130km /h op autosnelwegen

Hier vind je alle persberichten terug. Deze handelen over BMW algemeen of BMW Motorrad

Moderator: GVN

Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

130km /h op autosnelwegen

Bericht door Frans »

Vanaf maart 130 kilometer per uur op Nederlandse snelwegen

1 reacties
E-mail bericht
Bookmarken/Delen
08:49 Vanaf maart 2011 mag er in Nederland op bepaalde snelwegen 130 kilometer per uur gereden worden. Dat heeft de Nederlandse minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz woensdagavond bekendgemaakt.


De minister van de liberale partij VVD kon nog niet zeggen op welke snelwegen de maximumsnelheid wordt opgetrokken. Wel benadrukte ze dat het gaat om een dynamische maximumsnelheid. Dit betekent dat er alleen 130 kilometer per uur gereden mag worden als dat verantwoord is.

Ook zullen volgens Schultz de gevolgen van deze nieuwe snelheid goed bestudeerd worden. Onder meer de effecten op de doorstroming, de luchtkwaliteit, het geluid, de natuur en de verkeersveiligheid zullen in kaart worden gebracht.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door WimLT »

Dan zal dat hier ook wel rap zijn, want Nederland is ons GROOOOOOOTE voorbeeld, hé :roll:

Veel heisa voor een povere 10/kmh meer. Zou beter ineens opgetrokken worden naar 150/kmh ofzo. Dan is het tenminste de moeite, hé :cyclopsani:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Phaedrus »

150 km/h is nog een groter verbruik en een gevaarlijkere situatie.
Vergeleken met Duitsland hebben wij geen lange stukken autosnelweg zonder op- en afritten.

Wat wordt de minimum snelheid dan? Die 50km/h verschil tussen 70 en 120 vind ik nu al soms gevaarlijk.

130 zou niet slecht zijn maar een wettelijk kader om harder te rijden hoeft niet voor mij.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Danny »

Nee schaf beter die belachelijke 70 af op sommige grote banen... onnzelaars :mrgreen:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door GSMax »

Danny schreef:Nee schaf beter die belachelijke 70 af op sommige grote banen... onnzelaars :mrgreen:
:bsstupid:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Cindy

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Cindy »

moogt al blij zijn da je 120 op verantwoorde wijze haalt hier in dit kleine landje.... geef dan nu de ruimte om 150 te halen.....hoop da je dan niet aansprakelijk bent voor de miserie die er dan uitvloeit.
Denk dat onze wegen momenteel een beetje verzadigd zijn en dat je blij mag zijn dat je sommige stukken aan een wettelijke 120 op en geruste manier kan rijden zonder anderen of jezelf in gevaar te brengen.
Zoals ik hierboven lees ....op sommige stukken de 70 schrappen en terug naar 90 brengen zou al mooi zijn want soms is het echt te gek om los te lopen
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door John »

Gijlie ziet da allemaal verkeert hé jongens! Der mot op elke vatuur nen automatische koppeling komen op de voorbumper, en van achter verplicht nen trekhaak. (de meesten van de club hebben toch al nen haak aan hunnen automobiel zitten :lol: )Vanaf je de fileweg (autobaan) oprijd haak je in op je voorligger. Dienen tist of trees achter u pikt in op uwen trekhaak en zo voort. Geen 130 maar 30 per uur. En de problemen zijn van de baan! :mrgreen:
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Danny »

Geen 130 maar 30 per uur. En de problemen zijn van de baan!
:mrgreen: U nadert België zone 30 !!... ik zie 't zelfs nog gebeuren.

op de snelweg doen ze voor mijn part 's nachts wat ze willen of als er -erg- weinig verkeer is dan kunnen ze ook wat harder allicht maar 120 is voor mij oké. de secundaire wegen zijn voor mij echter een doorn in 't oog want dat is tegenwoordig borden zetten om toch maar bordjes te zetten... :-(
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door GSMax »

Cindy schreef:moogt al blij zijn da je 120 op verantwoorde wijze haalt hier in dit kleine landje.... geef dan nu de ruimte om 150 te halen.....hoop da je dan niet aansprakelijk bent voor de miserie die er dan uitvloeit.Denk dat onze wegen momenteel een beetje verzadigd zijn en dat je blij mag zijn dat je sommige stukken aan een wettelijke 120 op en geruste manier kan rijden zonder anderen of jezelf in gevaar te brengen.
Zoals ik hierboven lees ....op sommige stukken de 70 schrappen en terug naar 90 brengen zou al mooi zijn want soms is het echt te gek om los te lopen

Pfff, hier gaan we weer :roll: En welke miserie zou er uit die 150km/u dan kunnen uitvloeien Cindy, die anders zou kunnen zijn, dan de miserie die uit 120km/u of 130km/u zou kunnen uitvloeien :?: :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Dirk Pauwels »

Zelfde systeem toepassen als in duitsland, onbeperkt op stukken waar geen afritten zijn, beperken tot 120-130 waar er afritten zijn. Als het in het land waar muggezifterij is uitgevonden kan, kan het bij ons ook denk ik. (al zul je door de vele af-opritten wel vaak vd gas moeten.) Belangrijkste reden waarom de belgische staat dit niet toepast is ongetwijfeld de leuke extra inkomsten die ze nu hebben vh flitsen, maar er zal wel een draai aan gegeven worden mbt verkeersveiligheid, milieu, energiebesparing etc...

Op secundaire wegen waar het kan 90 en de rest zoals het nu is

enneuh die minimum snelheid op autostrade....wie geen 90 haalt (onder normale weersomstandigheden) heeft op de autostrade niets te zoeken...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Cindy

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Cindy »

Wil gewoon maar aanhalen dat het een utopie is om op gewone werkdagen tijdens de normale leef-uren het NIET meer verantwoord is snel te rijden....op de stukken snelweg die ik het meest neem (ring A'pen en E313) kan je deze tijd niet meer verantwoord "snel" rijden.Deze wegen zijn gewoon verzadigd en je mag al blij zijn dat je een keertje zonder file dit traject hebt genomen.En indien men graag 150 rijdt zal de miserie inderdaad niet erger zijn dan aan 120, maar je KUNT het gewoon niet meer....ze kunnen hier zelfs geen paar centimeter sneeuw meer aan en als je me niet gelooft steek dan uwe knikker maar eens buiten.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door jakke »

Cindy schreef:Wil gewoon maar aanhalen dat het een utopie is om op gewone werkdagen tijdens de normale leef-uren het NIET meer verantwoord is snel te rijden....op de stukken snelweg die ik het meest neem (ring A'pen en E313) kan je deze tijd niet meer verantwoord "snel" rijden.Deze wegen zijn gewoon verzadigd en je mag al blij zijn dat je een keertje zonder file dit traject hebt genomen.En indien men graag 150 rijdt zal de miserie inderdaad niet erger zijn dan aan 120, maar je KUNT het gewoon niet meer....ze kunnen hier zelfs geen paar centimeter sneeuw meer aan en als je me niet gelooft steek dan uwe knikker maar eens buiten.
Yep, hier kan ik niet anders dan volgen in deze stelling hoor! Vooral het laatste.
Er zijn er blijkbaar nog steeds te veel die rustig afwachten om zich winterbanden aan te schaffen!
Al twee jaar op rij, gaat men met de hele meute op zoek naar deze banden om vast te stellen dat ze al uitverkocht zijn na de eerste winterprik. En dan misnoegd zijn omdat ze uitverkocht zijn. :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door GSMax »

@ Cindy, ik steek elken dag mijne knikker buiten, E19 A'pen-Brx en ring rond A'pen die ik al heel mijn lange motorleven afrijd. Trouwens uw eerste redenering verwees helemaal niet naar één of andere autostrade, maar was gewoon een algemene opmerking, vandaar mijn reactie. Dynamische snelheidsregeling zou een oplossing kunnen zijn.

@Jakke, inderdaad. Maandag was het zover, er lag 5mm sneeuw bij 1°C en de 10km/u rijders hingen precies allemaal voor mij :twisted: Was content met mijn winterbandjes, want ben er vlotjes tegen 50km/u over gegaan :lol: :lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Bob »

jakke schreef: Er zijn er blijkbaar nog steeds te veel die rustig afwachten om zich winterbanden aan te schaffen!
Al twee jaar op rij, gaat men met de hele meute op zoek naar deze banden om vast te stellen dat ze al uitverkocht zijn na de eerste winterprik. En dan misnoegd zijn omdat ze uitverkocht zijn. :roll:
Winterbanden begin september (ruim op voorhand me dunkt) besteld bij Renault naar aanleiding van hun reclameactie. Levering/montage was volgens die reclamecampagne beloofd in oktober. Eergisteren nog maar eens gevraagd waar mijn winterbanden bleven. Antwoord : "kijk eens in de krant meneer, 't staat erin dat de bandenfabricanten niet kunnen volgen".

Hoedanook : zelfs mét winterbanden zijn er hier een hoop die bij het eerste sneeuwvlokje panikeren. 'k Heb jaren in Duitsland gewoond in een streek waar harde winters met 30 cm sneeuw een jaarlijks weerkerend fenomeen waren. Verkeersproblemen zoals wij die zien leverde dat niet op. 'k Ben jaar en dag zonder winterbanden op skivakantie vertrokken. Met een beetje aangepaste rijstijl (ik schrijf wel "een beetje" en "rijstijl", wat impliceert dat er nog weldegelijk gereden wordt) lukt dat ook aardig. Alleen zijn die winterbanden tegenwoordig in sommige landen verplicht. Zoniet, dan had ik er in september waarschijnlijk geen besteld.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Tazke »

Bob schreef:'k Ben jaar en dag zonder winterbanden op skivakantie vertrokken. Met een beetje aangepaste rijstijl (ik schrijf wel "een beetje" en "rijstijl", wat impliceert dat er nog weldegelijk gereden wordt) lukt dat ook aardig. Alleen zijn die winterbanden tegenwoordig in sommige landen verplicht. Zoniet, dan had ik er in september waarschijnlijk geen besteld.

Wij in het begin ook omdat op het leasecontract geen winterbanden zaten. Maar soms dikwijls op het einde sneeuwkettingen mogen leggen om tot het hotel te geraken.
Nu op winterbanden hebben we dat nog niet moeten doen, ge geraakt er veel verder met.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Bob »

Tazke schreef: Wij in het begin ook omdat op het leasecontract geen winterbanden zaten. Maar soms dikwijls op het einde sneeuwkettingen mogen leggen om tot het hotel te geraken.
Nu op winterbanden hebben we dat nog niet moeten doen, ge geraakt er veel verder met.
Da's waar, ik was ook verrast dat het zo'n verschil kon geven. Maar hier in Vlaanderen heb ik nog nooit sneeuwkettingen moeten opleggen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Tazke »

Bob schreef:
Tazke schreef: Wij in het begin ook omdat op het leasecontract geen winterbanden zaten. Maar soms dikwijls op het einde sneeuwkettingen mogen leggen om tot het hotel te geraken.
Nu op winterbanden hebben we dat nog niet moeten doen, ge geraakt er veel verder met.
Da's waar, ik was ook verrast dat het zo'n verschil kon geven. Maar hier in Vlaanderen heb ik nog nooit sneeuwkettingen moeten opleggen.
Ik ook niet, alhoewel ik dat vorig jaar wel nuttig zou gevonden hebben voor de laatste 500 meter naar mijn huis. Het was ene ijsspiegel. Maar kalm en rustig rijden helpt ook. Ben wel geslipt, maar controle kunnen houden door te blijven kijken naar waar ik wou gaan.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Frans »

Wij zijn niet verkozen voor de wereldvoetbalbeker.

Twee landen die niet in staat zijn hun snelheidslimieten te laten corresponderen kunnen
zeker geen tornooi inrichten. :pig:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Jo De Paepe »

Wij zijn niet verkozen voor de wereldvoetbalbeker.
:grin: OEFFFFFFF Gelukkig, ge moogt er niet aan denken wat ons dat weeral ging kosten.
Immense nieuwe stadions ,die ze daarna nog amper gevuld krijgen ;nieuwe infrastructuur ,......
En dat allemaal voor 22 pottenstampers achter een balleke te zien crossen .
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door WimLT »

Frans schreef:Wij zijn niet verkozen voor de wereldvoetbalbeker.
Ik dacht net te horen dat dat nog niet zeker was, maar voor mij moet het zeker ook niet :shaking:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Frans »

heb mijn geheime bronnen :clown:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door WimLT »

Klopt in ieder geval, want nu lees ik het ook op HLN :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door jakke »

Rusland!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Frans »

Poetin heeft afgezien van te komen , het zou teveel op gevallen zijn :bom:
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: 130km /h op autosnelwegen

Bericht door Dirk Pauwels »

jakke schreef: Er zijn er blijkbaar nog steeds te veel die rustig afwachten om zich winterbanden aan te schaffen!
Al twee jaar op rij, gaat men met de hele meute op zoek naar deze banden om vast te stellen dat ze al uitverkocht zijn na de eerste winterprik. En dan misnoegd zijn omdat ze uitverkocht zijn. :roll:
Ja zenne, we gaan allemaal in juli ons winterbanden bestellen :roll: ...ze zullen u zien komen....Ken er verschillende die begin oktober besteld hebben, en ze ook nog nie hebben... lijkt mij ruim op tijd, vooral omdat het vorig jaar ook al miserie was met die prutsen en je dan aanneemt dat de fabrikanten dan wat meer of vroeger zullen produceren...niet dus.....die banden fabrikanten zijn nog dommer dan ik dacht.....

Ze willen al aan de zomerbanden productie beginnen....veel winterbanden gaan we precies nie meer moeten verwachten...Maar allez, we hebben ze dan misschien tegen volgende winter....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie