Daarnaast zal er ook verder overlegd worden met de andere gewesten zodat een uniforme keuring voor motorfietsen geïmplementeerd kan worden. Ook wordt er nog verder afgestemd met GOCA Vlaanderen en belangenorganisaties. Na verwerking van al die adviezen (en eventuele aanpassingen) volgt er een definitieve goedkeuring van de Vlaamse Regering. Die wordt nog dit najaar verwacht."
Zie ook : https://www.vlaanderen.be/technische-ke ... torfietsen
Wat mij opvalt : de tekst hierboven is afkomstig van de Vlaamse regering (in Wallonie en Brussel blijft het voorlopig stil) en er moet blijkbaar overlegd worden met de andere gewesten!
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: bravo macron !

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Plaats reactie