Mertens racing school

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen/opmerkingen over het gebeuren op of rond het circuit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Mertens racing school

Bericht door Wulf »

Hierbij een kort verslag van de cursus met de school van Mertens op het circuit van Mettet.
Thuis om 5.45u vertrokken om in de gietende regen :cry: aan te komen tegen 7.45u, om 8.20u was het al briefing iedereen al klaar om te vertrekken.
De groepen waren netjes verdeeld in 4 niveau's, de eerste twee groepen zijn piloten die voor de eerste keer kennis maken met een circuit, groep drie had enige ervaring en groep 4 hadden al wat km's afgelegd op de tarmac. Van 9h tot 13h zijn wij permanent op de track gebleven bij 7°c, afwisselend droog en motregen. Tegen 13h waren we blij om even te kunnen opwarmen in de verwarmde tent, na een uur werden we terug op de track verwacht tot 18h met andere instructeurs, voor onze groep (niveau 3 en 4) waren telkens 2 instructeurs voor 24 piloten. De lessen waren vooral gericht op zitpositie en bochten techniek aan de hand van persoonlijke begeleiding en veel oefeningen werden we gedurende 8uur beziggehouden. Iedere oefening werd voor gedaan door Stephane of Alex Verleye ( ex IDM kampioen). De instructeurs reden met Bmw s1000rr, Mertens haalt in de regen een tijd van 1min 18 sec :shock:. Zelf reed ik in groep 3, ik heb veel bijgeleerd en voel me in de regen goed in mijn sas. Ik heb wel nog een lange weg te gaan en moet vooral de 1100s beter leren kennen, het is een circuit moto die beperkt is door het vermogen en vooral het gewicht van de piloot :-P
Het circuit van Mettet werd door Julle al correct weergegeven, de eerste linkse, de korte"Laguna Seca" en de daarop volgende Mertens bocht vragen wat inzicht.
Kortom het was voor mij een toffe ervaring, ik ben weer wat slimmer en rapper en op Mettet zien ze me zeker terug. :thumright:
foto's volgen.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Mertens racing school

Bericht door RUSOR »

Goe bezig :drunken: :drunken:
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Mertens racing school

Bericht door Julle »

Patrick HP2 schreef: Ik heb wel nog een lange weg te gaan en moet vooral de 1100s beter leren kennen, het is een circuit moto die beperkt is door het vermogen en vooral het gewicht van de piloot :-P

Kortom het was voor mij een toffe ervaring, ik ben weer wat slimmer en rapper en op Mettet zien ze me zeker terug. :thumright:
foto's volgen.
Tof dat je deze keer geen problemen met de motor hebt gehad. Wat dat gewicht van de rijder betreft heb ik hetzelfde probleem. Van mijn 85 kg mogen er nog wat af maar zo erg is dat nu ook weer niet he. De regel is dat 7 kg = 1 PK

Julle
Plaats reactie