Overstap naar F800GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Overstap naar F800GT

Bericht door Tommeke »

Gezien het stilaan tijd wordt om de R850RT van de hand te doen en ik iets anders in de plaats wil, zie ik wel iets in de F800GT. Zijn er hier die een gelijkaardige overstap hebben gedaan en die hun ervaring willen delen? Uiteraard zal een testrit vroeg of laat wel gereden worden, maar ik hoor ook graag eens de ervaringen van anderen.

Alvast bedankt,


Thomas
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Overstap naar F800GT

Bericht door GStephen »

Heb die al eens meegekregen als vervangmoto.
Tof brommerke.
Door de vorm van de dummytank kan je'm goed vastpakken met/tussen de benen.
Soepele motor en dankzij de riem zachte overbrenging van de kracht op het achterwiel.

Maar

De spiegels trekken op niets: je ziet niet genoeg achter je. (kan misschien opgelost worden met andere spiegels oid)
windbescherming kan ook beter (kan misschien opgelost worden met een spoiler)
en de koffers zijn (voor mij althans) ook niet fameus.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Overstap naar F800GT

Bericht door Tommeke »

Bedankt voor de respons! Intussen ben ik aan het kijken om een R1200GS dohc over te nemen, maar ik moet eerst de mijne verkocht krijgen ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Redpoint
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2013, 09:49
Woonplaats: Kortrijk

Re: Overstap naar F800GT

Bericht door Redpoint »

Mijn F800GT gaat zijn 3de jaar in. Ik was destijds op zoek naar een vervanger voor mijn Honda Deauville en de F800GT bleek de ultieme kandidaat te zijn. De spiegels konden inderdaad beter, maar in de koffers van de "F" speel ik meer kwijt dan in de Deauville, zeker in combinatie met een stevige topkoffer. Wat windbescherming betreft; je rijdt met de F800GT met een sport/touring, met geen cabrio. :wink: Wat de prestaties betreft kan de F behoorlijk uit de hoek komen. De overstap bleek toch de goed keuze te zijn.
Yamaha Cygnus 125, Honda Deauville NT650V, BMW F800GT
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Overstap naar F800GT

Bericht door Danny »

Idd redpoint, het is wat het is en dat is geen goldwing of k1600.
Het is een 800 en hij rijd vederlicht, heeft meer dan genoeg power en heeft koffers die bij de motor passen.

Je kan er natuurlijk gekke ruiten opzetten en givi boeing 747 koffers aanhangen maar dan is er niks meer in proportie.

Het is wat het is en voor wie hem leuk vind is t een prachtig ding.
Plaats reactie