Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen/opmerkingen over het gebeuren op of rond het circuit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door GertH »

op maandag 2 augustus

Ik heb me gisteren ingeschreven bij de dealer en zal deelnemen met mijn F650GS '08 (niet bepaald een snelheidsmachien, maar het plezier zal er wellicht niet minder door zijn)! Het circuit ligt bijkans in mijn achtertuin en ben vandaag weer gaan zien naar de sessies vrij rijden. Mooi mooi!

Zijn er nog clubleden die dan op Zolder zullen zijn? En met welke machine?

Gert
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door Wulf »

Yep, met mijn R1100S BCR
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door nonkel moto »

GertH schreef:op maandag 2 augustus

Ik heb me gisteren ingeschreven bij de dealer en zal deelnemen met mijn F650GS '08 (niet bepaald een snelheidsmachien, maar het plezier zal er wellicht niet minder door zijn)! Het circuit ligt bijkans in mijn achtertuin en ben vandaag weer gaan zien naar de sessies vrij rijden. Mooi mooi!

Zijn er nog clubleden die dan op Zolder zullen zijn? En met welke machine?

Gert
soms foto.s genomen? want mijn zoon is vandaag geweest met zwarte gsx1000rr
joehoe
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door GertH »

ferm machien Patrick. een vraagje nu ik uwe moto zie: wat is het juiste 'circuitgedrag' voor een langzamere rijder opdat hij niet al te veel in de weg rijdt van de snellere gasten? 'kheb mezelf ingedeeld met de beginners (heb welgeteld één rondje Zolder gedaan vorig jaar)

sorry nonkel moto: geen foto's. een GSX1000RR, is dat geen Hayabusa? 'kheb gisteren ne beige op het circuit zien rondbollen; was blijkbaar geen sinecure voor de piloot om dat ding het circuit rond te krijgen, zag er ook een geweldig GROTE moto uit!

G
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door nonkel moto »

nee is k5 suzuki en is volledig zwart
joehoe
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door J »

2 augustus rij in op TT circuit in Assen. dus geen BMW days voor mij.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door Wulf »

GertH schreef:ferm machien Patrick. een vraagje nu ik uwe moto zie: wat is het juiste 'circuitgedrag' voor een langzamere rijder opdat hij niet al te veel in de weg rijdt van de snellere gasten? 'kheb mezelf ingedeeld met de beginners (heb welgeteld één rondje Zolder gedaan vorig jaar)G
Er zijn altijd voorrijders deze tonen je altijd het ideale traject, probeer vooraan in de groep te starten dicht bij de voorrijder ze kan de ideale lijn memoriseren. Ik rijd altijd mijn eigen tempo, laat je niets opleggen als iemand je wil voorbij steken zal hij wel afwijken van de denkbeeldige ideale rijlijn. Dat is trouwens één van de redens waarom spiegels worden verwijderd of ingeklapt, wat er achter U gebeurt is uw probleem niet.
Ik voel mij veel veiliger op circuit dan op de openbare weg.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door J »

Patrick HP2 schreef:Ik voel mij veel veiliger op circuit dan op de openbare weg.
ja bedankt hoor, ik zal nog eens achter u komen rijden op een clubrit :lol:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Reinhard
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 dec 2004, 18:42
Locatie: Maldegem

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door Reinhard »

hmm, en voelt de rest zich ook veiliger als jij op het circuit rijdt Patrick ?

Ik zal proberen er ook te zijn op 2 augustus te Zolder. Leuke dag...
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door Wulf »

Reinhard schreef:hmm, en voelt de rest zich ook veiliger als jij op het circuit rijdt Patrick ?
Bwa als "Captain Slow" ben ik gemakkelijk in te schatten. :-P
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door J »

Nie overdrijven he Patrick, de rubber rollekes op uw band waren tijdens de Axel rit nog goed te zien. Dus 't is niet dat het zo 'slow' is. Je steekt er per manche nog verschillende voorbij. Natuurlijk HP en Grind zal ook altijd meespelen. Iemand vertelde me vorig jaar op circuit. "moest je gratis kunnen rijden, win je 5 seconden op elk circuit" :wink:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door GertH »

Patrick HP2 schreef:...Er zijn altijd voorrijders deze tonen je altijd het ideale traject, probeer vooraan in de groep te starten dicht bij de voorrijder ze kan de ideale lijn memoriseren. Ik rijd altijd mijn eigen tempo, laat je niets opleggen als iemand je wil voorbij steken zal hij wel afwijken van de denkbeeldige ideale rijlijn. Dat is trouwens één van de redens waarom spiegels worden verwijderd of ingeklapt, wat er achter U gebeurt is uw probleem niet...
Wel, ik heb afgelopen zaterdag niveau 1 zien rijden denk ik: bestond uit enkele groepjes van telkens 5 à 6 rijders voorafgegaan EN gevolgd door een instructeur met een fluohesje aan. De voorste instructeur stevig gesticulerend naar de eerste deelnemer na het uitkomen van de Jacky Ickx :grin: .

Als het op de 2de augustus bij de beginners ook zo is tijdens alle 6 de sessies, dan zal er van inhalen weinig sprake zijn denk ik, of misschien wel helemaal niet toegestaan? Zouden de beginners tussen de sessies dan ook theorielessen krijgen zoals bij niveau 1 van de motorsportschool?

G
Reinhard
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 dec 2004, 18:42
Locatie: Maldegem

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door Reinhard »

Ik meen me te herinneren dat er geen les werd gegeven tijdens bmw only te Zolder vorig jaar. Er waren wel veel deelnemers vorig jaar, wat voor een overvol circuit zorgt.
Het was op bepaalde ogenblikken een bmw parade.
Ook denk ik dat er een beperkt aantal 'niet bmw's' werden toegelaten...
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door GertH »

Ik zie net op http://www.nobudgetcup.be/Kalender.aspx dat op de 2e augustus de No Budget Cup rijdt op Zolder. Hoe gaan ze dat regelen als het circuit - zoals vorig jaar blijkbaar - vol BMW's zit?

G
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door Wulf »

GertH schreef:Ik zie net op http://www.nobudgetcup.be/Kalender.aspx dat op de 2e augustus de No Budget Cup rijdt op Zolder. Hoe gaan ze dat regelen als het circuit - zoals vorig jaar blijkbaar - vol BMW's zit?G
Geen probleem was vorig jaar ook zo, onze sessies starten relatief vroeg. De No Budget Cup start pas om 15h denk ik, is trouwens enorm plezant om te zien, zeker de moeite om te blijven tot het einde.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door J »

GertH schreef:Ik zie net op http://www.nobudgetcup.be/Kalender.aspx dat op de 2e augustus de No Budget Cup rijdt op Zolder. Hoe gaan ze dat regelen als het circuit - zoals vorig jaar blijkbaar - vol BMW's zit?

G
ja en meestal rij je in groepen per klasse bvb
  • 8:40u no budget cup testen
    9:00u BMW gevorderden
    9:20u BMW beginners
    10:00u nobudget cup testen
    enz enz...
't vollek va Gùùk red ùùk........
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door MOTOBLOG »

eerste dag terug aan de job na een welverdiende vakantie. Voor mij komt deze dag net eentje te laat... moet ik laten passeren...
krikke46
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008, 10:46

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door krikke46 »

yep ik ga der ook zijn.
ne k1300s mee zijwieltjes aan .
tot dan

krikke :lol: :lol:
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door gTa9000 »

Maandag had BMW Motorrad België (via hun dealers) een hele reeks plaatsen gekocht om met Motorsportschool Zolder (MSZ) op circuit te gaan rijden. Via Peter D'haese schreef ik mezelf en mijn K 1300 R in.

Ik had nog nooit op circuit gereden met de motorfiets, maar heb er wel makkelijk vele honderden rondjes op zitten op circuit Zolder (en nog eens zoveel of méér op andere circuits) met de auto. Twee wielen of vier wielen, da's natuurlijk een compleet andere wereld dus ik wilde zeker "lessen" nemen en m'n eerste circuituitstap wel in "gecontroleerde" omtandigheden doen. Niettemin: omdat ik ook erg graag enkele sessies vrij wou rijden, heb ik me dus meteen ingeschreven in niveau 1+ in plaats van in niveau 1.

Het weer was top en de groepen zaten vol goedgemutste mensen. De eerste sessie was meteen goed om (tijdens en vooral nadien) enkele gouden tips te krijgen over mijn (circuit)rijhouding. Bewegen op de fiets, kont half op het zadel, kin tegen de buitenspiegel en echt naast de fiets gaan hangen. In sessie 2 bleek dat een openbaring. Sessie 3 was goed voor wat finetuning en de 4e en 5e sessie waren vrij rijden (met enkel de cursisten van 1+ dus niet in de grote hoop "ervaren" circuitrijders). Dat ging heerlijk, proper tempo, knietjes tegen de grond, wel nog met (heel) veel marge gereden (niet te laat remmen, ver van de curbs aan buitenkant bocht wegblijven, wat later op het gas om altijd alle ruimte te hebben, enz.). Rommelige beginnersrondjes en toch al wat moe ook, maar niettemin toch enkele 1:58 en 1:57 kunnen draaien. Maar vooral: nog veel ruimte voor progressie.

Gek genoeg hield ik geen rekening met de dB-metingen omdat ik vermoedde dat mijn motorfiets (K13R met BMW/Akrapovic incl. dB-killer) nooit de toegestane limiet zou overschrijden, maar niks is minder waar: na sessie 4 aan de kant gezet om m'n parafje te zetten op een meetsheet met 100,8 dB :shock: Bijna niet te geloven...

In ieder geval: ik kan MSZ wel aanraden, de aanpak is m.i. goed en men neemt de tijd om je persoonlijk van advies te voorzien. Je leert er echt héél wat bij! Zij die eventueel angst hebben van dat circuitrijden: het hoeft niet, je hebt (zeker in niveau 1 maar ook in niveau 1+) alle ruimte/recht/tijd om je eigen tempo te rijden en je hoeft niet bang te zijn van aspirant-racertjes die je om de oren zoeven.




Voor de geïnteresseerden: video's van de volledige sessie 4 en van de laatste 2 rondjes van sessie 5 staan al (ongeëditeerd) online. Ik verneem graag jullie opmerkingen/tips e.d.!


Enkele screencaps van de actiefotograaf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door J »

Leuk he!!! ale dat smaakt dus nog naar meer.

Blijven inschrijven he. Er zijn er genoeg.

Intertrack.be
Motorsportschool.be
Trackdays.be
Eybis.beµ....

heb ze allemaal gedaan. Intertrack beviel mij het beste.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Vrij rijden "BMW only" te Zolder!

Bericht door Gixxer21 »

Leuk verslag ook
Plaats reactie