zadel XR

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW S1000RR, R1200S, R1100S, HP2 Sport

Moderator: GVN

Plaats reactie
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

zadel XR

Bericht door louis »

Heeft er iemand zo'n HP zadel of een andere 'after market' zadel op zijn / haar XR ?
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: zadel XR

Bericht door Bob »

Eentje van Wunderlich, stond erop toen ik 'm vorig jaar in september tweedehands kocht bij Ludwig. Ik ben er direct een week mee gaan hossen in de Alpen en het zadel is me enorm goed bevallen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: zadel XR

Bericht door louis »

Awel had zo al een gedacht dat jij ging antwoorden... nog altijd bij dezelfde firma :?:

Wat is de zithoogte van je zadel ?

Bij Wunderlich is het een aanpassing op basis van het bestaande zadel als ik mij niet vergis.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: zadel XR

Bericht door Bob »

Ja, nog zelfde firma, maar nu op de autosnelweg, dus ik mag volgende week zes weken op cursus om eindelijk eens écht met een moto te leren rijden 8-)

Het is dit zadel dat er op stond toen ik hem kocht. Erg tevreden van, maar ook tevreden dat het er al door de vorige eigenaar opgezet werd, als ik de prijs bekijk. Dan was ik even blij met mijn zadel van TopSellerie op mijn R1150GSA, maar tegen aanzienlijk lagere prijs.

Zowel bij Wunderlich als bij TopSellerie wordt er gewerkt met een originele basis. Met dat verschil dat ik bij TopSellerie mijn oud zadel moest opsturen om het enige tijd later omgebouwd terug te krijgen, terwijl je bij Wunderlich een omgebouwd zadel (met de basis van een andere koper) krijgt toegestuurd, waarna je je eigen zadel moet verzenden (of je krijgt je 250€ waarborg niet terug). Voordeel is dat je nooit zonder zadel zit. Voor mijn R1150GSA had ik destijds een reserve-exemplaar liggen, zoniet zou ik een week of tien dagen niet hebben kunnen rijden.

Wat de hoogte betreft: afgaand op het serienummer heb ik de standaardhoogte van BMW. Ik heb er de handleiding niet bijgenomen maar snel even een vouwmeter naast de moto gehouden: op het laagste punt is het zadel 88 cm hoog maar wel met de moto op de middenbok. Op zijn wielen dus nog enkele centimeters lager, maar dat staat allicht in je handleiding.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: zadel XR

Bericht door Bob »

Correctie: net eens gekeken en bij TopSellerie bestaat ook de optie om pas later je origineel zadel terug te sturen, of ook om het te bewaren. Voor aardig wat euro's minder kan je daar een comfortzadel met gel laten maken, je kan kleuren van leder , tussenstukken en naden kiezen, en het zadel wordt (indien je voor gel comfortzadel kiest althans) aangepast aan lengte en gewicht van de piloot.

Ook het overwegen waard? HIER kan je zelf aan de slag om je zadel te configureren, merk en model van moto staat al ingesteld. 't Is voorlopig nog wel in het Frans te doen, de Nederlandse vertaling van de website blijkt nog niet af te zijn.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: zadel XR

Bericht door louis »

Merciekes voor het uitgebreide antwoord.

88 cm op middenbok, dat is hetzelfde hier met een standaard zadel.

Bij die HP's bestaat een hogere versie en daar had ik eens graag een ervaring over gehoord. Zal eens op de buitenlandse forums kijken en horen.

En proficiat! Binnenkort moto van 's morgens tot 's avonds :wink:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: zadel XR

Bericht door Bob »

Bij Wunderlich heb je ook de hogere versie met 2,5 cm verschil. Als mijn Duits nog goed genoeg is meen ik uit de tekst te mogen opmaken dat je 250€ terugkrijgt als je binnen de 14 dagen na ontvangst van je bestelling je huidige zadel terugstuurt (gratis, via DHL). Dus geen bijkomende waarborg van 250€ bovenop de geafficheerde prijs. Dat brengt de uiteindelijke kostprijs dan op 400€.

Die verhoogde versie heeft voor de rest dezelfde opbouw als mijn zadel in standaardhoogte, dus wat zitcomfort betreft kan ik je al geruststellen. Zoals gezegd ben ik twee dagen na inschrijving voor een week de Alpen ingetrokken, om te rijden van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Geen last gehad van een pijnlijke derrière en ook geen rugklachten, wat na twee hernia-operaties geen evidentie is.

Misschien nuttig om weten: ook moeder de vrouw zit naar eigen zeggen erg goed op de XR met Wunderlichzadel.

Als je wil testrijden ben ik wel bereid om eens een tijdje van zadel te switchen hoor. We vinden wel een plaats en een tijdstip voor overgave/overname
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: zadel XR

Bericht door louis »

Bob ge zijt nen echte google-aar :!:

Inderdaad een hoge versie en 399 als het oude zadel ingeleverd wordt.

Ik bekijk het eens en stuur je een PM als ik zo'n zadel eens van dichtbij wil zien.

't Is niet dat ik zeer aan mijn poep heb, 'k wil wat hoger zitten, zoals mijnen hond, die probeert dat elke dag opnieuw ...

En madam... die heeft haar eigen moto (had bijna brommer geschreven :wink:)
Jaani
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2018, 09:00
Woonplaats: KESTEREN
Locatie: Gelderland

Re: zadel XR

Bericht door Jaani »

Goedemorgen wij hebben een HP zadel maar had op de FJR de topsellerie en ook mijn schatje vind Topsellerie veel beter zitten dan de HP. Nu is die HP echt sportief zadel, Topsellerie is echt een tourzadel. Denk dat ik het met de tijd toch verander.
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: zadel XR

Bericht door louis »

Merciekes voor de reacties.

't Is een SARGENT zadel geworden. Tot hiertoe enkel kort ritje gedaan en bevalt me wel.

En het stuur werd ook veranderd.

Van 't weekend alles eens gaan uitproberen.
Plaats reactie