The new BMW Motorrad Navigator V

Hier vind je alle persberichten terug. Deze handelen over BMW algemeen of BMW Motorrad

Moderator: GVN

J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door J@n »

Munich. BMW Motorrad presents the new Navigator V featuring a large and bright 5" TFT Display as well as functions precisely tailored to the rider's needs. The premium-class, Bluetooth capable GPS navigation system is not only a reliable guide on and off the roads of Europe, but also when not in use on the motorcycle. With an automobile mounting kit the powerful GPS unit can also be used as a navigator in the car. The navigation system can be used as a hands-free speaker phone for Bluetooth mobiles thanks to the loudspeaker and microphone integrated into the holder.

The navigation unit is available either with preinstalled map data of Europe, North America or without preinstalled maps. If a customer decides on the version with preinstalled maps, he receives lifelong access to map updates (Lifetime Map Updates - LMU). In order to plan routes, the user can download the Base Camp tour planning software free of charge at http://www.garmin.com" onclick="window.open(this.href);return false; or install it directly from the installation file on the navigation device itself. Memory capacity of the Navigator V can be expanded to up to 64 GB using an additional SD card slot.

The new trip technology featured by the Navigator 5 defines the state of the art with regard to route planning and routing. It allows the user to create longer and more detailed tours with up to 3,750 shaping points per trip. The navigation instructions – e.g. via Bluetooth using the BMW Motorrad communication system –are partially spoken using Real Directions. For this the route is described using clearly visible points of orientation. Instead of saying "turn left in 100 metres" the system instructs: "turn left at the yellow church". For safe offroad navigation, the Navigator V displays a large compass.

Map zooming is finely graduated and offers many comfort features such as a lane assistant and 3D building display in many cities. One of the many other options the Navigator V offers to the rider is PhotoNavigation: Geo-coded pictures stored in the device can be clicked on to start navigating towards that location. The unit features a fully-fledged travel computer, a home function for fast routing to the home address and beeline offroad waypoint navigation.

The Garmin Smartphone Link is optionally available and provides a lot of useful information during the tour. The free Smartphone Link app is available from the Google Play store and the iOS app store. After pairing the smartphone with the Navigator V, freely available contents can be called up such as basic weather as well as live services (subject to a charge) such as real-time traffic congestion information and detailed weather reports. The Navigator V is compatible with the free Garmin BaseCamp route planning software. This can be used to easily create routes, waypoints and tracks and transfer them to the navigation device.

Thanks to the 4-button mount cradle, the waterproof and petrol-resistant housing of the Navigator V can be fixed safely to the motorcycle and easily operated, even using gloves while riding. On the R 1200 GS and K 1600 GT / GTL models many functions can also be controlled directly using the multi-controller on the left of the handlebars.

The BMW Motorrad Navigator V is powered by an integrated and exchangeable lithium ion battery which supplies up to four hours of power. While riding, the battery is charged via the motorcycles on-board power system. It can also be charged via mini USB at the computer or using an optional charging unit.

The BMW Motorrad Navigator V is supplied with a micro USB cable, a practical carrier bag, screw driver and lifelong map updates (only applies to the Europe and North America version).


Unit dimensions: 136 x 83.4 x 24 mm

Display: 5" TFT, 800 x 480 pixels, 65,000 colours

Weight: 288 g


The Navigator V is available for € 750.00 incl. VAT in Germany.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

______________________________________________________________________________________
http://www.press.bmwgroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door bmwmotard »

Prijzig niet???
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

Niet goedkoop nee, maar als ik me niet vergis kostte de Navigator IV niet veel minder...
Wellicht (hopelijk ?) komt er van Garmin zelf ook een eigen versie van deze Navi V, en die zal dan wellicht wél wat goedkoper zijn.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door bmwmotard »

p@rick schreef:Niet goedkoop nee, maar als ik me niet vergis kostte de Navigator IV niet veel minder...
Wellicht (hopelijk ?) komt er van Garmin zelf ook een eigen versie van deze Navi V, en die zal dan wellicht wél wat goedkoper zijn.
we kunnen op de Garmin dan w8ten he :-P
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

bmwmotard schreef:
p@rick schreef:Niet goedkoop nee, maar als ik me niet vergis kostte de Navigator IV niet veel minder...
Wellicht (hopelijk ?) komt er van Garmin zelf ook een eigen versie van deze Navi V, en die zal dan wellicht wél wat goedkoper zijn.
we kunnen op de Garmin dan w8ten he :-P
Die zal dan wel zonder die cradle met extra bedieningsknoppen verkocht worden (net zoals nu met de Zumo 660).
Vraag is natuurlijk of die cradle echt nodig is. Ik gebruik hem nu omdat ik hem heb, maar ik heb jarenlang gereden zonder, en dat dat ging even vlot...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door Freddie »

Gaat dat ook passen op de K1600 serie in de daarvoor bestemde uitsparing?
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door PeterGT »

Freddie schreef:Gaat dat ook passen op de K1600 serie in de daarvoor bestemde uitsparing?
Vermoed van wel
"On the R 1200 GS and K 1600 GT / GTL models many functions can also be controlled directly using the multi-controller on the left of the handlebars."

Volgens foto hieronder lijkt me houder identiek.
Afbeelding
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door ®win »

Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door st1100 »

Ik lees geheugen uitbreidbaar tot 64 Gb. Daar gaat de kaart nog wel een tijdje blijven 'op'geraken. En dat is toch een fikse vooruitgang tov de 2 Gb intern van de 660 (weliswaar uitbreidbaar tot 8 Gb) en tegenover de rider die 2 Gb heeft niet uitbreidbaar. :grin: :grin:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

st1100 schreef:Ik lees geheugen uitbreidbaar tot 64 Gb. Daar gaat de kaart nog wel een tijdje blijven 'op'geraken. En dat is toch een fikse vooruitgang tov de 2 Gb intern van de 660 (weliswaar uitbreidbaar tot 8 Gb) en tegenover de rider die 2 Gb heeft niet uitbreidbaar. :grin: :grin:
Uitbreidbaar tot...
Ben eens benieuwd hoe groot het intern geheugen is zonder sd-kaart. In een recent toestel zou er zowiezo toch minstens voldoende ruimte genoeg moeten zijn voor héél Europa...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door st1100 »

Intern of sd geheugen , verschil merk je daar toch niet van....
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

st1100 schreef:Intern of sd geheugen , verschil merk je daar toch niet van....
Nee maar bij voldoende intern geheugen kan je bv het kaartmateriaal in het toestel laden, en de rest (mp3) apart houden op sd.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door Man in Black »

Op basis van welke Garmin is dit toestel ?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door jakke »

Man in Black schreef:Op basis van welke Garmin is dit toestel ?
zou wel eens een 770 kunnen zijn!
We hadden voordien de zumo 550 en de 660, dus het zou mij niet verwonderen dat hij zumo 770 genoemd zal worden. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door Man in Black »

Omdat ik precies dezelfde actieve steun op de foto zie als de 660, de 340/350 heeft geen actieve steun dacht ik
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door RBee »

jakke schreef:
Man in Black schreef:Op basis van welke Garmin is dit toestel ?
zou wel eens een 770 kunnen zijn!
We hadden voordien de zumo 550 en de 660, dus het zou mij niet verwonderen dat hij zumo 770 genoemd zal worden. :wink:
Er komt een nieuwe GARMIN aan : de ZUMO390, met "bochtige wegen" functie, binnekort bij ons beschikbaar(Verboven Motors). :?: :?:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

RBee schreef:
jakke schreef:
Man in Black schreef:Op basis van welke Garmin is dit toestel ?
zou wel eens een 770 kunnen zijn!
We hadden voordien de zumo 550 en de 660, dus het zou mij niet verwonderen dat hij zumo 770 genoemd zal worden. :wink:
Er komt een nieuwe GARMIN aan : de ZUMO390, met "bochtige wegen" functie, binnekort bij ons beschikbaar(Verboven Motors). :?: :?:
Die Zumo 390 ziet er krek hetzelfde uit als de Zumo 340/350 maar dan met een paar extra functies waaronder dus die "curvy roads" functie. Is dus zeker niet de BMW Navigator V waarvoor dit topic werd opgestart. Het ontbreken van de mp3-functionaliteit is ook een minpuntje van de 340/350/390. Hopelijk is dit wél voorzien in de Navi V en de Garmin-variant daarvan.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door wooter »

... In hoeverre is die MP3-functionaliteit nog relevant... Ik heb het nog nooit gebruikt, simpelweg omdat mijn muziek uit mijn smartphone komt. Voor de mensen die ik ken met smartphone weet ik dat ze auto's hebben met 80GB schrijfruimte in de interne navigatie voor muziek en kaarten, maar dit in vergelijking met het spelen van muziek uit de smartphone nauwelijks gebruikt wordt. Het zou dus wel eens de laatste Zumo durven zijn met MP3-ondersteuning, als het ding dat nog gaat hebben.

Zie maar naar de RT die vanaf 2010 werd geleverd met radio zonder CD-speler, maar wel een USB-aansluiting voor USB sticks en smartphones. De K1600GT heeft ook nooit meer een CD speler gehad.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door Man in Black »

Ik heb ooit enkele keren muziek op de ZUMO660 geluisterd, niets voor mij op de motor, ik kan mij veel beter concentreren zonder.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door Danny »

Op kleine weggetjes kan een muziekje best aangenaam zijn, op de snelwegritten met oorstoppen is 't minder evident...
Duur ding zeg,...toch nie meer normaal die prijzen :roll:
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door jakke »

wooter schreef:... In hoeverre is die MP3-functionaliteit nog relevant... Ik heb het nog nooit gebruikt, simpelweg omdat mijn muziek uit mijn smartphone komt.
Zie maar naar de RT die vanaf 2010 werd geleverd met radio zonder CD-speler, maar wel een USB-aansluiting voor USB sticks en smartphones. De K1600GT heeft ook nooit meer een CD speler gehad.
Een CD is op dat vlak dan ook een oud zeer hè! Zie ons in die tijd nog lopen met die draagbare CD speler.
Bij de minste beweging versprong de laser al. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door hla »

mijn smartphone kan muziek dragen en via bluetooth doorsturen naar auto of gps.
Wel, er staat geen muziek op en ben ook niet van plan dat te doen.

Ik heb het ooit 1 keer gedaan tijdens een zakenreis in het buitenland, tijdens lange autoritten.
Om eventjes wat anders te horen.
Resultaat is dat de gsm plat is voor dat je het weet, nog veel rapper dan normaal. En normaal is naar mijn goesting al veel te rap!

Het is dus bellen of muziek spelen, maar je kunt niet op beide rekenen.

Dus een mp3 aansluiting vind ik wel degelijk noodzakelijk op een radio in een auto of moto.
In de auto speel ik altijd een ipod of radio af.
CD's gebruiken we inderdaad niet meer, te omslachtig en delicaat.

Maar een smartphone met muziek staat gelijk aan platte batterij.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door toeternietoe »

Het is ook wel zo handig dat je muziekcollectie op één toestel staat. Anders moet je er telkens weer aan denken om die over te zetten naar iets anders (gps of autoradio of stick). En laat de smartphone nu net het toestel zijn dat je in de meeste gevallen bij je hebt.

Batterijen zijn inderdaad nog altijd HET zwakke punt van smartphones. Maar de batterij kan je enkel sparen door de verschillende functie uit te zetten, maar dan heb je ook niets aan een smartphone. Als het enkel moet dienen om te bellen en berichtjes te sturen, kan je beter een gewone GSM aanschaffen. Het frequent opladen is vervelend, maar er valt nog mee te leven, gezien de brede inzetbaarheid van de huidige toestellen.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door IB1 »

wooter schreef:... In hoeverre is die MP3-functionaliteit nog relevant... Ik heb het nog nooit gebruikt, simpelweg omdat mijn muziek uit mijn smartphone komt. Voor de mensen die ik ken met smartphone weet ik dat ze auto's hebben met 80GB schrijfruimte in de interne navigatie voor muziek en kaarten, maar dit in vergelijking met het spelen van muziek uit de smartphone nauwelijks gebruikt wordt. Het zou dus wel eens de laatste Zumo durven zijn met MP3-ondersteuning, als het ding dat nog gaat hebben.

Zie maar naar de RT die vanaf 2010 werd geleverd met radio zonder CD-speler, maar wel een USB-aansluiting voor USB sticks en smartphones. De K1600GT heeft ook nooit meer een CD speler gehad.
Mijn 660 speelt permanent muziek. Vroeger deed mijn GSM dat, maar met de gsm kon ik tijdens het rijden alleen naar de volgende of vorige muziek verspringen via mijn helm (gsm zat weg). Via de gps kan ik zelf kiezen welke muziek ik wanneer speel. Eenmaal in drukker verkeer knoei ik niet meer met mijn gps. Mijn gps dient meestal gewoon als radio.
een upgrade naar de nav 5 zit er waarschijnlijk in voor mij.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door IB1 »

hla schreef:mijn smartphone kan muziek dragen en via bluetooth doorsturen naar auto of gps.


Maar een smartphone met muziek staat gelijk aan platte batterij.
Of ik nu muziek speel of niet, mijn gsm is altijd even snel leeg (10u of zo), ik gebruik de smartphone wel waarvoor die gemaakts is.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Plaats reactie