BMW S1000RR op Mettet

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW S1000RR, R1200S, R1100S, HP2 Sport

Moderator: GVN

Plaats reactie
kraft_fahrer
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2012, 02:11
Woonplaats: Herent
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

BMW S1000RR op Mettet

Bericht door kraft_fahrer »

RIP V1CK
kraft_fahrer
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2012, 02:11
Woonplaats: Herent
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door kraft_fahrer »

De 25ste ga ik terug naar Mettet met Inter-Track zijn er nog mensen van hier die daar aanwezig gaan zijn... ?
RIP V1CK
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door J »

Leuk he daar. Net voor de rechte mag je veel later insturen, ge gaat een heel pak winnen.
1:26 precies?


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door sjezer »

Was dat den eerste juli? Aan de dunlopvlaggen te zien was't een circuitdag van Clubmot :grin: Winge motors had toen 6 sessies afgehuurd. Ge moogt vrijwel overal later insturen. bijvoorbeeld na den dubbele linkse hebt ge die S bocht, als ge de rechter bocht van de S later instuurt (waar de vlag staat) kunt ge véél vroeger op't gas.
Das uiteraard maar nen tip,'t belangrijkste is dat ge u geamuseerd hebt en geen brokken hebt gemaakt :wink:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door Dirk Pauwels »

Zit er een leuk circuit uit, in mijnen tijd raceten we op zondag tussen de tractors daar;-)

Ziet er idd uit alsof je later kan insturen, maar ik heb nooit met een S1000RR gereden dus mss is het niet zo makkelijk als het er uit ziet.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door sjezer »

Dirk Pauwels schreef:dus mss is het niet zo makkelijk als het er uit ziet.

Motorrijden is nooit zo gemakkelijk als het eruit ziet :mrgreen:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door stropke »

Wel als je met een R1100R rijdt , dan rijdt je zelfs FJRs verloren :twisted:


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door J »

moet dringend ook nog eens terug.
Heb mijn beestje ook terug na HP update.
Nu 212Pk voor circuit. Gaat er vlotjes vandoor op dit moment.
't vollek va Gùùk red ùùk........
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door RBee »

Is ne Mac update ni beter :?: :clown:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door sjezer »

J schreef:Nu 212Pk voor circuit. Gaat er vlotjes vandoor op dit moment.

Understatement van de dag :grin:


212pk! :shock:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door J »

ja t is wennen. zonder al die elektronica zou het gek zijn.
't vollek va Gùùk red ùùk........
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door janl »

Ook 's op Mettet gaan bollen met een RR.
Eerste keer met een RR én eerste keer dat ik op nat circuit rij. Maar 't was fun :)
Artikeltje met foto's op https://jeanlemotard.wordpress.com/2016 ... -de-regen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door Dirk Pauwels »

Mijnen eerste keer op een echt circuit (geen straten circuit) Was in 92 denk ik in Zolder. Met ne Ducati Paso 906....
Paar dingen die mij toen opvielen was dat zo'n circuit heeeeeel breed is en dat je die breedte ook moet gebruiken..... :grin:
2de vaststelling was dat het recht stuk voor ne ducati Paso te lang was :lol:
Was ook een initiatie, maar na vertrek uit de pitlane heeft niemand vd "cursisten" de voorrijder nog teruggezien, die vent zag een circuit, de stoppen sloegen door , gaaaaaz en was helemaal vergeten dat het de bedoeling was om aan ons bleukes te laten zien waar de ideale lijn lag. Verder reed alles door elkaar, rijdende chicanes, trage, minder trage, (sommigen met hun koffers er nog op), Licensie houders die het als een trainingsdag zagen, etc....
De voorgenomen opwarmronde werd afgeschaft vanaf je de pitlane uit was en het was gewoon vollen bak in het onbekende.... Denk dat ik de 1ste rondjes maar 3x met mijn ogen geknipperd heb :mrgreen:
Na 3 rondjes stond er een VFR op zijn kop in de zandbak, als een fietsje waar je de bandjes wil afhalen....
Mijne maat kon wel rijden, had tzelfde vermogen als ik, dwz te veel op dat moment :grin: en had nauwelijks remmen. Daarom had hij dus zijn rempunt bepaald op nen andere maat die stond te kijken +/- 120m voor de bocht ah einde vh recht stuk, maar na een paar toerkes had die pippo zich verplaatst, wat meer naar de bocht toe, dus stak er ne Cagiva Elephant in de zandbak....
Om maar te zeggen, de opleidingen zijn veel verbeterd de voorbije 25 jaar.... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door janl »

Haha, wat een verhaal :)
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door J »

Wat nene nest, en ook gevaarlijk nog bij.
Moet een pipo organisatie geweest zijn dan.

Gelukkig jij geen :bsquest: brokken

Jo
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door J »

janl schreef:Ook 's op Mettet gaan bollen met een RR.
Eerste keer met een RR én eerste keer dat ik op nat circuit rij. Maar 't was fun :)
Artikeltje met foto's op https://jeanlemotard.wordpress.com/2016 ... -de-regen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoel je met 'koppelingspedaal' de Schakel Hefboom/Levier de vitesse, want op mijn HP4 zitten er niet veel pedalen :lol: 8-)

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door janl »

J schreef:Bedoel je met 'koppelingspedaal' de Schakel Hefboom/Levier de vitesse, want op mijn HP4 zitten er niet veel pedalen :lol: 8-)
Jup, dat bedoel ik. Die ouwe Ninja's, 't is iets hè :-P :lol:
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door Dirk Pauwels »

J schreef:Wat nene nest, en ook gevaarlijk nog bij.
Moet een pipo organisatie geweest zijn dan.

Gelukkig jij geen :bsquest: brokken

Jo
Toen niet, en de 5 volgende jaren op circuit ook vrij goed overleefd, maar in 97 had ik prijs, zowel fysieke als materiele brokken..... van verzekering voor fysieke schade op circuit was toen (nog) geen sprake, dus was een dure zaak. Duurde 8 maanden voor ik terug op de moto zat en 2 jaar revalidatie in totaal. Sindsdien kan ik niet meer met clip ons rijden, recht stuur gaat wel nog, maar ik mag niet meer op circuit van mijn madam :-? Als ik mijn boetes per jaar optel kan ik nochtans wel een paar circuit dagen doen :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door gTa9000 »

Dirk Pauwels schreef:Mijnen eerste keer op een echt circuit (geen straten circuit) Was in 92 denk ik in Zolder. Met ne Ducati Paso 906....
Paar dingen die mij toen opvielen was dat zo'n circuit heeeeeel breed is en dat je die breedte ook moet gebruiken..... :grin:
2de vaststelling was dat het recht stuk voor ne ducati Paso te lang was :lol:
Was ook een initiatie, maar na vertrek uit de pitlane heeft niemand vd "cursisten" de voorrijder nog teruggezien, die vent zag een circuit, de stoppen sloegen door , gaaaaaz en was helemaal vergeten dat het de bedoeling was om aan ons bleukes te laten zien waar de ideale lijn lag. Verder reed alles door elkaar, rijdende chicanes, trage, minder trage, (sommigen met hun koffers er nog op), Licensie houders die het als een trainingsdag zagen, etc....
De voorgenomen opwarmronde werd afgeschaft vanaf je de pitlane uit was en het was gewoon vollen bak in het onbekende.... Denk dat ik de 1ste rondjes maar 3x met mijn ogen geknipperd heb :mrgreen:
Na 3 rondjes stond er een VFR op zijn kop in de zandbak, als een fietsje waar je de bandjes wil afhalen....
Mijne maat kon wel rijden, had tzelfde vermogen als ik, dwz te veel op dat moment :grin: en had nauwelijks remmen. Daarom had hij dus zijn rempunt bepaald op nen andere maat die stond te kijken +/- 120m voor de bocht ah einde vh recht stuk, maar na een paar toerkes had die pippo zich verplaatst, wat meer naar de bocht toe, dus stak er ne Cagiva Elephant in de zandbak....
Om maar te zeggen, de opleidingen zijn veel verbeterd de voorbije 25 jaar.... :grin:
Ik heb echt moeten lachen, heerlijk verhaal. :lol:
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW S1000RR op Mettet

Bericht door Relax »

:bsstupid:
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie