F650GS echte kilometersstand ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tonyvw
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:55
Woonplaats: Berchem

F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door tonyvw »

hi,

heb een F650GS van 2000 op het oog met 2700 km op de digitale teller, hoe kan ik nu weten hoeveel keer hij gepasseerd is ... ? :bsquest:

grtn

Tony
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door stefke2 »

zo goed als niet. 8-)

misschien staan de originele banden er nog op. kan je zien aan de productiedatum. met die kilometerstand zou hij er ook nog als nieuw moeten uitzien. maar echte zekerheid? :scratch:
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door Danny »

Het verschil tussen 2700 of 102700 zou je toch moeten zien he... :mrgreen:

Datum op de banden is een mogelijke indicator, boekje, sleet op plaatsen waar constant wrijving is. Geweerde lak, steenslag. Stelschroeven ketting, hoe voelt het contactslot? Uitgeloterde zijpikkel etc...
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door aantzeetje »

Als deze regulier bij een BMW dealer onderhouden is geweest kan elke dealer bij het invoeren van de laatste 6 characters van het chassis nummer de onderhoudshistorie zien en dus ook de echte kilometers. Idem voor het onderhoudsboekje als dat steeds correct werd ingevuld.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door st1100 »

Lijkt misschien mooi , op eerste gezicht. Maar 2700 km op 18 jaar. Dat is 150 km/jaar... Of meer waarschijnlijk gekocht ....even mee gereden en dan ??? 15 jaar stilgestaan ? Halverwege misschien nog eens mee gereden met nieuwe? of met zure olie/remvloeistof. En die tijd dat hij op stal stond , hoe was dat dan? Verduurde banden /remleidingen /dichtingen.
Persoonlijk : als je van die leeftijd éénen vind met 80.000km die regelmatig gereden heeft en onderhouden is .... Ik zou die nemen!
tonyvw
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:55
Woonplaats: Berchem

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door tonyvw »

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 27805.html" onclick="window.open(this.href);return false;

deze dan ? ziet er op de foto nice uit .... maar ook 'maar' 7000 km ....
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door Danny »

Er zijn genoeg van die keteltjes die niet gereden hebben...
Wil je persé zo ene?
tonyvw
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:55
Woonplaats: Berchem

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door tonyvw »

Ik niets van moto's/techniek, ik zoek een betrouwbare 1ste voor woon/werk verkeer (totaal : 40 km) Weet niet of het iets voor mij is, wil er daarom ook niet teveel aan spenderen. Maar bv zoals in het zoekterje hierboven zegt de verkoper : ....Bourage ,tankdop, kettingset, remleidingen,koffer,spatborden allemaal nieuw en kan getoond worden op factuur dit allemaal bij bmw dealer ...

een kettingset / spatborden/ remleidingen .... vervangen na 7000 km ? kan dat / is dat nodig ?

grtn

`Tony
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door Michelleke »

Als je zoekt naar een eerste motor voor woon-werk en die vooral betrouwbaar moet zijn, zou ik uitkijken naar een Honda Deauville. Practisch, zuinig , betrouwbaar, niet duur en met onderhoudsarme cardan.
R1200GSLC / K1200RS
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: F650GS echte kilometersstand ?

Bericht door Danny »

De 650GS is best een goe machieneke, natuurlijk is er ook Honda maar als ik morgen Deauville moet rijden -ook al ist naar t werk- dan neem ik de bus :mrgreen:
Sorry vd Deauvillerijders maar daar kan zelfs Geubels geen mop over maken, zo saai :twisted:

De 650tigers zijn wispelturig, er zijn er erg goei en er zijn er minder goei. Injecteur van een 1200 erin en tkan een goe ding zijn.

Er is natuurlijk ook een Honda transalpke...toch leuker dan de Deaudinges...blok idem maar compleet andere "handling"

Persoonlijk zou ik genen bang hebben van een 650. Ook al is er een pakkingske lek, t zijn gemakkelijke dingen om aan te werken. Alles is redelijk bereikbaar en op de sloop vind je massaal veel onderdelen.
Plaats reactie