S1000XR

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW S1000RR, R1200S, R1100S, HP2 Sport

Moderator: GVN

Daniel Tempelaere

Re: S1000XR

Bericht door Daniel Tempelaere »

Ik begrijp je opmerkingen, een en ander zou van de XR inderdaad een completer motor maken. Maar na mijn testrit in 2015 .. wat een soepele 1000 CC MOTOR .... verslavende quick shifter ..... fantastisch stuurgedrag .... looks mogen er ook zijn ... voor mij voldoende genoeg om niet meer te kunnen wachten !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Patrick L(RT)
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 nov 2004, 17:10
Woonplaats: Bredene
Contacteer:

Re: S1000XR

Bericht door Patrick L(RT) »

Daniel,

je hebt het beestje en je hebt het baasje... ik herinner mij dat jij ooit van mij zei dat ik een rasechte toerrijder ben: klopt gedeeltelijk.. maar mindert met de jaren (raar he): 20 jaar geleden zwoer ik bij RT, mijn recente R1200RT-LC beviel mij echter niet, zo'n gigantische snuit met koplamp van een halve m2... dan komt de GS veel dynamischer voor de dag, en op de keper beschouwd boet je nauwelijks in aan toercomfort (de (LED) koplamp is zelfs VEEL efficiënter).
Maar een volbloed racer zal ik toch nooit worden: comfort-items als LED koplamp, keyless drive, cardan, comfortvering, RDC... zou ik wellicht missen - zou de XR eerder als extra motor willen, maar waar stopt dat (Monster 821 wil ik voor geen geld missen)... vandaar voorlopig blijf ik trouw aan mijn GS.
Maar voor jou is de XR allicht de perfecte motor !
Wat de quickshifter betreft: dat heeft mijn GS ook, maar ik heb ervaren dat die op de XR toch net iets soepeler voor de dag komt. Het zijn compleet verschillende motoren: de GS is een vermomde toermotor, de XR een vermomde superbike - dat is net zo boeiend aan BMW.
Daniel Tempelaere

Re: S1000XR

Bericht door Daniel Tempelaere »

Zo is dat inderdaad he Patrick.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
inge.jan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2021, 19:51
Woonplaats: OOSTENDE

Re: S1000XR

Bericht door inge.jan »

Dag iedereen. Na 7 jaar GS tijd voor iets anders. Sedert de lancering is mijn interesse in de xr 1000 alleen maar gegroeid. Met de nieuwe kleuren 2022 in de goesting nog groter geworden! De triple black wordt mijn nieuw speeltje. Testritje gedaan met een full option en dat beviel me helemaal. Enkel de duo had enkele opmerkingen. Zadel te hard en te hoog. Heeft iemand op het forum ervaring met het zadel waar de buddyseat zachter is uitgevoerd en of het verhoogde zadel? Grts Jan
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: S1000XR

Bericht door Bob »

Ik had het comfortzadel van Wunderlich op mijn S1000XR bouwjaar 2016. Passagier was daar tevreden over, ook tijdens meerdaagse reizen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
inge.jan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2021, 19:51
Woonplaats: OOSTENDE

Re: S1000XR

Bericht door inge.jan »

Heb die momenteel ook op mijn GS. En inderdaad een wereld van verschil. Maar op de site van bmw Motorrad kan je kiezen voor een comfortabel specifiek voor de duo.
BORTWIN
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2021, 23:03
Woonplaats: 9450

Re: S1000XR Motor abnormaal toerental en rijgedrag

Bericht door BORTWIN »

Beste,
BMW S1000XR
Nu / 29000 km
3 Jaar oud

Iemand ervaringen mee ?

Met mij Xr in het centrum rijden is bijna onmogelijk, wanneer ik in eerste of tweede versnelling rij tussen de dertig en vijftig Km/u dan dobbert mijn motor enorm. Het motortoerental schommelt op en neer bij rijden.

Het is bijna onmogelijk om een constante te houden aan een trager snelheid.
Wanneer ik mijn gashendel opendraai tot 3000 tr/min niet rijdend dan gaat toerental ook op en neer steeds.
Wanneer de moto op rolantie staat te draaien dan is dat echt lelijk om horen, het is zoals een opgefokte rallyauto op neer op neer op neer
De motor op stationair draait op 1200 tr.min.

Voor dat schokken ligt probleem bij de ketting zeiden ze bij de dealer, motor had 20.000 Km raar, ok vervangt de ketting en tandwiel maar.
Probleem net zeflde na afhalen.
Nu op heden nog steeds onmogelijk om met die motor traag te gaan rijden.

Was dag op mettet gaan rijden, dag later wou ik grote rit gaan rijden, en de motor wou niet meer startten, na drie tal lang startten toch wel aan de praat gekregen terug.

Gisteren wou ik vertrekken, motor doen warmdraaien, terwijl ik helm opzet uit het niets valt de motor uit.
Eenmaal startten en hij draaide terug.



Bij dealer binnen gedaan, voor geklop achteraan in de achter brug hebben ze hiervoor heel mijn achter brug moeten vervangen.
Nog nooit meegemaakt zijden ze. Gevolg nieuwe achter rug en nieuwe bus. = probleem opgelost.
Er was een axiale speling gemeten van twee cm.
Wss gekrompen van de zon :-)

Waterindringing in linkse achter pinker led. ( In waarborg vervangen )
Handgreep links waren de schakelaars losgekomen. ( 24 euro om vast te schroeven torxschroef )

Ik heb een verlengde garantie op mijn moto, en laatste keer bij binnensteken voor probleem ben maar lekker buiten gekomen met een factuur van 750 euro. Maar swat probleem is er nog telkens. Uitleg, ja maar die garantie is verlengd en die dekt niet alles.
Vind maar raar wanneer ze achter brug vervangen dat ik moet een bout betalen van 27 euro, en een moer van 13 euro met nog wat hele kleine onderdelen die ze op de factuur hebben bijgelapt.
Plaats reactie