Oeps, die van mij staat hier blijkbaar nog niet tussen. Effe rechtzetten.
In augustus 2017 een testrit gedaan bij Ludwig Motors, een matblauwe stond eigenlijk op het verlanglijstje. Bij terugkeer van de testrit was ik overtuigd en viel mijn oog op een witte die daar in een hoekje stond. Die was net binnengekomen om als tweedehands verkocht te worden.
- één jaar oud
- bijna 20.000 km maar volledige onderhoudshistoriek
- Valbeugels
- twee zijkoffers en een kleine topcase
- houder voor BMW Navigator
- Geen GPS, maar ik had net een nieuwe 410 Rider (want ik ben TomTom-fan)
- Wunderlich beschermer voor radiator
- Wunderlich comfortzadel
- Enkele duizenden euro goedkoper dan nieuw, voldoende om me te doen vergeten dat het niet mijn lievelingkleur was
Direct een bestelbon getekend en een dikke week later reed ik er al mee rond in de Franse Alpen. Ondertussen nog enkele kleine aanpassingen aangebracht met het oog op de septemberreis van dit jaar (ik ben sinds gisterenavond weer thuis) én ter voorbereiding van de Ludwig-goes-Italy-reis in November.
- Grote topkoffer. Lelijk maar de helmen van madam en mezelf kunnen er samen in, meesleuren niet meer nodig
- Groter windschermpje van Wunderlich. Lelijk vanwege de zwarte accenten maar ik zit met m'n 1,90 meter wel beter uit de wind
- Winddeflectoren van Wunderlich. Erg comfortabel
- Givi 20 liter Xstream tanktas met ringbevestiging. Nuttig en snel de (de)monteren
In mei 2018 kreeg ik van Ludwig plots nog een servicekaart toegestuurd, geldig tot mei 2021, en een garantiekaart gekdig tot mei 2020, en dit terwijl ik maar één jaar wettelijke garantie van een tweedehandsaankoop bij een dealer verwacht had. Dat - en nog vele andere dingen - doet me begrijpen waarom het team van Ludwig Motors enkele jaren terug de prijs voor beste klantentevredenheid van het wereldwijde netwerk BMW Motorrad verdiende. Topservice daar, ik heb er ook voor helmen, communicatiesystemen, topkoffer, onderhoud en kledij al wat euro's achtergelaten, maar allemaal met veel plezier!
Super moto. Je kan er mee gassen, maar ook rustig mee rijden. Verbruik bij 160 kruissnelheid op de snelweg (in Duitsland, dat spreekt) ruim 6,5 l/100km, in de bergen en op landwegen 5,8 l/100 km. Wel iets teveel lawaai naar mijn goesting, maar da's geen breekpunt. En mocht er ipv een ketting een cardan opstaan, dan zou hij bij mij nóg hoger scoren.
