BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Hier vind je alle persberichten terug. Deze handelen over BMW algemeen of BMW Motorrad

Moderator: GVN

Plaats reactie
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door J@n »

BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

23.11.2015

Munich. BMW Motorrad is recalling the motorcycle helmet model "BMW Sport Helmet". Owners are asked to hand their helmet in at an authorised BMW Motorrad dealership. Regardless of the age of the helmet, the relevant model can be exchanged for another BMW Motorrad helmet or another BMW Motorrad product of equal value.

The helmets in question can be identified by the eight-digit number to be found on the label on the chin strap. Only helmets with the ID 059241/P are affected. There is no safety risk to users of the helmet.

The helmet models "BMW Helmet Sport" do not fully meet the approval test requirements according to the European standard UNECE R 22.05. BMW Motorrad has therefore decided to take these helmets off the market.

No other BMW Motorrad helmets (e.g. "System helmet", "Race" and "Enduro") are affected by this campaig
___________________________________________
http://www.press.bmwgroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door Relax »

Ligt het aan mij dat ik het niet normaal vind dat een helm die reeds op de markt is plots niet meer voldoet aan de Europese normen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door Lukas »

Als de normen niet veranderd zijn, klinkt dit inderdaad gek ja.
En dat ligt niet aan mij.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door gTa9000 »

Bedankt voor het bericht! En inderdaad, dat klinkt vreemd: "Er is geen gevaar ... maar de helm voldoet niet (meer?) aan bepaalde Europese veiligheidsnorm"?

En verdorie: de mijne is er bij. Nog maar 2 maand geleden nieuw gekocht bij Lievens Mechanics. En ik was nu net zo blij dat ik een stille integraalhelm van BMW had gevonden in 't kleur van 't frame en de wielen van m'n bike. Had er ook nog maar nét knap passende (zwart reflecterende) decals op gehangen.

Afbeelding

Morgenavond rijd ik m'n K13R naar Lievens Mechanics voor z'n groot onderhoud, wat hop-ups en de delimitering (van 107 Franse naar 173 Belgische pk). Meteen even vragen wat de mogelijkheden zijn voor helm-swap. Ik denk dat ik dan voor 'n systeemhelm 6 Evo ga. Hopelijk is er nog e.e.a. in stock...
Laatst gewijzigd door gTa9000 op 24 nov 2015, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door luc boxer »

ff in het Nederlands :mrgreen:

BMW Motorrad roept “BMW Sport Helmet” terug. Er is geen veiligheidsrisico.
23.11.2015
München. BMW Motorrad roept de motorhelm model "BMW Sport Helmet" terug. De eigenaars wordt verzocht om hun helm binnen te brengen bij een erkende BMW Motorrad concessiehouder. Ongeacht de leeftijd van de helm kan het model in kwestie worden ingeruild voor een andere BMW Motorrad helm of een ander BMW Motorrad product van dezelfde waarde.

De helmen in kwestie kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van het 8-cijferige nummer op het label aan de kinriem. Deze actie betreft alleen helmen met ID 059241/P. Er is geen veiligheidsrisico voor deze helm.

De helmmodellen "BMW Helmet Sport" voldoen niet helemaal aan de testvereisten van de Europese norm UNECE R 22.05. Daarom heeft BMW Motorrad beslist om deze helmen van de markt te halen.

Andere helmen van BMW Motorrad (bv. "System helmet", "Race" en "Enduro") worden niet door deze actie beïnvloed.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door Man in Black »

Daar bracht ik die niet voor terug als ik er zo tevreden van was, zeker als ze al erbij zeggen er is geen gevaar.
Mogelijk gaat het zelfs om een administratieve fout.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door Relax »

Dan zouden die BMW-bobo's dat er wel bij vermelden. Foute hap, mijn inziens, ik zou 'm terugbrengen en voor een andere gaan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door gTa9000 »

Idem, geen risico nemen. Ik ga 'm inwisselen voor een 6 Evo, hopelijk is die even stil.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door gTa9000 »

BMW Bornem heeft de Belgische dealers blijkbaar nog niet meegedeeld hoe zij met de omruilactie om moeten gaan, wat kan en wat niet, e.d. Lievens kon dus nog niet zeggen of ik kon ruilen en zo ja, tegen welk model, mits opleg of niet, enz. To be continued.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door gTa9000 »

Een weekje of wat terug kreeg ik 'n telefoontje van BMW Motorrad Lievens (Zottegem). Ik mocht m'n helm komen inruilen tegen gelijk welke BMW-helm naar keuze, waarde maakt niet uit.
Vandaag langs gegaan en m'n Sport achtergelaten (minus Sena) en blij terug naar huis met een System 6 Evo in matzwart. Toevallig lag 'ie er nog in m'n maat - ideaal.
Blij met het zonnevizier (ik ben brillendrager en dan is dat extra handig, je kan niet zomaar snel een goedkope zonnebril uit je borstzakje toveren want je hebt een zonnebril met profiel nodig).
Ook blij met de geluidsisolatie. Ik heb niet de indruk dat 'ie luider is dan de Sport (ondanks de naad van het kinklapsysteem), integendeel: het bulderen is minder omdat het gat aan de kin beter afgesloten is.
Momenteel nog eventjes minder blij met de pasvorm, ik kreeg er een beetje hoofdpijn in (had ik ook in de Sport met m'n winter-balaclava aan). Helm moet zich nog wat naar m'n kop zetten, denk ik.
Goeie en soepele service van Lievens. Content!
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door Relax »

Dat heeft idd tijd nodig. Reken, afhankelijk van de druk, op paar maanden.
Als dat niet helpt, kan je wat schuim wegsmelten thv de gevoelige plek (soldeerbout).
I respect your opinion. But I don't give shit.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door jovdt »

Systeem 6 is niet meer uit de shubert pot... vandaar wat andere pasvorm.Heb de mijne ook moeten bijwerken want de hoofdpijn was niet te harden na een uurtje rijden. Is nu wel o.k.Succes ermee.
Grt. jo
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door gTa9000 »

Ik mis 'm nog altijd, m'n Sport integraalhelm. De pasvorm was perfect. M'n System 6 Evo is dat allerminst, blijft duwen op het voorhoofd.

Jo, ik denk dat die System 6 Evo wel nog altijd Schuberth is/was? Dat was toch 2 druppels water de C3 Pro? Of vergis ik me? Ik was op Intermot woensdag en was lang bij Schuberth, de 2017 modellen bekijken. Ik had 't over m'n pasvormproblemen en hij (dacht ik) bevestigde dat de BMW System 6 én ook de Sport integraalhelm door hen geproduceerd werd. Ik vroeg door naar de reden waarom ze 'm van de markt haalden, die laatste, en hij liet niks in zijn kaarten zien. Toen ik zei dat ik spijt had van de ruil, zei hij wel dat ik er goed aan had gedaan. Nog altijd niks wijzer dus over de reden...

Bon, ik heb daar op Intermot Köln bijna alle 2017 modellen van Schuberth gepast: de SR2 sporthelm (nope), de S2 Sport (nope, zeer spijtig want die dacht ik te willen), de nieuwe C4 (ietsje beter, niet beter dan de mijne), de C3 Pro (idem) en de nieuwe R2 integraalhelm (ook genen bof qua pasvorm voor mij). Elk model in de 2 maten (60-61 en 62-63). Geen van de helmen zat meteen goed. Ze zijn "kort en breed", zoals mijn BMW System 6 Evo. (Ofwel heb ik een lang/smal "eierhoofd", dat kan ook.) Wel super kwaliteit en afwerking, en de nieuwe R2 en C4 hebben al alle elektro ingebouwd voor intercom, je moet gewoon de unit met bedienknoppen en de batterij in 2 vakjes inschuiven. Ziet er goed uit. Maar dus niks voor mij: pasvorm is echt niet goed. Ik wou komend seizoen m'n System 6 Evo vervangen door een Schuberth maar na die passessie ben ik niet overtuigd dat ik bij Schuberth moet shoppen. :-?

Ik ben ook aan 't passen geweest bij Shoei, de NXR en de GT Air zitten mij alvast beter. De best zittende helm die ik paste was de LS2 Vector C: superlichte integraalhelm met zonnevizier en een pasvorm die (voor mij) super was.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: BMW Motorrad recalls “BMW Sport Helmet”

Bericht door Gixxer21 »

Die LS helmen scoren overal goed in de testen.
Plaats reactie