The new BMW Motorrad Navigator V

Hier vind je alle persberichten terug. Deze handelen over BMW algemeen of BMW Motorrad

Moderator: GVN

p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
snoepje
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:42
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door snoepje »

Heb zelf sinds 1 week deze navigator V, op mijn nieuwe r1200gs lc. Ben nog altijd aan het zweten om de onroutekaarten erop te krijgen. DE werking in combinatie met de gs, is wel heel fijn. Een overvloed aan info, en makkelijk te bedienen met de draaiknop aan het stuurwiel. Ik kom van een RT, en had daar een 278C op staan. Superieur toestel, maar geheugen was te klein geworden om er vele kaarten op te plaatsen. Dus het is nu even wennen aan deze nieuwe gps, en ook aan de overstap van mapsource naar basecamp. Als je al meer dan 6 jaar met mapsource vertrouwd bent, dan is het in het begin wel even vloeken.
Ik heb me wel even miskeken op het geheugen. Intern is er +- 7 Gb, en volgens de specificaties zou dit uit te breiden zijn tot 64 Gb. Ik had dus verkeerdelijk gedacht dat deze gps mSD kaartjes zou slikken van 64 Gb. Niet dus. Heeft me een halve dag gekost om dit uit te vinden. Nu kan ik het 64 Gb kaartje wel kwijt in mijn GoPro, maar ik wil toekomstige eigenaars toch waarschuwen. Koop dus geen 64 Gb kaartjes, want hij herkent ze niet, op geen enkele manier.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door wooter »

toeternietoe schreef:Het is ook wel zo handig dat je muziekcollectie op één toestel staat. Anders moet je er telkens weer aan denken om die over te zetten naar iets anders (gps of autoradio of stick). En laat de smartphone nu net het toestel zijn dat je in de meeste gevallen bij je hebt.
Op mijn smartphone staat zelfs geen muziek meer. Mijn hele muziekbibliotheek zit in 'de cloud', en mijn TV, mijn smartphone, tablet, en computer kunnen die muziek afspelen. En aangezien mijn smartphone op de motorfiets wordt opgeladen dmv een USB kabeltje, verlies ik zeker geen stroom.

Het enige wat ik mis is een goeie interface om de muziek te regelen - via de radio van de RT gaat dit redelijk, maar heb ik geen toegang tot playlists.

Maar in dat opzicht heb ik mijn 550 nooit als MP3-speler gebruikt.
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door toeternietoe »

wooter schreef:
toeternietoe schreef:Het is ook wel zo handig dat je muziekcollectie op één toestel staat. Anders moet je er telkens weer aan denken om die over te zetten naar iets anders (gps of autoradio of stick). En laat de smartphone nu net het toestel zijn dat je in de meeste gevallen bij je hebt.
Op mijn smartphone staat zelfs geen muziek meer. Mijn hele muziekbibliotheek zit in 'de cloud', en mijn TV, mijn smartphone, tablet, en computer kunnen die muziek afspelen. En aangezien mijn smartphone op de motorfiets wordt opgeladen dmv een USB kabeltje, verlies ik zeker geen stroom.

Het enige wat ik mis is een goeie interface om de muziek te regelen - via de radio van de RT gaat dit redelijk, maar heb ik geen toegang tot playlists.

Maar in dat opzicht heb ik mijn 550 nooit als MP3-speler gebruikt.
Als je alles in "the cloud" bewaart, met welke verbinding speel je dan muziek op je moto? Mijn persoonlijke ervaring is dat dataverbindingen (3g) notoir onbetrouwbaar zijn (en duur).
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door wooter »

MobileVikings prepaid kaartje. Heb muziek de hele rit. En data roaming staat uit dus eens de landsgrenzen over schakel ik over op de radiozenders uit de buurt. Maar als ik zou willen zou ik ook een hele hoop muziek kunnen selecteren als gedownload op mijn smartphone, zodat ik er ook zonder roaming of dataverbinding aan kan nadat ik ze met dataverbinding heb gedownload.

Muziek in die gevallen is vaak 320Kbps wat meer is dan Edge maar aanzienlijk minder dan het maximum van 3G, dus geen problemen daarmee.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door frederik »

De Navigator V, ks een serieuze verbetering in vergelijking met de IV. Deze past perfect is het dashboard van de K1600. Zeer snel is deze navigator (steeds in vergelijking met de IV). Meer 3D op het beeldscherm te zien en een hoop meer mogelijkheden. Er zit ook een lichtsensor op die ervoor zorgt dat de lichtsterkte zich aanpast aan de omgeving. Het beeld is ook iets groter dan de IV. Het grotere interne geheugen zorgt ervoor dat je niet direct een geheugendrager erbij moet in stoppen. Geheugen zat.

Deze V werd geleverd in de K1600GT connected ride pakket, allicht in vervanging van de IV wegens uitputting stock. Lucky me.

Voor wat betreft muziek, wel die staat digitaal op de iphone, of op één iof andere oude ipod de je kan inpluggen op een fiche die stroom geeft, dus het toestel blijft op batterijspanning.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door ®win »

frederik schreef:De Navigator V, ks een serieuze verbetering in vergelijking met de IV. Deze past perfect is het dashboard van de K1600.
Maar dat is niet het geval als de K1600 wat ouder is en een voor de Nav IV passende kuip heeft. Dan zal het deel van de kuipbekleding waar de uitsparing van de navigatie zit moeten worden vervangen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door Dirk 9700 »

@snoepje,
Welke SD-kaart heb jij in jouw toestel geplaatst?

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

snoepje schreef:Dus het is nu even wennen aan deze nieuwe gps, en ook aan de overstap van mapsource naar basecamp. Als je al meer dan 6 jaar met mapsource vertrouwd bent, dan is het in het begin wel even vloeken.
Niets of niemand weerhoudt je toch om te blijven werken met Mapsource ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door st1100 »

Nee , maar in het verleden zijn er topics vol geschreven over het afroepen van tussenpunten , en hun mogelijke oplossingen (punt vlak voor of op een kruispunt leggen , ontvlaggen , track importeren........) , die allemaal ook nadelen hadden (zoals afslagen die niet correct weergegeven werden , herberekennen dat niet meer ging enz)

En nu is er een deftige oplossing gekomen , via-punten zacht maken (kan alleen in basecamp) in combinatie met laatste generatie gps toestel 340 enz , met een 660 (of ouder) werkt het niet). Dat is toch een sterk punt om de overstap te overwegen!
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door p@rick »

st1100 schreef:Nee , maar in het verleden zijn er topics vol geschreven over het afroepen van tussenpunten , en hun mogelijke oplossingen (punt vlak voor of op een kruispunt leggen , ontvlaggen , track importeren........) , die allemaal ook nadelen hadden (zoals afslagen die niet correct weergegeven werden , herberekennen dat niet meer ging enz)

En nu is er een deftige oplossing gekomen , via-punten zacht maken (kan alleen in basecamp) in combinatie met laatste generatie gps toestel 340 enz , met een 660 (of ouder) werkt het niet). Dat is toch een sterk punt om de overstap te overwegen!
Klopt, maar voor ieder individu dat hierover klaagt zijn er natuurlijk ook weer tig anderen die daar op zich niet echt een probleem mee hebben. Mij hebben die meldingen ivm viapunten nooit echt gestoord. Ik probeer het aantal punten natuurlijk wel zoveel mogelijk te beperken. Ik kreeg al routes toegestuurd waarin in bijna elke straat een viapunt is geplaatst, dat je daar compleet tureluut van wordt tijdens het rijden is begrijpelijk.
Het grootste nadeel van Basecamp vind ikzelf de nog steeds erg onhandige en erg trage zoekfunctie. Zellfs de instructiefilmpjes van MrGPS enz... kunnen me nog altijd niet van het tegenovergestelde overtuigen. Waarom kunnen ze in godsnaam de goedwerkende zoekfunctie van Mapsource niet gewoon implementeren in Basecamp ? Voor de rest is werken met Basecamp niet onoverkomelijk.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: The new BMW Motorrad Navigator V

Bericht door Man in Black »

Te veel tussenpunten op de 660 stoort mij ook wel wat, maar zolang je die een stuk NA een afslag legt is er geen probleem.
Als die net VOOR een afslag liggen, komt de instructie voor die afslag steeds te laat omdat eerst het tussenpunt afgeroepen wordt.
In Basecamp kun je tenminste de punten laten afroepen die je perse wil horen. Nu alleen nog de zumo660 vervangen :roll:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie